szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A 335d kicsit több mint egy hármas limuzin, az M-optika és a legerősebb BMW-dízelmotor násza félelmetes és izgalmas járművet hozott a világra. Nehéz letenni.

Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre
© Stiller Ákos
Előre kijelentem, hogy elfogult vagyok a BMW-kel kapcsolatban. Eddig ötöt teszteltem, de egyikben sem találtam kivetni valót. Ha csak azt nem, hogy nem az én garázsomban állnak. És hogy drágák, alapára 13 millió forint, ám a belepakolt extrákkal a 15 milliót is elérte. Tesztautómban is volt az az ACC (távolságtartó tempomat), amit már a 330i-ben kipróbálhattam. A hirtelen elénk vágódó kerékpárost is időben észleli. Ám ne felejtsük, ez egy kényelmi és nem egy biztonsági berendezés. Használatával autópályán nincs más dolgunk, mint beállítani 130-ra a sebességet, megmarkolni a vaskos sportkormányt, felhangosítani a minőségi hifit és élvezni az utazást, hagyni, hogy a BMW vezessen minket, miközben természetesen nem vesszük le a szemünket a forgalomról. Tapasztalatom szerint csak akkor tréfál meg, ha előttünk az úton áll egy autó. Érdekes módon ezt későn veszi észre.

Félelmetesen gyors

© Stiller Ákos
Az egyetlen baja ennek az autónak, hogy túl gyors. Első nap autópálya-felhajtókat tévesztettem el, nem egyszer, nem kétszer amiatt, hogy mire megláttam a kihajtót, már el is hagytam. Motorhang 200 fölött sincs, a vaskos kályhacsöveket is csak akkor halljuk, ha padlógázzal, kézi üzemmódban hajtjuk a verdát. A hathengeres részecskeszűrős dízel megdöbbentően halk. Meggyőző autó, még akkor is, ha éppen egy Z4 kupéból ültem át a dízel fenevadba. Kék színe (Le Mans fényezés) jelzi, hogy királyvér folyik ereiben, a 335d a bajor nyomatékkirály. Szinte hihetetlen, hogy mekkora a nyomatéka. Ennél nagyobb csak a 760Li-nek, a 760-asnak és a 745d-nek van. Még az M5-sem tudja megszorongatni. Annak nyomatéka 520 Nm, igaz majdnem ennyi a lóereje is (507). Amilyen bőkezű az erővel, a háromliteres hathengeres nagyon szerény, ha fogyasztásról van szó. A kétszáz fölött és nagyon sportosan is meghajtott autó, sok városi használattal beérte 8,88 liter gázolajjal száz kilométerenként.

© Stiller Ákos
A rücskös M-kormány fantasztikus fogást és manőverezést biztosít. Sebészi pontossággal tudjuk irányítani az autót. Persze egy-egy erős gázfröccsel is megtehetjük ezt, hisz a riszálás, a fenékrázás ennek a BMW-nek is a veleszületett tulajdonsága. A menetstabilizáló persze visszafogja a ménest, azt csak nagyon gyakorlottak kapcsolják ki. A 286 ló és az 580 Nm nem játékszer. Gyönyörök fokozója, de nagy pusztítás okozója is lehet. Üldöző autó. Ha rendőrfőnök lennék, ilyent követelnék az autópálya rendőrségnek kormánytól. Ettől az autótól csak egy módon szökhetnek meg a bűnözők. Ha nekik is ilyen van. Nem csak a pályán király, városban is jól lehet cikázni vele. Ennek csak az a veszélye, hogy az autós, akit leelőzünk nem veszi észre, hogy körbeautóztuk. Egy átlagos autó közúton előzéskor 90-100-ra gyorsul fel, a BMW ugyanabban az élethelyzetben 150-170-tel megy. És nem is vesszük észre, hogy ez már egy kicsit sok. Természetesnek hat. Az ingázás ideje a 335d-vel drasztikusan lecsökken.

A kormányon található sebességváltó karokkal jól elboldogultam, váltás után egy kis idővel a rendszer magától visszaáll automatikus üzemmódban. A visszaváltás sokkal gyorsabb és biztonságosabb például egy hirtelen előzésénél, mintha babrálnunk kellene a szekvenciális (Steptronic) fokozatokkal. A kapcsolót előre tolva visszavált az automatika, ha magunk felé húzzuk a kart, akkor magasabb fokozatba kapcsol.

[[ Oldaltörés: Elsőre beleszerettem (Oldaltörés) ]]



© Stiller Ákos
Amikor először megláttam, földbe gyökerezett a lábam. A brutális orr, a szoknyák és a kipufogó mestermunka. Az az igazság, hogy kicsit ismerősnek is tűnt az autó. Ősszel Lipcsében a futószalagon mintha már láttam volna. Azóta tudom, a vonzalom közöttünk kölcsönös, szerelem első látásra.

Csúcskategóriás jármű, annak a vezetőnek, politikusnak, üzletembernek való, aki nem akar hivalkodni, van pénze és szereti az erőt fitogtatni. Ezzel a kocsival el lehet vegyülni a feltörekvő újgazdagok sűrűjében, ám az igazi bömös rajongó kiszúrja, hogy itt a bajor autógyártás egyik gyöngyszemével van dolgunk. A 335d visszafogott külsőre, ám lelkében ugyanolyan őrült, zabolázhatatlan, vadító élményautó, mint a kétüléses kupé. Nem elhanyagolható előnye a hármasnak, hogy van egy kényelmes utastere. A fejtérrel 1,8 méteres magasságtól hátul gondban lehet az ember. Bakancsban nem fér be a lábunk az első ülések alá, a térdnek, vállnak cserében bőséges helye van.

Az E90-es belseje szép, világos szürke színű a bőrkárpit, a BMW-ben megszokott minőségű anyagok, harmónia és tökéletes ergonómia veszi körül a vezetőt. Hátul két személy fér el csak kényelmesen, őket kényezteti a széles kartámasz, pohártartóval. A praktikum terén már nem remekel a hármas, egy pohártartónk van az első fertályon, az is a könyöklő mögött, a multifunkciós könyöktámasz alatt hátul. Menet közben alig lehet használni. Tárolók nincsenek, a kesztyűtartó szűk, akár az ajtók oldalzsebei. A csomagtartó öblös, bár szűk nyíláson át kell bepréselnünk a cuccot. A száz literes hokistáskám éppen hogy befért a bejáraton. A hosszabb tárgyak szállítását síbox könnyíti meg.

© Stiller Ákos
Tesztautóm a lehető legfullosabb, a xenon-lámpákat kanyarfény egészíti ki (108 ezer forint), ACC (312 ezer forint), M-sportcsomag kormánnyal, spéci ülésekkel sportfutóművel (901 ezer forint), gombnyomásos indítás, memóriás ülésállítás (339 ezer forint), kísérőfény elöl és oldalt, ülésfűtés elöl (97 ezer forint), beszédvezérlés (108 ezer forint), Bluetooth (208 ezer forint), mp3-as fájlok lejátszására alkalmas cédéváltós hifi, kormányról is kapcsolható automatikus váltó, dupla digitális klíma, esőszenzor, sötétedésre automatikusan felkapcsolódó fényszórók (a kettő együtt 32 ezer forint), elektrokróm visszapillantók, elektromos tolótető (257 ezer forint) parkolóradar elöl és hátul, a jobboldali visszapillantó lebillen parkoláskor (komfort csomag sok más aprósággal együtt 285 ezer forint), hogy a legfontosabbakat említsem. Csak navigáció nem volt a kocsiban, ez egyébként félmillióért rendelhető. A könnyűfém felnik is a BMW sportos hagyományait elevenítik meg, a sok küllős 17 hüvelykes kerekeken 225/45 R17-es Goodyear defekttűrő abroncsok feszülnek.

B. Cs.

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]


BMW 335d
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2993
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő286 lóerő 4400-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 580 Nm 1750-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2760
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4520/1817/1421
Csomagtér460 liter
Saját tömeg (kg) 1580
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)6,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 10,3
Országúti 5,9
Vegyes7,5
Tesztfogyasztás8,88
CO2 kibocsátás (g/Km) 200
ÁRA Az autó alapára 13,049 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

automenedzser.hu Autó

Szippantás a jóból

Az ötös BMW-ben meg lehet tapasztalni, milyen főnöknek lenni. Beülve megmagyarázhatatlan nyugalom tölti el az embert, uralkodik az erők, az út és a gép fölött. Egyedi és kiváltságos életérzés.

automenedzser.hu Autó

BMW Z4 teszt: mein Name ist Bond

Z4 Coupé. Versenyautó. Erős idegzetűeknek. Az egyik legvadabb BMW. Megnyújtja a teret, lelassítja az időt. Távirati stílusban ennyi. A többi csak jó emlék.

automenedzser.hu Autó

BMW 330i teszt: Nappali ragadozó

Egyre jobban lenyűgöznek a BMW-k, a hármas sorozat formája és sportos kényelme mellett a 330i motorja jelenti számomra a csúcsot. Hétköznapi használatban azonban sok a 258 lóerő. Tudni kell uralni.