Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szervezet a DK-s Molnár Csaba beadványának hatására kezdett vizsgálatba még tavaly ősszel.","shortLead":"A szervezet a DK-s Molnár Csaba beadványának hatására kezdett vizsgálatba még tavaly ősszel.","id":"20250206_DK-Nyomozast-indit-az-OLAF-az-Orban-kormany-kastelymutyija-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/53457759-a4c9-486b-af68-2f2ccc0fedd7.jpg","index":0,"item":"9de3082f-1bd8-49fc-aaed-98fb06db408c","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_DK-Nyomozast-indit-az-OLAF-az-Orban-kormany-kastelymutyija-miatt","timestamp":"2025. február. 06. 08:27","title":"DK: Nyomozást indít az OLAF az Orbán-kormány „kastélymutyija” miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2f9ce926-8e2c-4938-88b6-2c68ff521e5f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Biró Ferencet hűtlen kezeléssel és hivatali visszaéléssel gyanúsította meg az ügyészség, ami ellen panasszal élt.","shortLead":"Biró Ferencet hűtlen kezeléssel és hivatali visszaéléssel gyanúsította meg az ügyészség, ami ellen panasszal élt.","id":"20250205_integritas-hatosag-biro-ferenc-gyanusitas-ugyeszseg-panasz-elutasitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2f9ce926-8e2c-4938-88b6-2c68ff521e5f.jpg","index":0,"item":"a61119ba-156b-4dee-a0d7-86a9e34d57fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_integritas-hatosag-biro-ferenc-gyanusitas-ugyeszseg-panasz-elutasitas","timestamp":"2025. február. 05. 15:28","title":"Gyanúsított marad az Integritás Hatóság elnöke, az ügyészség elutasította panaszát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46","c_author":"Domány András","category":"vilag","description":"Bogdan Swieczkowski szerint a miniszterelnök és kabinete a kormányváltás óta szervezett bűnözői csoportban tevékenykedik, amelynek célja Lengyelország alkotmányos rendjének megváltoztatása. De az ügyész, akinél a feljelentést tette, a kormány szerint már rég nem is ügyész.","shortLead":"Bogdan Swieczkowski szerint a miniszterelnök és kabinete a kormányváltás óta szervezett bűnözői csoportban...","id":"20250206_donald-tusk-lengyelorszag-alkotmanybirosag-eljaras-allamcsiny-gyanusitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46.jpg","index":0,"item":"4adc6700-11c8-48d5-ad70-26626d0cc8d6","keywords":null,"link":"/vilag/20250206_donald-tusk-lengyelorszag-alkotmanybirosag-eljaras-allamcsiny-gyanusitas","timestamp":"2025. február. 06. 05:24","title":"Államcsíny elkövetésével gyanúsítja Donald Tuskot a lengyel alkotmánybíróság elnöke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Google újraírta az MI felhasználására vonatkozó alapelveit, a techóriás már nem zárkózik el attól, hogy fegyverként vagy megfigyelésre használja a mesterséges intelligenciát.","shortLead":"A Google újraírta az MI felhasználására vonatkozó alapelveit, a techóriás már nem zárkózik el attól, hogy fegyverként...","id":"20250205_google-mesterseges-intelligencia-ai-fegyver","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"d0d0fa6e-d299-48dd-b964-d869508229d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_google-mesterseges-intelligencia-ai-fegyver","timestamp":"2025. február. 05. 06:57","title":"Már nem ígéri a Google, hogy nem fogja fegyvernek használni a mesterséges intelligenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat? Hogy az ország második legnagyobb bankjában tulajdont szerez? Vagy hogy alig lehet úgy nyaralni, hogy ne az ő érdekeltségeibe fussunk bele? A G-nap tizedik évfordulóján összeszedtük, mennyire volt Simicska Lajos megkerülhetetlen a 2015-ös bukása előtti időkben, és mennyire megkerülhetetlen ma a NER elitje.","shortLead":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat...","id":"20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6.jpg","index":0,"item":"4f02edaa-3bae-4dfe-97ac-685aa96e6b35","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 07:00","title":"Gyenge kezdőnek tűnik Simicska Lajos ahhoz képest, amit az új NER-elit a G-nap óta elért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Idén is a parlamenti szezon kezdete előtt gyűlhet össze a fideszes holdudvar a Várkert Bazárban.","shortLead":"Idén is a parlamenti szezon kezdete előtt gyűlhet össze a fideszes holdudvar a Várkert Bazárban.","id":"20250206_orban-viktor-evertekelo-idopont-februar-22","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05207c22-d203-4906-9026-8ecc56944797.jpg","index":0,"item":"0432a56d-b53d-48ae-b1fc-288a45512fd8","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_orban-viktor-evertekelo-idopont-februar-22","timestamp":"2025. február. 06. 14:21","title":"Megvan, mikor tartja évértékelőjét Orbán Viktor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra készülnek, amelyben egy orosz–magyar oligarcha is érdekelt. A helyiek petícióznak és tüntetni készülnek, de óriási az ellenszél. ","shortLead":"Miután a kaszinóváros gyurcsányi terve 15 éve meghiúsult, a velencei-tó-parti Sukorón most újra kiemelt beruházásra...","id":"20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cff1b4a1-f1e8-44e0-bbfe-664007a69de3.jpg","index":0,"item":"4c74a19e-3a82-4613-8c15-8a4957ab49ad","keywords":null,"link":"/360/20250205_hvg-A-to-nem-tagas-sukoro-ingatlan-fejlesztes-kiemelt-beruhazas-velencei-to-civilek","timestamp":"2025. február. 05. 15:00","title":"Sukoró kettő, NER-módra: szinte bármit építhet a tó partjára egy orosz–magyar oligarcha érdekeltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és Budapestnek is azt tanácsolja, hogy hallgassa meg a fejlesztők ajánlatát. ","shortLead":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és...","id":"20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c.jpg","index":0,"item":"dc328416-be11-46b5-aa57-590bbccae5da","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","timestamp":"2025. február. 06. 14:41","title":"Magyar Péter szerint valójában az arab befektetők mondták vissza Mini-Dubajt, Lázár János pedig fél évet adott Budapestnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A teljesen újjávarázsolt kompakt limuzin az elődmodellhez képest 13 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, valamint hat százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó négy- és hathengeres motorok választékát kínálja.
Az új C-osztály dizájnja a modern Mercedes-Benz formanyelven alapul, amely a feszesen húzott vonalak és a nagyméretű, nyugodt felületek váltakozása által a csillagot viselő automobil szuverenitását tükrözi. 4581 milliméteres hosszával a limuzin 55 milliméterrel hosszabb az elődmodellnél. A karosszéria szélessége 42 milliméterrel 1770 milliméterre, a tengelytáv pedig 45 milliméterrel 2760 milliméterre nőtt.
Az autó egyik fontos újdonsága a menetszituációhoz automatikusan alkalmazkodó lengéscsillapítók (agility control). Az adaptive brake egy további újdonság a futóműtechnika terén, amely az S-osztálynál alkalmazott műszaki megoldáson alapszik, és további asszisztencia-funkciókat kínál a még fokozottabb biztonság és nagyobb komfort érdekében. Ilyen például az emelkedőkön való elindulás-segítés, a fékberendezés előtöltése kritikus szituációkban, továbbá a szárazfék-funkció a féktárcsáknál nedves körülmények esetén.
A benzinesek esetében az alapmodell, a C 180 Kompressor teljesítménye a korábbi 105 kW/143 LE értékről 115 kW/156 LE-re emelkedik, a maximális nyomaték 4,5 százalékkal, 220-ról 230 Nm-re javul. A C 200 Kompressor ennél 15 kW/20 LE-vel erősebb motorral startol: teljesítménye 135 kW/184 LE, 250 Nm maximális húzóerejét 2800 ford/perctől éri el. Ezekkel a módosított motorokkal lényegesen javulnak a négyhengeres modellek menetteljesítményei és fogyasztási értékei egyaránt. Nulláról 100 km/h sebességre való gyorsulás értékét tekintve a C 200 0,5 másodperccel jobb elődjénél. Hasonlóképpen figyelemre méltó az üzemanyag-fogyasztási adatok összevetése: a C 180 száz kilométerenként 0,3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a korábbi, a C 200 esetében pedig a kombinált üzemanyag-fogyasztás 0,5 literrel alacsonyabb 100 kilométerenként.
A dízelmotoroknál ugyancsak a négyhengeresek továbbfejlesztése állt a középpontban. A hajtóművet, turbót, valamint a direktbefecskendezést egyaránt továbbfejlesztette a stuttgarti mérnökgárda, több mint 90 szerkezeti elemet, alkatrészt módosítottak. Ennek az intézkedés-csomagnak köszönhetően az új C 200 CDI 11 százalékkal nagyobb teljesítményű az elődmodellnél: 100 kW/136 LE az eddigi 90 kW/122 LE-hez képest. A C 220 CDI 125 kW/170 LE csúcsteljesítményre képes (korábbi érték: 110 kW/150 LE), 2000 ford/perctől 400 Nm húzóerőt fejt ki – 18 százalékkal többet, mint korábban. Az üzemanyagfogyasztás mintegy 0,3 literrel csökken 100 kilométeren: a C 200 CDI és a C 220 CDI egyaránt csak 6,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométer megtételéhez. A korszerű V6-motorok változatlanul megmaradnak az új C-osztály programjában. Választékként három benzines áll rendelkezésre: 150 kW/204 LE, 170 kW/231 LE és 200 kW/272 LE. Az új C 320 CDI hathengeres motorjának teljesítménye 165 kW/224 LE. A C 350 kivételével valamennyi új C-osztály modell szériakialakításban hatfokozatú váltót kap agility control-kapcsolással. A C 350 csúcsmodell szériában a világviszonylatban egyedülálló hétfokozatú 7G-tronic váltóval szerelve készül, amely kívánságra a C-osztály más hathengeres modelljeihez is megrendelhető.
A fejlesztési folyamat során az új C-osztályt több mint 100 ütközési teszt próbájának vetették alá. Ezek sorában szerepeltek a különösen igényes házon belüli ütközésvizsgálatok, -kísérletek, amelyeknek követelményei egyes vonatkozásokban messze meghaladják a törvényesen előírtak paramétereit. Az elődmodellhez képest a Mercedes-Benz a deformálódó zónákat tovább növelte, és fokozta az erőfolyamok optimalizációját. Az új C-osztály orrész-szerkezete négy egymástól független ütközési szinttel rendelkezik, amelyek képesek nagy felületen elosztani az erőket és elvezetni azokat az utascella mentén.
Az autó utasterében a biztonságtechnikát a legkorszerűbb védelmi rendszerek teljesítik ki. Hét légzsák képezi a szériakialakítás részét: két adaptív légzsák a vezető és a mellette ülő védelmére, egy térdlégzsák a vezető számára, két oldallégzsák az első ülések háttámlájában, valamint két nagyfelületű ablaklégzsák, amelyek oldalütközés esetén az A- és C-oszlopok között húzódnak. Szériafelszereltségként övfeszítő és överőhatároló áll a vezető, a mellette ülő, továbbá a hátsó üléssor szélső helyein ülők rendelkezésére. A széria-fejtámlák a hátulról történő ütközéskor a fejtámla párnafelülete a másodperc törtrésze alatt előre tolódik, hogy időben megtámassza a vezető és a mellette ülő fejét, csökkentve ezáltal a nyaki csigolyák sérülésének kockázatát.
A ráfutásos balesetek elkerülésére fontos hozzájárulásként a Mercedes-Benz kifejlesztette a villogó féklámpát, ami ugyancsak részét képezi az új C-osztály szériafelszereltségének . Amennyiben az autó vezetője 50 km/h sebességnél gyorsabban haladás esetén erőteljes fékezésre kényszerül, a féklámpák villogásba kezdenek, figyelmeztetve a mögöttes forgalmat.
A pre-safe az új Mercedes-Benz limuzin további fontos jellemzője. Az autóban ülők preventív védelmi rendszere (extra felszereltség) az ESP és fékasszisztens menetbiztonsági rendszerekkel összekapcsoltan működik és képes a kritikus menetmanőverek kezdeti felismerésére. Ha a járművet erőteljes alul- vagy túlkormányzottság következtében balesetveszély fenyegeti, vagy ha az autóvezető igen erőteljes fékezésre kényszerül, a rendszer előrelátó módon biztonsági intézkedéseket aktivál a jármű és mindenekelőtt a bennülők felkészítésére, hogy a passzív biztonsági fázis már az ütközési veszély fellépésekor kezdődjék, ne csak akkor, ha az ütközés már bekövetkezett.
Első ízben kapható ebben a személyautó osztályban a Mercedes-Benz által kifejlesztett i ntelligens világítási rendszer. Nagy fényerejű bi-xenon fényszórók öt különböző, tipikus menet- és időjárás-szituációhoz igazított világításfunkciót tesznek lehetővé: országúti világítás, autópálya világítás, kibővített ködvilágítás, aktív kanyarív-megvilágítás és beforduló világítás. Ezzel a Mercedes-Benz további fontos elemmel járul hozzá a rossz látási viszonyok közepette is biztonságos haladás lehetőségéhez.
A cockpit, a vezető terének kialakításánál a Mercedes-Benz dizájnerek sportos példaképekhez igazodva jól áttekinthető kerek műszereket terveztek, ahogy az a roadster vagy coupé modelleknél is látható. Ezüst keretgyűrűk, fekete számlapok, fehér számok és narancssárga színben világító mutatók sikeresen egyesítik a tetszetős formát a funkcióval.
A februári chicagói szalonon mutatta be a Mercedes AMG az R 63 AMG modelljét. A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott járművét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 510 lovas teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára.
A C-osztály modellváltás előtti évében is a Mercedes-Benz programjának legtöbbet értékesített modellje: hat éve alatt világszerte több mint kétmillió járművet szállítottak ki ügyfelek részére. Ezzel az eredménnyel az aktuális modellcsalád – amely limuzinból, T-modellből és sportkupéból áll - a vállalat történetének legtöbbet értékesített C-osztálya.
A Mercedes-Benz az S-osztály kínálatát az S 420 CDI modellel bővíti. Az új nyolchengeres járművet a legkorszerűbb, 235 kW/320 LE-s, 730 Nm nyomatékú V8-as CDI motor hajtja. Az új S 420 CDI már rendelhető Magyarországon: a rövid tengelytávú változat alapára 27 millió forint, a hosszú tengelytávú modellé 29 millió forint.