szerző:
hvg.hu

A teljesen újjávarázsolt kompakt limuzin az elődmodellhez képest 13 százalékkal nagyobb teljesítményre képes, valamint hat százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztó négy- és hathengeres motorok választékát kínálja.

© daimlerchrysler
Az új C-osztály dizájnja a modern Mercedes-Benz formanyelven alapul, amely a feszesen húzott vonalak és a nagyméretű, nyugodt felületek váltakozása által a csillagot viselő automobil szuverenitását tükrözi. 4581 milliméteres hosszával a limuzin 55 milliméterrel hosszabb az elődmodellnél. A karosszéria szélessége 42 milliméterrel 1770 milliméterre, a tengelytáv pedig 45 milliméterrel 2760 milliméterre nőtt.

Az autó egyik fontos újdonsága a menetszituációhoz automatikusan alkalmazkodó lengéscsillapítók (agility control). Az adaptive brake egy további újdonság a futóműtechnika terén, amely az S-osztálynál alkalmazott műszaki megoldáson alapszik, és további asszisztencia-funkciókat kínál a még fokozottabb biztonság és nagyobb komfort érdekében. Ilyen például az emelkedőkön való elindulás-segítés, a fékberendezés előtöltése kritikus szituációkban, továbbá a szárazfék-funkció a féktárcsáknál nedves körülmények esetén.

© daimlerchrysler
A benzinesek esetében az alapmodell, a C 180 Kompressor teljesítménye a korábbi 105 kW/143 LE értékről 115 kW/156 LE-re emelkedik, a maximális nyomaték 4,5 százalékkal, 220-ról 230 Nm-re javul. A C 200 Kompressor ennél 15 kW/20 LE-vel erősebb motorral startol: teljesítménye 135 kW/184 LE, 250 Nm maximális húzóerejét 2800 ford/perctől éri el. Ezekkel a módosított motorokkal lényegesen javulnak a négyhengeres modellek menetteljesítményei és fogyasztási értékei egyaránt. Nulláról 100 km/h sebességre való gyorsulás értékét tekintve a C 200 0,5 másodperccel jobb elődjénél. Hasonlóképpen figyelemre méltó az üzemanyag-fogyasztási adatok összevetése: a C 180 száz kilométerenként 0,3 literrel kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint a korábbi, a C 200 esetében pedig a kombinált üzemanyag-fogyasztás 0,5 literrel alacsonyabb 100 kilométerenként.

© daimlerchrysler
A dízelmotoroknál ugyancsak a négyhengeresek továbbfejlesztése állt a középpontban. A hajtóművet, turbót, valamint a direktbefecskendezést egyaránt továbbfejlesztette a stuttgarti mérnökgárda, több mint 90 szerkezeti elemet, alkatrészt módosítottak. Ennek az intézkedés-csomagnak köszönhetően az új C 200 CDI 11 százalékkal nagyobb teljesítményű az elődmodellnél: 100 kW/136 LE az eddigi 90 kW/122 LE-hez képest. A C 220 CDI 125 kW/170 LE csúcsteljesítményre képes (korábbi érték: 110 kW/150 LE), 2000 ford/perctől 400 Nm húzóerőt fejt ki – 18 százalékkal többet, mint korábban. Az üzemanyagfogyasztás mintegy 0,3 literrel csökken 100 kilométeren: a C 200 CDI és a C 220 CDI egyaránt csak 6,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométer megtételéhez.

A korszerű V6-motorok változatlanul megmaradnak az új C-osztály programjában. Választékként három benzines áll rendelkezésre: 150 kW/204 LE, 170 kW/231 LE és 200 kW/272 LE. Az új C 320 CDI hathengeres motorjának teljesítménye 165 kW/224 LE. A C 350 kivételével valamennyi új C-osztály modell szériakialakításban hatfokozatú váltót kap agility control-kapcsolással. A C 350 csúcsmodell szériában a világviszonylatban egyedülálló hétfokozatú 7G-tronic váltóval szerelve készül, amely kívánságra a C-osztály más hathengeres modelljeihez is megrendelhető.

Kimagasló a biztonsága (Oldaltörés)



© daimlerchrysler
A fejlesztési folyamat során az új C-osztályt több mint 100 ütközési teszt próbájának vetették alá. Ezek sorában szerepeltek a különösen igényes házon belüli ütközésvizsgálatok, -kísérletek, amelyeknek követelményei egyes vonatkozásokban messze meghaladják a törvényesen előírtak paramétereit. Az elődmodellhez képest a Mercedes-Benz a deformálódó zónákat tovább növelte, és fokozta az erőfolyamok optimalizációját. Az új C-osztály orrész-szerkezete négy egymástól független ütközési szinttel rendelkezik, amelyek képesek nagy felületen elosztani az erőket és elvezetni azokat az utascella mentén.

Az autó utasterében a biztonságtechnikát a legkorszerűbb védelmi rendszerek teljesítik ki. Hét légzsák képezi a szériakialakítás részét: két adaptív légzsák a vezető és a mellette ülő védelmére, egy térdlégzsák a vezető számára, két oldallégzsák az első ülések háttámlájában, valamint két nagyfelületű ablaklégzsák, amelyek oldalütközés esetén az A- és C-oszlopok között húzódnak. Szériafelszereltségként övfeszítő és överőhatároló áll a vezető, a mellette ülő, továbbá a hátsó üléssor szélső helyein ülők rendelkezésére. A széria-fejtámlák a hátulról történő ütközéskor a fejtámla párnafelülete a másodperc törtrésze alatt előre tolódik, hogy időben megtámassza a vezető és a mellette ülő fejét, csökkentve ezáltal a nyaki csigolyák sérülésének kockázatát.

A ráfutásos balesetek elkerülésére fontos hozzájárulásként a Mercedes-Benz kifejlesztette a villogó féklámpát, ami ugyancsak részét képezi az új C-osztály szériafelszereltségének . Amennyiben az autó vezetője 50 km/h sebességnél gyorsabban haladás esetén erőteljes fékezésre kényszerül, a féklámpák villogásba kezdenek, figyelmeztetve a mögöttes forgalmat.

© daimlerchrysler
A pre-safe az új Mercedes-Benz limuzin további fontos jellemzője. Az autóban ülők preventív védelmi rendszere (extra felszereltség) az ESP és fékasszisztens menetbiztonsági rendszerekkel összekapcsoltan működik és képes a kritikus menetmanőverek kezdeti felismerésére. Ha a járművet erőteljes alul- vagy túlkormányzottság következtében balesetveszély fenyegeti, vagy ha az autóvezető igen erőteljes fékezésre kényszerül, a rendszer előrelátó módon biztonsági intézkedéseket aktivál a jármű és mindenekelőtt a bennülők felkészítésére, hogy a passzív biztonsági fázis már az ütközési veszély fellépésekor kezdődjék, ne csak akkor, ha az ütközés már bekövetkezett.

Első ízben kapható ebben a személyautó osztályban a Mercedes-Benz által kifejlesztett i ntelligens világítási rendszer. Nagy fényerejű bi-xenon fényszórók öt különböző, tipikus menet- és időjárás-szituációhoz igazított világításfunkciót tesznek lehetővé: országúti világítás, autópálya világítás, kibővített ködvilágítás, aktív kanyarív-megvilágítás és beforduló világítás. Ezzel a Mercedes-Benz további fontos elemmel járul hozzá a rossz látási viszonyok közepette is biztonságos haladás lehetőségéhez.

A cockpit, a vezető terének kialakításánál a Mercedes-Benz dizájnerek sportos példaképekhez igazodva jól áttekinthető kerek műszereket terveztek, ahogy az a roadster vagy coupé modelleknél is látható. Ezüst keretgyűrűk, fekete számlapok, fehér számok és narancssárga színben világító mutatók sikeresen egyesítik a tetszetős formát a funkcióval.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Autó

Ötszáz ló és hat személy az R-Mercedes csúcsverziójában

A februári chicagói szalonon mutatta be a Mercedes AMG az R 63 AMG modelljét. A Mercedes-Benz R-osztály különleges, dinamikus értelmezést kapott járművét új, 6,3 literes V8-as AMG motor hajtja. 510 lovas teljesítményével, 630 Nm nyomatékával és állandó összkerékhajtásával az AMG Grand Sports Tourer versenytárs nélküli sportos menetélvezetet, nagyvonalú helykínálatot és csúcs komfortot kínál akár hat utas számára.

hvg.hu Autó

Itthon is bestseller a Mercedes-Benz C-osztály

A C-osztály modellváltás előtti évében is a Mercedes-Benz programjának legtöbbet értékesített modellje: hat éve alatt világszerte több mint kétmillió járművet szállítottak ki ügyfelek részére. Ezzel az eredménnyel az aktuális modellcsalád – amely limuzinból, T-modellből és sportkupéból áll - a vállalat történetének legtöbbet értékesített C-osztálya.

hvg.hu Autó

Megérkezett a Mercedes csúcsdízele

A Mercedes-Benz az S-osztály kínálatát az S 420 CDI modellel bővíti. Az új nyolchengeres járművet a legkorszerűbb, 235 kW/320 LE-s, 730 Nm nyomatékú V8-as CDI motor hajtja. Az új S 420 CDI már rendelhető Magyarországon: a rövid tengelytávú változat alapára 27 millió forint, a hosszú tengelytávú modellé 29 millió forint.

Girl power kis feketében: a legfontosabb minisztériumok élére kerültek nők Finnországban

Girl power kis feketében: a legfontosabb minisztériumok élére kerültek nők Finnországban

Nyílt levelet írt Gulyás Gergelynek a Katona színésze

Nyílt levelet írt Gulyás Gergelynek a Katona színésze

Zugszállodája van egy fideszes képviselőnek

Zugszállodája van egy fideszes képviselőnek

Generációról generációra teremtjük újra az erőszakot

Generációról generációra teremtjük újra az erőszakot

161-gyel száguldó sofőrt mértek be a 44-esen

161-gyel száguldó sofőrt mértek be a 44-esen

Orbán Viktor engedett: megállapodtak az EU vezetői a klímacélokról

Orbán Viktor engedett: megállapodtak az EU vezetői a klímacélokról