Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
[{"available":true,"c_guid":"67ba5c59-3d7e-4c6b-b778-ce5540cd0e62","c_author":"HVG360","category":"360","description":"Kicsinyes, pitiáner, harmadosztályú bosszúnak tartja az SZFE tanulmányi rendszerének lezárását Hiller István. Az MSZP oktatási szakpolitikusa arra biztatja a diákokat, hogy tartsanak össze, és precízen őrizzék meg megszerzett jegyeiket, mert egy új vezetés ezeket majd elfogadhatja. Szerinte egy kormányváltás után egy nap és egy éjszaka alatt lerakhatnák egy új színház- és filmművészeti intézmény alapjait.","shortLead":"Kicsinyes, pitiáner, harmadosztályú bosszúnak tartja az SZFE tanulmányi rendszerének lezárását Hiller István. Az MSZP...","id":"20210125_Elesben_Hiller_Istvannal","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=67ba5c59-3d7e-4c6b-b778-ce5540cd0e62&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4ff9d54a-335d-4f63-9ee6-1bceecf05bb3","keywords":null,"link":"/360/20210125_Elesben_Hiller_Istvannal","timestamp":"2021. január. 25. 15:00","title":"Élesben Hiller Istvánnal: A tiltakozó diákok alkotóműhelyéből hoznánk létre egy új SZFE-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea51eabf-b3b0-4492-8e54-30ba514bb165","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"A futurisztikusnak tűnő melegedőkben akár két ember is elfér, egyébként víz- és szélállóak. Az ötletgazdák szerint a kabinokkal nem a hajléktalanszállókat akarják leváltani.","shortLead":"A futurisztikusnak tűnő melegedőkben akár két ember is elfér, egyébként víz- és szélállóak. Az ötletgazdák szerint...","id":"20210125_alvokabin_melegedo_hajlektalanok_nemetorszag","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=ea51eabf-b3b0-4492-8e54-30ba514bb165&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"ca4faf4b-5261-40d8-83e2-b41f2dddc606","keywords":null,"link":"/tudomany/20210125_alvokabin_melegedo_hajlektalanok_nemetorszag","timestamp":"2021. január. 25. 09:33","title":"Nyilvános alvókabinokat helyeznének ki Németországban, hogy a hajléktalanok ne fagyjanak meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87a44e18-06c8-44ff-84ba-5a050f8bdd42","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A rigó méretű bagoly Észak-Európába való, nálunk ritka vendég. ","shortLead":"A rigó méretű bagoly Észak-Európába való, nálunk ritka vendég. ","id":"20210124_Torpekuvikot_lattak_a_Matraban","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=87a44e18-06c8-44ff-84ba-5a050f8bdd42&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"03dcc4db-35d3-4bf1-a254-6ef7c55bfa20","keywords":null,"link":"/elet/20210124_Torpekuvikot_lattak_a_Matraban","timestamp":"2021. január. 24. 10:40","title":"Törpekuvikot láttak a Mátrában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ecbdfb9-de58-4834-85da-d4ce6dc96798","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Ha kell, meglepően keveset fogyaszt, és ha kell, olyat lehet vele élményautózni, hogy nemcsak a sofőr, hanem mindhárom utasa is elismerően csettint. Gut gemacht, ahogy a német mondaná. ","shortLead":"Ha kell, meglepően keveset fogyaszt, és ha kell, olyat lehet vele élményautózni, hogy nemcsak a sofőr, hanem mindhárom...","id":"20210124_hibrid_sportkupe_bmw_m440i_teszt_velemeny","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=9ecbdfb9-de58-4834-85da-d4ce6dc96798&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"bc786131-e302-49f8-b0e3-b50c2ea23edd","keywords":null,"link":"/cegauto/20210124_hibrid_sportkupe_bmw_m440i_teszt_velemeny","timestamp":"2021. január. 24. 11:00","title":"Kicsit hibrid, nagyon sportkupé: teszten a BMW M440i","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6506f926-d730-43b6-804b-8a68b20d6810","c_author":"Balla Györgyi","category":"360","description":"Téves az a közhely, hogy ember embernek farkasa, és hogy egy katasztrófa a legrosszabbat hozza ki belőlünk – vezeti végig a történelmen a koronavírus-járvány idején különösen fontos új szemléletét Rutger Bregman a HVG Könyvek kiadásában megjelent Emberiség című kötetében.","shortLead":"Téves az a közhely, hogy ember embernek farkasa, és hogy egy katasztrófa a legrosszabbat hozza ki belőlünk – vezeti...","id":"202103__emberiseg__regimodi_mitoszok__lelekjelentes__eredendo_josag","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=6506f926-d730-43b6-804b-8a68b20d6810&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"4881f44f-46db-4e97-acd0-4cdf394284f4","keywords":null,"link":"/360/202103__emberiseg__regimodi_mitoszok__lelekjelentes__eredendo_josag","timestamp":"2021. január. 25. 17:00","title":"„A gondolat, hogy a legtöbb ember önző, egyszerűen elfogadhatatlan világjárvány idején”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c429508a-df17-4826-a3ca-b1b5fbfb24bd","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Annak ellenére is, hogy eközben világszerte majdnem felére csökkent a tőkebefektetések mennyisége.","shortLead":"Annak ellenére is, hogy eközben világszerte majdnem felére csökkent a tőkebefektetések mennyisége.","id":"20210125_kina_legtobb_mukodotokebefektetes","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=c429508a-df17-4826-a3ca-b1b5fbfb24bd&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"5b28068a-8f94-4981-8257-2bbc03389323","keywords":null,"link":"/gazdasag/20210125_kina_legtobb_mukodotokebefektetes","timestamp":"2021. január. 25. 13:25","title":"Kínába irányult a legtöbb külföldi működőtőke-befektetés 2020-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7a151ae2-c721-48cb-aeb5-55d38850a12b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A baleset a Budapest–Esztergom vasútvonalon történt.\r\n","shortLead":"A baleset a Budapest–Esztergom vasútvonalon történt.\r\n","id":"20210125_Halalra_gazolt_a_vonat_egy_not_Dorognal","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=7a151ae2-c721-48cb-aeb5-55d38850a12b&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"dbda482b-c06e-4c58-9b7b-1ebbf96a45b5","keywords":null,"link":"/itthon/20210125_Halalra_gazolt_a_vonat_egy_not_Dorognal","timestamp":"2021. január. 25. 19:06","title":"Halálra gázolt a vonat egy nőt Dorognál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5d7d841-702d-40ae-a32c-537aa6df0b0c","c_author":"hvg.hu","category":"nagyitas","description":"Becslések szerint a 20. század elején 20–50 millió ember halálát okozta az emberiség írott történelmének második legsúlyosabb járványa, a spanyolnátha. A vírustörzs ugyan különbözik, a mindennapokban mégis nagy volt a hasonlóság a 100 évvel ezelőtti és a mostani mindennapok között. Helytelenül hordott maszkok, karantén és járványkórházak – Nagyítás fotógaléria. ","shortLead":"Becslések szerint a 20. század elején 20–50 millió ember halálát okozta az emberiség írott történelmének második...","id":"20210124_spanyolnatha_galeria","image":"https://img3.hvg.hu/image.aspx?id=d5d7d841-702d-40ae-a32c-537aa6df0b0c&view=ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b","index":0,"item":"93ae3fad-f15a-400a-9680-9dc14d55ef38","keywords":null,"link":"/nagyitas/20210124_spanyolnatha_galeria","timestamp":"2021. január. 24. 20:00","title":"Karantén, maszkellenesség és halottak milliói: így pusztított száz éve a spanyolnátha","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes reménységét, az új Lagunát. A kombi amellett hogy sokkal szebb és praktikusabb, kevesebb kellemetlen meglepetést okozott. Itt működött például a sebességtartó és -határoló (tempomat), sőt a dupla panorámatető árnyékoló rolója is megfelelően rögzült. Minőségi kifogással csak az A-oszlopot borító bézs kárpit felszerelője ellen élhetnék, ez ugyanis lifegett: vagy rosszul építették be, vagy a riasztó beszerelésekor jártak el hanyagul, de az is lehet, hogy csak valaki rossz helyen kapaszkodott és véletlenül letépte a burkolatot.
Az alap mp3-as cucc szól olyan jól, mint a magasabb felszereltséghez társított Cabasse-rendszer, a kényelmes első ülések fűthetők, elektromosan állíthatók, memóriásak, a kormány multifunkciós, rajta a tempomat kapcsolói, mögötte a zenelejátszóé. A sebességfokozat megválasztását a fedélzeti számítógép felajánlja. Amennyiben takarékosan akarunk közlekedni, érdemes megfontolni, igaz, ha folyton skubizzuk a kijelzőt, könnyen bajba kerülhetünk a forgalomban. Hosszabb távon úgyis hozzászokunk az autóhoz és nagyjából azt a kapcsolási ritmust vesszük fel, amit a rendszer kínál.
Az alul enyhén vágott kormány precíz, közvetlen, ám kanyarokban korrigálni kell a kormányzást, a váltó kézre áll, pontosan kapcsolható, a motor hibátlan. 2000 ezres fordulat felett elemi erővel húz, alatta gyengécske. Városi használatban, 300 kilométeres tesztút során 7,2 liter gázolajjal beérte a Laguna.
A dizájnt nem rendelték a praktikum fölé, mégis szép a Laguna kombija. A rakodótér hossza hátsó ülésekkel 1120 milliméter, a csomagtartó nyílás szélessége alul 1030 milliméter, teherbírása átlagos, 430 kiló, térfogata alaphelyzetben 508 literes (ezzel az értékkel a középmezőnyben helyezkedik el, a Passat csomagtere 603 (a 90 literes pótkeréküreggel együtt) liter, a Mazda kombijáé 519 liter. Könnyedén pakolható, akasztók, fülek segítik a rakodást. A hátsó üléseket egy mozdulattal a puttonyból is ledönthetjük. Nagyobb hossza ellenére nem nőtt tengelytávja, így nem kényelmesebb hátul ülni a kombiban, mint az ötajtós változatban, a térdeknek szűk a hely, a lábfejek meg nehezen férnek be az első ülések alá. B. Cs.
A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.
Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!
Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!