szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes...

©

Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes reménységét, az új Lagunát. A kombi amellett hogy sokkal szebb és praktikusabb, kevesebb kellemetlen meglepetést okozott. Itt működött például a sebességtartó és -határoló (tempomat), sőt a dupla panorámatető árnyékoló rolója is megfelelően rögzült. Minőségi kifogással csak az A-oszlopot borító bézs kárpit felszerelője ellen élhetnék, ez ugyanis lifegett: vagy rosszul építették be, vagy a riasztó beszerelésekor jártak el hanyagul, de az is lehet, hogy csak valaki rossz helyen kapaszkodott és véletlenül letépte a burkolatot. 

©

Az alap mp3-as cucc szól olyan jól, mint a magasabb felszereltséghez társított Cabasse-rendszer, a kényelmes első ülések fűthetők, elektromosan állíthatók, memóriásak, a kormány multifunkciós, rajta a tempomat kapcsolói, mögötte a zenelejátszóé. A sebességfokozat megválasztását a fedélzeti számítógép felajánlja. Amennyiben takarékosan akarunk közlekedni, érdemes megfontolni, igaz, ha folyton skubizzuk a kijelzőt, könnyen bajba kerülhetünk a forgalomban. Hosszabb távon úgyis hozzászokunk az autóhoz és nagyjából azt a kapcsolási ritmust vesszük fel, amit a rendszer kínál. 

Az alul enyhén vágott kormány precíz, közvetlen, ám kanyarokban korrigálni kell a kormányzást, a váltó kézre áll, pontosan kapcsolható, a motor hibátlan. 2000 ezres fordulat felett elemi erővel húz, alatta gyengécske. Városi használatban, 300 kilométeres tesztút során 7,2 liter gázolajjal beérte a Laguna. 

©
©

A dizájnt nem rendelték a praktikum fölé, mégis szép a Laguna kombija. A rakodótér hossza hátsó ülésekkel 1120 milliméter, a csomagtartó nyílás szélessége alul 1030 milliméter, teherbírása átlagos, 430 kiló, térfogata alaphelyzetben 508 literes (ezzel az értékkel a középmezőnyben helyezkedik el, a Passat csomagtere 603 (a 90 literes pótkeréküreggel együtt) liter, a Mazda kombijáé 519 liter. Könnyedén pakolható, akasztók, fülek segítik a rakodást. A hátsó üléseket egy mozdulattal a puttonyból is ledönthetjük. Nagyobb hossza ellenére nem nőtt tengelytávja, így nem kényelmesebb hátul ülni a kombiban, mint az ötajtós változatban, a térdeknek szűk a hely, a lábfejek meg nehezen férnek be az első ülések alá. 

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2758
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4801/1811/1445
Csomagtér508-1593 liter
Saját tömeg (kg) 1621
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,8
Országúti 5,0
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 159
ÁRA Alapára 7,59 millió forint (Privilege)


VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az NNK virológusa szerint nem kizárt, hogy a brit mutáció miatt módosítani kell a vakcinákon

Az NNK virológusa szerint nem kizárt, hogy a brit mutáció miatt módosítani kell a vakcinákon

Giugiaro cége hozná vissza a Vissza a jövőbe autóját?

Giugiaro cége hozná vissza a Vissza a jövőbe autóját?

Leállított több Trump elleni pert az amerikai legfelsőbb bíróság

Leállított több Trump elleni pert az amerikai legfelsőbb bíróság