szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Jó a tapintása, látványos, hosszú, illatos, finom. Mindez igaz egy jó szivarra, de igaz az új Laguna kombira is. Csak ez nem füstöl annyira. Részecskeszűrős.

© Autómenedzser
Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes reménységét, az új Lagunát. A kombi, amellett hogy sokkal szebb és praktikusabb, kevesebb kellemetlen meglepetést okozott. Itt működött például a sebességtartó és -határoló (tempomat), sőt a dupla panorámatető árnyékoló rolója is megfelelően rögzült. Minőségi kifogással csak az A-oszlopot borító bézs kárpit felszerelője ellen élhetnék, ez ugyanis lifegett: vagy rosszul építették be, vagy a riasztó beszerelésekor jártak el hanyagul, de az is lehet, hogy csak valaki rossz helyen kapaszkodott és véletlenül letépte a burkolatot.

© Autómenedzser
Az alap mp3-as cucc szól olyan jól, mint a magasabb felszereltséghez társított Cabasse-rendszer, a kényelmes első ülések fűthetők, elektromosan állíthatók, memóriásak, a kormány multifunkciós, rajta a tempomat kapcsolói, mögötte a zenelejátszóé. A sebességfokozat megválasztását a fedélzeti számítógép felajánlja. Amennyiben takarékosan akarunk közlekedni, érdemes megfontolni, igaz, ha folyton skubizzuk a kijelzőt, könnyen bajba kerülhetünk a forgalomban. Hosszabb távon úgyis hozzászokunk az autóhoz és nagyjából azt a kapcsolási ritmust vesszük fel, amit a rendszer kínál.

Az alul enyhén vágott kormány precíz, közvetlen, ám kanyarokban korrigálni kell a kormányzást, a váltó kézre áll, pontosan kapcsolható, a motor hibátlan. 2000 ezres fordulat felett elemi erővel húz, alatta gyengécske. Városi használatban, 300 kilométeres tesztút során 7,2 liter gázolajjal beérte a Laguna.


© Autómenedzser
A dizájnt nem rendelték a praktikum fölé, mégis szép a Laguna kombija. A rakodótér hossza síkban lehajtott hátsó ülésekkel 1120 milliméter, a csomagtartó nyílás szélessége alul 1030 milliméter, teherbírása átlagos, 430 kiló, térfogata alaphelyzetben 508 literes (ezzel az értékkel a középmezőnyben helyezkedik el, a Passat csomagtere 603 liter, a Mazda kombijáé 519 liter. Könnyedén pakolható, akasztók, fülek segítik a rakodást. A hátsó üléseket egy mozdulattal a puttonyból is ledönthetjük. Nagyobb hossza ellenére nem nőtt a tengelytávja, így nem kényelmesebb hátul ülni a kombiban, mint az ötajtós változatban, a térdeknek szűk a hely, a lábfejek meg nehezen férnek be az első ülések alá.


B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)


 


 


Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2758
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4801/1811/1445
Csomagtér508-1593 liter
Saját tömeg (kg) 1621
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,8
Országúti 5,0
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 159
ÁRA Alapára 7,59 millió forint (Privilege)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Aki ezt kapja cégautónak, áldani fogja a HR-osztályt

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.