szerző:
hvg.hu

Jó a tapintása, látványos, hosszú, illatos, finom. Mindez igaz egy jó szivarra, de igaz az új Laguna kombira is. Csak ez nem füstöl annyira. Részecskeszűrős.

© Autómenedzser
Alig pár hete tettük huzamosabb próbára a franciák méretes reménységét, az új Lagunát. A kombi, amellett hogy sokkal szebb és praktikusabb, kevesebb kellemetlen meglepetést okozott. Itt működött például a sebességtartó és -határoló (tempomat), sőt a dupla panorámatető árnyékoló rolója is megfelelően rögzült. Minőségi kifogással csak az A-oszlopot borító bézs kárpit felszerelője ellen élhetnék, ez ugyanis lifegett: vagy rosszul építették be, vagy a riasztó beszerelésekor jártak el hanyagul, de az is lehet, hogy csak valaki rossz helyen kapaszkodott és véletlenül letépte a burkolatot.

© Autómenedzser
Az alap mp3-as cucc szól olyan jól, mint a magasabb felszereltséghez társított Cabasse-rendszer, a kényelmes első ülések fűthetők, elektromosan állíthatók, memóriásak, a kormány multifunkciós, rajta a tempomat kapcsolói, mögötte a zenelejátszóé. A sebességfokozat megválasztását a fedélzeti számítógép felajánlja. Amennyiben takarékosan akarunk közlekedni, érdemes megfontolni, igaz, ha folyton skubizzuk a kijelzőt, könnyen bajba kerülhetünk a forgalomban. Hosszabb távon úgyis hozzászokunk az autóhoz és nagyjából azt a kapcsolási ritmust vesszük fel, amit a rendszer kínál.

Az alul enyhén vágott kormány precíz, közvetlen, ám kanyarokban korrigálni kell a kormányzást, a váltó kézre áll, pontosan kapcsolható, a motor hibátlan. 2000 ezres fordulat felett elemi erővel húz, alatta gyengécske. Városi használatban, 300 kilométeres tesztút során 7,2 liter gázolajjal beérte a Laguna.


© Autómenedzser
A dizájnt nem rendelték a praktikum fölé, mégis szép a Laguna kombija. A rakodótér hossza síkban lehajtott hátsó ülésekkel 1120 milliméter, a csomagtartó nyílás szélessége alul 1030 milliméter, teherbírása átlagos, 430 kiló, térfogata alaphelyzetben 508 literes (ezzel az értékkel a középmezőnyben helyezkedik el, a Passat csomagtere 603 liter, a Mazda kombijáé 519 liter. Könnyedén pakolható, akasztók, fülek segítik a rakodást. A hátsó üléseket egy mozdulattal a puttonyból is ledönthetjük. Nagyobb hossza ellenére nem nőtt a tengelytávja, így nem kényelmesebb hátul ülni a kombiban, mint az ötajtós változatban, a térdeknek szűk a hely, a lábfejek meg nehezen férnek be az első ülések alá.


B. Cs.
Autómenedzser

Műszaki adatok (Oldaltörés)


 


 


Renault Laguna Grandtour 2,0 dCi Privilege
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1995
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 340 Nm 2000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2758
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4801/1811/1445
Csomagtér508-1593 liter
Saját tömeg (kg) 1621
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,8
Országúti 5,0
Vegyes6,0
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 159
ÁRA Alapára 7,59 millió forint (Privilege)

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

Aki ezt kapja cégautónak, áldani fogja a HR-osztályt

Szép és biztonságos, kényelmes és elegáns. Minőségi és modern. De vajon mennyire tartós, mennyire üzembiztos a Renault Laguna? Feladata, hogy maradéktalanul kitörölje emlékezetünkből előző generációinak hibás jellemzőit. Vajon sikerült?

automenedzser.hu Autó

Renault Laguna - A szürke eminenciás

Bár nem adják olcsón, luxusra ne számítson az, aki Renault Lagunát vesz. Ám amennyiben egy megbízható, modern, kiválóan vezethető, intelligens, szerethető és gazdaságos autóra vágyik, akkor jó a választás.

hvg.hu Autó

Renault-teszt: nem kell félni a transzportertől

Ha lehet nagyot kívánni, akkor nekem sikerült. Pici autó helyett kifogtam a tutit, a legnagyobb Renault Mastert. A kezdeti félelmek hamar örömmé változtak, bebizonyosodott, nem kell félni a transzportertől.

Itthon és külföldön is hirdet a kormány – 236 millióból

Itthon és külföldön is hirdet a kormány – 236 millióból

L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ

L. Ritók Nóra: Egy ország, két világ

Habbal és locsolással az azbeszttartalmú törmelék ellen az újlipótvárosi volt KISZ-székház bontásánál

Habbal és locsolással az azbeszttartalmú törmelék ellen az újlipótvárosi volt KISZ-székház bontásánál

Nem nagy bizinisz a stadionüzemeltetés – csak egy Leisztingernek éri meg?

Nem nagy bizinisz a stadionüzemeltetés – csak egy Leisztingernek éri meg?

Szép új világot ígérnek a budapesti fejlesztésekben a nagy Orbán-Tarlós-alku után

Szép új világot ígérnek a budapesti fejlesztésekben a nagy Orbán-Tarlós-alku után

Megcsinálták a mesterséges intelligencia saját Coelhóját – és hátborzongató idézeteket írt össze

Megcsinálták a mesterséges intelligencia saját Coelhóját – és hátborzongató idézeteket írt össze