Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6df06d48-84f5-4318-9724-fe0a900c715b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google üzenetküldője váltja a Samsung sajátját, a cég már meg is kezdte az app nyugdízajását.","shortLead":"A Google üzenetküldője váltja a Samsung sajátját, a cég már meg is kezdte az app nyugdízajását.","id":"20250207_samsung-uzenetek-messages-megszunes-kivezetes-android","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6df06d48-84f5-4318-9724-fe0a900c715b.jpg","index":0,"item":"e13b64be-b9c4-44e0-b8cb-50680f3b5a97","keywords":null,"link":"/tudomany/20250207_samsung-uzenetek-messages-megszunes-kivezetes-android","timestamp":"2025. február. 07. 08:03","title":"Ha Samsung telefonja van, akkor tudjon róla: végleg megszűnik az egyik népszerű app","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"474534f0-8783-4db2-9fbf-288cfd7322fc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"De így járt az Egyesült Államok korábbi berlini vagy párizsi nagykövete is, vagy korábban a Trump által kinevezett David Cornstein.","shortLead":"De így járt az Egyesült Államok korábbi berlini vagy párizsi nagykövete is, vagy korábban a Trump által kinevezett...","id":"20250207_david-pressman-amerikai-nagykovetseg-torles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/474534f0-8783-4db2-9fbf-288cfd7322fc.jpg","index":0,"item":"f431b9df-5b30-4a06-bd24-b64bacecbf34","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_david-pressman-amerikai-nagykovetseg-torles","timestamp":"2025. február. 07. 21:44","title":"„Eltörölték” David Pressmant az amerikai nagykövetség honlapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ddb4a6a-3dd1-4841-a62a-7d679c618c18","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Könnyű felingerelni a filmsorozat kitalálóját.","shortLead":"Könnyű felingerelni a filmsorozat kitalálóját.","id":"20250207_Fuck-you-ezt-valaszolja-a-Vissza-a-jovobe-iroja-Bob-Gale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddb4a6a-3dd1-4841-a62a-7d679c618c18.jpg","index":0,"item":"81ea397b-df48-4c8f-ab25-605ae5d052b9","keywords":null,"link":"/kultura/20250207_Fuck-you-ezt-valaszolja-a-Vissza-a-jovobe-iroja-Bob-Gale","timestamp":"2025. február. 07. 16:17","title":"Káromkodással válaszol a Vissza a jövőbe írója, ha a negyedik részről kérdezik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8cf27323-5d9a-4f32-b239-ca0bce53aecf","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Vöröskereszt aggódik az izraeli túszok kiszabadításának körülményei miatt. Szombaton újabb három izraeli férfit engedett szabadon a Hamász, akiket a fogolycsere előtt hosszasan kihallgattak és megalázóan viselkedtek velük.","shortLead":"A Vöröskereszt aggódik az izraeli túszok kiszabadításának körülményei miatt. Szombaton újabb három izraeli férfit...","id":"20250208_A-Voroskereszt-aggodik-az-izraeli-tuszok-kiszabaditasanak-korulmenyi-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8cf27323-5d9a-4f32-b239-ca0bce53aecf.jpg","index":0,"item":"7a91ebc3-06d1-4659-bb94-0447b7da58c7","keywords":null,"link":"/vilag/20250208_A-Voroskereszt-aggodik-az-izraeli-tuszok-kiszabaditasanak-korulmenyi-miatt","timestamp":"2025. február. 08. 21:56","title":"A lesoványodva szabadult Eli csak most tudta meg, hogy családját már 2023. október 7-én lemészárolta a Hamász","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97f4b5dc-8148-46f1-b3a6-d3a2dbccf8ea","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A streamingóriás sajátos egyezségre jutott Prince örökségének kezelőivel. ","shortLead":"A streamingóriás sajátos egyezségre jutott Prince örökségének kezelőivel. ","id":"20250207_A-Netflix-kukazta-a-Prince-rol-keszult-dokumentumfilmjet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97f4b5dc-8148-46f1-b3a6-d3a2dbccf8ea.jpg","index":0,"item":"b06d9a31-1fc8-494a-bf8a-17960f7896b3","keywords":null,"link":"/kultura/20250207_A-Netflix-kukazta-a-Prince-rol-keszult-dokumentumfilmjet","timestamp":"2025. február. 07. 08:34","title":"A Netflix kukázta az Oscar-díjas rendező Prince-ről készült dokumentumfilmjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29f1f668-c5a6-4dbe-9e80-a8d0d44ca60e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A dolgozók először nem tudták, miért szól a tűzjelző, de végül megtalálták a tűz forrását.","shortLead":"A dolgozók először nem tudták, miért szól a tűzjelző, de végül megtalálták a tűz forrását.","id":"20250207_puskas-arena-tuz-kar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29f1f668-c5a6-4dbe-9e80-a8d0d44ca60e.jpg","index":0,"item":"49246155-7f49-4146-aa68-4c1e3077d815","keywords":null,"link":"/itthon/20250207_puskas-arena-tuz-kar","timestamp":"2025. február. 07. 10:26","title":"70-80 millió forintos kárt okozott a tűz a Puskás Arénában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4793d78-b04a-40a4-bd34-d38a4352ca4a","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Lesz Tűz van, babám!, Hair és Amadeus is.","shortLead":"Lesz Tűz van, babám!, Hair és Amadeus is.","id":"20250207_egymast-erik-a-Milos-Forman-filmek-a-Puskinban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4793d78-b04a-40a4-bd34-d38a4352ca4a.jpg","index":0,"item":"8dcc2548-a4f6-43b2-8767-79d2fac0131d","keywords":null,"link":"/kultura/20250207_egymast-erik-a-Milos-Forman-filmek-a-Puskinban","timestamp":"2025. február. 07. 11:23","title":"Örömhír minden filmrajongónak: egymást érik a Milos Forman-filmek a Puskinban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7d7ad0a-2fc1-4df7-9a31-864e2ea6d1d5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Horváth Kálmán pénteken még farsangi rendezvényen vett részt. Szombat hajnalban meghalt.","shortLead":"Horváth Kálmán pénteken még farsangi rendezvényen vett részt. Szombat hajnalban meghalt.","id":"20250208_Tolna-megye-foispan-elhunyt-horvath-kalman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7d7ad0a-2fc1-4df7-9a31-864e2ea6d1d5.jpg","index":0,"item":"ddd08693-c266-4f89-abb9-119f6c8736fd","keywords":null,"link":"/itthon/20250208_Tolna-megye-foispan-elhunyt-horvath-kalman","timestamp":"2025. február. 08. 12:32","title":"Váratlanul elhunyt Tolna megye főispánja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig lehet elhinni, hogy az új Ibiza "hús-vér", és valójában nem egy tanulmányautó. Dögös, izgalmas, vadító. De a dizájn nem minden, a belső tartalom, az összerakás minősége, az extralista kicsit audis lett.
Nem véletlenül, hisz az új Ibiza már az új, PQ25-ös platformra épül, arra a padlólemezre, amire a most készülő Audi A1 és a jövőre érkező Volkswagen Polo. Ennek megfelelően teljesen más, mondhatni kompaktautós a futóműve, a kormányzása, a rugózása, érezhetően javult a menetdinamikája. Ez kell is neki, mert bár sportos minden ízében, a motorok terén nem történt katarktikus változás, maradtak a jól bevált takarékos, kis motorok. Igaz, az FR-, az SC és a Cupra változatokra sem kell már sokat várni.
A dizájn a kisautó legnagyobb erőssége, az Ibiza spanyolosan vadító, ördögien csinos szemből, oldalról és hátulról egyaránt. Walter de Silva dinamikus vonalait felváltották a Lambo-tervező Donckerwolke nyilai, azaz beköszöntött az Arrow Design korszaka.
Formavilágát a mélyre nyúló gonosz orr, a széles kötények, a robusztus hátsó vállöv és a tetszetős formájú kerékjáratok teszik teljessé. Különös műgondról árulkodik a műszerfal, a műszeregység, az új légbefúvók vagy a középkonzol finom kidolgozása. A szokatlan formájú, Bluetooth-funkcióval kiegészített rádió a kormánykerék gombjaival is vezérelhető.
A kizárólag a martorelli gyárban készülő új generációs Ibiza számára minden egyes gyártási fázisában a legkorszerűbb technikákat alkalmazzák. A fejlesztés kezdeti szakaszában a hagyományos fizikai modellek helyett immár virtuális eljárásokat használtak, az előző Ibiza generációhoz képest 14 hónappal rövidítve a fejlesztés időtartamát.
Az új Ibiza konstrukciójának alapjául szolgáló új padlóváz az autó tengelytávját 7, nyomtávját pedig elöl 30, míg hátul 33 milliméterrel növeli. Mindennek eredményeképpen a kormánymű, az első segédváz, a stabilizátor, az alsó keresztlengőkarok és a karosszéria-bekötések szilent ágyazásai egyaránt módosultak. Mindemellett 8 százalékkal megnövelt, immár 292 literes (25-tel több a korábbi Ibizáénál) csomagterével egyértelműen szegmense legjobbjai közé tartozik.
A Hajógyári szigeten a legkisebb motorral szerelt változatot futtattam meg, meglepetésemre az 1,2-es halvány motor sem vallott szégyent, dinamikusan, lendületesen autózható. Kanyarban stabil, rossz úton sem ráz a kellemesen feszes futómű, a sportos kormány és a vajpuha, de pontos váltó élményszámba megy. A fékek harapnak, de ezt egy Seattól megszokhattuk már. Az audis összehasonlítás pedig nem marketing duma, az autó beltere valóban fényéveket javult, semmi zörgés, semmi nyiszogás, sehol illesztési hézag. Csak a burkoló anyagok minőségében tér el a prémium márkatestvértől.
Az új Ibiza kiváló környezetvédelmi tulajdonságokról tesz tanúbizonyságot. Szinte teljes egészében újrahasznosítható (egészen pontosan 93 százalékban), szén-dioxid-kibocsátása pedig a teljes modellkínálat mentén mérséklődött. Minden dízelmotor CO2-emissziója 120, míg a benzineseké 160 gramm alatt marad kilométerenként. A hamarosan megjelenő Ecomotive modell kibocsátása 1,4 literes dízelmotorral 99 gramm kilométerenként.
A biztonságnak szintén nagy figyelmet szenteltek a tervezők, igényes virtuális szimulációkkal, valós töréstesztekkel és több mint kétmillió kilométer kemény gyakorlati teszteléssel. A szériakivitelben fej-mellkas légzsákok fokozzák az új Ibiza biztonságát, az új tervezésű motorház-fedél és első lökhárító pedig a gyalogosok fokozott védelmét szolgálja. Az EuroNCAP töréstesztjén öt csillagot kapott.
A 2008-as Ibiza opcióként kínálja az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) és az emelkedőn elindulást segítő funkciót (Hill Hold Control), amely az autót a fékpedál felengedését követően még két másodpercig megtartja az emelkedőn. A ködfényszórókkal megoldott statikus kanyarfény funkciója szintén rendelkezésre áll, amely 40 kilométer/órás tempó alatt, kanyarodáskor javítja a látási feltételeket. Újdonság a szegmensben, hogy hétsebességes DSG-váltóval is rendelhető a kiskocsi.
További fontos új felszerelés az adaptív világítással (Adaptive Frontlighting System; AFS) kiegészített, erőteljes Bi-Xenon fényszórók, a hátsó parkolássegítő, a rádiókészülékbe integrált Bluetooth-csatlakozás, illetve a műszerfal középső részébe épített, a hordozható műholdas navigációs készülék csatlakoztatására szolgáló, kézre eső aljzat.
A motorok kezdeti kínálata három benzines (1.2 70 LE; 1.4 85 LE; 1.6 105 LE) és egy dízelrészecske-szűrővel (DPF) is rendelkező 1.9 TDI dízel erőforrást tartalmaz, ám nemsokára a 80 lóerős 1.4 TDI is bővíti a választékot. Mindegyik motorhoz ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. Az új Ibiza háromféle felszereltségi szinttel – Reference, Stylance és Sport – rendelhető, egyaránt kiemelkedő szériafelszereltséggel, akár már a belépőmodelltől kezdődően is. A kínálatban marad a régi hatéves széria is, Junior néven. Az új Ibiza sorozat menetteljesítményei és üzemanyag-fogyasztási adatai
Az új Ibiza ára 2,799 millió forinttól indul, ezért háromhengeres 1,2 literes 70 lóerős autót kapunk négy légzsákkal (az oldallégzsákok a fejet és a mellkast egyaránt védik), ABS-szel, szervokormánnyal, központi zárral, elektromos első ablakokkal, 6 hangszórós zenelejátszóval, 15 hüvelykes kerekekkel, négy irányban állítható kormányoszloppal. Ha klímás változatot szeretnénk, akkor az 1,4-es 86 lovas változatot kínálja a Seat, ezért 3,141 millió forintot kérnek, a legolcsóbb dízel, az 1,4-es 80 lovas részecskeszűrővel, klímával alapáron 3,798 millió forintba kerül.
Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.