szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Közlöny 2008/103. számában, július 14-én megjelent a Gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002 GKM-BM-KvVM együttes rendelet módosítása. A rendelet a megjelenést követő harmadik napon lép hatályba. A kétütemű autók tulajdonosai újabb, 12 éves haladékot kaptak.

© hvg.hu
A rendelet a 2004. július 15-e előtt tulajdonba került kétütemű motorral szerelt gépkocsik (Trabant, Wartburg, Barkas) katalizátorral való felszerelésének, vagy leselejtezésének határidejét 2020. december 31-ig tolja ki. A rendelkezés csak azokra a kétütemű gépkocsikra vonatkozik, amelyek tulajdonosa nem változott azóta, tehát az időközben eladott gépjárműveknek teljesíteniük kell a rendeletben előírt szénhidrogén- (CH) kibocsátási határértéket.

A kétüteműek környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló szabályozás 2002-es életbe lépése óta a kétüteműek száma a harmadára csökkent, jelenleg legfeljebb 100 ezerre tehető. A kétütemű járművek túlnyomó többsége mára már hobbiautóvá vált, illetve vidéki kistelepüléseken fut, viszonylag keveset. Így más EU-tagállamokhoz, például Németországhoz hasonlóan a forgalomból való kifuttatásukhoz a megfelelő hosszúságú türelmi idő biztosítása vált indokolttá.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Drezdában a Trabantnak mindig elsőbbsége van

15-20 éve nem volt nagy kunszt, sőt egyenesen ciki volt Trabanttal mutatkozni az utcán. Ma a keletnémet csodabogár kultautónak számít, még az egykori Kelet-Németország falai között is.

hvg.hu Autó

50 éves a Trabant

A keletnémet kétütemű első modellje 1957-ben gördült ki a gyárból. Bár mára szinte eltűnt az utakról, sokaknak a szívéhez nőtt a füstokádó kisautó, s nem egy autós passzióból tart a háznál egy Trabantot.