szerző:
automenedzser.hu

Néhány hete teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét...

©

Néhány hete teszteltük az új hatos benzines csúcsváltozatát és a dízelt is faggattuk, így most csupán a kombilét előnyeit taglaljuk. Nem a kombiságból fakad egy észrevétel, amely felett a korábbi tesztjeinkben elsiklottunk. Azt állítottuk, hogy az új Mazda elbutult, mert nem tudja a fedélzeti számítógép kiszámolni és megmutatni a futási adatokat, az átlagfogyasztást, az átlagsebességet. Olvasóink is felhívták a figyelmet a tévedésre, így a kombiban az ő tanácsaik alapján, a kormányon található gombok segítségével hamar kiderült, hogy a hiba nem a készülékben volt, hanem az újságíróban. 

©

Szerencsém volt, még a roham elején vehettem birtokba a mai Mazda-kínálat legszebb autóját, kevés kilométerrel, jellegzetes újmazda-szaggal. A most kipróbált változat a korábbiakhoz később szerényebb felszereltségű, a vászon ülések kényelmesek, a belső egyhangúságát csak a küszöbbe gravírozott, éjjel kékben világító Mazda6 felirat dobja fel, illetve a sötétben vörösen izzó műszerfal. Van akinek tetszik ez a diszkrét összhang, ám egy ilyen kívülről túldizájnolt autóban elvárhatunk valami extra belsőt. Ehelyett meg kell elégednünk a funkcionalitás, az ergonómia és az emberközpontúság tökéletességével, ha a dizájn furfangjaira vagyunk éhesek, csodáljuk a kocsit kívülről. Van mit. Különcsége már a színével kezdődik, elsőre mindenki rávágja, hogy fekete, pedig padlizsánszínű. Vagy mégsem? A Mazda német honlapján ez a szín Festivalschwarzként van nyilvántartva (magyarul Radiant ében Mica), csillagos megjegyzéssel, hogy bizony, fényektől függően padlizsán lilában tündököl. 

Az orrész különlegesen alázuhanó, lendületes vonalai, a hatalmas nyílszerű hűtőmaszk, vagy az első kötény kiszélesedő, agresszív pereme hátul nyugodt, letisztult, átgondolt ötletek megvalósításában teljesednek ki. Sok kombiról írtuk, hogy szép, hogy legszebb, erről sem mondhatunk mást. Tervezői konkrétan valami szépet akartak letenni a főnökség elé. 

[[ Oldaltörés: Sportos helyett elegáns ]]



©

A főnökség azt mondta, ez kell nekünk. Legyen a neve ismét Sportkombi. Kár, hogy ettől a bélyegtől nem tekintettek el. Az autó ugyanis nem sportos. Lehet vele száguldozni, 140 lovas, 330 Nm-es motorja bírja, szereti a nyomulást, ám hatalmas teste, megnövekedett tömege, magasabbra helyezett súlypontja nem éppen gyorsulási versenyekre csábít. Ezen felül a hatos kombival az autózás nyugodt, kellemes, az autó inkább a finom stílust díjazza, nem a fiatal sofőrök autója lesz. Sokkal inkább vezetői, illetve családi autó. 

©

Vezetése élményszámba megy, ebben partner a pontos, korrigálásra nem szoruló kormányzás, a feszes, de nem pattogós futómű, a pontos, rövid úton járó hatsebességes kézi váltó és a takarékos, csendes motor, a harapós fékek. Városi forgalomban a hat fokozat soknak tűnik, hatosban hatvannal 1000-1100-zal pörög az öngyulladós erőforrás. A háromszáz kilométeres tesztút során 7,2 liter volt a fogyasztása átlagban, klímával főként városban.



©

519 literes csomagtere a kategória élvonala, a Passat csak a pótkerék üregének 90 literjével tudja felülmúlni, a Lagunáé is kisebb, talán csak a Mondeoé nagyobb, gumijavító szettel 554 literes. A Mazda puttonya jól pakolható, széles, a különleges Karakuri megoldás segítségével a hátsó ülések a csomagtérből is egy-egy mozdulattal ledönthetők. Egy felnőtt kerékpár úgy befér, hogy még a kalaptartót sem kell kioperálni a művelethez. Különleges a hatos kombi kalaptartója is, amely variálható, az ajtó nyitásával automatikusan felcsévélődik, lecsukásával újra kifeszül, de akár térelválasztóként is használható. 

A teljesen sík padlólap alatt a csomagtér méretes tárolókat kínál, egy fotóstáska kényelmesen és láthatatlanul elfér így. Igaz, defekt esetén szorgalmasan olvasgathatjuk a kompresszor és a gumijavító szett használati utasítását. Még élesben ezt nem próbáltuk, de biztos egyszerűbb, ha a Mazda-segélyszolgálatot hívjuk. 

B. Cs. 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mazda6 CD140 Sportkombi
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1998
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő 140 lóerő 3500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 330 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2725
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4785/1795/1440
Csomagtér 519-1751 liter
Tömege (kg) 1470
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 198
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) 10,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,8
Országúti 5
Vegyes 5,7
Tesztfogyasztás 7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 149
ÁRA 6,599 millió forinttól, 
a tesztelt modell alapára (TE Plus) 7,4699 millió Ft

 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Újabb zöld rendszámos Mercedes divatterepjáró érkezett hazánkba

Újabb zöld rendszámos Mercedes divatterepjáró érkezett hazánkba

Kötelezte Mianmart a rohingyák védelmére a Nemzetközi Bíróság

Kötelezte Mianmart a rohingyák védelmére a Nemzetközi Bíróság

Eszenyi Enikő: „Drága Laci, nagyon hiányzol!”

Eszenyi Enikő: „Drága Laci, nagyon hiányzol!”

Enyhítették a Buda-Cash egyes volt vezetőinek ítéletét

Enyhítették a Buda-Cash egyes volt vezetőinek ítéletét

Radar360: tovább csúsztunk a korrupciós listán, mélyponton a forint

Radar360: tovább csúsztunk a korrupciós listán, mélyponton a forint

Európában a 322 lóerős Nissan Leaf villanyautó

Európában a 322 lóerős Nissan Leaf villanyautó