Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Családapák álma, igazi férfias kombi, erős pedálokkal, feszes kormánnyal, parádés futóművel és nagy puttonnyal. Minősége mellett az ára is mazdás.
© Autómenedzser |
© Autómenedzser |
Az orr-rész különlegesen alázuhanó, lendületes vonalai, a hatalmas, nyílszerű hűtőmaszk, vagy az első kötény kiszélesedő, agresszív pereme hátul nyugodt, letisztult, átgondolt ötletek megvalósításában teljesednek ki. Sok kombiról írtuk, hogy szép, hogy legszebb, erről sem mondhatunk mást. Tervezői konkrétan valami szépet akartak letenni a főnökség elé.
© Autómenedzser |
Vezetése élményszámba megy, ebben partner a pontos, korrigálásra nem szoruló kormányzás, a feszes, de nem pattogós futómű, a pontos, rövid úton járó hatsebességes kézi váltó és a takarékos, csendes motor, a harapós fékek. Városi forgalomban a hat fokozat soknak tűnik, hatosban hatvannal 1000-1100-zal pörög az öngyulladós erőforrás. A háromszáz kilométeres tesztút során 7,2 liter volt a fogyasztása átlagban, klímával főként városban.
© Autómenedzser |
Egy felnőtt kerékpár úgy befér, hogy még a kalaptartót sem kell kioperálni a művelethez. Különleges a hatos kombi kalaptartója is. Variálható, az ajtó nyitásával automatikusan felcsévélődik, lecsukásával újra kifeszül, de akár térelválasztóként is használható. A teljesen sík padlólap alatt a csomagtér méretes tárolókat kínál, egy fotóstáska kényelmesen és láthatatlanul elfér így. Igaz, defekt esetén szorgalmasan olvasgathatjuk a kompresszor és a gumijavító szett használati utasítását. Még élesben ezt nem próbáltuk, de biztos egyszerűbb, ha a Mazda-segélyszolgálatot hívjuk.
B. Cs.
Autómenedzser
Mazda6 CD140 Sportkombi | |
MOTOR | |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1998 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 140 lóerő 3500-as fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 330 Nm 2000-es fordulaton |
MÉRETEK | |
Tengelytáv (mm) | 2725 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4785/1795/1440 |
Csomagtér | 519-1751 liter |
Tömege (kg) | 1470 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Végsebesség (km/h) | 198 |
Gyorsulás 0-100 km/h (mp) | 10,9 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) | |
Városi | 6,8 |
Országúti | 5 |
Vegyes | 5,7 |
Tesztfogyasztás | 7,2 |
CO2 kibocsátás (g/Km) | 149 |
ÁRA | 6,599 millió forinttól, a tesztelt modell alapára (TE Plus) 7,4699 millió Ft |
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.