Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"aa735ec4-37c4-4790-a17a-adced7ea7216","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Közel két százalékot estek a legfontosabb amerikai tőzsdei indexekhez kötött határidős ügyletek.","shortLead":"Közel két százalékot estek a legfontosabb amerikai tőzsdei indexekhez kötött határidős ügyletek.","id":"20250203_donald-trump-usa-tozsde-vam-nyse-dow","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa735ec4-37c4-4790-a17a-adced7ea7216.jpg","index":0,"item":"82a7c949-2db0-48a7-9269-65b690b5c8d1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_donald-trump-usa-tozsde-vam-nyse-dow","timestamp":"2025. február. 03. 14:33","title":"Nehéz napra készülnek az amerikai tőzsdék is a vámok utáni első hétfőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dbfe3cf-df86-4f7d-9e2d-4170c774b29a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Márciustól már hiába is keresik a felhasználók a Microsoft Defender VPN-t, a cég ugyanis nyugdíjazza a funkciót.","shortLead":"Márciustól már hiába is keresik a felhasználók a Microsoft Defender VPN-t, a cég ugyanis nyugdíjazza a funkciót.","id":"20250203_microsoft-defender-vpn-elofizetes-funkcio-megszunese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dbfe3cf-df86-4f7d-9e2d-4170c774b29a.jpg","index":0,"item":"99069d15-690b-40d7-879d-8390fbaa3bb7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_microsoft-defender-vpn-elofizetes-funkcio-megszunese","timestamp":"2025. február. 03. 18:03","title":"Hetek vannak hátra: megszüntet egy biztonsági funkciót a Microsoft","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az élet utat tör!","shortLead":"Az élet utat tör!","id":"20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d52e7be5-0b2d-4d38-b940-d7788b28252c.jpg","index":0,"item":"52b4bff1-bb34-42fb-8694-ae89feea4c2b","keywords":null,"link":"/elet/20250202_Lousiana-akvarium-bebi-capa-szuletes-szuznemzes","timestamp":"2025. február. 02. 20:36","title":"Csak két nőstény volt az akváriumban - de akkor hogy született meg Yoko, a bébi macskacápa?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Mexikó elnöke, Claudia Sheinbaum azt közölte, hogy miután egyeztetett Donald Trumppal, mégsem vetik ki most, hanem egy hónappal elhalasztják a vámokat.","shortLead":"Mexikó elnöke, Claudia Sheinbaum azt közölte, hogy miután egyeztetett Donald Trumppal, mégsem vetik ki most, hanem...","id":"20250203_Egy-honapra-felfuggesztik-a-Mexikot-sujto-amerikai-vamokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f00ca27-d35e-424d-89d1-354575d03be6.jpg","index":0,"item":"6db4f817-f038-4770-bf23-54d83ce4c8ba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Egy-honapra-felfuggesztik-a-Mexikot-sujto-amerikai-vamokat","timestamp":"2025. február. 03. 17:08","title":"Elhalasztják a Mexikót sújtó amerikai vámok bevezetését, mert katonákat küldenek a fentanilcsempészek ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra – cserébe kereskedelmi célra hasznosíthatnák a területeket. A legtöbb ajánlat a Déli pályaudvarra érkezett, a Nyugatira a terézvárosi önkormányzat is pályázott, míg a siófoki pályaudvarban senki sem látott fantáziát.","shortLead":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra –...","id":"20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"45d21e3b-1e9f-4007-8b82-4ad38a8fbb53","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","timestamp":"2025. február. 03. 19:18","title":"NER-oligarchák vihetik a pályaudvarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"daf1d713-b170-4169-89fb-d76c2516155a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Nem kedveznek a feltételek azoknak, akik használt jachtokkal kereskednek.","shortLead":"Nem kedveznek a feltételek azoknak, akik használt jachtokkal kereskednek.","id":"20250203_Meg-mindig-nem-kell-el-Szijj-Laszlo-szuperjachtja-tobb-millio-eurot-engedtek-a-Seagull-MRD-arabol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/daf1d713-b170-4169-89fb-d76c2516155a.jpg","index":0,"item":"a0067713-1194-423f-b879-e0355d8c52a7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Meg-mindig-nem-kell-el-Szijj-Laszlo-szuperjachtja-tobb-millio-eurot-engedtek-a-Seagull-MRD-arabol","timestamp":"2025. február. 03. 13:55","title":"Újabb 800 milliót engedtek Szíjj László szuperjachtjának árából, amely még mindig nem kelt el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Azért olyan nagyon mégse, mert telitalálatos szelvény nem volt, az öttalálatosok nyereménye pedig csak egy negyed négyzetméternyi budapesti új lakásra elég.","shortLead":"Azért olyan nagyon mégse, mert telitalálatos szelvény nem volt, az öttalálatosok nyereménye pedig csak egy negyed...","id":"20250202_Megvannak-a-nyertes-lottoszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8b8bf86-b4d5-48fe-8f51-d0ba04483c40.jpg","index":0,"item":"cf5765ce-743f-4ee1-aaf0-25aa1ec3bdec","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_Megvannak-a-nyertes-lottoszamok","timestamp":"2025. február. 02. 17:14","title":"Megvannak a nyertes lottószámok, örülhetnek a prímszámok szerelmesei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57cc69d8-39b0-4765-b954-35f354f896cc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De ez csak a jéghegy csúcsa – tette hozzá a Tisza Párt elnöke, aki a kegyelembotrány egyéves évfordulóján szállt bele a miniszterelnökbe és a Nemzeti Együttbűnözés Rendszerébe.","shortLead":"De ez csak a jéghegy csúcsa – tette hozzá a Tisza Párt elnöke, aki a kegyelembotrány egyéves évfordulóján szállt bele...","id":"20250202_Magyar-Peter-tiz-okot-sorolt-fel-ami-miatt-szerinte-2026-ban-nyugdijazzak-a-szavazok-Orbant-es-rendszeret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57cc69d8-39b0-4765-b954-35f354f896cc.jpg","index":0,"item":"526cffb3-f305-483d-a307-856ed110a6d5","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_Magyar-Peter-tiz-okot-sorolt-fel-ami-miatt-szerinte-2026-ban-nyugdijazzak-a-szavazok-Orbant-es-rendszeret","timestamp":"2025. február. 02. 15:17","title":"Magyar Péter tíz okot sorolt fel, ami miatt szerinte 2026-ban nyugdíjazzák a szavazók Orbánt és rendszerét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában...
am
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában, Amerikában, Oroszországban és az SUV-ra érzékeny régiókban biztos nyerő választás lesz. Hozzánk csak az év végén, decemberben, legkésőbb januárban érkezik. A Q5 hazai áráról még nincsenek információk, de várhatóan a versenytársakhoz mérik majd az árát, így ne csodálkozzunk, ha a 10-11 milliós szegmensben találjuk majd a kocsit.
Az érdeklődésre jellemző, hogy idősödő spanyol kamionsofőrök és egy Mercedes ML-tulajdonos is megállított minket Valencia környékén, azzal, hogy ezt a kocsit most konkrétan megvenné, hol és mikor ejtjük meg az üzletet. Kétségtelen, látványos az autó. Mint David Caffrey-től, az autó ír dizájnerétől megtudtuk, nem az A4-es és a Q7-es látványterveit porolták le, illetve olvasztották össze, hanem arculati és formatervezési szempontból teljesen önálló autót rajzoltak az Audi A4 technikai alapjaira. Nagyon szép a gép, a kupészerű tető, a markáns, különlegesen feldíszített orr és a hamiskás far után folyamatosan megfordultak a spanyolok.
am
Az Audi Q5 kvintesszenciája az ingolstadti márka eddigi fejlesztéseinek, praktikus és fényűző, mint egy A4 Avant, ám közben még terepen is megállja a helyét. Az benne a jó, hogy míg a Q7 böszme nagy autó, a sofőr szinte elvész benne, kamionnyi magasságból szemléli a liliputi forgalmat, addig a Q5 magas, de természetes üléspozíciót, kellemes vezetési komfortot, stressztől mentes biztonságérzetet kínál. Nőknek, családoknak is ideális.
am
A motorválaszték kezdetben négytagú, szerencsére mind kipróbálhattuk. A legizgalmasabb az új kétliteres benzines turbó, 211 lovas erejével könnyedén és dinamikusan mozgatja az autót. Nyomatéka nagyobb, mint a jó öreg 3,2 FSI-nek. Ez utóbbi motort már temetik, hamarosan jön a háromliteres utódja, addig is 270 lovasra húzták fel a Q5-ösben. A kétliteres turbó egyértelműen a legésszerűbb benzines megoldás, de a hathengeres V6-os hamisítatlan hangja megdobogtatja az ember szívét. Lámpás indulásoknál ő az erőnyerő, igaz, a benzinkútnál is vele találkozhatunk a legtöbbször, rövid városi forgalomban 15 litert zabált a fedélzeti számítógép szerint. A kétliteres ezzel szemben tíz körül fogyasztott, városon kívül kilenccel is megelégedett, pedig a rizsföldek körüli egysávos aszfaltcsíkon, ahol hírmondóból sem ismerték a rendőrautót, rendesen megküldtük a Q5-öst.
am
Dízelfronton a minden Audiban bevált háromliteres, 240 lovas, 500 Nm-es maximális nyomatékú erőforrás a legizgalmasabb, de ha takarékosan akarunk élni, a közvetlen befecskendezéses kétliteres dízel a jó választás, 7-8 litert fogyaszt, miközben alig érezni, hogy gyengébb, „csak”170 lovas. A nagyobb motorokhoz hétsebességes S-tronic váltó jár, a kis benzinest is azzal próbáltuk ki, a duplakuplungos, kormányról is kapcsolható váltó teljesen rántásmentesen dolgozik, még kézi üzemmódban is.
[[ Oldaltörés: Világújdonságot is bemutattak a Q5-ben ]]
am
Az ergonómiát tökéletesítették, az MMI-nek nevezett szórakoztató és kényeztető, többfunkciós rendszer megújult. A navigáció háromdimenziós képeket ad bizonyos városokról, műemlékekről (hamarosan Budapestről is; a kiállított autóban már gyönyörködhettünk a Lánchíd, a Parlament, a Bazilika, a Szécsenyi-fürdő fotorealisztikus grafikájában). A bluetooth-on csatlakozó telefon hangvezérelhető, sőt az egész multimédiás rendszer is utasítható (a főbb világnyelveken), így minden funkcióból könnyedén át lehet jutni egy másik menübe, ami nagyban megkönnyíti a sofőr dolgát, aki így nem vész el a lehetőségek rengetegében. Újdonság még, hogy egy-egy funkció (telefon, klíma, navigáció, hifi) nem teljes képernyőt foglal el, hanem úgynevezett felugró (pop-up) ablakokban is megjeleníthető, így úgy is tudjuk állítani az ülésfűtés hőfokát, hogy közben nem tűnik el a navigációs térkép.
A műszerfalon, a sofőr orra előtt, az Auditól megszokott módon, kis színes kijelző tájékoztat az utazás adatairól, az éppen hallgatott rádióadóról vagy zeneszámról, a fogyasztásról, a megtett kilométerről és a kis dízelben még a javasolt sebességfokozatról is. A parkolást segítő színes kamera nem csupán a mögöttünk lévő teret, az autó várható helyzetét mutatja, hanem külön kis méretben az egész autót, felülnézetből. Még csipog is, nehogy belebambuljunk a technika varázsába és közben odaverjük a kocsi oldalát, elejét. Az MMT nem csupán DVD-t, hat CD-t, számtalan tévéadást játszik le, hanem két SD-kártyát, SIM-kártyát is csatlakoztathatunk hozzá, mindenféle mp3-lejátszót vagy iPodot is, de még 40 gigás merevlemezt is tartalmaz.
am
Az ülések kényelmesek, a kilátást csupán a nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök zavarják. Ezt egy picit túlzásba vitték a tervezők. Hátul is kényeztet a Q5, a hátsó üléspad osztottan síkba dönthető, akár a csomagtérből is, az anyósülés asztalként használható (így egy méretes szörfdeszka is befér), sőt, a hátsó üléspad osztottan előre-hátra tologatható. A csomagtér hatalmas (az alaphelyzetben 540 literes puttony könnyedén 1560 literesre növelhető), a Q7-ben és a kombikban megszokott módon rögzítősínekkel és különböző hálókkal stabilizálhatjuk a csomagokat. Újdonság, hogy a menetstabilizáló elektronika (ESP) figyelembe veszi, ha van a kocsin tetőcsomagtartó, és a nyomatékelosztás során a plusz teher súlyával, elhelyezkedésével is számol. Légellenállása különösen alacsony, 0,33-as, ebben a kategória éllovasa. (Méretei: 4,63 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,65 méter magas.)
A futómű alig reagál az úthibákra, még a 20 hüvelykes felnikkel sem érezni semmit, az útpadkán is könnyedén lép át. Kapaszkodóképessége 31 fokos, hasmagassága állandó, 200 milliméteres, első terepszöge 25, átlépőszöge 17,6 fok. Az összkerékhajtás quattro, 40/60 arányban hajtott a két tengely.
am
A Q5-ben az Audi szinte minden korszerű biztonsági és kényelmi újdonsága és büszkesége megtalálható: Bang&Olufsen hangrendszer, dupla panorámatető, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, intelligens, állítható, távolságtartó tempomat, kanyarkövető bi-xenon lámpák, LED-soros hátsó fényszórók és diódás nappali fénycsík, holttér-figyelő és figyelmeztető rendszer, dinamikus kormányzás. Külön említést érdemel az A4-ben bevezetett Audi drive select, amellyel egy helyett három autót uralhat a szerencsés tulajdonos. Ha akar, kényelmesen autózik (comfort fokozat), ha akar, gyorsan (dynamic mód), ha akar, a kocsira bízza magát (auto fokozat), vagy, ha akarja, külön menüben testreszabhatja a kocsi menettulajdonságait (individual módozat). B. Cs.