Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A már amúgy sem éppen lomha Tesla Model Y mostantól picit még jobban gyorsul.","shortLead":"A már amúgy sem éppen lomha Tesla Model Y mostantól picit még jobban gyorsul.","id":"20250506_szoftveresen-ad-tobb-loerot-a-tesla-model-y-legujabb-frissitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a0b17bc9-a7dd-4035-87cd-53eabbc6e7cf.jpg","index":0,"item":"9c26d4ee-1538-4af0-99ba-f9fc1840bd19","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_szoftveresen-ad-tobb-loerot-a-tesla-model-y-legujabb-frissitese","timestamp":"2025. május. 06. 07:59","title":"Szoftveresen ad több lóerőt a Tesla legújabb frissítése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b29527d7-0362-4b99-997f-34adfe3c03d6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hiába szereti mindenki a Túró Rudit, az erről szóló feladat nem lett a vizsgázók kedvence, az emelt szintű érettségi pedig megosztotta a diákokat","shortLead":"Hiába szereti mindenki a Túró Rudit, az erről szóló feladat nem lett a vizsgázók kedvence, az emelt szintű érettségi...","id":"20250506_matekerettsegi-matematika-diakvelemenyek-vizsga-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b29527d7-0362-4b99-997f-34adfe3c03d6.jpg","index":0,"item":"ab698378-1bb9-42ec-9b19-51d394f0002e","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_matekerettsegi-matematika-diakvelemenyek-vizsga-ebx","timestamp":"2025. május. 06. 14:07","title":"Korrekt, könnyű, a vártnál egyszerűbb – így látták a diákok a matekérettségit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35b6eb38-3573-4fd3-8c7c-d61406a70f38","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A metálzenekar arénaturnén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, Budapestre november 8-án érkeznek majd.","shortLead":"A metálzenekar arénaturnén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját, Budapestre november 8-án érkeznek majd.","id":"20250507_Budapestre-is-eler-a-Parkway-Drive-arenaturneja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35b6eb38-3573-4fd3-8c7c-d61406a70f38.jpg","index":0,"item":"e20a3509-5411-4c1a-891c-c69f33ca37c4","keywords":null,"link":"/kultura/20250507_Budapestre-is-eler-a-Parkway-Drive-arenaturneja","timestamp":"2025. május. 07. 15:52","title":"Budapestre is elér a Parkway Drive jubileumi arénaturnéja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti szintjére” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis főnöke.","shortLead":"„Az európai autópiac öt éve hanyatlásban van. Ez az egyetlen jelentős terület, amely nem tért vissza a Covid előtti...","id":"20250506_varosi-autok-megmenteseert-lobbiznak-europai-gyartok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b11178f-af42-4656-bc9d-0f3f7c10c2e6.jpg","index":0,"item":"260ab018-9f39-4fc2-a970-cced585a72b6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_varosi-autok-megmenteseert-lobbiznak-europai-gyartok","timestamp":"2025. május. 06. 12:58","title":"A piac jelenlegi szintje katasztrófa – idén eldől az európai autóipar sorsa a Renault és a Stellantis vezére szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","shortLead":"A lap szerint még a héten bejelenthetik jelölését.","id":"20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b160ed33-9ab2-4441-920f-3644d3054f2d.jpg","index":0,"item":"9bdccd82-0d5b-4f1c-88d8-01253b069375","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_Polt-Peter-Hende-Csaba-Alkotmanybirosag-elnoke-Legfobb-Ugyesz","timestamp":"2025. május. 06. 13:55","title":"24.hu: Polt Pétert az Alkotmánybíróság elnökévé emelné a fideszes kétharmad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e6c85e5-e875-4893-8010-55bf7bfa4f11","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Nagy István szerint azzal is meg kellett küzdeni, hogy az emberek hisztériát akartak kelteni a száj- és körömfájással és a szarvasmarhák leölésével kapcsolatban, de már zajlik a kártalanítás előkészítése is.","shortLead":"Nagy István szerint azzal is meg kellett küzdeni, hogy az emberek hisztériát akartak kelteni a száj- és körömfájással...","id":"20250506_nagy-istvan-mezogazdasagi-bizottsag-szaj--es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e6c85e5-e875-4893-8010-55bf7bfa4f11.jpg","index":0,"item":"ff28f4d5-82e8-438d-934c-975281a37a6b","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_nagy-istvan-mezogazdasagi-bizottsag-szaj--es-koromfajas","timestamp":"2025. május. 06. 14:53","title":"Május 30-án kihirdethetik a száj- és körömfájástól való mentességet, ha addig nem találnak több fertőzöttet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fac6c81-d1be-4a54-a280-d457a6f27a99","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Az amerikai kormány szerint az egyetem nem tartja be a törvényeket.","shortLead":"Az amerikai kormány szerint az egyetem nem tartja be a törvényeket.","id":"20250506_egyesult-allamok-donald-trump-harvard-egyetem-szovetsegi-tamogatas-blokkolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fac6c81-d1be-4a54-a280-d457a6f27a99.jpg","index":0,"item":"0bc5bd9b-ef15-42aa-9b38-4a3ee670f7f1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250506_egyesult-allamok-donald-trump-harvard-egyetem-szovetsegi-tamogatas-blokkolas","timestamp":"2025. május. 06. 07:17","title":"Trumpék blokkolták a Harvard Egyetem szövetségi támogatásait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1020b383-8ce5-4e58-8476-198cad2ec789","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Friedrich Merz tervezett koalíciójának 328 képviselője van a 630 fős német alsóházban, ennek ellenére a keddi szavazáson nem kapta meg a kancellárrá választásához szükséges 316 szavazatot.","shortLead":"Friedrich Merz tervezett koalíciójának 328 képviselője van a 630 fős német alsóházban, ennek ellenére a keddi...","id":"20250506_nemetorszag-cdu-csu-spd-friedrich-merz-bundestag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1020b383-8ce5-4e58-8476-198cad2ec789.jpg","index":0,"item":"09b12dbb-e2d6-484e-8a6d-bb4ecf5f294a","keywords":null,"link":"/vilag/20250506_nemetorszag-cdu-csu-spd-friedrich-merz-bundestag","timestamp":"2025. május. 06. 10:34","title":"Elbukta a kancellári szavazást első körben Friedrich Merz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában...
am
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában, Amerikában, Oroszországban és az SUV-ra érzékeny régiókban biztos nyerő választás lesz. Hozzánk csak az év végén, decemberben, legkésőbb januárban érkezik. A Q5 hazai áráról még nincsenek információk, de várhatóan a versenytársakhoz mérik majd az árát, így ne csodálkozzunk, ha a 10-11 milliós szegmensben találjuk majd a kocsit.
Az érdeklődésre jellemző, hogy idősödő spanyol kamionsofőrök és egy Mercedes ML-tulajdonos is megállított minket Valencia környékén, azzal, hogy ezt a kocsit most konkrétan megvenné, hol és mikor ejtjük meg az üzletet. Kétségtelen, látványos az autó. Mint David Caffrey-től, az autó ír dizájnerétől megtudtuk, nem az A4-es és a Q7-es látványterveit porolták le, illetve olvasztották össze, hanem arculati és formatervezési szempontból teljesen önálló autót rajzoltak az Audi A4 technikai alapjaira. Nagyon szép a gép, a kupészerű tető, a markáns, különlegesen feldíszített orr és a hamiskás far után folyamatosan megfordultak a spanyolok.
am
Az Audi Q5 kvintesszenciája az ingolstadti márka eddigi fejlesztéseinek, praktikus és fényűző, mint egy A4 Avant, ám közben még terepen is megállja a helyét. Az benne a jó, hogy míg a Q7 böszme nagy autó, a sofőr szinte elvész benne, kamionnyi magasságból szemléli a liliputi forgalmat, addig a Q5 magas, de természetes üléspozíciót, kellemes vezetési komfortot, stressztől mentes biztonságérzetet kínál. Nőknek, családoknak is ideális.
am
A motorválaszték kezdetben négytagú, szerencsére mind kipróbálhattuk. A legizgalmasabb az új kétliteres benzines turbó, 211 lovas erejével könnyedén és dinamikusan mozgatja az autót. Nyomatéka nagyobb, mint a jó öreg 3,2 FSI-nek. Ez utóbbi motort már temetik, hamarosan jön a háromliteres utódja, addig is 270 lovasra húzták fel a Q5-ösben. A kétliteres turbó egyértelműen a legésszerűbb benzines megoldás, de a hathengeres V6-os hamisítatlan hangja megdobogtatja az ember szívét. Lámpás indulásoknál ő az erőnyerő, igaz, a benzinkútnál is vele találkozhatunk a legtöbbször, rövid városi forgalomban 15 litert zabált a fedélzeti számítógép szerint. A kétliteres ezzel szemben tíz körül fogyasztott, városon kívül kilenccel is megelégedett, pedig a rizsföldek körüli egysávos aszfaltcsíkon, ahol hírmondóból sem ismerték a rendőrautót, rendesen megküldtük a Q5-öst.
am
Dízelfronton a minden Audiban bevált háromliteres, 240 lovas, 500 Nm-es maximális nyomatékú erőforrás a legizgalmasabb, de ha takarékosan akarunk élni, a közvetlen befecskendezéses kétliteres dízel a jó választás, 7-8 litert fogyaszt, miközben alig érezni, hogy gyengébb, „csak”170 lovas. A nagyobb motorokhoz hétsebességes S-tronic váltó jár, a kis benzinest is azzal próbáltuk ki, a duplakuplungos, kormányról is kapcsolható váltó teljesen rántásmentesen dolgozik, még kézi üzemmódban is.
[[ Oldaltörés: Világújdonságot is bemutattak a Q5-ben ]]
am
Az ergonómiát tökéletesítették, az MMI-nek nevezett szórakoztató és kényeztető, többfunkciós rendszer megújult. A navigáció háromdimenziós képeket ad bizonyos városokról, műemlékekről (hamarosan Budapestről is; a kiállított autóban már gyönyörködhettünk a Lánchíd, a Parlament, a Bazilika, a Szécsenyi-fürdő fotorealisztikus grafikájában). A bluetooth-on csatlakozó telefon hangvezérelhető, sőt az egész multimédiás rendszer is utasítható (a főbb világnyelveken), így minden funkcióból könnyedén át lehet jutni egy másik menübe, ami nagyban megkönnyíti a sofőr dolgát, aki így nem vész el a lehetőségek rengetegében. Újdonság még, hogy egy-egy funkció (telefon, klíma, navigáció, hifi) nem teljes képernyőt foglal el, hanem úgynevezett felugró (pop-up) ablakokban is megjeleníthető, így úgy is tudjuk állítani az ülésfűtés hőfokát, hogy közben nem tűnik el a navigációs térkép.
A műszerfalon, a sofőr orra előtt, az Auditól megszokott módon, kis színes kijelző tájékoztat az utazás adatairól, az éppen hallgatott rádióadóról vagy zeneszámról, a fogyasztásról, a megtett kilométerről és a kis dízelben még a javasolt sebességfokozatról is. A parkolást segítő színes kamera nem csupán a mögöttünk lévő teret, az autó várható helyzetét mutatja, hanem külön kis méretben az egész autót, felülnézetből. Még csipog is, nehogy belebambuljunk a technika varázsába és közben odaverjük a kocsi oldalát, elejét. Az MMT nem csupán DVD-t, hat CD-t, számtalan tévéadást játszik le, hanem két SD-kártyát, SIM-kártyát is csatlakoztathatunk hozzá, mindenféle mp3-lejátszót vagy iPodot is, de még 40 gigás merevlemezt is tartalmaz.
am
Az ülések kényelmesek, a kilátást csupán a nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök zavarják. Ezt egy picit túlzásba vitték a tervezők. Hátul is kényeztet a Q5, a hátsó üléspad osztottan síkba dönthető, akár a csomagtérből is, az anyósülés asztalként használható (így egy méretes szörfdeszka is befér), sőt, a hátsó üléspad osztottan előre-hátra tologatható. A csomagtér hatalmas (az alaphelyzetben 540 literes puttony könnyedén 1560 literesre növelhető), a Q7-ben és a kombikban megszokott módon rögzítősínekkel és különböző hálókkal stabilizálhatjuk a csomagokat. Újdonság, hogy a menetstabilizáló elektronika (ESP) figyelembe veszi, ha van a kocsin tetőcsomagtartó, és a nyomatékelosztás során a plusz teher súlyával, elhelyezkedésével is számol. Légellenállása különösen alacsony, 0,33-as, ebben a kategória éllovasa. (Méretei: 4,63 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,65 méter magas.)
A futómű alig reagál az úthibákra, még a 20 hüvelykes felnikkel sem érezni semmit, az útpadkán is könnyedén lép át. Kapaszkodóképessége 31 fokos, hasmagassága állandó, 200 milliméteres, első terepszöge 25, átlépőszöge 17,6 fok. Az összkerékhajtás quattro, 40/60 arányban hajtott a két tengely.
am
A Q5-ben az Audi szinte minden korszerű biztonsági és kényelmi újdonsága és büszkesége megtalálható: Bang&Olufsen hangrendszer, dupla panorámatető, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, intelligens, állítható, távolságtartó tempomat, kanyarkövető bi-xenon lámpák, LED-soros hátsó fényszórók és diódás nappali fénycsík, holttér-figyelő és figyelmeztető rendszer, dinamikus kormányzás. Külön említést érdemel az A4-ben bevezetett Audi drive select, amellyel egy helyett három autót uralhat a szerencsés tulajdonos. Ha akar, kényelmesen autózik (comfort fokozat), ha akar, gyorsan (dynamic mód), ha akar, a kocsira bízza magát (auto fokozat), vagy, ha akarja, külön menüben testreszabhatja a kocsi menettulajdonságait (individual módozat). B. Cs.