Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","shortLead":"Itt legalább tényleg örömautózott. ","id":"20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4ab7a9b-5a94-477a-9b8d-4737f05e643f.jpg","index":0,"item":"39832c21-85d6-4bae-87b6-174e7898e559","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Alonso-Monacoban-egy-Aston-Martin-Valhallaban-video","timestamp":"2025. május. 27. 06:59","title":"Alonso száguldozott még egyet Monacóban, egy Aston Martin Valhallában – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A kormány már 2023-ban tudta, hogy bajok lesznek az uniós pénzből megvalósított, az EU felé készre jelentett szoftverfejlesztési projektből – erre mutatott bizonyítékot Hadházy Ákos képviselő, aki a földhivataloknál tapasztaltak alapján állítja: a rendszer működésképtelen, mert „szétlopták”.","shortLead":"A kormány már 2023-ban tudta, hogy bajok lesznek az uniós pénzből megvalósított, az EU felé készre jelentett...","id":"20250527_hadhazy-e-ingatlan-szetlopott-projekt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2.jpg","index":0,"item":"411c28e8-d3ae-4595-b1a3-43038331a8d7","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_hadhazy-e-ingatlan-szetlopott-projekt","timestamp":"2025. május. 27. 10:22","title":"Hadházy újabb bizonyítékot mutatott a 16 milliárdos, „szétlopott” állami projektről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"545e0a56-3f1e-48cc-9070-76af882e4ee2","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Nem lesz korlátozás a fegyverek hatótávolsága tekintetében.","shortLead":"Nem lesz korlátozás a fegyverek hatótávolsága tekintetében.","id":"20250528_nemetorszag-ukrajna-hatotavolsag-taurus-merz-zelenszkij-raketa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/545e0a56-3f1e-48cc-9070-76af882e4ee2.jpg","index":0,"item":"b7180e2f-d104-45ba-9769-a9c683e1ba3a","keywords":null,"link":"/vilag/20250528_nemetorszag-ukrajna-hatotavolsag-taurus-merz-zelenszkij-raketa","timestamp":"2025. május. 28. 16:51","title":"Nagy hatótávolságú fegyverekről állapodott meg Ukrajna és Németország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök arról beszélt egy videóban, hogy elég egy rossz kattintás és ugrik a családi megtakarítás.","shortLead":"A miniszterelnök arról beszélt egy videóban, hogy elég egy rossz kattintás és ugrik a családi megtakarítás.","id":"20250527_orban-banki-csalas-hekkertamadas-ukranok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e85d14f7-135c-4dc6-8936-efe50fccf34c.jpg","index":0,"item":"fc4e8987-ace6-4ac8-8f24-a88df87e3bc8","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_orban-banki-csalas-hekkertamadas-ukranok-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 16:36","title":"Ukrán banki csalókkal riogat Orbán, a kormányülésen is ezzel foglalkoznak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd4b9386-7320-4d02-8d49-67b5b1b8d961","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kérdezzék a frakciót, Halász Jánost – mondta Gulyás Gergely a kormányinfón azokra a kérdésekre, amelyeket az átláthatósági törvényről tettek fel.","shortLead":"Kérdezzék a frakciót, Halász Jánost – mondta Gulyás Gergely a kormányinfón azokra a kérdésekre, amelyeket...","id":"20250528_gulyas-gergely-atlathatosagi-torveny-vitalyos-eszter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd4b9386-7320-4d02-8d49-67b5b1b8d961.jpg","index":0,"item":"80aaf68c-5187-4cb9-b1ed-a9327de50252","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_gulyas-gergely-atlathatosagi-torveny-vitalyos-eszter-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 17:36","title":"„Nem én vagyok az előterjesztő” – ezzel próbálta lerázni magáról az ellehetetlenítési törvény kérdéseit Gulyás és Vitályos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne utazzanak Budapestre a Pride-ra, mert ezzel provokálják Orbán Viktort. Ettől még a Pride esetleges betiltása meghatározhatja a keddi vitát, ahol Magyarország sokadszorra kerül napirendre a 7. cikk alapján. Az „átláthatósági” törvény, valamint Ukrajna EU-csatlakozási tárgyalásainak blokkolása ugyancsak téma lesz kedden a tagállamok tanácsában.","shortLead":"Az Európai Bizottság az EUrologusnak cáfolta azt a hírt, hogy Ursula von der Leyen azt javasolta a biztosoknak, ne...","id":"20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"b2d75d55-b6d3-4ebf-94fe-7e0baa7a31ad","keywords":null,"link":"/eurologus/20250527_hetes-cikk_unios-jog_europai-bizottsag-pride-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 09:30","title":"Magyarország nyolcadszor is a vádlottak padján – ez egy soha véget nem érő történet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A harminc év körüli áldozat súlyos fejsérülésekkel került kórházba.","shortLead":"A harminc év körüli áldozat súlyos fejsérülésekkel került kórházba.","id":"20250528_pontoon-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"2ab97387-18b1-4cad-9604-b56cb6150d63","keywords":null,"link":"/itthon/20250528_pontoon-halalos-baleset","timestamp":"2025. május. 28. 09:41","title":"Meghalt a férfi, aki a rakpartra zuhant a Lánchíd melletti szórakozóhelynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17b1582b-6836-4daa-a064-75416132b840","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Ömlik a víz a megduzzadt Korond-patakból a híres parajdi sóbányába. A katasztrófavédelem szerint teljesen megtelhetnek vízzel a tárnák, veszélybe került a helyi turizmus és több száz munkahely.","shortLead":"Ömlik a víz a megduzzadt Korond-patakból a híres parajdi sóbányába. A katasztrófavédelem szerint teljesen megtelhetnek...","id":"20250527_parajdi-sobanya-arviz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17b1582b-6836-4daa-a064-75416132b840.jpg","index":0,"item":"56afc1c9-2199-4cf0-b8f9-59b893cb2176","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250527_parajdi-sobanya-arviz-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 17:05","title":"Megsemmisülhet a parajdi sóbánya, pár óra és teljesen elönti a víz – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában...
am
Természetesen nem a magyar piac az elsődleges célcsoportja az új prémium hobbiterepjárónak, de Nyugat-Európában, Amerikában, Oroszországban és az SUV-ra érzékeny régiókban biztos nyerő választás lesz. Hozzánk csak az év végén, decemberben, legkésőbb januárban érkezik. A Q5 hazai áráról még nincsenek információk, de várhatóan a versenytársakhoz mérik majd az árát, így ne csodálkozzunk, ha a 10-11 milliós szegmensben találjuk majd a kocsit.
Az érdeklődésre jellemző, hogy idősödő spanyol kamionsofőrök és egy Mercedes ML-tulajdonos is megállított minket Valencia környékén, azzal, hogy ezt a kocsit most konkrétan megvenné, hol és mikor ejtjük meg az üzletet. Kétségtelen, látványos az autó. Mint David Caffrey-től, az autó ír dizájnerétől megtudtuk, nem az A4-es és a Q7-es látványterveit porolták le, illetve olvasztották össze, hanem arculati és formatervezési szempontból teljesen önálló autót rajzoltak az Audi A4 technikai alapjaira. Nagyon szép a gép, a kupészerű tető, a markáns, különlegesen feldíszített orr és a hamiskás far után folyamatosan megfordultak a spanyolok.
am
Az Audi Q5 kvintesszenciája az ingolstadti márka eddigi fejlesztéseinek, praktikus és fényűző, mint egy A4 Avant, ám közben még terepen is megállja a helyét. Az benne a jó, hogy míg a Q7 böszme nagy autó, a sofőr szinte elvész benne, kamionnyi magasságból szemléli a liliputi forgalmat, addig a Q5 magas, de természetes üléspozíciót, kellemes vezetési komfortot, stressztől mentes biztonságérzetet kínál. Nőknek, családoknak is ideális.
am
A motorválaszték kezdetben négytagú, szerencsére mind kipróbálhattuk. A legizgalmasabb az új kétliteres benzines turbó, 211 lovas erejével könnyedén és dinamikusan mozgatja az autót. Nyomatéka nagyobb, mint a jó öreg 3,2 FSI-nek. Ez utóbbi motort már temetik, hamarosan jön a háromliteres utódja, addig is 270 lovasra húzták fel a Q5-ösben. A kétliteres turbó egyértelműen a legésszerűbb benzines megoldás, de a hathengeres V6-os hamisítatlan hangja megdobogtatja az ember szívét. Lámpás indulásoknál ő az erőnyerő, igaz, a benzinkútnál is vele találkozhatunk a legtöbbször, rövid városi forgalomban 15 litert zabált a fedélzeti számítógép szerint. A kétliteres ezzel szemben tíz körül fogyasztott, városon kívül kilenccel is megelégedett, pedig a rizsföldek körüli egysávos aszfaltcsíkon, ahol hírmondóból sem ismerték a rendőrautót, rendesen megküldtük a Q5-öst.
am
Dízelfronton a minden Audiban bevált háromliteres, 240 lovas, 500 Nm-es maximális nyomatékú erőforrás a legizgalmasabb, de ha takarékosan akarunk élni, a közvetlen befecskendezéses kétliteres dízel a jó választás, 7-8 litert fogyaszt, miközben alig érezni, hogy gyengébb, „csak”170 lovas. A nagyobb motorokhoz hétsebességes S-tronic váltó jár, a kis benzinest is azzal próbáltuk ki, a duplakuplungos, kormányról is kapcsolható váltó teljesen rántásmentesen dolgozik, még kézi üzemmódban is.
[[ Oldaltörés: Világújdonságot is bemutattak a Q5-ben ]]
am
Az ergonómiát tökéletesítették, az MMI-nek nevezett szórakoztató és kényeztető, többfunkciós rendszer megújult. A navigáció háromdimenziós képeket ad bizonyos városokról, műemlékekről (hamarosan Budapestről is; a kiállított autóban már gyönyörködhettünk a Lánchíd, a Parlament, a Bazilika, a Szécsenyi-fürdő fotorealisztikus grafikájában). A bluetooth-on csatlakozó telefon hangvezérelhető, sőt az egész multimédiás rendszer is utasítható (a főbb világnyelveken), így minden funkcióból könnyedén át lehet jutni egy másik menübe, ami nagyban megkönnyíti a sofőr dolgát, aki így nem vész el a lehetőségek rengetegében. Újdonság még, hogy egy-egy funkció (telefon, klíma, navigáció, hifi) nem teljes képernyőt foglal el, hanem úgynevezett felugró (pop-up) ablakokban is megjeleníthető, így úgy is tudjuk állítani az ülésfűtés hőfokát, hogy közben nem tűnik el a navigációs térkép.
A műszerfalon, a sofőr orra előtt, az Auditól megszokott módon, kis színes kijelző tájékoztat az utazás adatairól, az éppen hallgatott rádióadóról vagy zeneszámról, a fogyasztásról, a megtett kilométerről és a kis dízelben még a javasolt sebességfokozatról is. A parkolást segítő színes kamera nem csupán a mögöttünk lévő teret, az autó várható helyzetét mutatja, hanem külön kis méretben az egész autót, felülnézetből. Még csipog is, nehogy belebambuljunk a technika varázsába és közben odaverjük a kocsi oldalát, elejét. Az MMT nem csupán DVD-t, hat CD-t, számtalan tévéadást játszik le, hanem két SD-kártyát, SIM-kártyát is csatlakoztathatunk hozzá, mindenféle mp3-lejátszót vagy iPodot is, de még 40 gigás merevlemezt is tartalmaz.
am
Az ülések kényelmesek, a kilátást csupán a nagyméretű oldalsó visszapillantó tükrök zavarják. Ezt egy picit túlzásba vitték a tervezők. Hátul is kényeztet a Q5, a hátsó üléspad osztottan síkba dönthető, akár a csomagtérből is, az anyósülés asztalként használható (így egy méretes szörfdeszka is befér), sőt, a hátsó üléspad osztottan előre-hátra tologatható. A csomagtér hatalmas (az alaphelyzetben 540 literes puttony könnyedén 1560 literesre növelhető), a Q7-ben és a kombikban megszokott módon rögzítősínekkel és különböző hálókkal stabilizálhatjuk a csomagokat. Újdonság, hogy a menetstabilizáló elektronika (ESP) figyelembe veszi, ha van a kocsin tetőcsomagtartó, és a nyomatékelosztás során a plusz teher súlyával, elhelyezkedésével is számol. Légellenállása különösen alacsony, 0,33-as, ebben a kategória éllovasa. (Méretei: 4,63 méter hosszú, 1,88 méter széles, 1,65 méter magas.)
A futómű alig reagál az úthibákra, még a 20 hüvelykes felnikkel sem érezni semmit, az útpadkán is könnyedén lép át. Kapaszkodóképessége 31 fokos, hasmagassága állandó, 200 milliméteres, első terepszöge 25, átlépőszöge 17,6 fok. Az összkerékhajtás quattro, 40/60 arányban hajtott a két tengely.
am
A Q5-ben az Audi szinte minden korszerű biztonsági és kényelmi újdonsága és büszkesége megtalálható: Bang&Olufsen hangrendszer, dupla panorámatető, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, intelligens, állítható, távolságtartó tempomat, kanyarkövető bi-xenon lámpák, LED-soros hátsó fényszórók és diódás nappali fénycsík, holttér-figyelő és figyelmeztető rendszer, dinamikus kormányzás. Külön említést érdemel az A4-ben bevezetett Audi drive select, amellyel egy helyett három autót uralhat a szerencsés tulajdonos. Ha akar, kényelmesen autózik (comfort fokozat), ha akar, gyorsan (dynamic mód), ha akar, a kocsira bízza magát (auto fokozat), vagy, ha akarja, külön menüben testreszabhatja a kocsi menettulajdonságait (individual módozat). B. Cs.