Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f3272f96-be37-490f-9b25-5e364c66e82a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sietni kellett a Budapest-Belgrád vasúttal.","shortLead":"Sietni kellett a Budapest-Belgrád vasúttal.","id":"20250509_dunaharaszti-budapest-belgrad-vasut-korbeaszfaltozott-villanyoszlop","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3272f96-be37-490f-9b25-5e364c66e82a.jpg","index":0,"item":"1c3581b7-2337-42b3-a965-8176415685b0","keywords":null,"link":"/elet/20250509_dunaharaszti-budapest-belgrad-vasut-korbeaszfaltozott-villanyoszlop","timestamp":"2025. május. 09. 19:45","title":"Az út közepén hagytak és körbeaszfaltoztak egy villanyoszlopot Dunaharasztiban – fotó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f11a4bd8-03d0-48fd-9b69-30f20fd7b4c3","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"11 milliárd lett a 6,9-ből, a kormány szerint „a kellően gondos vevő” nem láthatta előre a drágulást.","shortLead":"11 milliárd lett a 6,9-ből, a kormány szerint „a kellően gondos vevő” nem láthatta előre a drágulást.","id":"20250509_Meszaros-Lorinc-V-Hid-bicskei-vasutallomas-dragulas-kozbeszerzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f11a4bd8-03d0-48fd-9b69-30f20fd7b4c3.jpg","index":0,"item":"2e531d2b-bd45-494f-a4e9-6c94b9de12d8","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_Meszaros-Lorinc-V-Hid-bicskei-vasutallomas-dragulas-kozbeszerzes","timestamp":"2025. május. 09. 11:30","title":"Másfélszeres áron újította fel Mészáros Lőrinc a bicskei vasútállomást, kitalálja, mi volt az indok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50aaa09e-f17f-433d-a0d6-50f31f71288b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gyurcsány Ferenc csütörtökön bejelentette visszavonulását, ezzel a rövid videós összeállítással búcsúzunk a magyar politika meghatározó alakjától.","shortLead":"Gyurcsány Ferenc csütörtökön bejelentette visszavonulását, ezzel a rövid videós összeállítással búcsúzunk a magyar...","id":"20250508_Gyurcsany-Ferenc-legjobb-pillanatai-negy-percben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50aaa09e-f17f-433d-a0d6-50f31f71288b.jpg","index":0,"item":"e16e2132-2fdc-4a3b-8d9e-66bbf72dd855","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_Gyurcsany-Ferenc-legjobb-pillanatai-negy-percben","timestamp":"2025. május. 08. 21:32","title":"Gyurcsány Ferenc legjobb pillanatai négy percben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c74da1e0-6fd0-43ce-b4c4-e8aba574763d","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Légicsapásokról és lelőtt drónokról számolt be India és Pakisztán is. A halálos áldozatok száma mindkét oldalon nőtt.","shortLead":"Légicsapásokról és lelőtt drónokról számolt be India és Pakisztán is. A halálos áldozatok száma mindkét oldalon nőtt.","id":"20250508_dron-india-pakisztan-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c74da1e0-6fd0-43ce-b4c4-e8aba574763d.jpg","index":0,"item":"f642235d-341f-4e29-b3b9-55235eeca671","keywords":null,"link":"/vilag/20250508_dron-india-pakisztan-tamadas","timestamp":"2025. május. 08. 15:09","title":"Drónokkal támadja egymást India és Pakisztán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9a2c5edb-6f62-4151-a764-20e0badd5371","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A GKI kutatóintézet megvizsgálta a pénzbeli uniós támogatások hatásait. A csatlakozás óta több mint 21,5 ezer milliárd forint támogatás érkezett Magyarországra. Felhívják a figyelmet azonban, hogy a pénzek egy része nem hatékonyan, túlárazott beszerzések során lett elköltve.","shortLead":"A GKI kutatóintézet megvizsgálta a pénzbeli uniós támogatások hatásait. A csatlakozás óta több mint 21,5 ezer milliárd...","id":"20250508_EU-s-penzek-nelkul-meg-jobban-docogne-a-magyar-gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a2c5edb-6f62-4151-a764-20e0badd5371.jpg","index":0,"item":"1026ba77-2311-4490-80f9-d01d69d81eff","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_EU-s-penzek-nelkul-meg-jobban-docogne-a-magyar-gazdasag","timestamp":"2025. május. 08. 15:01","title":"21,5 ezer milliárd forint EU-támogatás érkezett Magyarországra 2004 óta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító indítványokat fűz a zárószavazás előtt. Márpedig gyakran éppen ilyen törvények alkotmányosságáról kellene döntenie.","shortLead":"Ugyanis 2017 óta ő az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának elnöke, amely a törvények nagy részéhez módosító...","id":"20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5aca7315-a219-42a9-87c6-d5f313489b49.jpg","index":0,"item":"5a186233-3603-47b1-a1aa-28a4a4a2ad59","keywords":null,"link":"/itthon/20250508_alkotmanybirosag-hende-csaba-szavazas-elfogultsag-erintettseg","timestamp":"2025. május. 08. 19:04","title":"Sokszor kell majd kimennie az Alkotmánybíróság üléséről Hende Csabának, ha megválasztják alkotmánybírónak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az egykori momentumos politikus, jelenlegi influenszer szerint Gyurcsány döntése sokkal inkább választási stratégia, mint őszinte szembenézés.","shortLead":"Az egykori momentumos politikus, jelenlegi influenszer szerint Gyurcsány döntése sokkal inkább választási stratégia...","id":"20250508_pottyondy-gyurcsany-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9.jpg","index":0,"item":"00344b2d-9025-4d77-b1f6-0ab048da25db","keywords":null,"link":"/elet/20250508_pottyondy-gyurcsany-reakcio","timestamp":"2025. május. 08. 15:07","title":"Pottyondy Gyurcsány távozásáról: „Hiába távozik, a gyurcsányizmus itt marad velünk”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja a viselőjének. Valósághűbb tapintási visszajelzést ad, mint a jelenlegi vibrációs megoldások.","shortLead":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja...","id":"20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0.jpg","index":0,"item":"bbd58db3-78dd-4364-970f-342ddeda4d81","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","timestamp":"2025. május. 09. 10:03","title":"Illúzió felsőfokon: így tapinthat majd a semmiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Dodge Journey: Újabb felszarvazott autó érkezett, kipróbáltuk
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Rugalmas ülésrendszerét és csomagterét is kipróbáltuk a rövid...
am
Rugalmas ülésrendszerét és csomagterét is kipróbáltuk a rövid próbaút alatt. A harmadik üléssor kínzás, de működik, csak jó társaságban utazzunk és a sofőr ne felejtse el bekapcsolni a hátsó sor klímáját. Pohártartó és ablakoldali könyöklő van leghátul is. Hét üléssel természetesen a nullához közelít a csomagtér, néhány szatyor befér. Az 50/50 arányban osztott harmadik üléssor használaton kívül a csomagtér padlójába hajtható, teljesen sík rakteret kínálva. A csomagtérpadló alatt komoly tárolórekesz bújik meg, ehhez jön még kettő a második üléssor padlózatában rejtve. Ezekben és a rengeteg pohártartóban akár 60 doboz kólát is szállíthatunk (kipróbáltuk). A második üléssor is variálható, a legkényelmesebb a könyöktámasznak és kólatartónak használt lehajtott középső üléssel utazunk. A legjobb dolga azonban a sofőrnek van, magasról lenézi a forgalom többi résztvevőjét, élvezi a váltó és a motor közös munkáját, hallgatja a 30 gigás merevlemez zenéit.
am
A motor zaját elég jól szűri a Journey, a duplakuplungos váltóval dinamikusan is vezethető, terhelve csikorgó kerekekkel is lehet indulni, a futómű azonban túl kemény egy családi buszlimuzinhoz, főként a leghátsó sorban ülőknek kényelmetlen a folyamatos pattogás.
Az innovatív és okos megoldások hosszú listáján olyan tételek szerepelnek, mint a színes képernyős navigátor, a hűtött italtartó rekesz a kesztyűtartóban, a foltokkal szemben ellenálló, szag- és portaszító, könnyen tisztítható és kopásálló kárpit, a tolatókamera (amely kicsit mélyen van, inkább marad a hagyományos hátratekintés), a kivehető, tölthető LED-es zseblámpa a csomagtérben, az opcionális, színes monitoros hátsó utastéri szórakoztató rendszer, és a négy darab 12 Voltos csatlakozó. A beltér anyagai továbbra is igénytelenek, a nemes fához, szénszálas burkolathoz és puha műanyaghoz szokott érzékenyek kapva kapnak az alkalmon, hogy ezt megjegyezzék, ugyanakkor az autót nem arra tartjuk, hogy simogassuk és csodáljuk dizájnos domborulatait, hanem használni is akarjuk néha, akkor két gyerek fölött örömünk lesz a Journeyben.
am
[[ Oldaltörés: Árak, extrák és csak egy motor ]]
am
A vásárlók eltérő igényeinek kielégítésére a közel kéttonnás Dodge Journey a nemzetközi piacokra többféle motorral és váltóval készül; hazánkban csak kétliteres turbódízel motoral kapható. Teljesítménye 103 kW (140 lóerő), nyomatéka 310 Nm. A gyári tájékozató szerint hatfokozatú kézi váltóval 6,5 litert fogyaszt száz kilométerenként vegyes üzemben, az új duplakuplungos hatfokozatú automatával pedig 7 liter/100 kilométer a fogyasztás. Hat felnőttel megpakolva, főleg hegymenetben 11 liter alá alig ment a Journey étvágya, a valós fogyasztást hosszabb próba során derítjük majd ki.
Az új kos emblémás autóhoz 6,99 millió forintért juthatunk hozzá (SE-változat), a legdrágább, duplakuplungos változat (SXT-változat) alapára 7,99 millió forint. Az extralistán akár kétmillióért is pakolhatunk kényelmi és szórakoztató rendszereket a családi egyterűbe. Kár, hogy a flexibilis üléselrendezési csomag feláras, SE-változatban 490. SXT-változatban 420 ezer forint, de legalább lehetőség van arra, hogy ötüléses nagy kombiként is megvegyük.
B. Cs.
am
Műszaki adatok
Dodge Journey 2.0 CRD aut.
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1968
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
140 lóerő 4000-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
310 Nm
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2890
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4888/1878/1691
Csomagtér
167/758/1641 liter
Saját tömeg (kg)
1905
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
182
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
11,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
9,1
Országúti
5,9
Vegyes
7
Tesztfogyasztás
n. a.
CO2 kibocsátás (g/Km)
186
ÁRA
Az autó alapára duplakuplungos váltóval 7,99 millió Ft