szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Rugalmas ülésrendszerét és csomagterét is kipróbáltuk a rövid...

am

Rugalmas ülésrendszerét és csomagterét is kipróbáltuk a rövid próbaút alatt. A harmadik üléssor kínzás, de működik, csak jó társaságban utazzunk és a sofőr ne felejtse el bekapcsolni a hátsó sor klímáját. Pohártartó és ablakoldali könyöklő van leghátul is. Hét üléssel természetesen a nullához közelít a csomagtér, néhány szatyor befér. Az 50/50 arányban osztott harmadik üléssor használaton kívül a csomagtér padlójába hajtható, teljesen sík rakteret kínálva. A csomagtérpadló alatt komoly tárolórekesz bújik meg, ehhez jön még kettő a második üléssor padlózatában rejtve. Ezekben és a rengeteg pohártartóban akár 60 doboz kólát is szállíthatunk (kipróbáltuk). A második üléssor is variálható, a legkényelmesebb a könyöktámasznak és kólatartónak használt lehajtott középső üléssel utazunk. A legjobb dolga azonban a sofőrnek van, magasról lenézi a forgalom többi résztvevőjét, élvezi a váltó és a motor közös munkáját, hallgatja a 30 gigás merevlemez zenéit. 

am

A motor zaját elég jól szűri a Journey, a duplakuplungos váltóval dinamikusan is vezethető, terhelve csikorgó kerekekkel is lehet indulni, a futómű azonban túl kemény egy családi buszlimuzinhoz, főként a leghátsó sorban ülőknek kényelmetlen a folyamatos pattogás.

 Az innovatív és okos megoldások hosszú listáján olyan tételek szerepelnek, mint a színes képernyős navigátor, a hűtött italtartó rekesz a kesztyűtartóban, a foltokkal szemben ellenálló, szag- és portaszító, könnyen tisztítható és kopásálló kárpit, a tolatókamera (amely kicsit mélyen van, inkább marad a hagyományos hátratekintés), a kivehető, tölthető LED-es zseblámpa a csomagtérben, az opcionális, színes monitoros hátsó utastéri szórakoztató rendszer, és a négy darab 12 Voltos csatlakozó. A beltér anyagai továbbra is igénytelenek, a nemes fához, szénszálas burkolathoz és puha műanyaghoz szokott érzékenyek kapva kapnak az alkalmon, hogy ezt megjegyezzék, ugyanakkor az autót nem arra tartjuk, hogy simogassuk és csodáljuk dizájnos domborulatait, hanem használni is akarjuk néha, akkor két gyerek fölött örömünk lesz a Journeyben.

am



[[ Oldaltörés: Árak, extrák és csak egy motor ]]



am

 A vásárlók eltérő igényeinek kielégítésére a közel kéttonnás Dodge Journey a nemzetközi piacokra többféle motorral és váltóval készül; hazánkban csak kétliteres turbódízel motoral kapható. Teljesítménye 103 kW (140 lóerő), nyomatéka 310 Nm. A gyári tájékozató szerint hatfokozatú kézi váltóval 6,5 litert fogyaszt száz kilométerenként vegyes üzemben, az új duplakuplungos hatfokozatú automatával pedig 7 liter/100 kilométer a fogyasztás. Hat felnőttel megpakolva, főleg hegymenetben 11 liter alá alig ment a Journey étvágya, a valós fogyasztást hosszabb próba során derítjük majd ki.

 Az új kos emblémás autóhoz 6,99 millió forintért juthatunk hozzá (SE-változat), a legdrágább, duplakuplungos változat (SXT-változat) alapára 7,99 millió forint. Az extralistán akár kétmillióért is pakolhatunk kényelmi és szórakoztató rendszereket a családi egyterűbe. Kár, hogy a flexibilis üléselrendezési csomag feláras, SE-változatban 490. SXT-változatban 420 ezer forint, de legalább lehetőség van arra, hogy ötüléses nagy kombiként is megvegyük. 

B. Cs.

am


Műszaki adatok



Dodge Journey 2.0 CRD aut.
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő140 lóerő 4000-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 310 Nm
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2890
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4888/1878/1691
Csomagtér167/758/1641 liter
Saját tömeg (kg) 1905
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 182
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)11,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,1
Országúti 5,9
Vegyes7
Tesztfogyasztásn. a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 186
ÁRA Az autó alapára duplakuplungos váltóval 
7,99 millió Ft





HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!