Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"206ed611-26d9-4b8e-9059-2cdf0928da0d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Csetényi Csaba cége, a Network 360 2023-ban még veszteséges volt, tavaly már 38 százalékos profitrátának örülhetett.","shortLead":"Csetényi Csaba cége, a Network 360 2023-ban még veszteséges volt, tavaly már 38 százalékos profitrátának örülhetett.","id":"20250603_Rejtelyesen-feltamadt-Rogan-szomszedjanak-kegyvesztett-reklamugynoksege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/206ed611-26d9-4b8e-9059-2cdf0928da0d.jpg","index":0,"item":"0ffb83b0-a997-4d41-b80b-ac25445a675e","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_Rejtelyesen-feltamadt-Rogan-szomszedjanak-kegyvesztett-reklamugynoksege","timestamp":"2025. június. 03. 14:00","title":"Rejtélyesen feltámadt Rogán szomszédjának kegyvesztett reklámügynöksége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd19ed59-2f7f-4373-b44f-a7ee21885332","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A tárgy művészeti értékét éppen a rajta szereplő, egy apácát és papokat ábrázoló frivol jelenet adja.","shortLead":"A tárgy művészeti értékét éppen a rajta szereplő, egy apácát és papokat ábrázoló frivol jelenet adja.","id":"20250603_rijksmuseum-birkabel-ovszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd19ed59-2f7f-4373-b44f-a7ee21885332.jpg","index":0,"item":"6a82e6af-2d67-4276-b080-9dc241a71eca","keywords":null,"link":"/kultura/20250603_rijksmuseum-birkabel-ovszer","timestamp":"2025. június. 03. 17:33","title":"Erotikus ábrával ellátott 200 éves birkabél óvszert állítanak ki Hollandiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Törölné az Edge böngészőt? Esetleg a Microsoft Áruházat? Most már megteheti, köszönhetően egy EU-s jogszabálynak – és ez még nem minden, mert bosszantó dolgok is eltűnnek a Windowsból.","shortLead":"Törölné az Edge böngészőt? Esetleg a Microsoft Áruházat? Most már megteheti, köszönhetően egy EU-s jogszabálynak – és...","id":"20250603_microsoft-windows-dma-valtoztatasok-aruhaz-torlese-edge-bongeszo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0de0480-afb5-4926-bdbf-c799e5227ae6.jpg","index":0,"item":"4ae17337-4626-4fe1-a986-dc4ebdd5914e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_microsoft-windows-dma-valtoztatasok-aruhaz-torlese-edge-bongeszo","timestamp":"2025. június. 03. 14:03","title":"Végre: felhagy az emberek nyaggatásával a Microsoft, új korszak jön a Windowsban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"860f2c7d-5a94-432a-ba2d-6d304122c43c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Négyszeres termelékenységnövekedéssel és 56 százalékos bérprémiummal jár együtt a mesterséges intelligencia térnyerése – olvasható ki a PwC friss elemzéséből.","shortLead":"Négyszeres termelékenységnövekedéssel és 56 százalékos bérprémiummal jár együtt a mesterséges intelligencia térnyerése...","id":"20250605_pwc-mesterseges-intelligencia-global-ai-jobs-barometer-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/860f2c7d-5a94-432a-ba2d-6d304122c43c.jpg","index":0,"item":"eb418b94-1fb3-4bd5-840d-aaf720c8b68b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_pwc-mesterseges-intelligencia-global-ai-jobs-barometer-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 11:47","title":"56%-kal nagyobb fizetést kap, aki ezt tudja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Offline, az eszközön futó mesterséges intelligenciákat lehet tesztelni a Google új applikációján keresztül.","shortLead":"Offline, az eszközön futó mesterséges intelligenciákat lehet tesztelni a Google új applikációján keresztül.","id":"20250604_google-ai-edge-gallery-uj-alkalmazas-megjelenes-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06926905-1a3c-45b4-ae46-0478427862d8.jpg","index":0,"item":"31cb710c-467f-4b63-9267-ff2d4b25cc80","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_google-ai-edge-gallery-uj-alkalmazas-megjelenes-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. június. 04. 16:03","title":"Csendben kiadott egy új alkalmazást a Google, így tudja kipróbálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6789747-1299-445d-a1be-373812641bcf","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A pincér elmondta: amikor a menekülő támadó után eredt, a volt miniszter vérző fejjel is vele tartott egy darabig.","shortLead":"A pincér elmondta: amikor a menekülő támadó után eredt, a volt miniszter vérző fejjel is vele tartott egy darabig.","id":"20250603_jeszenszky-geza-megmento-kezdi-schlachta-laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6789747-1299-445d-a1be-373812641bcf.jpg","index":0,"item":"28630221-711b-4b0e-a1e5-fdb206c5fc95","keywords":null,"link":"/elet/20250603_jeszenszky-geza-megmento-kezdi-schlachta-laszlo","timestamp":"2025. június. 03. 17:11","title":"Jeszenszky Géza megmentője is megsérült a támadásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az alkalmazás több verziót is készített, a visszafogott, de határozott Mészáros Lőrinctől a cinikusan fenyegetőző Mészáros Lőrincig.","shortLead":"Az alkalmazás több verziót is készített, a visszafogott, de határozott Mészáros Lőrinctől a cinikusan fenyegetőző...","id":"20250604_meszaros-level-chatgpt-ai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac632e9c-4ccc-4ced-91b1-250c05a5433d.jpg","index":0,"item":"4ab8d44e-2ccf-44bf-8123-7fe160571fb6","keywords":null,"link":"/elet/20250604_meszaros-level-chatgpt-ai","timestamp":"2025. június. 04. 15:57","title":"„Én csak ott ültem a pálya szélén… és építettem egy stadiont” – Megírattuk a ChatGPT-vel Mészáros Lőrinc levelét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45050cec-dc95-4670-83bc-7eb294bd26ce","c_author":"Dzindzisz Sztefan - Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Elképzelhető, hogy Mészáros Lőrinc igazat állított, amikor azt írta Magyar Péternek, hogy már 2009 óta milliárdos? Ennek jártunk utána, és találtunk egy olyan számítási módszert, amivel nagyon-nagyon jóindulatúan tényleg ki lehet ezt hozni – de akkoriban azért inkább a tízmilliós nagyságrend volt a nemzet gázszerelőjének hazai pályája.","shortLead":"Elképzelhető, hogy Mészáros Lőrinc igazat állított, amikor azt írta Magyar Péternek, hogy már 2009 óta milliárdos...","id":"20250603_meszaros-lorinc-2009-milliardos-vagyon-vallalkozo-magyar-peter-gazdag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45050cec-dc95-4670-83bc-7eb294bd26ce.jpg","index":0,"item":"510d2842-02cb-4811-a12a-90914370be69","keywords":null,"link":"/kkv/20250603_meszaros-lorinc-2009-milliardos-vagyon-vallalkozo-magyar-peter-gazdag-ebx","timestamp":"2025. június. 03. 16:25","title":"Rájöttünk, miből számolhatta ki Mészáros Lőrinc, hogy 2009-ben milliárdos volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány. A szedán és a kombi inkább az üzleti életben kedvelt, de családi autónak is sokan választják. A Passat CC a fiatalokat és a sportos üzletembereket célozza meg, azokat, akik eddig messze elkerülték a VW-kereskedéseket. Persze azokra is számít a márka, akik eddig is VW-fanok voltak, és az unalmas autók miatt elégedetlenkedtek. Eddig az Eos volt a legfeltűnőbb, őt lökte le a trónról a CC.
Nincs mit tagadni: a wolfsburgiak egy jól bevált stuttgarti receptet követtek. Fogtak egy tömegmodellt (Passat), megnyújtották kábé öt centivel, lelapították, Murat Günak tervező segítségével új lámpákat rajzoltak, szélesítették a nyomtávot, keretnélküli ablakokat építettek be és minimum 17 hüvelykes alukerekekre tették az autót. Pontosan ezt csinálta 4 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az E-osztállyal. Az autó tengelytávja 14 centivel csökkent a szedánhoz képest, ezért érezzük úgy vezetés közben, hogy nem is nagy autó ez a Passat CC. Teljesen kupés az érzés, igaz, a menettulajdonságok ezt kevésbé támasztják alá. Hiányzik a spiritusz, a véletlenszerűség, minden programozott, tökéletes – emiatt az autónak nem érezzük a sajátos bukéját. Bármennyire erőlködtek is a Volkswagennél, a Passat CC-nek nincs karaktere.
Szép autó, szó se róla, meg is csodálja mindenki, a VW-tulajdonosoknak majd kiesik a szemük, de vezetése nem nyújt különleges élményt. Lehet, hogy a kipróbált 160 lovas 1,8-as teszi, de talán inkább az elsőkerékhajtás és az elektronikailag uralt menetdinamika az oka. A nemzetközi próbán alkalmam volt a 3,6 literes 300 lovas összkerekes változatot is meghajtani. Abban éreztem a spirituszt. Egy csöppet, csak egy csöppet kellett volna átemelni ebből a kevesebb lóerővel szerelt példányokba is. Az egynyolcas moci nagyon halk, erőteljes gázadásra sem engedi el a hangját, fogyasztása nem visszafogott, sőt. A hatszáz kilométeres tesztút során, vegyes üzemben 9,7 liter benzint fogyasztott átlagosan száz kilométerenként.
Mint az a megújult Passatnál is kiderült, a VW prémiummodelljei kezdenek elaudisodni és nem csupán a beltér finomságában. A CC-nél is megfigyelhető ez a pozitív tendencia. Elsőként a népautó modelljei közül a CC kapta meg a márkatársnál már jól bevált aktív futóművet. A három különböző beállítás – normál, sportos, komfortos – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját. Nagy különbséget nem érezni, a csillapítás normál helyzetben is tökéletes, a sportosság illúzióját kielégítve többnyire sport fokozatban használtam az autót. Ilyenkor a kormány is felkeményedik. A kanyarkövető bixenon fényszórókat kanyarlámpa és LED-es nappali világítás egészíti ki. Hasznos funkció a visszagurulásgátló automatika.
Kártyáról és telefonról is szólhat a zene (Oldaltörés)
A középkonzol és a beltér rendkívül tetszetős a CC-ben, az új multimédiás rendszer SD-foglalatot, AUX-kimenetet és Bluetooth audió csatolást is tartalmaz, az érintőképernyős, hatlemezes hifi rádióegysége 42 adót képes tárolni. Hagyományos VEF-rádiókra emlékeztető sávkeresős módban is lehet tekergetni. A hangszórók szépen szólnak, a parkolássegítő radarja élethű képet ad a nagy kijelzőn. Tesztautómban párhuzamos parkolásban segítő asszisztens is helyet kapott. Apró gázfröccsök segítségével érintés nélkül bekormányoz az automatika. Meglehetősen gyorsan és pontosan, így a való életben is bátran rábízhatjuk magunkat. A feleségemnek kifejezetten tetszett.
Teljesen új a multifunkciós kormány - a rásegítés eltúlzott -, amelyen 12 gombot tudunk nyomogatni, vezérelve a központi kijelzőt, illetve a zenelejátszót, és új a légkondícionáló műszeregysége is. A Passat vásárlóknak rossz hír, a hatos Golf leendő tulajdonosainak annál jobb, hogy az idén érkező új Golf is megkapja ezt a kormányt, multimédiás egységet és klímapanelt. Az ajtók érintésre nyílnak, nyitáskor és csukódáskor az ablakok előre le, illetve fel mozdulnak, ahogy egy keretnélküli kupéhoz illik.
A kéttónusú fabetéttel elválasztott műszerfal hibátlan, a rejtett és látható tárolók hasznosak, a telefonos Bluetooth-kapcsolat azonban sikertelen volt, az én svéd-japán telefonomat nem ismerte fel, ugyanakkor a finn óriás minden kipróbált modelljét igen. Mi ez, ha nem hátrányos megkülönböztetés? Nos, ettől a Passatban ülők nem szenvednek, a hátsó sor két ülése pont olyan bordázott és sportos, mint a vezetőé (széltében szűk, nagyobb testűeket egyenesen nyom), a középső, ötödik ülés helyére nagyméretű tárolórekesz és palacktartók kerültek.
A csomagtartó méretes 532 literes, ám annyira lapos, hogy csak sporttáskák, bőröndök szállíthatók vele. A hátralátás és a kilátás korlátozott.
A Passat CC-t a Continental új, Contiseal nevű önjavító abroncsaival szerelik fel, amelyek a gumiköpeny belső falára felhordott speciális gumikeveréknek köszönhetően 5 milliméter átmérőig képes megakadályozni a szegek, csavarok és egyéb éles, hegyes tárgyak okozta levegőveszteséget.
A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.
A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest – mondta a HVG-nek a főpolgármester.