Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A több mint másfél órás beszédben az elnök az elmúlt hat hét intézkedéseit és a jövőbeli terveit taglalta, de mások mellett ostorozta Európát is.","shortLead":"A több mint másfél órás beszédben az elnök az elmúlt hat hét intézkedéseit és a jövőbeli terveit taglalta, de mások...","id":"20250305_egyesult-allamok-donald-trump-kongresszusi-beszed","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c90d69d4-2a2b-4d9b-8336-b177ea21ffdf.jpg","index":0,"item":"6809bdce-d08e-4b87-890b-4a30560389b1","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_egyesult-allamok-donald-trump-kongresszusi-beszed","timestamp":"2025. március. 05. 05:36","title":"„Amerika visszatért!” – Trump megtartotta első beszédét a kongresszusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","shortLead":"A Szentmihályi úti csomópont után történt a baleset.","id":"20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d219d7ee-9bf6-4275-98d8-47ae74c3267a.jpg","index":0,"item":"a52c0110-2d6b-48fe-823d-dffb1bc080a5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250305_baleset-dugo-m3-autopalya-m2-autout-budapesti-bevezeto","timestamp":"2025. március. 05. 08:17","title":"Baleset miatt több kilométeres a dugó az M3-as és az M2-es budapesti bevezetőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b220d1fd-de27-48bf-bbae-1b20c39a1b72","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Arra nincs sok remény, hogy elkerülhető lenne az Egyesült Államok és Európa közötti vámháború, de az Európai Bizottságnak nagy a mozgástere az ellenvámok kivetésére. ","shortLead":"Arra nincs sok remény, hogy elkerülhető lenne az Egyesült Államok és Európa közötti vámháború, de az Európai...","id":"20250306_Europa-mar-kesziti-az-azonnal-elesitheto-valaszt-Trump-szamara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b220d1fd-de27-48bf-bbae-1b20c39a1b72.jpg","index":0,"item":"9510d734-0ead-4d23-b4ff-619fb5f706a3","keywords":null,"link":"/360/20250306_Europa-mar-kesziti-az-azonnal-elesitheto-valaszt-Trump-szamara","timestamp":"2025. március. 06. 11:12","title":"Európa már készíti az azonnal élesíthető választ Trump számára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe6ab690-e5c1-4b52-9bb3-c28e80411053","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Az Oscarra jelölt Paul Schrader nem kertel: aki komolyan veszi az Oscart, az szerinte nem normális. Martin Scorsese harcostársa, a Taxisofőr és a Dühöngő bika forgatókönyvírója elmondta, mi zavarja a Sátántangóban, mivel fenyegette őt a japán szélsőjobb, és mit gondol a nemrég elhunyt Gene Hackmanről. ","shortLead":"Az Oscarra jelölt Paul Schrader nem kertel: aki komolyan veszi az Oscart, az szerinte nem normális. Martin Scorsese...","id":"20250305_Paul-Schrader-interju-Mishima-Taxisofor-Oscar-Gene-Hackman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe6ab690-e5c1-4b52-9bb3-c28e80411053.jpg","index":0,"item":"0d3df8d5-f702-4e7e-9e69-abb85d41dc2c","keywords":null,"link":"/kultura/20250305_Paul-Schrader-interju-Mishima-Taxisofor-Oscar-Gene-Hackman","timestamp":"2025. március. 05. 20:00","title":"A Taxisofőr írója a HVG-nek: Senki nem veszi komolyan az Oscart","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"505df4fc-c4d3-4819-9bf8-28c0838d16ae","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Míg Orbán Viktor az orosz álláspontot hangoztatja, a nagyobb játékosok bírálják az amerikai vezetést.","shortLead":"Míg Orbán Viktor az orosz álláspontot hangoztatja, a nagyobb játékosok bírálják az amerikai vezetést.","id":"20250305_donald-trump-ukrajna-europai-szelsojobboldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/505df4fc-c4d3-4819-9bf8-28c0838d16ae.jpg","index":0,"item":"910808c6-f0d0-4916-b850-65e6178ef671","keywords":null,"link":"/elet/20250305_donald-trump-ukrajna-europai-szelsojobboldal","timestamp":"2025. március. 05. 15:06","title":"Az európai szélsőjobboldal Orbán kivételével nincs elragadtatva attól, ahogy Donald Trump Ukrajnával viselkedik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0c802d5-5e3c-4906-bfe0-c73af5d41561","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ukrajnai gáztranzit újraindítása szembe menne a Kreml pénzügyi forrásainak elzárására tett ígéretekkel.","shortLead":"Az ukrajnai gáztranzit újraindítása szembe menne a Kreml pénzügyi forrásainak elzárására tett ígéretekkel.","id":"20250306_eu-szlovakia-ukrajna-orosz-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0c802d5-5e3c-4906-bfe0-c73af5d41561.jpg","index":0,"item":"a0a10f2f-295c-49d7-8e47-f3e0d9f5999d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_eu-szlovakia-ukrajna-orosz-gaz","timestamp":"2025. március. 06. 16:25","title":"Az EU orosz gázt ajánl a szlovák vétó ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A valóság, mint sokszor, ennél sokkal árnyaltabb.","shortLead":"A valóság, mint sokszor, ennél sokkal árnyaltabb.","id":"20250305_donald-trump-transznemu-egerek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fe0ff12-7295-4ac4-9326-51af517e3668.jpg","index":0,"item":"018678b6-6106-40de-a730-ae6910d78c84","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_donald-trump-transznemu-egerek","timestamp":"2025. március. 05. 18:33","title":"Donald Trump szerint transznemű egerek létrehozására költötték az amerikai adófizetők pénzét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63ce0607-342e-458e-bd5f-c18bb1a2ab41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"A húsz fokot is meghaladja a várható hőmérséklet.","shortLead":"A húsz fokot is meghaladja a várható hőmérséklet.","id":"20250306_nyari-idojaras-hetvege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63ce0607-342e-458e-bd5f-c18bb1a2ab41.jpg","index":0,"item":"a82d609d-0dfc-49e5-8aa5-ee360b5d4b70","keywords":null,"link":"/elet/20250306_nyari-idojaras-hetvege","timestamp":"2025. március. 06. 15:18","title":"Szinte már nyári hétvégénk lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány.
am
Kevesen vágynak egy Passatra, mert szép, szexis, vagy vagány. A szedán és a kombi inkább az üzleti életben kedvelt, de családi autónak is sokan választják. A Passat CC a fiatalokat és a sportos üzletembereket célozza meg, azokat, akik eddig messze elkerülték a VW-kereskedéseket. Persze azokra is számít a márka, akik eddig is VW-fanok voltak, és az unalmas autók miatt elégedetlenkedtek. Eddig az Eos volt a legfeltűnőbb, őt lökte le a trónról a CC.
Nincs mit tagadni: a wolfsburgiak egy jól bevált stuttgarti receptet követtek. Fogtak egy tömegmodellt (Passat), megnyújtották kábé öt centivel, lelapították, Murat Günak tervező segítségével új lámpákat rajzoltak, szélesítették a nyomtávot, keretnélküli ablakokat építettek be és minimum 17 hüvelykes alukerekekre tették az autót. Pontosan ezt csinálta 4 évvel ezelőtt a Mercedes-Benz az E-osztállyal. Az autó tengelytávja 14 centivel csökkent a szedánhoz képest, ezért érezzük úgy vezetés közben, hogy nem is nagy autó ez a Passat CC. Teljesen kupés az érzés, igaz, a menettulajdonságok ezt kevésbé támasztják alá. Hiányzik a spiritusz, a véletlenszerűség, minden programozott, tökéletes – emiatt az autónak nem érezzük a sajátos ízét. Bármennyire erőlködtek is a Volkswagennél, a Passat CC-nek nincs karaktere.
am
Szép autó, szó se róla, meg is csodálja mindenki, a VW-tulajdonosoknak majd kiesik a szemük, de vezetése nem nyújt különleges élményt. Lehet, hogy a kipróbált 160 lovas 1,8-as teszi, de talán inkább az elsőkerékhajtás és az elektronikailag uralt menetdinamika az oka. A nemzetközi próbán alkalmam volt a 3,6 literes 300 lovas összkerekes változatot is meghajtani. Abban éreztem a spirituszt. Egy csöppet, csak egy csöppet kellett volna átemelni ebből a kevesebb lóerővel szerelt példányokba is. Az egynyolcas moci nagyon halk, erőteljes gázadásra sem engedi el a hangját, fogyasztása nem visszafogott, sőt. A hatszáz kilométeres tesztút során, vegyes üzemben 9,7 liter benzint fogyasztott átlagosan száz kilométerenként.
am
Mint az a megújult Passatnál is kiderült, a VW prémiummodelljei kezdenek elaudisodni. A CC-nél is megfigyelhető ez a pozitív tendencia. Elsőként a népautó modelljei közül a CC kapta meg a márkatársnál már jól bevált aktív futóművet. A három különböző beállítás – normál, sportos, komfortos – között kapcsolva az elektronika az éppen aktuális menettulajdonságokhoz párosítja a felfüggesztés karakterisztikáját. Nagy különbséget nem érezni, a csillapítás normál helyzetben is tökéletes, a sportosság illúzióját kielégítve többnyire sport fokozatban használtam az autót. Ilyenkor a kormány is felkeményedik. A kanyarkövető bixenon fényszórókat kanyarlámpa és LED-es nappali világítás egészíti ki. Hasznos funkció a visszagurulásgátló automatika.
[[ Oldaltörés: Kártyáról és telefonról is szólhat a zene ]]
am
A középkonzol és a beltér rendkívül tetszetős a CC-ben, az új multimédiás rendszer SD-foglalatot, AUX-kimenetet és Bluetooth audió csatolást is tartalmaz, az érintőképernyős, hatlemezes hifi rádióegysége 42 adót képes tárolni. Hagyományos VEF-rádiókra emlékeztető sávkeresős módban is lehet tekergetni. A hangszórók szépen szólnak, a parkolássegítő radarja élethű képet ad a nagy kijelzőn. Tesztautómban párhuzamos parkolásban segítő asszisztens is helyet kapott. Apró gázfröccsök segítségével érintés nélkül bekormányoz az automatika. Meglehetősen gyorsan és pontosan, így a való életben is bátran rábízhatjuk magunkat. A feleségemnek kifejezetten tetszett.
am
Teljesen új a multifunkciós kormány - a rásegítés eltúlzott -, amelyen 12 gombot tudunk nyomogatni, vezérelve a központi kijelzőt, illetve a zenelejátszót, és új a légkondícionáló műszeregysége is. A Passat vásárlóknak rossz hír, a hatos Golf leendő tulajdonosainak annál jobb, hogy az idén érkező új Golf is megkapja ezt a kormányt, multimédiás egységet és klímapanelt. Az ajtók érintésre nyílnak, nyitáskor és csukódáskor az ablakok előre le, illetve fel mozdulnak, ahogy egy keretnélküli kupéhoz illik.
A kéttónusú fabetéttel elválasztott műszerfal hibátlan, a rejtett és látható tárolók hasznosak, a telefonos Bluetooth-kapcsolat azonban sikertelen volt, az én svéd-japán telefonomat nem ismerte fel, ugyanakkor a finn óriás minden kipróbált modelljét igen. Mi ez, ha nem hátrányos megkülönböztetés. Nos, ettől a Passatban ülők nem szenvednek, a hátsó sor két ülése pont olyan bordázott és sportos, mint a vezetőé (széltében szűk, nagyobb testűeket egyenesen nyom), a középső, ötödik ülés helyére nagyméretű tárolórekesz és palacktartók kerültek.
am
A csomagtartó méretes 532 literes, ám annyira lapos, hogy csak sporttáskák, bőröndök szállíthatók vele. A hátralátás és a kilátás korlátozott.
A Passat CC-t a Continental új, Contiseal nevű önjavító abroncsaival szerelik fel, amelyek a gumiköpeny belső falára felhordott speciális gumikeveréknek köszönhetően 5 milliméter átmérőig képes megakadályozni a szegek, csavarok és egyéb éles, hegyes tárgyak okozta levegőveszteséget.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Volkswagen Passat CC 1,8 TSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1789
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
160 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
250 Nm 1500-4200-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2711
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4799 / 1855 / 1417
Csomagtér
532 liter
Saját tömeg (kg)
1430
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
222
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
8,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Város/országút/vegyes
710,4/6,0/7,6
Tesztfogyasztás
9,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
180
ÁRA
7,8242 millió forinttól, a tesztelt modell 9,3 millió forint