szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Veszprémben, Zircen és környékén 20-30 centiméter hó esett hétfőre virradó éjszaka, reggel Cseszneknél egy kamion, Gyulafirátótnál egy autóbusz, Nemesvámosnál pedig egy sószóró csúszott az árokba - tájékoztatta Takács Eszter, a regionális közútkezelő ügyeletese az MTI-t.

A kamiont már kiszabadították a hó és az árok fogságából - tette hozzá. Az ügyeletes közlése szerint Veszprém megye főútjai - elsősorban a bakonyiak - havasak, jegesek, helyenként hóátfúvások vannak, a mellékutak nehezen járhatóak. A viharos erejű szél nehezíti az utak tisztítását.

Képek a hóátfúvásról az autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hogyan készítsük fel autónkat a télre?

Még a tél beköszönte előtt szakítsunk időt az autó átvizsgálására. Ha komolyra fordul az időjárás, a megbízható technika és a jó kilátás elengedhetetlen.

hvg.hu Autó

Hol kötelező a téli gumi?

Aki nyári gumival indul síelni, nemcsak saját és embertársai életét kockáztatja, hanem jelentős pénzbüntetést is. Nézzük, milyen szabályok vonatkoznak az egyes országokra.

hvg.hu Autó

Téligumi-teszt: melyik gumit ne vegyük meg?

Az ADAC német autóklub ismét tesztelte a legújabb téligumikat. A minőségi vizsgálatok során hat modell hiányos, rossz minősítést kapott. Különösen a Ceat, a Linglong, a Tigar, a Marshal, a Nankang és a Wanli márkájú olcsó gumik lehetnek veszélyesek nedves, télies úton.

hvg.hu Autó

Hét fok alatt kell a téli gumi

Bár még néha kisüt a nap és csak hajnalban van csípős hideg, lassan itt az ideje, hogy minden autós felszerelje járművére a téli gumikat. A hét foknál hidegebb időben ugyanis a nyári gumiabroncsok komoly rizikót jelentenek. Nézzük a leggyakrabban feltett kérdéseket.

hvg.hu Autó

Miből van a téli gumi?

120 évvel ezelőtt mutatta be Carl Benz első háromkerekű járgányát, amely szinte lépésben haladt a fa küllős kerekeken. Ma már ezek a kezdeti próbálkozások szinte hihetetlennek tűnnek, főleg, ha ezt az alapmodellt összehasonlítjuk a kéttonnás Mercedes-Benz S500-al, amelyik akár 250 kilométer/órás sebességgel is tud haladni. Hiába az erős motorok, ezt a teljesítményt a gumik fejlesztése nélkül nem érhették volna el.