szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza...

Ha nem is komoly sportautó, legalább dögösen néz ki a finomra hangolt Ibiza SportCoupé. Így, ebben a formában jelenleg ez az egyik legszebb kisautó. A KW sportrugók 30 milliméterrel süllyesztik az Ibiza karosszériáját, míg az O.CT saját fejlesztésű nyomtávszélesítője 15 milliméterrel szélesíti oldalanként a hátsó tengelyt, így összesen 3 centivel szélesebb a hátsó nyomtáv. Látványos a változás és ráadásul nem is kerül sokba, 80 ezer forintból kijön. Tesztautóm feltűnően népszerű volt, sokan megnézték, sokan rákérdeztek tulajdonságaira, árára. 17-es alufelnikkel, elektromosan behajtható tükrökkel 3,75 millió forintból a tesztelt SC.

©



Sokat fejlődött az Ibiza. Külseje mellett beltere szebb, ízlésesebb és kellemesebb lett. Sok a puha műanyag, kevés a kopogós, szép a műszerfal és nem tolakodó a vörösben izzó középkonzol a rádió és a klíma kapcsolóival. A tempomat továbbra is bajuszkapcsolóról kezelhető, mint az Audiban, VW-ben vagy Skodában. A kormány jó fogású, a rádió gombjai nem rajta, hanem alatta egy műszeregységben kaptak helyet. Ezt szokni kell, kezelése nem magától értetődő. A klíma automatikus funkcióval is rendelkezik. Az éjszakai közlekedésben kanyarlámpák (ködlámpa) segítenek. 

©



Nem szabad elfelejtenünk, hogy az Ibiza kapta meg elsőként az új kisautós padlólemezt a VW-konszern márkái között. Egy évvel korábban, mint a Polo és 2-3 évvel korábban, mint a Skoda Fabia. Ezért szinte semmi sem emlékeztet ezekre. Ha a korábbi Ibizába vagy a mostani Fabiába beülünk, csukott szemmel nem tudjuk eldönteni, melyik melyik. Még a szaguk is azonos. Ez már a múlté, ráadásul a SportCoupé nem egy egyszerű háromajtós, hanem egy izgalmas pici kupé.  

A váltó elfogadhatóan működik, nem annyira precíz, mint egy Skodában, de jobb, mint a korábbi. A hatodik sebesség hiányzott. 

©



Zörgés, nyikorgás mindaddig nem sértette fülemet, amíg a hirtelen felmelegedést nem követte néhány mínuszos éjszaka. Ekkor megszólaltak az ezüstre fényezett műanyag betétek, hangosítani kellett a rádió hangerejét. A nyikorgáshoz csatlakozott a csomagtartóban is valami. Megnéztem, csak az elakadásjelző háromszög és az egészségügyi doboz rakoncátlankodott. 

©



A csomagtartó kicsi, de nem kisebb, mint az ebben a kategóriában megszokott. Egy tömött hokistáska mellé sikerült még bepréselnem egy laptopot és a fotóstáskámat is. A hokiütők elhelyezése már nehezebb volt. Az ülések előredöntése nem egyszerű. Ugyanúgy fel kell tépni a hátsó ülőlapot előtte, mint a Fabianál. 

Az első ülések túl sportosak, széles csípőjű nagy embereknek kényelmetlen lehet. Hosszabb úton nyomta a lapockáimat, nem tudtam ellazulni benne. Bár Easy Entry rendszerrel van szerelve, azaz az első ülés sínen könnyedén elmozdítható, a hátsó sorba nehezen préseltem be magam. Hátul viszonylag kényelmes, ugyanúgy ráz, mint elöl, a kiszállás nagy kínlódással jár. 

©



A szélesebb nyomtávnak köszönhetően parádésan fordul be a kisautó, öröm volt cikk-cakkban közlekedni. Egyenesben amúgy sem nagy élmény, a 86 lóerős motor semmiben sem partner, amit sportosnak nevezhetnénk. Városban mégis szerettem vele közlekedni, felrázott. A fékek gyengék. 

A jó kis tavaszi kátyúkon rettenetesen felüt az autó. Elég volt egyszer átérezni a veselerúgó élményt, utána már odafigyeltem a lyukakra, volt, hogy vissza is fordultam és másik útvonalon mentem a célállomásra. 

©



Az autó fogyasztását csak becsülni tudom, saját mérésem szerint, tele tanktól tele tankig 12 liter fölött fogyasztott száz kilométerenként városi üzemben. Ez irreális, a fedélzeti számítógép 8,5 litert mutatott. Remélem, az eltérést az okozhatta, hogy a tesztautó csak látszólag volt színültig tankolva.


B. Cs.

 

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]

©
©



Seat Ibiza SportCoupé 1,4 16V Sport
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1390
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW 86 lóerő 5000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 132 Nm 3800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2469
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4034/1693/1428
Csomagtér284 liter
Saját tömeg (kg)  1000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 177
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 11,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi  8,2
Országúti  5,1
Vegyes6,2
Tesztfogyasztáskb. 8,5
CO2 kibocsátás (g/Km) 149
ÁRA 3,489 millió forinttól


VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A felső párezer kombija: Porsche Panamera-menetpróba

A felső párezer kombija: Porsche Panamera-menetpróba

Müller: A jövő héten kevesebb Pfizer-vakcina érkezhet

Müller: A jövő héten kevesebb Pfizer-vakcina érkezhet

RTL: Korábban saját magát bízta meg egy uniós projekt irányításával az EMMI új államtitkára

RTL: Korábban saját magát bízta meg egy uniós projekt irányításával az EMMI új államtitkára