szerző:
automenedzser.hu

Nagyon csendes a motor, hajlamosak vagyunk járás közben is ráindítani.

©



©



Nagyon csendes a motor, hajlamosak vagyunk járás közben is ráindítani. Ha a forgalom lendülete megengedi, versenyautóként törtet előre és utasít maga mögé minden halandó autóst. A 3.0T mindenkiben a 3.0 TDI beidegződést ébreszti fel, látni a megdöbbenést, amikor simán állva hagyjuk az BMW 530d-t a lámpánál. A benzinkutas is rám szólt, jó szándékkal: nem lesz baj, ha benzint tankol bele?

Ha alapjáraton kellemes csendje nyugtat, akkor 3-4 ezres percenkénti fordulaton belzebubi dorombolása ráz fel. Magas sebességtartományban, 130 kilométer/órás sebesség fölött legszebb a dallama, de akkor már nem lehet révedezve hallgatni, akkor munka van. Kétkezes meló: vezetés. A szó legnemesebb értelmében. Öröm uralni, belekényszeríteni a kanyarokba. Ha elegünk van mindenből, elég csak sportállásba tolni a váltót, egy kemény gázfröccsel kiautózunk a világból, gyomorszorítóan dinamikus az autó. Mintha két lábbal taposnánk a gázpedált. Utoljára akkor remegtem ennyire a gyönyörtől egy Audi volánjánál, amikor az RS6-os vaskos kormányába kapaszkodtam. Ez a kompresszoros motor arra emlékeztet. 

©



A típusjelben szereplő „T” a feltöltésre utal. A kompresszor alkalmazása nem eredményez többletfogyasztást, ám a rövid szívócsatornák révén rendkívül érzékeny gázadási reakciókat biztosít. A 213 kilowattos motor már alacsony fordulatszámoktól teljes erőkifejtéssel működhet, 2500 és 4850 percenkénti fordulat között a forgatónyomaték görbéje mindvégig az igen magas, 420 newtonméteres fennsíkon halad. A nyomaték nem azonnal érkezik, de egy másodpercnyi tétovázás után már repülünk. 

©



A tiptronic váltóműhöz, illetve a quattro összkerékhajtáshoz csatlakozó 3.0 TFSI mindössze 5,9 másodperc alatt gyorsítja fel 100 kilométer/órás tempóra az A6 limuzint, a száguldásnak az elektronikus leszabályozás 250 kilométer/óránál vet véget, amit természetesen nem próbáltunk ki.

[[ Oldaltörés: Extrák, méretek, fogyasztás, árak ]]



©

Ha egy A6-osról beszélünk, nagyjából tudjuk, hogy szinte minden létező extrával fel lehet szerelni. Természetes tartozék a quattro összkerékhajtás, a xenonfény (a kanyarodó fény feláras, 150 ezer forintot kérnek érte), a tempomat, a LED-es nappali világítás (több mint 100 diódával, elöl 6-6-tal), az ESP, a kétzónás klíma. Ehhez a motorhoz kormányról is kapcsolható hatfokozatú tiptronic automatikus váltó jár. A kocsi alapára 16,3 millió forint. Tesztautónk nem fapados,  de nem is túlcsicsázott, nézzük, mit tett bele az importőr: S-line sportcsomag (futómű, kiegészítők, sportülések, kárpit – 760 ezer forint), kanyarodó fény, CD-váltó, DVD-lejátszó, 3D-s, hanggal is utasítható navigációs rendszerrel (700 ezerért), fény- és esőszenzor (42 ezer forint), 19 hüvelykes könnyűfém kerekek (580 ezer forint), Bluetooth-telefonelőkészítés (190 ezer forint), elektromosan állítható és fűthető első ülések (500 ezerért). Mindez azonban kevés lehet egy pénzügyminiszternek, az övében valószínűleg van légrugózás, napfénytető, tévé, vezetést segítő asszisztensek (holttér-figyelmeztető, sávváltásra figyelő rendszerek, távolságtartó tempomat), masszázs az ülésben, ülésszellőzés stb. 

©



Nagy autó az A6, kényelmes elöl és hátul is, akár öt személlyel is bevállalhatunk egy nagyobb utazást. A csomagtérre sem lehet panasz. Robert de Niro erre is elmondhatná, amit az A8 csomagtartójáról mondott a Jackie Brown-ban. Hogy ne legyen minden nagyon szép és nagyon jó, egy pici légy ebbe a finom levesbe is beleköpött: a multimédiás rendszer váltó mögötti kezelőpultján az egyik gomb (az autó alapbeállításait – parkolási segéd, keréknyomás-mérő, szerviz intervallum, ajtók zárása, külső és belső világítás – iránytó egység) beragadt. 

©



Mint minden, ami vele kapcsolatos, az Audi A6 3,0T fogyasztása is brutális. 16 litert mértünk az ötszáz kilométeres vegyes használat alatt száz kilométeres átlagban. Közel nyolcvan liter benzint nyelt el a hatalmas tank. 
B. Cs.

Műszaki adatok


Audi A6 3,0 T quattro S-line
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2995
Környezetvédelmi besorolás EURO 5
Max. teljesítmény lóerő290 lóerő 4850-6800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 420 Nm 2500-4850-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2843
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4927 / 1855 / 1459
Csomagtér546 liter
Saját tömeg (kg) 1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 250
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)5,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes9,4
Országúti7,1
Városi13,2
Tesztfogyasztás16
CO2 kibocsátás (g/Km) 219
ÁRA A tesztautó ára kb. 18,5 millió Ft
Az autó alapára 16,2496 millió Ft




Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Sört és hangrendszert rejtegettek a lovaskocsijukban az amisok – elszaladtak a rendőrök elől

Sört és hangrendszert rejtegettek a lovaskocsijukban az amisok – elszaladtak a rendőrök elől

Már Pintér Sándor bizalmasa is milliárdos lehet

Már Pintér Sándor bizalmasa is milliárdos lehet

Egyszerűen nem éri meg energiatakarékosra cserélni a háztartási gépeket

Egyszerűen nem éri meg energiatakarékosra cserélni a háztartási gépeket

Ezer tehetős család is fürdőszoba nélküli lakásban húzza meg magát

Ezer tehetős család is fürdőszoba nélküli lakásban húzza meg magát

Amerikai vízumot kapott az iráni elnök és a külügyminiszter

Amerikai vízumot kapott az iráni elnök és a külügyminiszter

Nagy változás jöhet a Samsung telefonjainál már 2020-ban

Nagy változás jöhet a Samsung telefonjainál már 2020-ban