szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.

A TÜV GS-jelzést csak olyan termékek kapják meg, amelyek a törvényes biztonsági előírásoknak megfelelnek – csak ilyent vegyünk. Ajánlott olyan tetőbox vásárlása, amely patent- és központi zárral rendelkezik, nehogy elvesszen valami útközben. A rögzítésnél is fokozott figyelem és alaposság szükséges. A tető és a doboz közötti érintkezési pontokat meg kell tisztítani, hogy a tartó ne csússzon el. A tetőcsomag rendszeres ellenőrzése a megállásokkor további biztonságot jelent.

A doboz megtöltésénél ügyeljünk arra, hogy a csomagokat egyenletesen osszuk el a rendelkezésre álló csomagtérben és a megengedett tetőcsomagtér-súlyt ne lépjük túl. Ez könnyen kiszámítható az alaptartó, a tetőbox és a csomagok összsúlyából. A szakemberek ezen kívül még tanácsolják például, hogy a box elejébe érdemes egy feltekert hálózsákot tenni, ezzel is csökkentve a hirtelen fékezésből vagy egy ráfutásos balesetből eredő károkat.

Plusz csomagokkal az autóban az autó nehezebben irányítható és a súlypontja is magasabb. Ehhez jön még, hogy az autóra szerelt csomag plusz kapaszkodási felületet jelent szél esetén, így az autó a kanyarban nagyobb mértékben dől oldalra, egyenes szakaszokon oldalszélben instabillá válik és a féktáv is megnő. Az utazás megkezdése előtt érdemes a megpakolt autóval tesztelni a féktávolságot, hogy megszokjuk. A keréknyomást és a fényszórókat is a plusz súlyhoz kell igazítani.


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Világjárvány lesz az elektromos autó, Magyarország lemaradhat

A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.

hvg.hu Autó

A legmegbízhatóbb autók listája - 2008

Az ADAC német autóklub nyilvánosságra hozta a legújabb meghibásodási statisztikákat. A szervezet 1978 óta szolgáltat adatokat, amelyekkel befolyásolja az autóvásárlást. A legújabb tapasztalatok szerint a drága autók egyre jobbak lesznek, az eddig megbízhatónak tartott japán járművek azonban visszaesnek. A legtöbb baj a francia járgányokkal van, de az Opelnél és a Fordnál sem teljesen rózsás a helyzet.

hvg.hu Autó

A nők az autóbezúzás bajnokai

A roncsautó-prémium bevezetése óta a női autóvásárlók száma Németországban majdnem 7 százalékkal nőtt, és még soha ilyen magas nem volt – derül ki egy friss piackutatásból. Az ázsiai modelleket előszeretettel választják a hölgyek. Körükben a legkevésbé kedvelt modellek közé tartozik Ferrari és Porsche. 2009-ben az autóvásárlók majdnem 40 százaléka nő volt. Ez Németországban rekordnak számít.

hvg.hu Autó

Mikor terjednek el végre a zöld autók?

A környezetbarát technológiát alkalmazó járművek elterjedését különböző módszerekkel igyekeznek serkenteni az egyes országok kormányai. Összeállításunkban bemutatjuk, hogy a világ különböző részein mivel próbálják elérni, hogy a benzinfalókat kisebb, zöldebb járgányokra cseréljék.

hvg.hu Autó

Ávós Pobeda, ős-Trabant, szovjet rokkantkocsi, avagy a KGST alkonya

Sorsszerű véletlen, hogy Nagy Imre újratemetésének 20. évfordulóján KGST-autóparádén vehettünk részt Bicske térségében az OldRent Kft. meghívására. Tucatnyi járóképes autócsodát tesztelhettünk, filmsztárokat, jó és rossz emlékű autókat, teherautókat, Velorexet, sőt még egy szovjet rokkantkocsit is.