Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ce03b6e4-778d-4a46-82c8-5726f9028e6c","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Legendák El Classicója volt pénteken. ","shortLead":"Legendák El Classicója volt pénteken. ","id":"20241130_Ronaldinho-44-evesen-is-bevarrja-a-jobb-felsobe-a-szabadot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce03b6e4-778d-4a46-82c8-5726f9028e6c.jpg","index":0,"item":"78026733-f205-45a6-8e6c-3885898971e6","keywords":null,"link":"/sport/20241130_Ronaldinho-44-evesen-is-bevarrja-a-jobb-felsobe-a-szabadot","timestamp":"2024. november. 30. 11:07","title":"Ronaldinho 44 évesen is bevarrja a jobb felsőbe a szabadot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b50f6ff7-57d5-4489-a458-bd7e6b7e5fe4","c_author":"HVG","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-adam-szaraz-istvan-szemerey-tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b50f6ff7-57d5-4489-a458-bd7e6b7e5fe4.jpg","index":0,"item":"08b1d807-49ea-48ff-bea1-45700490c9c4","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-matolcsy-gyorgy-adam-szaraz-istvan-szemerey-tamas","timestamp":"2024. november. 29. 06:40","title":"Rokonok, barátok és ismerősök sikeres feltőkésítése után távozhat a Fidesz-univerzumból Matolcsy György","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0da8f0f6-80b9-4342-8bc4-2251f231e8f6","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"360","description":"Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.","shortLead":"Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg...","id":"20241130_Europa-budzse-katonai-kiadas-USA-NATO-Ukrajna-EU-katona-koltsegvetes-dollar-hadiipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0da8f0f6-80b9-4342-8bc4-2251f231e8f6.jpg","index":0,"item":"a59b25df-a312-4019-a7fb-5900d50fc5d3","keywords":null,"link":"/360/20241130_Europa-budzse-katonai-kiadas-USA-NATO-Ukrajna-EU-katona-koltsegvetes-dollar-hadiipar","timestamp":"2024. november. 30. 07:00","title":"Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84418bdd-2968-4097-bc38-b8d1d934c0d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Zavart volt, többmilliós a kár.","shortLead":"Zavart volt, többmilliós a kár.","id":"20241129_tatabanya-zavart-ferfi-szetvert-bolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84418bdd-2968-4097-bc38-b8d1d934c0d4.jpg","index":0,"item":"e1ea69cc-7db4-4037-9fc3-c696baec0507","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_tatabanya-zavart-ferfi-szetvert-bolt","timestamp":"2024. november. 29. 14:04","title":"Poroltóval vert szét egy élelmiszerüzletet egy férfi Tatabányán – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2024. november. 29. 13:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","shortLead":"A népszerű kávézólánc új üzletét egy dél-koreai határátkelőnél nyitották meg.","id":"20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44712931-4d05-4f98-9af0-c16ca7932d95.jpg","index":0,"item":"6e1d5f55-637f-4b85-a9e5-3ed37faced3e","keywords":null,"link":"/kkv/20241129_Starbucks-eszak-korea-hataratkelo","timestamp":"2024. november. 29. 13:03","title":"Starbucks nyílt az észak-koreai határ mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A napelemes rendszerek működtetése közben felmerülő problémákat több újfajta módszerrel lehet kezelni – állítja szerzőnk, Szabó László, a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont vezetője.","shortLead":"A napelemes rendszerek működtetése közben felmerülő problémákat több újfajta módszerrel lehet kezelni – állítja...","id":"20241130_hvg-fenntarthato-fejlodes-napelem-napelemes-rendszerek-pv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773.jpg","index":0,"item":"adbb2914-656e-48f6-b111-c9bf09ffe1ae","keywords":null,"link":"/360/20241130_hvg-fenntarthato-fejlodes-napelem-napelemes-rendszerek-pv","timestamp":"2024. november. 30. 15:30","title":"Egyszerre siker és probléma a napelemes rendszerek gyors felfutása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","shortLead":"Orbán Viktor bejelentette, amit mindenki tudott, a forint árfolyama azért erősödött kicsit.","id":"20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dedf293-c324-4742-b326-224d7a7fb191.jpg","index":0,"item":"04f4397e-482a-4bcc-bd58-142e91432832","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_varga-mihaly-bejelentes-forint-erosodes","timestamp":"2024. november. 29. 09:41","title":"A forint erősödéssel üdvözölte Varga Mihályt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egy tanulmány összehasonlította az EU-országok, illetve fővárosaik baleseti mutatóit. Eszerint Szófiában a gyalogosok a veszélyeztetettek, míg Helsinkiben inkább az autósok, Athénben pedig a buszok és villamosok utasai. Csupán egy város van, ahol a közlekedési balesetben elhunytak száma csökkent, az összes többiben nőtt.
Az Európai Unióban 2008-ban, az előző évhez képest, nyolc százalékkal csökkent a halálos kimenetelű balesetek száma – adta hírül az Európai Közlekedési Hatóság (ETSC) Brüsszelben. Európai kutatások, statisztikák szerint tavaly 39 ezer ember halt meg a közutakon. Németországban ez a szám 4467, ami tíz százalékkal kevesebb, mint az elmúlt években. A balesetek áldozatainak legnagyobb része gyalogos (43 százalék), a negyede autós, 21 százaléka motoros, míg öt százaléka kerékpáros.
Azokban az országokban, ahol nagyobb autókkal közlekednek az emberek, több a halálos balesetek száma a gyalogosok körében. A nagy terepjárók csak az utasoknak jelentenek nagyobb biztonságot. Különösen nagy veszély leselkedik a litvánokra, itt ugyanis az elmúlt évben egymillió lakosra 148 halálos áldozat jutott.
Ezzel az adattal a litvánok vezetik ezt a szomorú listát, a lengyelek (143), illetve a románok és a görögök (142-142) előtt. Németországban ez az adat 54 halott. La Vallettában, Málta fővárosában, ahol mindössze 9300 lakos van, 1996 óta nem volt halálos közlekedési baleset. Így elmondható, hogy az utak itt a legbiztonságosabbak.
Berlinben 2007-ben 56 ember halt meg az utakon, 40 százalékuk volt gyalogos, további 40 százalékuk pedig biciklis. A százezer lakosra jutó 1,6 áldozattal Berlin a második Európában. Franciaország fővárosában, Párizsban (6,478 millió lakos) 127 halálos áldozat volt az elmúlt évben, 32 százalékuk gyalogos, 13 százalékuk pedig bicajos volt. Oslóban 2007-ben 10 halálos baleset történ. A norvég fővárosban százezer emberre 1,8 áldozat jut, ezek 40 százaléka gyalogos, 30 százaléka pedig autós volt. Helsinkiben 11 halálos baleset történt, ami százezer lakosnál összesen, 1, 9 áldozatot jelent, 40 százalékuk autós és gyalogos, 5 százalékuk pedig bicajos. Stockholmban 16 halálos baleset történt, ez azt jelenti, hogy minden félmilliomodik embert ér végzetes baleset. Minden harmadik áldozat gyalogos. Bécsben 100 ezer lakosra 2,1 halálos áldozat jut, vagyis tavaly összesen 35 haltak meg az utakon. Az áldozatok több mint a fele gyalogos volt.
Dublinban 11-en haltak meg, ami azt jelenti, hogy 2,2 áldozat jut 100 ezer lakosra. 45 százalékuk gyalogos, a maradék 55 százalék pedig egyenlő arányban oszlik el az autósok és a bicajosok között. Madridban 84 halálos áldozatot követeltek a balesetek. 100 ezer lakosra 2,7 áldozat jut. Ezek 40 százaléka gyalogos, 20 százalék pedig autós és bicajos. Brüsszelben 31 haltak meg az utakon, 35 százalékuk gyalogos és majdnem ugyanennyi autós volt. Londonban a közlekedési balesetekben 222 hunytak el. Vagyis százezer emberre 3 halálos áldozat jut. 45 százalékuk gyalogos, 7,5 százalékuk kerékpáros. Prágában 36 haltak meg balesetben, legalább olyan biztonságos a cseh főváros, mint London vagy Brüsszel. Az áldozatok fele gyalogos volt. Amszterdamban sokan kerékpároznak, így a közlekedési balesetek 40 százalékában bicajos az áldozat, és csak 20 százalék autós vagy gyalogos. Koppenhágában 100 ezer lakosra 3,4 áldozat jut. A 20 végzetes baleset 39 százalékában gyalogos halt meg. Lisszabonban 22-en haltak meg az utakon, vagyis 100 ezer lakosra 4,3 áldozat jut. 60 százalékuk gyalogos, és csak 5 százalékuk bicajos. Budapesten a 100 halálos áldozat fele volt gyalogos, fővárosunkban 100 ezer lakosra 5,9 áldozat jut. Rómában 183 halálos baleset történt, 100 ezer lakosra 6 áldozat jut. 40 százalékuk robogós, motoros és bicajos, 25 százalékuk gyalogos. Bukarestben 6,3 áldozat jut 100 ezer lakosra. A halottak 32 százaléka gyalogos, 26 százaléka pedig autós volt.
Szófiában 73 haltak meg az utakon, 100 ezer lakosra szintén 6,3 áldozat jut. Tallin a 25 áldozatával pont olyan biztonságosnak számít, mint Szófia. Az áldozatok 60 százaléka gyalogos, de egyetlen bicajos sem volt. Varsóban a 110 halott 61 százaléka gyalogos. Athénban 100 ezer lakosra 6,6 áldozat jut, ezek 30 százaléka gyalogos, nem volt a halottak között kerékpáros. Pozsony a három legveszélyesebb európai város között van. 100 ezer emberre 6,6 áldozat jut, 40 százalékuk gyalogos és ugyanennyi autós. Riga még ennél is veszélyesebb, itt 100 ezer lakosra 9,7 áldozat jut, 37 százalékuk gyalogos volt. A legveszélyesebb európai város, a 100 ezer lakosra jutó 13 halottal Ljubljana. Az áldozatok 40 százaléka gyalogos volt, 36 százalékuk pedig tömegközlekedési eszközön szenvedett balesetet.
Az ADAC német autóklub tanulmánya szerint a városokban kialakított környezetvédelmi zónák nem javították a levegő minőségét. Legalábbis szakemberek erre a következtetésre jutottak, miután összehasonlítottak néhány olyan települést, amelyekben kialakították a környezetvédelmi övezeteket, és azokat, ahol még nem. A környezetvédelmi egyesületek mindezt másként látják.
Az idei első félévben 40,1 százalékkal esett vissza az eladott új személygépkocsik és terepjárók száma a tavalyi év hasonló időszakához képest - derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által készített összegzésből. Ennél is drasztikusabb, több mint 50 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba Magyarországon. 11 ezer 325 autót kivittek az országból.
Javában tart a nyaralási hullám. Egyre több autós van az európai utakon, különösen a kedvelt nyaralóhelyek környékén. Mielőtt útnak indulna, érdemes érdeklődni a különböző utakról, a forgalmukról és a közlekedési szabályokról. Különben szükségtelen kiadásokkal kell számolni.
A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.
Amikor a család nyaralni megy, az autó pillanatok alatt teherautóvá válik. Még egy kombi csomagtartójában sincs elegendő hely az összes játéknak, a strandgrillezőnek, a bőröndöknek, a matracoknak, sportszereknek és a táskáknak. A nyaralni indulók sokszor tetődobozba is pakolnak. Szakértők azt tanácsolják, hogy már a tetőbox vásárláskor próbáljuk meg a lehetséges veszélyeket minimalizálni.
A roncsautó-prémium bevezetése óta a női autóvásárlók száma Németországban majdnem 7 százalékkal nőtt, és még soha ilyen magas nem volt – derül ki egy friss piackutatásból. Az ázsiai modelleket előszeretettel választják a hölgyek. Körükben a legkevésbé kedvelt modellek közé tartozik Ferrari és Porsche. 2009-ben az autóvásárlók majdnem 40 százaléka nő volt. Ez Németországban rekordnak számít.