Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93ace55b-11d5-4611-9c0e-bdd9588b0082","c_author":"Lengyel Miklós","category":"gazdasag","description":"A brüsszeli delegáció még a COP29-es környezetvédelmi konferencia idején is tárgyalt arról Bakuban, hogy az orosz földgázt azerivel helyettesítse. Oroszország sem bánkódik különösebben, hiszen az exportált földgázról igencsak nehéz megállapítani, hogy azeri-e vagy orosz – írja a brüsszeli Politico.","shortLead":"A brüsszeli delegáció még a COP29-es környezetvédelmi konferencia idején is tárgyalt arról Bakuban, hogy az orosz...","id":"20241126_Oroszorszag-Azerbajdzsan-EU-foldgaz-atveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ace55b-11d5-4611-9c0e-bdd9588b0082.jpg","index":0,"item":"45ab873a-d1cd-4ef0-a747-8cf424dff114","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_Oroszorszag-Azerbajdzsan-EU-foldgaz-atveres","timestamp":"2024. november. 26. 07:38","title":"Nagyon átverhette Oroszország és Azerbajdzsán az EU-t: milyen gázt is veszünk keletről?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fecc674-37e1-4965-beff-b6abacfad372","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament plenáris ülésén szerdán kevéssel dél után a leadott 688 szavazatból 370 támogatta Ursula von der Leyen második biztosi testületét, 282-en voksoltak ellene, míg 36-an tartózkodtak.","shortLead":"Az Európai Parlament plenáris ülésén szerdán kevéssel dél után a leadott 688 szavazatból 370 támogatta Ursula von der...","id":"20241127_europai_parlament_europai_bizottsag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fecc674-37e1-4965-beff-b6abacfad372.jpg","index":0,"item":"0f631143-f8c2-4bb9-a648-19570adf6b64","keywords":null,"link":"/eurologus/20241127_europai_parlament_europai_bizottsag-ebx","timestamp":"2024. november. 27. 12:35","title":"Az Európai Parlament megszavazta az új Európai Bizottságot – Várhelyi Olivér ismét biztos lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49c09f61-14a1-423b-89b7-1a41e406a6dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem szokott jó vége lenni a ilyesminek, ha valaki rendszeresen így közlekedik. ","shortLead":"Nem szokott jó vége lenni a ilyesminek, ha valaki rendszeresen így közlekedik. ","id":"20241126_szaguldott-egy-rolleres-az-autosok-elott-a-Vaci-uton-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49c09f61-14a1-423b-89b7-1a41e406a6dd.jpg","index":0,"item":"44b7370f-4e9b-4852-9017-83d624127169","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_szaguldott-egy-rolleres-az-autosok-elott-a-Vaci-uton-video","timestamp":"2024. november. 26. 07:57","title":"80 km/h-val száguldott egy rolleres az autósok előtt a Váci úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási környezet kiszámíthatóságának megítélése, miközben 11 havi csúcson az üzleti szféra áremelési tervei – derül ki a GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérésből.","shortLead":"Mélyül a pesszimizmus, novemberben 13 havi mélypontra esett a konjunktúraindex, két éves mélyponton a gazdálkodási...","id":"20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a6bc19-2b99-4a7a-883a-d5bc92143ef1.jpg","index":0,"item":"792efbe4-f56a-42a6-88c6-eec59b8a65bc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241126_gki-konjunkturaindex-2023-november-gazdasag-pesszimizmus","timestamp":"2024. november. 26. 05:20","title":"Óriási a bizonytalanság a magyar cégek körében, de egyben biztosak: még mindig árat akarnak emelni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cfe8cdf-7b2f-44da-ba1c-08a7f2922d2a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A férfi még ittas volt, amikor másnap délután autóba ült. Két ember halálát okozta.","shortLead":"A férfi még ittas volt, amikor másnap délután autóba ült. Két ember halálát okozta.","id":"20241127_ugyeszseg-vademeles-ittas-vezetes-frontalis-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cfe8cdf-7b2f-44da-ba1c-08a7f2922d2a.jpg","index":0,"item":"b6ed99a7-8647-4254-81de-912eb0078ef0","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_ugyeszseg-vademeles-ittas-vezetes-frontalis-baleset","timestamp":"2024. november. 27. 14:27","title":"Éjszakai italozás másnapján okozott halálos balesetet egy férfi, öt évet kaphat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54f942e7-c797-49cf-a3cb-744608b63d57","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A frissen legyártott autók teljesen önvezető módon teszik meg az első útjaikat.","shortLead":"A frissen legyártott autók teljesen önvezető módon teszik meg az első útjaikat.","id":"20241126_sofor-nelkul-kozlekedo-bmw-k-a-debreceni-gyarban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54f942e7-c797-49cf-a3cb-744608b63d57.jpg","index":0,"item":"637710b7-0133-4a1c-876e-523e1f4c879e","keywords":null,"link":"/cegauto/20241126_sofor-nelkul-kozlekedo-bmw-k-a-debreceni-gyarban","timestamp":"2024. november. 26. 07:59","title":"Sofőr nélkül közlekedő BMW-k a debreceni gyárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a21fc28-f776-45f3-9878-0fcd2cb93f3e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"“Olyan vagyok, mint Picasso” – üvöltötte a klipforgatáskor Kanye West az áldozat szerint.","shortLead":"“Olyan vagyok, mint Picasso” – üvöltötte a klipforgatáskor Kanye West az áldozat szerint.","id":"20241126_kanye-west-fojtogatas-vad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a21fc28-f776-45f3-9878-0fcd2cb93f3e.jpg","index":0,"item":"ea1b1e68-1673-4424-8a2a-340f23165839","keywords":null,"link":"/kultura/20241126_kanye-west-fojtogatas-vad","timestamp":"2024. november. 26. 13:41","title":"Kanye West fojtogatni kezdett egy modellt, és azt üvöltötte: \"Ez kib....tt művészet!\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fa9b798-909a-4276-b3c3-6743ebc98982","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss jelentés szerint már dolgozik a saját lapkakészletén a Xiaomi, és az ezzel szerelt első mobilok már 2025-ben megjelenhetnek.","shortLead":"Egy friss jelentés szerint már dolgozik a saját lapkakészletén a Xiaomi, és az ezzel szerelt első mobilok már 2025-ben...","id":"20241127_xiaomi-sajat-lapkakeszlet-fejlesztese-okostelefonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fa9b798-909a-4276-b3c3-6743ebc98982.jpg","index":0,"item":"aeeaa658-1846-4f9f-b6b4-2535e243a474","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_xiaomi-sajat-lapkakeszlet-fejlesztese-okostelefonok","timestamp":"2024. november. 27. 16:03","title":"Nagy dobásra készülhet a Xiaomi, a Samsung és a Google példáját követnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú...
Fotó: Bíró Milán
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú autó (MPV) és lejtős hátú modell keresztezéséből jött létre, tömzsi vonalai oltalmazó, biztonságos jellegét erősítik.
am
Nagyon erős prémium hatások érték a Peugeot 3008-at, talán az egyik legszebb Peugeot belsőt tudhatja a magáénak. Néha olyan érzésem volt, mintha egy Audiban ülnék. Elegáns, finom, innovatív és látványos a 3008-as vezetőhelye, igazi pilótafülke. Lepipálja a 607-est, a 407-est és a 4007-est. Jó az anyagválasztás, puha anyagok vesznek körül. Nem tetszett a világos üléskárpit és az, hogy rossz úton hallani a beltér nyikorgását.
am
A magas üléspozíció, a széles könyöklő kényelmes vezetést tesz lehetővé. Hátul is kényelmes az autó, a hatalmas panoráma üvegtető a hátsó utasoknak este csillagnéző programot kínál, napközben ajánlott behúzni, mert felfő az autó.
am
A 3008-ast szériában ellátták kormányoszlopról vezérelhető, MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas rádió-CD, a prémium csomagban kapott navis hifiben a Bluetooth-kapcsolat természetes, a párosítás egyszerű és gyors. A navigációs új, szép a kijelzője, rengeteg információt közvetít egyszerre, a középkonzolon egyértelmű utasításokkal kezelhető. A központi számítógép és a párosított telefon adatai is megjelennek rajta.
am
A Peugeot-nál először alkalmazott head-up displayen a vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló, nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. A kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság tartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására. Nem automatikus, a vezetőre bízza, hogy milyen közel megy, de egy riasztási határt be lehet állítani, ha ennél jobban megközelítjük az előttünk haladót, a kijelzőn villogó jelzés figyelmeztet.
am
Marcona külsőhöz marcona futómű és marcona hangok is járnak, a futómű SUV-osan viselkedik, azaz dobálva csillapít, a kisebb úthibákat érzi, a nagyokat lekicsinyíti. Míg a 308-asban alig hallani az 1,6-os turbódízel hangját, addig a 3008-asnak felnőttes dízelhangot adtak.
Fotó: Bíró Milán
Az egyhatos HDi-ről már korábban zengtem ódákat, a 3008-ashoz jól illik 110 lóereje, dinamikája elegendő, fogyasztása kíméletes. A hatsebességes váltóra nem volt panasz. A négyszáz kilométeres tesztelés során főleg városi üzemmódban 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Igazi álterepjáró ]]
am
4x4-es hajtás nem rendelhető, az intelligens ESP mellett nincs is igazán szükség rá, csak tempósabb kanyarokban érezni hiányát. Amilyen sokat reméltem a Grip Control nevű csodaműszertől olyan nagy csalódás volt a tapasztalat. Sárban és hóban nem próbáltam, homokon, és laza terepen azonban alig éreztem hatását (csak annyit, hogy kicsivel hamarabb avatkozott közbe kicsúszáskor az ESP), a Peugeot 3008 pont olyan jó a Grip Controllal, mint anélkül. Nem is értem, mit vártam egy 26 ezer forintos extrától. Jól mutat, de csak egy újabb kütyü, amit tekergetni lehet. Hóban talán hasznát vesszük. A 3008 könnyű terepen ugyanúgy viselkedik, mint összkerekes versenytársai: Qashqai, Tiguan, Kuga stb.
Fotó: Bíró Milán
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez dombon való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
am
Elég egy gombnyomás és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. Az igazi meglepetés azonban a csomagtér kétrészes ajtaja. Az alsó, hátsó lehajtható csomagtérajtó könnyed hozzáférést biztosít a csomagtérhez, segíti a csomagok ki- és berakodását, 200 kiló súlyt is elbír. A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani: a csomagtartó alján fekszik a (ki is vehető) padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér; vagy azonos magasságba kerül a lehajtott csomagtérajtóval. A teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt áll rendelkezésre, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között, a hátsó és az első utasülés támlájának előrehajtásával teljesen sík felületet kapunk az autó teljes hosszában; vagy a padló egy magasságba kerül a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
am
Bár nem túl szabályos, de könnyű vele a bringaszállítás, nem kell bepréselni a koszos cangát, elég lehajtani a kis platót, kilógatni a biciklit (előtte rögzíteni), rácsukni az ajtót – máris haladhatunk. Rövid távon megoldás.
am
5,2 milliós alapára (1,6 literes, 120 lovas benzinmotorral) nem teszi lehetővé, hogy máról-holnapra a Peugeot-tulajdonosok leváltsák 307-eseiket, ezért sokáig újszerűnek számít majd a magyar piacon, hacsak nem ismétli a Qashqai sikersztoriját.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
am
Peugeot 3008 1,6 HDi Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
110/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240-260/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432/1241 liter
Saját tömeg (kg)
1425
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
4,4
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
137
ÁRA
Alapára 6,41 millió forint A tesztelt autó ára kb. 7,3 millió forint