Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"„Sunyi kis paktumot” emleget az egészségügyért felelős államtitkár.","shortLead":"„Sunyi kis paktumot” emleget az egészségügyért felelős államtitkár.","id":"20250430_takacs-peter-tisza-part-korhaz-mentoallomas-brusszel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a03ace3-7cca-4c2c-8f70-166e60eeda7e.jpg","index":0,"item":"b42804f6-05a0-4f5b-99c5-2c757175eab6","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_takacs-peter-tisza-part-korhaz-mentoallomas-brusszel","timestamp":"2025. április. 30. 15:44","title":"Takács Péter szerint a mentőállomások felújítása is Magyar Péter és Brüsszel miatt csúszik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Fradi elnökét az akasztotta ki, hogy az idei fináléra Fradi szurkolói kártya nélkül is lehet jegyet venni az FTC szektoraiba.","shortLead":"A Fradi elnökét az akasztotta ki, hogy az idei fináléra Fradi szurkolói kártya nélkül is lehet jegyet venni az FTC...","id":"20250430_kubatov-gabor-fradi-mlsz-paks-magyar-kupa-puskas-arena-donto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6aee5a73-5e6a-4944-8bf5-08013d232a7f.jpg","index":0,"item":"d6c04936-b1cf-442b-a887-b5643697c6e8","keywords":null,"link":"/elet/20250430_kubatov-gabor-fradi-mlsz-paks-magyar-kupa-puskas-arena-donto","timestamp":"2025. április. 30. 20:13","title":"Kubatov Gábor kiakadt az MLSZ-re a Magyar Kupa döntője miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4989493-5b79-42a3-a738-4296020c6b84","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen 23 hiba volt az Apple több rendszerében is, de a jó hír, hogy már befutott a javítás – csak telepíteni kell.","shortLead":"Összesen 23 hiba volt az Apple több rendszerében is, de a jó hír, hogy már befutott a javítás – csak telepíteni kell.","id":"20250430_apple-airplay-biztonsagi-resek-sebezhetoseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4989493-5b79-42a3-a738-4296020c6b84.jpg","index":0,"item":"5393a842-aec0-43ab-b762-6a1fbd2b7572","keywords":null,"link":"/tudomany/20250430_apple-airplay-biztonsagi-resek-sebezhetoseg","timestamp":"2025. április. 30. 17:03","title":"Súlyos hibákat találtak az Apple eszközeiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ad43a69-e9c3-42c8-8bac-2d0e1346ec9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Aggasztó méreteket ölt a magyar háztartásokban felhalmozott, használaton kívüli elektronikai eszközök mennyisége – derül ki a MediaMarkt megbízásából készült friss, reprezentatív kutatásból. Az elektronikai üzletlánc szerint rengeteg pénzt hagynak veszni a magyarok azáltal, hogy soha nem kezdenek semmit a fiókban heverő készülékekkel.","shortLead":"Aggasztó méreteket ölt a magyar háztartásokban felhalmozott, használaton kívüli elektronikai eszközök mennyisége –...","id":"20250501_hasznalt-telefonok-laptopok-erteke-elektronikai-eszkozok-kutatas-keszulekbeszamitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ad43a69-e9c3-42c8-8bac-2d0e1346ec9b.jpg","index":0,"item":"9d452181-c2ea-4f85-b91a-07bbe9b181ab","keywords":null,"link":"/tudomany/20250501_hasznalt-telefonok-laptopok-erteke-elektronikai-eszkozok-kutatas-keszulekbeszamitas","timestamp":"2025. május. 01. 08:03","title":"Sok magyar embernek 50-100-200 ezer forint lapul a fiókjában úgy, hogy bele sem gondol","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"21f68877-52ca-45a8-a82b-48d04c3970be","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"93 milliárd forintot fizetnek a törzsrészvényekre. Gazdasági vezérigazgató-helyettest is cserélt a vállalat.","shortLead":"93 milliárd forintot fizetnek a törzsrészvényekre. Gazdasági vezérigazgató-helyettest is cserélt a vállalat.","id":"20250430_Rekordosztalek-kifizeteserol-dontott-a-Richter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/21f68877-52ca-45a8-a82b-48d04c3970be.jpg","index":0,"item":"d41c6040-ae7c-4c0b-87b8-06094a157a24","keywords":null,"link":"/kkv/20250430_Rekordosztalek-kifizeteserol-dontott-a-Richter","timestamp":"2025. április. 30. 09:14","title":"Rekordosztalék kifizetéséről döntött a Richter","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8062ef2a-b7d3-427f-9746-cd525af27e53","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A fideszes frakcióvezető úgy gondolja, hogy a tiszás politikus nem méltó a képviselői posztra.","shortLead":"A fideszes frakcióvezető úgy gondolja, hogy a tiszás politikus nem méltó a képviselői posztra.","id":"20250430_Kollar-Kinga-fovarosi-kozgyules-Szentkiralyi-Alexandra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8062ef2a-b7d3-427f-9746-cd525af27e53.jpg","index":0,"item":"c6374f84-49e7-44a9-822b-f12b65b2be88","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250430_Kollar-Kinga-fovarosi-kozgyules-Szentkiralyi-Alexandra","timestamp":"2025. április. 30. 09:54","title":"Kollár Kinga nem ment el a közgyűlés szerdai ülésére, Szentkirályi Alexandra szerint ezzel beismerte a hazaárulást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ce43a4d1-4842-485e-b5ca-80ccb503640d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Már két góllal is vezettek az olaszok, végül 3–3 lett a barcelonai odavágó. ","shortLead":"Már két góllal is vezettek az olaszok, végül 3–3 lett a barcelonai odavágó. ","id":"20250501_bajnokok-ligaja-fc-barcelona-internazionale-elodonto-odavago-osszefoglalo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce43a4d1-4842-485e-b5ca-80ccb503640d.jpg","index":0,"item":"1d7e5b53-e026-47ef-8774-315732dbdf3e","keywords":null,"link":"/sport/20250501_bajnokok-ligaja-fc-barcelona-internazionale-elodonto-odavago-osszefoglalo-ebx","timestamp":"2025. május. 01. 08:17","title":"Hatgólos őrület: a sírból hozta vissza az Inter elleni BL-elődöntőt a Barcelona","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03ca9db0-cb74-4bbc-a536-09c8baf70598","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha ideiglenes intézkedést kérnének az Európai Unió Bíróságától, és az helyt adna neki, a magyar rendőrség nem tudná betiltani a felvonulást.","shortLead":"Ha ideiglenes intézkedést kérnének az Európai Unió Bíróságától, és az helyt adna neki, a magyar rendőrség nem tudná...","id":"20250430_budapest-pride-europai-bizottsag-ideiglenes-intezkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03ca9db0-cb74-4bbc-a536-09c8baf70598.jpg","index":0,"item":"3e6faff9-1638-4a0c-94ca-f199b14c82bc","keywords":null,"link":"/itthon/20250430_budapest-pride-europai-bizottsag-ideiglenes-intezkedes","timestamp":"2025. április. 30. 11:07","title":"Megmenthetné a Budapest Pride-ot az Európai Bizottság, de egyelőre kivár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú...
Fotó: Bíró Milán
A 3008 crossover sokoldalú modell: szabadidő-terepjáró (SUV), többcélú autó (MPV) és lejtős hátú modell keresztezéséből jött létre, tömzsi vonalai oltalmazó, biztonságos jellegét erősítik.
am
Nagyon erős prémium hatások érték a Peugeot 3008-at, talán az egyik legszebb Peugeot belsőt tudhatja a magáénak. Néha olyan érzésem volt, mintha egy Audiban ülnék. Elegáns, finom, innovatív és látványos a 3008-as vezetőhelye, igazi pilótafülke. Lepipálja a 607-est, a 407-est és a 4007-est. Jó az anyagválasztás, puha anyagok vesznek körül. Nem tetszett a világos üléskárpit és az, hogy rossz úton hallani a beltér nyikorgását.
am
A magas üléspozíció, a széles könyöklő kényelmes vezetést tesz lehetővé. Hátul is kényelmes az autó, a hatalmas panoráma üvegtető a hátsó utasoknak este csillagnéző programot kínál, napközben ajánlott behúzni, mert felfő az autó.
am
A 3008-ast szériában ellátták kormányoszlopról vezérelhető, MP3-as fájlok lejátszására is alkalmas rádió-CD, a prémium csomagban kapott navis hifiben a Bluetooth-kapcsolat természetes, a párosítás egyszerű és gyors. A navigációs új, szép a kijelzője, rengeteg információt közvetít egyszerre, a középkonzolon egyértelmű utasításokkal kezelhető. A központi számítógép és a párosított telefon adatai is megjelennek rajta.
am
A Peugeot-nál először alkalmazott head-up displayen a vezetést segítő fontos információk egy, a műszerfal tetejéről kinyíló, nem tükröződő, áttetsző polikarbonát lemezre vetítve jelennek meg. A vezető látja a sebességet, a sebességrögzítő vagy sebességhatároló beállítását és a követési távolságot, anélkül, hogy levenné a szemét az útról. Ez nemcsak nagyon kényelmes, de jelentősen fokozza a biztonságot is. A kocsi orrában elhelyezett radarral működő rendszer segít a sebességnek megfelelő követési távolság tartásában. Ezzel nemcsak elkerülhetővé teszi az egyes országokban fenyegető súlyos bírságokat, hanem meg is tanít az optimális távolság szükségességére és betartására. Nem automatikus, a vezetőre bízza, hogy milyen közel megy, de egy riasztási határt be lehet állítani, ha ennél jobban megközelítjük az előttünk haladót, a kijelzőn villogó jelzés figyelmeztet.
am
Marcona külsőhöz marcona futómű és marcona hangok is járnak, a futómű SUV-osan viselkedik, azaz dobálva csillapít, a kisebb úthibákat érzi, a nagyokat lekicsinyíti. Míg a 308-asban alig hallani az 1,6-os turbódízel hangját, addig a 3008-asnak felnőttes dízelhangot adtak.
Fotó: Bíró Milán
Az egyhatos HDi-ről már korábban zengtem ódákat, a 3008-ashoz jól illik 110 lóereje, dinamikája elegendő, fogyasztása kíméletes. A hatsebességes váltóra nem volt panasz. A négyszáz kilométeres tesztelés során főleg városi üzemmódban 6,9 literes átlagfogyasztást mértünk száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Igazi álterepjáró ]]
am
4x4-es hajtás nem rendelhető, az intelligens ESP mellett nincs is igazán szükség rá, csak tempósabb kanyarokban érezni hiányát. Amilyen sokat reméltem a Grip Control nevű csodaműszertől olyan nagy csalódás volt a tapasztalat. Sárban és hóban nem próbáltam, homokon, és laza terepen azonban alig éreztem hatását (csak annyit, hogy kicsivel hamarabb avatkozott közbe kicsúszáskor az ESP), a Peugeot 3008 pont olyan jó a Grip Controllal, mint anélkül. Nem is értem, mit vártam egy 26 ezer forintos extrától. Jól mutat, de csak egy újabb kütyü, amit tekergetni lehet. Hóban talán hasznát vesszük. A 3008 könnyű terepen ugyanúgy viselkedik, mint összkerekes versenytársai: Qashqai, Tiguan, Kuga stb.
Fotó: Bíró Milán
A 3008 szériában tartalmazza az elektromos kéziféket. Használata nagyon kényelmes: azonnal kiold, amikor elindul az autó, a motor leállításakor pedig behúz. Az elektromos kézifékhez dombon való elindulást segítő rendszer is tartozik, mely két másodpercig álló helyzetben tartja az autót, míg a vezető a fékről átlép a gázpedálra.
am
Elég egy gombnyomás és a hátsó üléspad támlája a padló síkjáig előrehajlik. A csomagtérben számos praktikus berendezést találhatunk a kivehető, öntöltő zseblámpától a 12 voltos csatlakozóig. Az igazi meglepetés azonban a csomagtér kétrészes ajtaja. Az alsó, hátsó lehajtható csomagtérajtó könnyed hozzáférést biztosít a csomagtérhez, segíti a csomagok ki- és berakodását, 200 kiló súlyt is elbír. A 3008 csomagtér-padlójának magasságát három fokozatban lehet beállítani: a csomagtartó alján fekszik a (ki is vehető) padlólemez, ilyenkor a legnagyobb a csomagtér; vagy azonos magasságba kerül a lehajtott csomagtérajtóval. A teljes csomagtér 25 százaléka a padló alatt áll rendelkezésre, 75 százaléka a padló és a kalaptartó között, a hátsó és az első utasülés támlájának előrehajtásával teljesen sík felületet kapunk az autó teljes hosszában; vagy a padló egy magasságba kerül a felhajtott csomagtérajtóval, a csomagtér 45 százaléka a padló alatt van, 55 százaléka fölötte. A padló alatt elhelyezett csomagok így teljes védelmet élveznek a kíváncsi szemektől.
am
Bár nem túl szabályos, de könnyű vele a bringaszállítás, nem kell bepréselni a koszos cangát, elég lehajtani a kis platót, kilógatni a biciklit (előtte rögzíteni), rácsukni az ajtót – máris haladhatunk. Rövid távon megoldás.
am
5,2 milliós alapára (1,6 literes, 120 lovas benzinmotorral) nem teszi lehetővé, hogy máról-holnapra a Peugeot-tulajdonosok leváltsák 307-eseiket, ezért sokáig újszerűnek számít majd a magyar piacon, hacsak nem ismétli a Qashqai sikersztoriját.
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
am
am
Peugeot 3008 1,6 HDi Premium
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1560
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő/kW
110/4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
240-260/1750-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2613
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4365/1837/1639
Csomagtér (VDA)
432/1241 liter
Saját tömeg (kg)
1425
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
180
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
12,2
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
6,5
Országúti
4,4
Vegyes
5,1
Tesztfogyasztás
6,9
CO2 kibocsátás (g/Km)
137
ÁRA
Alapára 6,41 millió forint A tesztelt autó ára kb. 7,3 millió forint