szerző:
automenedzser.hu

A Lexus korábbi kupé/kabriója (SC430) V8-as motorjával vonzotta, 23,5 milliós...

©



A Lexus korábbi kupé/kabriója (SC430) V8-as motorjával vonzotta, 23,5 milliós árával riasztotta el az érdeklődőket. Az IS kabrió valamivel olcsóbb, picivel gyengébb, ám teljes értékű prémium kabrió. Négyüléses élményautó, nyitott tetővel maga a gyönyör, de mielőtt teljesen elvakítana bennünket a csili-vili, vegyük észre a bosszantó tényeket is. 

©



A legzavaróbb a belsőben található rengeteg Toyota-kapcsoló, gomb, egy ilyen drága autóhoz illett volna egyedi arculatot kitalálni. Az ergonómia sem tökéletes, a funkciókat szétszórták, a japán autókba bebetonozott digitális óra maga a halál. De amikor a fekete hátlapú műszerfalon tesznek egy kört a LED-es megvilágítású mutatók, majd lenyitom a tetőt, elfelejtem a duzzogást, rabul ejt a Lexus luxusa. A műszerfal óráit nyitott tetővel is jól le lehet olvasni, ez ugyanakkor nem igaz a 7 hüvelykes érintőképernyőre. Nincs hátsó szélterelőnk és bogárfogó háló sem véd a betolakodóktól. A Lexus nem alkalmazza a Mercedes és a Peugeot által is használt nyakmelegítőt. 

©



A vajszínű fűthető és szellőztethető ülések (az anyós ülés is 3 pozíciót képes megjegyezni) kényelmesek, a zene fantasztikus, akár filmet is nézhetünk várakozás közben. A technika lenyűgöző, a magas övvonal és a védelmi arzenál biztonságot sugall. Az IS szűkössége akkor tűnik fel, amikor a ajtó karfáján lévő gombokhoz szeretnénk hozzáférni. 

©



A villanymotorral nyolc irányban állítható első ülések új fejlesztésű, íves keretet kaptak, amely magába foglalja a biztonsági öv megvezetését is. A két teljes méretű hátsó ülést az IS szedánhoz képest 30 milliméterrel beljebb tolták, így nőtt a fejtér. A hátsó fejtámaszok a vezetőülésből is kezelhetők. Gombnyomásra 65 fokkal előrébb dönthetők, ilyenkor jelentős mértékben javítják a kilátást a belső visszapillantóban az autóból hátrafelé. A hátsó sorba nehéz a beszállás, magam mögött éppen elférek, csak a vállaimból kellene faragni pár dekát. Gyerekeknek kiváló a hely, a fiam – pedig már ülhetne elöl – a hátsó fertályt választotta utazáshoz. A hátsó két üléshez Isofix-pontokon rögzíthetünk gyereküléseket, kipróbáltuk, működik. 

©



Az IS250C rákfenéje a csomagtartó, amely zárt tetővel hatalmas, nyitott tetővel pedig konkrétan nincs. Egy laptop- és egy fotóstáska is csak úgy fér be, ha kihasználjuk a padlóba rejtett lyukat is. 

[[ Oldaltörés: Kinyílik a világ ]]


Felhúzott tetővel a kategória legkedvezőbb légellenállású modellje (Cd 0,29), ez garantálja a minimális turbulenciát az utastérben nyitott tető esetén is. 120-130-as tempóig elviselhető, felette már nagy a huzat és a szélzaj. 

©



Az új kupé/kabrió kis tömegű, alumíniumból készült tetőszerkezete 20 másodperc alatt nyitható és csukható. A háromrészes, négy helyen összecsukló keménytető csöndes működését 15 villanymotor és 37 érzékelő segíti. Mivel a keménytető összehajtó szerkezetének működése közben a csomagtér fedelének felső éle túlnyúlik a lökhárító vonalán, a tetőszerkezet része az IS 250C hátsó lökhárítójába épített ultrahangos távolságérzékelő rendszer, amely meggátolja, hogy működés közben a tetőszerkezet bármely eleme károsodjon. 

©



Az IS 250C elektronikus szabályozású klímaberendezését speciális hangolással igazították a nyitott tetős autózáshoz, stabilabban tartja a beállított hőmérsékletet. Automatikusan szabályozza a szellőzőrostélyokat, a hőmérsékletet és a befúvás erősségét. A befújt levegő mennyisége alkalmazkodik a külső hőmérséklethez és a jármű sebességéhez, míg a befújt levegő hőmérsékletét a külső hőmérséklet, a napsugárzás mennyisége és a jármű sebessége határozzák meg.

©



A tizenkét hangszórós, 365 wattos Mark Levinson Premium Surround Sound rendszer eltérő ekvalizátor beállításokat használ, amikor a tető a helyén van, s ha lenyitották. A rendszer automatikusan alkalmazkodik a mélyhangok természetes elvesztéséhez, amikor a tető nincs a helyén. Néhány műanyag elem néha bezavar zörgésével, ilyenkor nincs más dolgunk, mint feljebb tekerni a hangerőt, hihetetlenül jól szól a hifi. 

A DAB-képes (digitális audiosugárzás vételére alkalmas) rendszer része az USB- és audio jack csatlakozás, az audiorendszeren keresztül pedig teljes mértékben irányíthatók az egységhez kapcsolt zenei eszközök, mint például iPod, Bluetooth-képes mobiltelefon, illetve audio- vagy videoátjátszásra képes eszköz. A Lexus navigációs rendszer részeként adott Mark Levinson audiorendszer 40 GB-os merevlemezes egységének köszönhetően az audiorendszer úgynevezett „zenei könyvtár” funkciót is kapott: a CDDB (Compact Disc Data Base) technológia révén akár 10 GB-nyi zene tölthető át és tárolható a merevlemezen.

A 153 kW/ 208 lóerő teljesítményű, 2,5 literes, közvetlen befecskendezéses, V6-os benzinmotor hatfokozatú, szekvenciális, kormányváltós üzemmóddal is ellátott automatikus váltóhoz csatlakozik. 0-ról 100 kilométer/órás sebességre 9 másodperc alatt gyorsul fel, végsebessége 210 kilométer/óra. A 320 kilométeres, főként városi tesztelés során 10,6 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként átlagban a Lexus IS250C. Más motorral nem is tervezik, jelentős hátrány ez a német prémiumkabriókkal szemben. 

©



Sok punnyadt motor után élvezetes volt vezetni. A kipufogóból semmi izgalom nem éri el a fülünket, tolhatjuk akkárhogyan a gázt. A V6-os dacára nem sportkocsi az IS250C, sportfokozatban dinamikusan vezethető, a hátsókerékhajtásról ilyenkor sem kapunk jelzést, az elektronika meggátol minden elfajzást. Előzésekhez érdemes visszaváltani, még így is meglepetés érhet, amikor visszavittem a kocsit egy laza előzés közben egy Hyundai H1 lehelletét éreztem a nyakamban. Nem tudtam úgy nyomni a gázt, hogy lekoptassam, így inkább visszahúzódtam és elengedtem. 


[[ Oldaltörés: Technikai csemegék ]]


©




Az új kupé/kabrió elöl az IS szedánban már jól bevált, kettős keresztlengőkaros, hátul pedig multi-link felfüggesztést kapott. A karosszéria szerkezetében végrehajtott számos változtatás és a megerősítések révén az IS 250C ütközési ellenállása, borulásvédelme, torziós merevsége egyaránt javult, ugyanakkor csekélyebb lett a kocsiszekrény remegése, amely optimalizálja a futómű irányíthatóságát.

©



A Lexus járműdinamikai integrált vezérlőrendszere (VDIM) magában foglalja a VSC (ESP) nyitott karosszériára való hangolását, hogy eltérő tapadású útfelületen rövidebb legyen a fékút. Emellett része még az átdolgozott ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS), amely támogatja az ütközés előtti övfeszítést és az ütközés előtti vészfékasszisztens funkciót, valamint az arzenál eleme a világ első duplakamrás utasoldali első légzsákja is. 

A PCS-re kellemetlen élmény hívta fel a figyelmemet: a Szépvölgyi úton egy normális fékezés során hirtelen gyilkolási szándék vett erőt a Lexuson, úgy berántott a biztonsági öv, hogy sipított a tüdőm és megreccsentek a bordáim. Komolyan gondolta, mi sem bizonyítja jobban, hogy 2 másodpercre a sokkoló rántás után két apróbb húzással jelezte, ő az úr. Ennek ellenére nem kapcsoltam ki az automatikus őrangyalt, sose lehet tudni, az ördög nem alszik. 

©



A PCS milliméter hullámhosszúságú radaros érzékelője a jármű előtt, 20 fokos szögben pásztázza a területet akár kanyarodás közben is. A számos érzékelő révén az ütközés előtti rendszer számítógépe figyeli a jármű sebességét, a kormányzási szöget és a perdületi rátát, s ezekből kiszámolja, hogy fennáll-e az ütközés veszélye. Amennyiben az ütközés veszélye nagy, a PCS hangjelzéssel és a multi-információs kijelzőn látható fénnyel figyelmezteti a vezetőt, aktiválja az ütközés előtti övfeszítőket, hogy feszesre húzza az esetleg laza biztonsági öveket, s amikor a vezető fékezni kezd, akkor az ütközés előtti vészfékasszisztens funkcióval rásegít a vezető fékezésére. Amennyiben a vezető nem fékez, és az ütközés már elkerülhetetlen, a PCS vészfékasszisztense fékezéssel mérsékli az ütközés sebességét. 

Az ACC radarja korlátozott képességű, az előttünk haladó motort hol érzékeli, hol nem, ezért nem ajánlatos teljesen rábízni magunkat. A tempomat minimális sebességhatára 47 kilométer/óra. 

A vezetést támogató modern megoldások közé tartozik a hátsó és első parkolóradar, a Lexus parkolássegítő berendezés – amely a tolatókamera képén segédvonalakkal jelzi az optimális parkolást, párhuzamos és merőleges manővereknél is - a , az adaptív sebességtartó automatika (ACC) és a guminyomás-ellenőrző rendszer. 

©



Szériaszerelvény a hat légzsák, többek között a világ első ikerkamrás utasoldali első légzsákja. Az ikerkamrás légzsák a Lexus koncepciója alapján modern alakú. Ha már felfúvódott, az ikerkamrák egy mélyedést formálnak a légzsák közepében, s ezzel hatékonyan veszik körbe az olyan érzékeny területeket, mint az arc, az orr és a száj, ugyanakkor a légzsák okozta erőhatás kellő elosztását teszik lehetővé a test többi részén, például a fejen és a vállon. Az új IS 250C emellett megkapta a WIL (ostorcsapás jellegű sérülést csökkentő) ülések második generációját, és a bi-xenon, intelligens, adaptív első fényszórórendszert (I-AFS) is. A dupla első térdlégzsák továbbra is különleges megoldásnak számít ebben a kategóriában, s az új első, a fejet és a felsőtestet védő oldallégzsákok is nagyobbak, mint korábban.

A 2,3 millió forintért mért Luxury csomag tartalmazza az ülésszellőztetést, az adaptív bixenon fényszórókat, a memóriás üléseket, tükröket, az esőérzékelős ablaktörlőt, az intelligens kulcsot, az elektrokromatikus tükröket, az ütközés előtti biztonsági rendszert (PCS) adaptív tempomattal, 7 hüvelykes érintőképernyőt, tolatókamerát, 12 hangszórós Mark Levinson hifit, hatlemezes CD/DVD lejátszót 5,1-es hangrendszerrel, merevlemezes zenetárat kapunk.

Biró Csongor

[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
©





Lexus IS250C Luxury
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2500
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő208 lóerő 6400-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 252 Nm 4800-as fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2730
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4635/1800/1415
Csomagtér109/391 liter
Saját tömeg (kg) 1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 13,1
Országúti 7,1
Vegyes9,3
Tesztfogyasztás10,6
CO2 kibocsátás (g/Km) 219
ÁRA Az autó alapára 14,7 millió Ft, 
tesztelt modell ára 17,22 millió Ft

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Váratlanul nagy arányban csökkent a kínai export

Váratlanul nagy arányban csökkent a kínai export

Jó hírek karácsony előtt: Nem drágul a tojás

Jó hírek karácsony előtt: Nem drágul a tojás

Pikó: Sára Botondék 150 millió forintot költöttek autóhasználatra

Pikó: Sára Botondék 150 millió forintot költöttek autóhasználatra

A Cirque du Soleil-jel közös képzési programot indított a Recirquel

A Cirque du Soleil-jel közös képzési programot indított a Recirquel

Drámai küzdelemben derült ki, ki jutott az X-Faktor döntőjébe

Drámai küzdelemben derült ki, ki jutott az X-Faktor döntőjébe

Az iráni, akié a végső szó Irakban

Az iráni, akié a végső szó Irakban