Furcsa, hogy női autó kinézete ellenére egyetlen nőnek, csajnak, lánynak, asszonynak sem tetszett. Azt mondták rá ronda, szinte szabadkoznom kellett, hogy ilyen bestiát tesztelni mertem.

Az autó külsejét morcosabbra vették a Ralliart szakemberei, a kötények, a küszöbidomok, a hátsó szárny, a 16 hüvelykes sötétszürke könnyűfém felnik széles 205/45-ös abroncsokkal és a formás kipufogóvég jelzik a Mitsubishi versenysportos tapasztalatait. A kis Colt belekiabálja a világba, hogy világbajnok vérvonalából származik. De mivel csúnyácska, a kiabálással nem megy semmire, másképp kell bizonyítania. A sofőr tudja ezt, és a kezdeti tétova méregetés, az ótvaros belső fikázása, a kőkemény futómű és az alig szervós kormány ízlelgetése után megteszi, amit egy férfinak tennie kell: beletapos a gázba. A kisautó ledobja álságos szerkóját és vadállatként veti bele magát az aszfaltcsíkok dzsungelébe. Hörög a kipufogó, visít a turbó és tépi ki kezünkből a 150 ló ereje a kormányt. Belefáradt a kezem, belefájdultak az ízületeim a zabolázásba, komoly munka a Colt turbó vezetése, a feleségemnek emiatt nem tetszett a kocsi. A kemény és merev kormányt nem szereti, a rázós futóművet és a nehezen helyet találó váltót sem komálja.

Én pont az ellenkezője vagyok, ettől a keménységtől beindulok, fogalmam sincs, hányszor villant az elmúlt héten a traffipax. Néhányszor eleresztettem a hajam. A kicsi kocsi pillanatok alatt (7,6 másodperc) van százon, a 160-170-es tempó számára az ideális, de 200 fölött sem érzi rosszul magát. Annál inkább a vezető, aki szinte nem hisz a szemének, mennyire a Colt vérében van a száguldás.
A vezetés élménye után csak legyintek, amikor ócsárolják az elavult kapcsolókat, a minősíthetetlen anyagválasztást és a viszonylag magas, közel ötmilliós árat. És még nem is beszéltünk a drasztikus étvágyáról. A közel nyolcszáz kilométeres, tempós tesztelés során 9,27 liter benzint fogyasztott az 1,5-ös turbós Colt.
[[ Oldaltörés: Tágas vad és megéri az árát ]]
A váltó túl mélyen van, jellegtelen a fogása, de fő baja, hogy csak ötsebességes. A pici központi kijelzőn a számítógép jelzi a váltási pontot, nem sikerült soha eltalálnom, nem tanul a rendszer, ilyen sportos kocsiban felesleges. Futóműve pontos és könyörtelen, macskaköves úton látjuk magunk előtt Illés szekerét. Hiperaktivitása megtanítja velünk erősen markolni a kormányt, a legkisebb úthiba is büntet, ha tempósan haladunk. Kanyarban hajlamos a kitörésre, vészfékezéskor bekapcsol a vészvillogó (ESS).

A sportülés jól tart, alumínium pedálok és fehér számlap jelzik a házi tuningot, van hat légzsák, elektronikus menetstabilizátor, a tempomatot a kormányról vezérelhetjük. A beltér meglepően tágas, kisautóhoz mérten táncteremben érezhetjük magunkat. A körbelátást csak a villásfarkú A-oszlop zavarja, könnyű vele parkolni. Sok a tárolórekesz. A fejtér akkor, hogy a svájci gárda tagjai is kényelmesen elférnek, a hátsó sorok helykínálata sem szűkös. Ami kicsi, az a csomagtartó, pedig ügyes trükköt alkalmaznak: könnyű lemez rejt egy részt a csomagtér alatt, az teszi síkká a padlót. Minimum 186 liternyi pakk fér a Coltba, ha nem rekeszelünk, maximum 295 liter.
A zajcsillapítás nulla, talán az egyik legzajosabb autó volt, amit vezettem. Nem csupán a morcos kipufogó, a peres gumik, az orrunk előtt dobogó motor ordít, de a menetzaj is elviselhetetlen. Legalább nem alszunk el benne.
Ha az ára miatt fanyalgunk, nézzük, mennyiért adnak 150 lóerős kisautót a magyar piacon?
Típus | Teljesítmény | Motor | Ár/megjegyzés | Ft/LE |
Fiat Grande Punto | 120 LE | 1,4 T-Jet | 3,7 millió / akciós ár | 30833 |
Peugeot 207 Premium | 120 LE | 1,6 VTI | 4,181 millió Ft /automata | 34841 |
Suzuki Swift Sport | 125 LE | 1,6 VVT | 4,245 millió Ft / 3 ajtós | 33960 |
Ford Fiesta Titanium | 120 LE | 1,6 | 4,283 millió Ft | 35691 |
Mitsubishi Colt Ralliart | 150 LE | 1,5 Turbo | 4,669 millió Ft | 31126 |
Alfa Romeo Mito | 155 LE | 1,4 Turbo | 5,19 millió Ft / 3 ajtós | 33483 |
Opel Corsa GSi | 150 LE | 1,6 Turbo | 5,466 millió Ft | 36400 |
Seat Ibiza FR | 150 LE | 1,4 TSI | 5,54 millió Ft / DSG-váltóval | 36933 |
Peugeot 207 RC | 175 LE | 1,6 Turbo | 5,55 millió Ft / 3 ajtós | 31714 |
Seat Ibiza SC Cupra | 180 LE | 1,4 TSI | 6,144 millió Ft / 3 ajtós | 34133 |
Opel Corsa OPC | 192 LE | 1,6 Turbo | 6,196 millió Ft / 3 ajtós | 32270 |
Renault Clio Sport | 203 LE | 2,0 | 6,49 millió Ft / 3 ajtós | 31970 |
Mini Clubman Cooper S | 175 LE | 1,6 Turbo | 7,6 millió Ft / 3 ajtós | 43428 |
BMW 118i | 143 LE | 2,0 | 7,8 millió Ft | 54545 |
Biró Csongor
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Mitsubishi Colt Ralliart |
MOTOR |
|
Hengerűrtartalom (cm3) | 1468 |
Környezetvédelmi besorolás | EURO 4 |
Max. teljesítmény lóerő | 150 lóerő 6000-es fordulaton |
Max. nyomaték: Nm | 210 Nm 3500-as fordulaton |
MÉRETEK |
|
Tengelytáv (mm) | 2500 |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3940/1695/1550 |
Csomagtér | 186/294-1032 liter |
Saját tömeg (kg) | 1090 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
|
Végsebesség (km/h) | 210 |
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h | 7,6 |
FOGYASZTÁS (l/100 km) |
|
Városi | 8,6 |
Országúti | 5,7 |
Vegyes | 6,9 |
Tesztfogyasztás | 9,27 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 161 |
ÁRA | Alapára 4,669 millió Ft. |