A közlemény szerint az előzetes statisztikai adatok alapján a 2009-ben bekövetkezett személyi sérüléses balesetek száma 7,12 százalékkal (19 174 - 17 808) csökkent 2008-hoz képest. Ezen belül a halálos kimenetelű balesetek száma 16,07 százalékkal (890 - 747), a súlyos sérüléses baleseteké 10,24 százalékkal (6170 - 5538), a könnyű sérüléses baleseteké pedig 4,88 százalékkal (12 114 - 11 523) csökkent. A 2008. év adataihoz képest 996-ról 817-re csökkent a közlekedési balesetben meghaltak száma, ez 17,97 százalékos javulást jelent. 2001-hez képest 422-vel kevesebben haltak meg, ez 34 százalékos javulás.
A zéró tolerancia elvének alkalmazása, a jogszabályi változások és a közúti ellenőrzések együttese kedvező hatással volt az ittasan okozott balesetek számának alakulására; ez az előző év adataihoz képest visszaesett (2342 - 2149). Az adatok így 8,24 százalékos javulást mutatnak, az összbaleseti számok változását is figyelembe véve az ittasan okozott balesetek aránya 12,21 százalékról 12,07 százalékra csökkent. A zéró tolerancia bevezetése óta a rendőrök év végéig összesen 15 840 vezetői engedélyt vettek el a helyszínen.
A közlemény szerint a balesetek okait tekintve megállapítható, hogy az előző évekhez képest nem történt lényeges változás. Tavaly a leggyakoribb baleseti ok az volt, hogy a közlekedésben helytelenül választották meg a sebességet (27 százalék), nem adták meg az elsőbbséget (24 százalék), illetve nem tartották be a kanyarodás szabályait (14 százalék).
A baleseteket okozók csoportjait illetően a 2009. év adatait tekintve a korábbi helyzethez képest nincs jelentős változás. A járművezetők 94 százalékban okozói a baleseteknek. Ezen belül 63 százalékban a személygépkocsik, 19 százalékban a kétkerekű járművek (motorkerékpárok és segédmotoros kerékpárok vezetői, valamint a kerékpárosok), 9 százalékban a teherszállító járművek, 1 százalékban autóbuszok és 2 százalékban egyéb járművek vezetői okozzák a baleseteket, míg a gyalogosan balesetet okozók aránya 6 százalék.
Az ORFK szerint összességében kijelenthető, hogy a 2009. év rendkívül sikeres esztendő volt Magyarország közlekedésbiztonságában, a tavalyi eredmények – különösen a sikeres 2008. esztendő után – jelentősek. Az adatok ugyanis azt mutatják, hogy a halálos áldozatok számában tervezett 30 százalékos csökkenést már 2009-ben sikerült elérni.
2009: 817 halott a magyar utakon
Tovább javult 2009-ben a közlekedésbiztonság; valamennyi előzetes adat kedvező tendenciát mutat, így a halálos balesetek és az ittas vezetések száma is -közölte hétfőn honlapján az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK).

Orbán Viktor Hatvanpusztáról: Édesapámnak van egy gazdasága, de még nem működik
Frankfurter Rundschau-elemzés: Veszélyesen él a német autóipar az Orbán-rendszerben
A német autógyárak továbbra is invesztálnak az orbáni gazdaságba, aminek lehetnék még kedvezőtlen következményei.
Megszületett az USA és az EU közötti vámegyezmény
Ha elmaradt volna az alku annak komoly hatása lett volna az 1700 milliárd dollárt kitevő kétoldalú kereskedelemre.
Egyetemi felvételi: volt, ahova maximális pontszám kellett, volt ahova nevetséges teljesítmény is elég volt
Török Gábor szerint Orbán pólója arra utal, hogy a választás időpontja hivatalos
Keményen válaszolt Majka a bindzsisztáni miniszterelnök „lelövését” bírálóknak
„A Fidesz egy pattanás egy mocsári tündér fenekén” – Túlélheti ‘26-ot a NER?
Sikkasztással és szexszel vádolják a világhírű Shaolin templom vezetőjét
A henani Shaolin templom közleménye szerint Sí Jonghszinnak eltitkolt gyermekei is születhettek.