szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az utóbbi hetek autó visszahívásai nem csak a magánszemélyeket érintik, egy-egy népszerűbb autótípus esetén akár egy vállalat élete is megbénulhat. Hogyan készülnek fel az ilyen esetekre a flottakezelő cégek?


- A flottakezelők által üzemeltetett céges autók többnyire nem a vállalat tulajdonában vannak. Az autógyártók márkaképviseletei ezért a tulajdonos lízingcéget értesítik, ha bármilyen műszaki hiányosság, hiba merül fel egy-egy autótípusnál. Különösen nagy jelentősége van ezért annak, hogy a flották kezelői a lehető legrövidebb időn belül értesítsék a velük szerződésben álló cégeket. Ne feledjük, a cégektől a hírnek még az autó használójához is el kell jutnia, aki esetleg vidéki telephelyen vagy külföldön tartózkodik – hívja fel a figyelmet a gyors ügyintézés fontosságára Zs. Nagy István, a KBC Autolease üzletág igazgatója.

A visszahívási akciók – amikor az autógyárak a garanciális meghibásodásokat figyelik, és a gyakran előforduló, konstrukciós hibákat megelőzendő egyes alkatrészeket kicserélnek – nem egyedi esetek az autós világban. A tömeges visszahívások azonban szerencsére nem jellemzőek Magyarországon, és a most napvilágra került esetekben is csak pár órára kell nélkülözniük az autóikat a tulajdonosaiknak. Ha azonban a felülvizsgálat, a javítás hosszabb időt vesz igénybe, az egy cég életében komoly fennakadásokat is okozhat. Az ilyen esetekre a flottakezelési megállapodások csereautó szolgáltatása adhat segítséget.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
hvg.hu Autó

Milliárdokat spórolna meg az állami autók flottakövetése

Az üzleti szektorban átlag 20-25 százalékos megtakarítást jelent, ha egy vállalat az autóit GPS-alapú nyomkövetéssel látja el. Az állami szféra óvatos becslések szerint is legalább ennyit spórolhatna, ha a közpénzből fenntartott autók esetében is kötelezően bevezetnék a flottafelügyeletet. Bár előfordul, hogy néhány állami intézmény tendert ír ki ilyen rendszerekre, a jelenség még messze nem általános.

hvg.hu Autó

Hogy lehet, hogy nem érvényes a jogsi, ha a dátum szerint az?

Hogyan lehet, hogy a jogosítvány nem érvényes, ha a dátum szerint az? Sokak fejében futhat át ez a gondolat egy közúti ellenőrzés során, amikor a rendőr közli, hogy a jogosítvány - bár érvényesnek hittük - mégsem az. Az ok egyszerű: az érvényességi dátum az új plasztik jogosítványok esetében ugyanis nem az engedély valós érvényességi idejét jelöli, hanem azt, hogy meddig használható személyi igazolványként.

hvg.hu Autó

Magyar benzint tankolnak a kormányzati autókba

Egyetlen ajánlattevőként a Mol nyerte a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság (KSZF) 112 millió forint keretösszegű hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzését - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

hvg.hu Autó

Vagyonadó: mennyit kell az autókra fizetni?

Az egyes nagy értékű vagyontárgyakat adóztató törvényből az Alkotmánybíróság kedden törölte az ingatlanok adóját, viszont megmaradt a vízi-, és a légi járművek, valamint a nagyteljesítményű személyautók adója, az előbbi kettő akkor is adózik, ha külföldön regisztrálták, de a tulajdonosa magyar magánszemély, vagy cég.

Maradonának volt egy kamionja azért, hogy ne tudják megállítani az újságírók

Maradonának volt egy kamionja azért, hogy ne tudják megállítani az újságírók

Ez a mókus csúnyán berúgott

Ez a mókus csúnyán berúgott

Revansra készülhetnek Putyinék, kitilthatják a Facebookot, a Twittert és a YouTube-ot is Oroszországból

Revansra készülhetnek Putyinék, kitilthatják a Facebookot, a Twittert és a YouTube-ot is Oroszországból