szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.

A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt. Még venni is akartam egyet, csak nem volt rá pénzem. Az ix35-tel is így van az ember, hisz egy jobban felszerelt változatért könnyen elkérnek 6-7, esetleg nyolc milliót. Be kell látni, koreai autót már nem azért vesz az ember, mert olcsó. A koreai autók a japánokkal azonos színvonalon készülnek, ám nem mindig találják el az európai ízlést. Az ix35 kivétel. Pontosan beleillik a nálunk is oly népszerű SUV-ok mezőnyébe, újszerűsége, merész vonalai miatt ki is tűnik közülük. Egyetlen kivétel van csak a piacon, a Ford Kuga, amelyhez erősen hasonlít a jövevény.

A rövid budai tesztút során feltűnt a kétliteres dízelmotor csendessége, dinamizmusa, a futómű lágysága, a jármű könnyed kezelhetősége. A legjobban felszerelt változatban ültünk: 186 lóerő, hatfokozatú automatikus váltó, dupla panorámatető, Bluetooth, USB-csatlakozó, bőr kárpit, navigációs rendszer, hifi, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, dombsegéd stb.

Autómenedzser

A Hyundai folyékony formanyelve tökéletesen megjelenik az új ix35 lendületes íveiben. A hatszögű hűtőmaszk – ami a tavalyi genfi autószalonon bemutatott ix-onic tanulmányautón volt először látható – az ix35-ön jelenik meg elsőként sorozatgyártásban.

Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb az elődmodellénél. 4410 mm-es hosszával és 1820 mm-es szélességével az ix35 ugyanakkor hosszabb és szélesebb is a Tucson-nál (85, illetve 20 mm-rel). Ettől jelentősen megnőtt a beltér, ugyanakkor a magasság (1660 mm) 20 mm-rel kisebb, mint volt, a fejtér csökkenése nélkül.

Az első ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók, így jelentősen megnőtt a lábak és a fejek tere, ezáltal a magasabb utasok is kényelmesen elférnek. A középkonzol doboza 3,4 literrel bővült, most 6,2 literes, s jóval több a pakolóhely az utastérben. Az első középső kartámasz magasabb és hosszabb is lett, így a korábbinál kényelmesebben használható. Az USB/Aux csatlakozót áthelyezték, így a zenelejátszóknak több hely jut. A hátsó kalaptartó a korábbinál 71 mm-rel került magasabbra, ezáltal több a rakhely, ugyanakkor a csomagtérben egy külön pakolórekesz is várja az úti holmikat.

Az ix35 új, friss fejlesztésű erőforrásokkal készül, hatfokozatú kézi- és automata sebességváltókkal párosítva. Az európai vásárlók két benzinmotor közül választhatnak: a Theta-II modellkódú 2.0 literes négyhengeres 163 lovas, emissziója 178 gramm/kilométer (kétkerékhajtással, kéziváltóval). A Gamma sorozatú 1.6 GDI, amely 140 lovas, 2010. szeptemberében csatlakozik a kínálathoz. Az 1.6 GDI motor alapjárati stop-start automatikával (ISG) is elérhető.

Autómenedzser

Az európai dízelpaletta két vadonatúj fejlesztésű, modern turbódízelből áll: az R 2.0-ból és az U-II 1.7-ből, az utóbbi 2010. szeptemberétől lesz kapható. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel készül: 184, valamint 136 lovas változatban. A később érkező 1,7 literes motor ISG stop-start rendszerrel, valamint kézikapcsolású erőátvitellel kategóriagyőztes szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál: 139 g/km. Hatfokozatú kéziváltók járnak mindkét gázolajoshoz, az R-hez pedig hatsebességes automata is rendelhető.

Legolcsóbb, benzines, 163 literes változata elsőkerékhajtással 5,59 millió forintba kerül, a 136 lovas dízelért 6,39 milliót kérnek el. Az alapfelszereltség része az ESP, a dombsegéd, a lejtmenetvezérlő, a borulásgátló, a hat légzsák és a klíma is. A legolcsóbb összkerekes benzines listaára 6,79 millió forint, a dízelváltozat 800 ezer forinttal több.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Lexus RX 450h teszt: ingyen van a dugó

Végre egy autó, amellyel új értelmet nyernek a városi dugók. A Lexus RX 450h pihe-puha foteljeiben feszítve nem zavar, ha kígyózik előttünk a tehetetlen sor. A mi autónk dugóban alig fogyaszt: hibrid és képes ingyen araszolni. A 16,6 milliós alapár azonban nem teszi népautóvá.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: nem öko, de alig fogyaszt

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Biró Csongor Autó

Opel Movano teszt: nagy gömböc

Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.

automenedzser.hu Autó

Hyundai-teszt: szebb, jobb, drágább

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

Autó

Citroen DS3 próba: meghajtottuk Talmácsi új autóját

1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.

hvg.hu Autó

Kettős fronton támad a Hyundai

A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.

Biró Csongor Autó

Seat Exeo ST teszt: déjà vu

Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

Biró Csongor Autó

Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster

Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.