szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Kis lépésekben haladt, mégis hamar a csúcsra jutott a Hyundai. Az ix35 feledteti a Tucson darabosságát, kényelme, technikája, kialakítása komoly zavart okozhat a divatterepjárók kifutóján.

A Hyundai az ix35-tel feledtetni akarta a Tucsont, pedig az nagy kedvencem volt. Még venni is akartam egyet, csak nem volt rá pénzem. Az ix35-tel is így van az ember, hisz egy jobban felszerelt változatért könnyen elkérnek 6-7, esetleg nyolc milliót. Be kell látni, koreai autót már nem azért vesz az ember, mert olcsó. A koreai autók a japánokkal azonos színvonalon készülnek, ám nem mindig találják el az európai ízlést. Az ix35 kivétel. Pontosan beleillik a nálunk is oly népszerű SUV-ok mezőnyébe, újszerűsége, merész vonalai miatt ki is tűnik közülük. Egyetlen kivétel van csak a piacon, a Ford Kuga, amelyhez erősen hasonlít a jövevény.

A rövid budai tesztút során feltűnt a kétliteres dízelmotor csendessége, dinamizmusa, a futómű lágysága, a jármű könnyed kezelhetősége. A legjobban felszerelt változatban ültünk: 186 lóerő, hatfokozatú automatikus váltó, dupla panorámatető, Bluetooth, USB-csatlakozó, bőr kárpit, navigációs rendszer, hifi, tolatókamera, kapcsolható összkerékhajtás, dombsegéd stb.

©

A Hyundai folyékony formanyelve tökéletesen megjelenik az új ix35 lendületes íveiben. A hatszögű hűtőmaszk – ami a tavalyi genfi autószalonon bemutatott ix-onic tanulmányautón volt először látható – az ix35-ön jelenik meg elsőként sorozatgyártásban.

Az ix35 tengelytávja 2640 mm, ami 10 mm-rel hosszabb az elődmodellénél. 4410 mm-es hosszával és 1820 mm-es szélességével az ix35 ugyanakkor hosszabb és szélesebb is a Tucson-nál (85, illetve 20 mm-rel). Ettől jelentősen megnőtt a beltér, ugyanakkor a magasság (1660 mm) 20 mm-rel kisebb, mint volt, a fejtér csökkenése nélkül.

Az első ülések a korábbinál szélesebb tartományban állíthatók, így jelentősen megnőtt a lábak és a fejek tere, ezáltal a magasabb utasok is kényelmesen elférnek. A középkonzol doboza 3,4 literrel bővült, most 6,2 literes, s jóval több a pakolóhely az utastérben. Az első középső kartámasz magasabb és hosszabb is lett, így a korábbinál kényelmesebben használható. Az USB/Aux csatlakozót áthelyezték, így a zenelejátszóknak több hely jut. A hátsó kalaptartó a korábbinál 71 mm-rel került magasabbra, ezáltal több a rakhely, ugyanakkor a csomagtérben egy külön pakolórekesz is várja az úti holmikat.

Az ix35 új, friss fejlesztésű erőforrásokkal készül, hatfokozatú kézi- és automata sebességváltókkal párosítva. Az európai vásárlók két benzinmotor közül választhatnak: a Theta-II modellkódú 2.0 literes négyhengeres 163 lovas, emissziója 178 gramm/kilométer (kétkerékhajtással, kéziváltóval). A Gamma sorozatú 1.6 GDI, amely 140 lovas, 2010. szeptemberében csatlakozik a kínálathoz. Az 1.6 GDI motor alapjárati stop-start automatikával (ISG) is elérhető.

©

Az európai dízelpaletta két vadonatúj fejlesztésű, modern turbódízelből áll: az R 2.0-ból és az U-II 1.7-ből, az utóbbi 2010. szeptemberétől lesz kapható. Az R 2.0 kétféle teljesítménnyel készül: 184, valamint 136 lovas változatban. A később érkező 1,7 literes motor ISG stop-start rendszerrel, valamint kézikapcsolású erőátvitellel kategóriagyőztes szén-dioxid-kibocsátási értékeket produkál: 139 g/km. Hatfokozatú kéziváltók járnak mindkét gázolajoshoz, az R-hez pedig hatsebességes automata is rendelhető.

Legolcsóbb, benzines, 163 literes változata elsőkerékhajtással 5,59 millió forintba kerül, a 136 lovas dízelért 6,39 milliót kérnek el. Az alapfelszereltség része az ESP, a dombsegéd, a lejtmenetvezérlő, a borulásgátló, a hat légzsák és a klíma is. A legolcsóbb összkerekes benzines listaára 6,79 millió forint, a dízelváltozat 800 ezer forinttal több.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Biró Csongor Autó

Lexus RX 450h teszt: ingyen van a dugó

Végre egy autó, amellyel új értelmet nyernek a városi dugók. A Lexus RX 450h pihe-puha foteljeiben feszítve nem zavar, ha kígyózik előttünk a tehetetlen sor. A mi autónk dugóban alig fogyaszt: hibrid és képes ingyen araszolni. A 16,6 milliós alapár azonban nem teszi népautóvá.

Biró Csongor Autó

Mazda3 teszt: nem öko, de alig fogyaszt

Harmadik az isten igaza, három a magyar igazság. Pár héten belül a harmadik Mazda3-ast teszteljük, a kétliteres stop-startos szedán és a 260 lóerős izompacsirta MPS után ezúttal az 1,6 literes dízel változatban kerestük a boldogság titkát. És megtaláltuk az eddigi legkisebb fogyasztású Mazdát.

Biró Csongor Autó

Opel Movano teszt: nagy gömböc

Mit szeretne a fuvarozó? Olcsón, sokat szállítani. Milyen az ideális teherautó? Kényelmes, praktikus, ergonomikus, biztonságos, gyors, halk és jól felszerelt. Ilyen az Opel és a Renault új fejlesztése, az Opel Movano.

automenedzser.hu Autó

Hyundai-teszt: szebb, jobb, drágább

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

Autó

Citroen DS3 próba: meghajtottuk Talmácsi új autóját

1/100-as oldtimer pontossági feladatokkal tarkított versenyen próbálhattuk ki a Citroen üdvöskéjét, az elegáns és szívdöglesztő DS3-ast. A kis szépség nem csupán a csillogásával hívja fel magára a figyelmet, de sportos lelke a férfiakat is meghódítja.

hvg.hu Autó

Kettős fronton támad a Hyundai

A Hyundai a tavalyelőtt bevezetett i30 és az itthon tavaly óta kapható i10 után idén újabb két fronton támad az árérzékeny magyar autópiacon. A kisautók kategóriájában jó ár-érték arányával találhat új vevőket a stílusos és jól felszerelt i20, a nagy terepjárók közé tör be presztízsromboló méreteivel, izmos motorjával és gazdag alapfelszereltségével az ix55. A statikus bemutatón nem lehetett kipróbálni egyik modellt sem.

Biró Csongor Autó

Seat Exeo ST teszt: déjà vu

Nem a magyar piacra készült, pedig jó lenne, ha egyesek lecserélnék az Audikat Exeókra. Igaz, túl sokat nem spórolnának vele, a Seat Exeo kombi alig két millió forinttal olcsóbb, mint az Audi A4 Avant. De jól felextrázva is megúszható 10 millió forint alatt.

Biró Csongor Autó

VW Golf teszt: ezerkettes

A downsizing buli folytatódik, főszerepben az ezerkettes benzines motorral. Nagy feladatot kapott ez a korábbikhoz képest pirinyó erőforrás: dinamikusan és takarékosan kell mozgatnia a kompakt kategória legnagyobb sztárját, a Golfot. Tesztünkből kiderül, mindkét feladatot kipiálta a wolfsburgi népautó.

Biró Csongor Autó

Vezettük: új Skoda Fabia, új Skoda Roomster

Sose hittem volna, hogy élvezni fogom a ráncfelvarrott Fabia menetpróbáját. Titokban a 180 lovas Fabia RS-re vágytam, de az csak pár hét múlva készül el Mlada Boleslavban. A skodások azonban kitettek magukért, az Athén környéki mélykék tengerparton minden új motor-, szín-, és karosszéria-változatot kipróbálhattunk.