szerző:
automenedzser.hu

A külföldön forgalomba helyezett gépjárművekre nem Magyarországon kell biztosítást kötni, hiszen a kötelező gépjármű...

 

A külföldön forgalomba helyezett gépjárművekre nem Magyarországon kell biztosítást kötni, hiszen a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást a gépjármű telephelye szerinti országban kell intézni. Ha tehát egy gépjármű telephelye Szlovákia, esetleg Ukrajna, akkor az adott országban kell fizetni a kötelező biztosítás díját, ez minden országban a forgalomba helyezés, illetve forgalomban tartás feltétele. A károk esetében ebből adódóan a kárrendezés sem a megszokott ügymenet szerint zajlik, hanem nemzetközi kárként, ahol a károkozó külföldi, a káresemény helye pedig Magyarország, függetlenül attól, hogy a károkozó esetleg tökéletesen beszél magyarul.

A baleset bekövetkezésekor a hagyományos EU standard kárbejelentő nyomtatványt kell kitölteni, ez megegyezik a hazai gyakorlattal. A károsultnak a káreseményt követően azonban fel kell hívnia a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) Információs Központját, ahol tájékoztatják, hogy a külföldi rendszámú gépkocsi melyik külföldi biztosítónál rendelkezik biztosítással és annak ki a magyarországi levelezőpartnere. A levelezőpartner lehet biztosító vagy kárrendezési iroda. A magyar károsultnak velük kell felvennie a kapcsolatot, hiszen ez a társaság kér majd fedezetet a külföldi biztosítótársaságtól, és az fogja kifizetni a kárt, vagyis kifizetőhelyként működik. Gyakran előfordul, hogy a kárrendezési iroda csak akkor fizeti ki a kárt, ha megkapja azt a külföldi biztosítótól, így értelemszerűen nő a kárrendezés ideje.

„A külföldi rendszámú autók okozta károktól a hosszabb és bonyodalmasabb ügyintézés miatt tartanak az autójavítók és az ügyfelek is. Ugyan a legtöbb esetben megfelelő megoldással rendeződik az ügy, de valóban hosszabb kárrendezésre számíthat, akinek ilyen jármű okozott kárt. Fontos tudni, hogy ha van magyarországi károsult, akkor számára a kárrendezés nyelve magyar, ezt a nemzetközi kárrendezésről szóló Zöldkártya Egyezmény, illetve az EU IV-es direktívája szabályozza. A kárrendezésben a külföldi károkozó felelősségbiztosítójának magyarországi levelezőpartnere segít. Abban az esetben azonban, ha a külföldi biztosítónak nincs Magyarországon ilyen partnere, akkor a kárrendezést a MABISZ végzi, és elszámol a külföldi intézményekkel. A kárrendezés ideje valóban többszöröse lehet egy normál kár rendezésének, mert amíg az okozó biztosítója nem igazol fedezetet, addig a károsult nem tudja itthon elkezdeni javíttatni az autóját” – nyilatkozta dr. Hangyási István, a K&H Biztosító kárrendezési vezetője.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nem mindegy, kinek mennyi a horkolási indexe

Nem mindegy, kinek mennyi a horkolási indexe

Az EU-nak is elismerte a kormány: az MNB-alapítványok közpénzből gazdálkodnak

Az EU-nak is elismerte a kormány: az MNB-alapítványok közpénzből gazdálkodnak

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

Megüzente a kormány: Karácsony ne úgy vezesse Budapestet, ahogyan Demszky

A svájci választáson is beindult a zöld hullám

A svájci választáson is beindult a zöld hullám

Megszólalt Orbán a Borkai-videóról: „Beteg dolog”

Megszólalt Orbán a Borkai-videóról: „Beteg dolog”

Újabb milliárdokat hozott ide a pápai húskombinát körül feltűnő tajvani üzletember

Újabb milliárdokat hozott ide a pápai húskombinát körül feltűnő tajvani üzletember