Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3592d2c9-54be-4aac-a39e-a292584a1476","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A frakcióvezető Ordas Eszter szerint Karácsony Gergely nem etikus módon jelölte Vitézy Dávidot a helyettesének.","shortLead":"A frakcióvezető Ordas Eszter szerint Karácsony Gergely nem etikus módon jelölte Vitézy Dávidot a helyettesének.","id":"20241126_Tisza-Part-Ordas-Eszter-fopolgarmester-helyettes-Kiss-Ambrus-Vitezy-David-Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3592d2c9-54be-4aac-a39e-a292584a1476.jpg","index":0,"item":"2c8fed23-e3bb-4b26-bcb7-25cb5981c385","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_Tisza-Part-Ordas-Eszter-fopolgarmester-helyettes-Kiss-Ambrus-Vitezy-David-Karacsony-Gergely-fovarosi-kozgyules","timestamp":"2024. november. 26. 10:23","title":"A Tisza Párt szerint egy főpolgármester-helyettes is elég lehet, Kiss Ambrust biztosan nem szavaznák meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","shortLead":"Egy tréler, két kisteherautó és négy személyautó hajtott egymásba.","id":"20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54c06bc2-0fda-494b-a68c-d7b4d90f2870.jpg","index":0,"item":"39ed57df-0a88-4210-b4db-d69376cd56e8","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_m7-autopalya-baleset-karambol-torlodas","timestamp":"2024. november. 26. 08:22","title":"Hetes karambol volt az M7-esen, több kilométeres a torlódás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd830376-0ae4-404e-966f-4697ddaf8d3b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem, ez nem egy újabb hangtalan villanyautó, hanem egy Cosworth szívű benzinpusztító.","shortLead":"Nem, ez nem egy újabb hangtalan villanyautó, hanem egy Cosworth szívű benzinpusztító.","id":"20241127_igy-szol-a-v16-os-uj-bugatti-tourbillon-amit-horvatorszagban-tesztelnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd830376-0ae4-404e-966f-4697ddaf8d3b.jpg","index":0,"item":"5ea7ee2f-79f7-4289-ab54-7288eb8e114a","keywords":null,"link":"/cegauto/20241127_igy-szol-a-v16-os-uj-bugatti-tourbillon-amit-horvatorszagban-tesztelnek","timestamp":"2024. november. 27. 06:41","title":"Így szól a V16-os új Bugatti, amit Horvátországban tesztelnek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fa9b798-909a-4276-b3c3-6743ebc98982","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy friss jelentés szerint már dolgozik a saját lapkakészletén a Xiaomi, és az ezzel szerelt első mobilok már 2025-ben megjelenhetnek.","shortLead":"Egy friss jelentés szerint már dolgozik a saját lapkakészletén a Xiaomi, és az ezzel szerelt első mobilok már 2025-ben...","id":"20241127_xiaomi-sajat-lapkakeszlet-fejlesztese-okostelefonok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fa9b798-909a-4276-b3c3-6743ebc98982.jpg","index":0,"item":"aeeaa658-1846-4f9f-b6b4-2535e243a474","keywords":null,"link":"/tudomany/20241127_xiaomi-sajat-lapkakeszlet-fejlesztese-okostelefonok","timestamp":"2024. november. 27. 16:03","title":"Nagy dobásra készülhet a Xiaomi, a Samsung és a Google példáját követnék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Arne Slot vállát vélhetően nem nyomja eredménykényszer, de könnyen lehet, ha Mohamed Szalah nyáron távozik a Liverpooltól, egy időre búcsút inthetnek a trófeáknak a Vörösök.","shortLead":"Arne Slot vállát vélhetően nem nyomja eredménykényszer, de könnyen lehet, ha Mohamed Szalah nyáron távozik...","id":"20241126_angol-bajnoksag-labdarugas-premier-league-liverpool-fc-manchester-city-arne-slot-pep-guardiola-mohamed-szalah-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31a1c841-61ee-44d6-8f40-787684282199.jpg","index":0,"item":"18db0e0a-a5a9-4bb7-8796-efd61918c2b9","keywords":null,"link":"/sport/20241126_angol-bajnoksag-labdarugas-premier-league-liverpool-fc-manchester-city-arne-slot-pep-guardiola-mohamed-szalah-ebx","timestamp":"2024. november. 26. 18:00","title":"Most vagy soha? Az idilli hangulat könnyen viharossá válhat, kulcsfontosságú hét vár a Liverpoolra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A leendő elnök üzletkötési ízlése jobban megfelel majd egyes EU-tagoknak és tagjelölt államoknak, mint másoknak.","shortLead":"A leendő elnök üzletkötési ízlése jobban megfelel majd egyes EU-tagoknak és tagjelölt államoknak, mint másoknak.","id":"20241126_FT-Dimitar-Becsev-illiberalis-Kelet-Europa-Trump-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/538098f8-0b53-4901-b11f-660023307579.jpg","index":0,"item":"a1feb2c7-0389-42b3-9081-da5928e37b3c","keywords":null,"link":"/360/20241126_FT-Dimitar-Becsev-illiberalis-Kelet-Europa-Trump-Orban","timestamp":"2024. november. 26. 07:30","title":"FT-vendégkommentár: Az illiberális Kelet-Európa ki akarja játszani a Trump-kártyát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","shortLead":"Szijjártó Péter miniszter hatályon kívül helyezte saját korábbi rendeletét.","id":"20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a396210c-6dad-41c7-aaff-6e16c951fa1a.jpg","index":0,"item":"0aa7bf57-7c0e-4559-9d7a-78c236027e0f","keywords":null,"link":"/itthon/20241126_covid-koronavirus-oltas-igazolvany","timestamp":"2024. november. 26. 07:17","title":"Keddtől már nem lehet magyar igazolványt adni egy sor országban beadott Covid-oltásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","shortLead":"A homokszentgyörgyi tehenészetbe nem találtak olyan helyit, aki „télen-nyáron megbízhatóan” dolgozna.","id":"20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/404aaecd-cc12-4d3c-8209-7bf928e3a76b.jpg","index":0,"item":"d7c28725-2487-450c-bb6c-ce1a6e0029fe","keywords":null,"link":"/kkv/20241127_munkaerohiany-vendegmunkasok-homokszentgyorgy-teheneszet","timestamp":"2024. november. 27. 16:26","title":"Akkora a munkaerőhiány, hogy Fülöp-szigetekiek fejik a teheneket egy somogyi faluban ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Audi TT RS próba: esküszöm, úgy megy, mint egy Porsche
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A könnyű, főként alumíniumból készült karosszérián (a 206 kilós egység 58 százaléka alumínium) és a belső tér...
A könnyű, főként alumíniumból készült karosszérián (a 206 kilós egység 58 százaléka alumínium) és a belső tér kialakításán hosszas kutatómunka nyomán fedezhetők fel a változások. Szerencsére nem rontották el nagyobb átalakításokkal az autót, nekem a TT úgy tetszik, ahogy van. A vevők, főleg a német vevők megfogyatkozása miatt döntöttek úgy Ingolstadtban és Győrben, hogy kicsit políroznak a gyűrűs sportkocsin.
Rengeteg kép a galériában. Kattintson a képre
Audi
Az Audi TT megújult külsején először az erőteljes lökhárító tűnik fel, amelyet markáns vonalú, megnövelt légbeömlő nyílások szegélyeznek – leegyszerűsítve a korábbi S-line külsőt kapta meg szériában a kocsi. A henger alakú, látszólag szabadon függő fényszórók kölcsönöznek vizuális mélységet a hátsó lámpáknak. A nagy kipufogócsövek - a 2.0 TFSI motor esetében kétcsövű -, valamint a megnagyobbított, mattfekete diffúzor további hangsúlyos elemei az autónak. Az átalakítás eredményeként a TT Coupé és a Roadster két centiméterrel nőtt, 4187 milliméter hosszúságú lett. Kiviteltől függetlenül könnyítettek is az autón, 20-90 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen. A kormányra, a középkonzolra és az ajtóborításokra új alumíniumbetétek kerültek; csillogó fekete karikák és szegélyek hangsúlyozzák a belső tér eleganciáját.
Újdonságként jelent meg az erősebb, hatékonyabb négyhengeres motor, amely szintén az Audi Hungariánál készül. Az új 2.0 literes TFSI motor 155 kW (211 LE) teljesítményre képes (ára 11 millió forint körüli). Lelkesen tapostuk ki belőle a szuszt a német autópályán, meg sem nyikkant, amikor 220-ról gyorsítani kellett, mert feltűnt mögöttünk egy narancsszínű veszedelem: egy kolléga a TTS-sel.
A Győrben gyártott kétliteres motor 6,1 másodperc alatt gyorsítja a Coupét kézi váltóval nulláról 100 kilométer/órás sebességre és tovább, egészen a 245 kilométer/órás végsebességig. A feltöltős motorban újdonság az AVS szelepvezérlő (Az Audi valvelift system a beszívott levegő mennyiségét széles tartományon a szívószelepek nyitásának változtatásával tudja szabályozni. A fojtószelep így részterheléskor jórészt teljesen nyitott állásban is maradhat, így a nemkívánatos fojtási veszteségek jelentősen mérsékelhetők), amely két fokozatban emeli a kipufogó szelepeket, így növelve a nyomatékot és a hatékonyságot. A gyári adatok szerint 6,6 literes átlagfogyasztást kellett volna mérnünk normál használatban. Annyira volt a mért 10 literes adat a gyári adattól, mint a tesztút irama a normál használattól. Ezeknél a fogyasztási adatoknál mindenki elmosolyodik amúgy is, kivéve a prezentáció előadóját, de őt ezért fizetik. A 170 lovas dízelváltozatot nem próbáltam, annak kapcsán elhiszem, hogy valamivel közelebb van a valósághoz az 5,3 literes gyári adat. A 272 lóerős TTS kabrió, amelyet természetesen nyitott tetővel kergettünk az Autobahnon – 220 fölött eltorzult arccal – 11,4 liter benzint kért 100 kilométerenként (gyári adat 7,7 liter/100 kilométer). A hatsebességes S tronic váltó révén 5,2 másodperc alatt ugrott 100 kilométer/órás sebességre a 16 millió forintba kerülő magyar szépség.
Az Audi valvelift system
a beszívott levegő mennyiségét széles tartományon a szívószelepek nyitásának változtatásával tudja szabályozni. A fojtószelep így részterheléskor jórészt teljesen nyitott állásban is maradhat, így a nemkívánatos fojtási veszteségek jelentősen mérsékelhetők.
am
A legdurvább élmény azonban a legerősebb TT-ben ért, a TT RS vérbő sportkocsi, Porschékat idéző lendülettel, tapadással, erővel, gyorsulással és orkánszerű dübörgő motorhanggal. A 340 lovas öthengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 450 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperc alatt tépi 100-as tempóra az RS-t, kérésre 280-nal is mehet az autó (kiiktatják a 250 kilométer/órás lekorlátozást). A kipróbált kék fenevad hétsebességes S tronic váltója még vadabb gyorsulást tett lehetővé: 4,4 másodperc alatt katapultált a versenygép 100 kilométer/órás sebességre. Az autóban volt valahol gyorsuló automatika is (launch control), de nem találtam, viszont azt megnéztem, mennyi volt az RS átlagfogyasztása. Nem a gyári 9,2 liter/100 kilométer, hanem 14,7 liter. Igaz, 180 alatt nem nagyon mentünk vele, kivéve az Ingolstadt köré épített falvakat, ahol végig 30 kilométer/óra volt a megengedett legnagyobb sebesség. Ott többrendbeli birtokháborítást követtünk el, a sportgomb megnyomásával ugyanis nem csupán a futómű és a kormányzás lesz keményebb. A gázpedál érzékenysége mellett a kipufogó hangja is megváltozott. A gázok egy kiömlő helyett kettőn át távoznak, fantasztikus üvöltés keretében.
18 hüvelykes sötét felnijei mögött elöl 370, hátul 310 milliméteres féktárcsák lassítanak, mindig van munkájuk, mert csak lassúbb járművek haladtak előttünk. Az előzés félelmetesen gyorsan és biztonságosan zajlik le, a vége mindig hatalmas fékezés, mert sajnos nem egy kifutópálya a világ. A 10 milliméterrel leültetett RS összetéveszthetetlen a többi TT-vel, hátsó szárnya nem 130 kilométer/óra fölött nyílik ki, hanem fix és sokkal nagyobb. Az ESP teljesen kikapcsolható, de mielőtt bárki ezt tenné: az ára 20 millió forint körül van.
A megújult TT gyártásához 35 millió forint beruházást valósítottak meg Győrben, melyet a 240 méter hosszú gyártószalagon szükséges technikai módosításokra fordítottak.