Tetszett a cikk?

A válság hatására kis mértékben a céges flottáknál is nő az autók átlagéletkora. A korábban jellemző hároméves futamidő ma már a négy év. A céges autók átlagéletkora azonban meg sem közelíti a magántulajdonban lévőkét, és ennek elsősorban nem presztízsokai vannak, hanem gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra. A KBC Autolease számításai szerint 120 000 megtett kilométer után vagy 4 év életkor felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.

Az új személyautók értékesítésének jelentős visszaesése a hazai személygépkocsik átlagos életkorának növekedésében is megmutatkozik. Míg 2008-ban a 3 055 427 személyautó átlagéletkora 10,38 év volt, addig 2009-ben mintegy negyvenezerrel kevesebb autó futott az utakon, átlagos életkoruk 10,8 év volt. A hazai személygépkocsi-állomány mintegy 9 százalékát kitevő céges flották átlagéletkora ezzel szemben 3,6 év körül mozog.

A céges autók mintegy 30 százaléka operatív lízing keretében kerül a vállalkozásokhoz. Ennek a finanszírozási formának a lényege, hogy a gépjármű a bérbeadó tulajdonában marad, és az autó szervizelésével kapcsolatos minden költség a bérbeadó céget terheli. A teljes körű flottakezelést végző cégek többnyire az autóhoz kapcsolódó összes szervizelési feladatot vállalják. Ha nagyobb futásteljesítményre kötik meg a tartós bérleti szerződést, az a szervizdíjak növekedését vonja maga után, amit a flottakezelők csak magasabb havidíj mellett vállalnak. Másrészt a bérleti időszak végén a flottakezelők a gépjárműveket értékesítik, és a fiatalabb, kevesebbet futott autókra magasabb árakat érhetnek el a használtautó-piacon. Ez a bérbevevő számára új szerződések esetén, középtávon alacsonyabb havi díjat jelenthet – olvasható a cég közleményében.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Top 20 cégautó Magyarországon - lista

A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb cégautómárka Magyarországon?

Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

hvg.hu Autó

Cégautóban már nem extra a klíma

A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.

Autó

Haszonjárművek nulla kibocsátással

Az utóbbi időben nagyon sok szó esik a környezetvédelemről. Személyautóknál és teherautóknál egyaránt a nulla kibocsátás a jelszó. Az autógyártók folyamatosan fejlesztenek, megjelentek az első elektromos transzporterek, teherautók. A káros anyagok kibocsátását természetesen csak akkor lehet teljesen megszüntetni, ha az elektromotorhoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból – mint például szél-, vagy vízierőmű – nyerik. Az Autómenedzser.hu áttekintette a fura kínálatot.

Autó

Melyik a legnépszerűbb státusautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb céges miniautó?

A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.

hvg.hu Autó

Melyik a legnépszerűbb juttatásautó Magyarországon?

A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.