Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"348bc755-48c4-42cd-9244-fb419fb7a32d","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A hivatalos tájékoztatás szerint a műsorvezető közös megegyezéssel távozik a Tv2-től. ","shortLead":"A hivatalos tájékoztatás szerint a műsorvezető közös megegyezéssel távozik a Tv2-től. ","id":"20250502_Orosz-Barbarat-kirugtak-a-TV2-Mokkabol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/348bc755-48c4-42cd-9244-fb419fb7a32d.jpg","index":0,"item":"a4658d66-1d87-4549-b4ee-c74d9ee9cbc1","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Orosz-Barbarat-kirugtak-a-TV2-Mokkabol","timestamp":"2025. május. 02. 15:42","title":"Orosz Barbara hirtelen távozik a TV2 Mokkából és a csatornától is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b48a4eca-8bae-433f-94c6-7c3af79182ed","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Elsősorban a CIA érintett, de más állami ügynökségeknél is leépítéseket terveznek.","shortLead":"Elsősorban a CIA érintett, de más állami ügynökségeknél is leépítéseket terveznek.","id":"20250503_Trump-amerika-CIA-NSA-leepites-hirszerzo-ugynokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b48a4eca-8bae-433f-94c6-7c3af79182ed.jpg","index":0,"item":"872b9432-3f8f-4e28-8df5-78ecf05c1086","keywords":null,"link":"/vilag/20250503_Trump-amerika-CIA-NSA-leepites-hirszerzo-ugynokseg","timestamp":"2025. május. 03. 09:33","title":"Több ezer állást szüntethet meg a Trump-adminisztráció az amerikai titkosszolgálatoknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed9404da-e0c1-4f5a-a78b-b0316fd0b0a1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ez az első alkalom, hogy parlamenti pártot bélyegez szélsőségesnek a titkosszolgálat.","shortLead":"Ez az első alkalom, hogy parlamenti pártot bélyegez szélsőségesnek a titkosszolgálat.","id":"20250502_AfD-nemetorszag-szelsojobboldal-titkosszolgalat-extremista-szervezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed9404da-e0c1-4f5a-a78b-b0316fd0b0a1.jpg","index":0,"item":"7008f833-0ad3-4a78-aafd-61fb4228f8da","keywords":null,"link":"/vilag/20250502_AfD-nemetorszag-szelsojobboldal-titkosszolgalat-extremista-szervezet","timestamp":"2025. május. 02. 17:51","title":"Extremista szervezetnek nyilvánította az AfD-t a német hírszerzés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39c9573c-9160-420d-8456-43a6ba50cf50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Vannak olyan körülmények, amikor nem lehet vagy nem célszerű egy áramkörre hűtőbordákat vagy hűtőventilátorokat szerelni. Japán szakemberek ötlete nemcsak hogy segít az ilyen helyzetekben segít, de még jelentősen meg is növeli a hőelvezetést.","shortLead":"Vannak olyan körülmények, amikor nem lehet vagy nem célszerű egy áramkörre hűtőbordákat vagy hűtőventilátorokat...","id":"20250503_oki-rezermes-megoldas-nyomtatott-aramkori-lapok-hoelvezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39c9573c-9160-420d-8456-43a6ba50cf50.jpg","index":0,"item":"666bb6cb-c2a7-4621-b487-d2ef42e0920a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250503_oki-rezermes-megoldas-nyomtatott-aramkori-lapok-hoelvezetes","timestamp":"2025. május. 03. 16:03","title":"55-szörösére növelheti az áramkörökben a hőelvezetést ez az ügyes megoldás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint a benzinesek. A zajtalanságuk előnyei és hátrányai leginkább városi környezetben jelentkeznek.","shortLead":"Egészségkárosító részecskékkel is rontják a levegőt az e-autók, nagyobb sebességnél pedig nem csendesebbek, mint...","id":"20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b744bb39-0b64-43e6-8126-ba8899a098a4.jpg","index":0,"item":"e8f49687-3bd8-4e5c-a3a2-3712ae460a8b","keywords":null,"link":"/360/20250503_hvg-elektromos-autok-zajszennyezes-karosanyag-kibocsatas","timestamp":"2025. május. 03. 13:00","title":"Por és hang vagyunk: szennyezők-e az e-autók?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dbf273f-863d-4360-bdb8-f142ff7138e9","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hulladék anyagokból összeállított szobor a Kása-erdőben áll majd.","shortLead":"A hulladék anyagokból összeállított szobor a Kása-erdőben áll majd.","id":"20250503_32-millio-forintbol-keszul-trollszobor-Hodmezovasarhelyen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dbf273f-863d-4360-bdb8-f142ff7138e9.jpg","index":0,"item":"c08dd529-401f-4536-a185-949c5223e1de","keywords":null,"link":"/kultura/20250503_32-millio-forintbol-keszul-trollszobor-Hodmezovasarhelyen","timestamp":"2025. május. 03. 21:19","title":"32 millió forintból készül trollszobor Hódmezővásárhelyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a669a04-41d4-4af4-9565-0596dfeeccae","c_author":"4iG Group ","category":"brandchannel","description":"A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek térhódítása új lehetőségeket nyit meg a vállalatok számára, miközben kontroll nélküli használatuk komoly kockázatokat is rejt. A Shadow AI – vagyis az informatikai részleg tudta nélkül alkalmazott MI-eszközök – adatbiztonsági és jogi kihívásokat jelenthetnek. Dalos-Kovács Gabriellával, a 4iG Group AI Officer & Strategist munkatársával beszélgettünk.","shortLead":"A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek térhódítása új lehetőségeket nyit meg a vállalatok számára, miközben...","id":"20250407_4iG_MI-a-vallalatoknal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a669a04-41d4-4af4-9565-0596dfeeccae.jpg","index":0,"item":"183ef315-e41e-436c-b033-26201073455f","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_4iG_MI-a-vallalatoknal","timestamp":"2025. május. 02. 11:30","title":"MI a vállalatoknál: láthatatlan segítő vagy biztonsági rés?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"4iG Group","c_partnerlogo":"1b66984a-afcb-4215-8938-e6673eea3d34","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"fd28b431-bcdf-4731-85e1-3c5a9ac01140","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A tűz további hat járműre terjedt át.","shortLead":"A tűz további hat járműre terjedt át.","id":"20250502_Holttestet-talaltak-a-melygarazsban-ahol-hajnalban-kiegett-egy-furgon-es-egy-szemelyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd28b431-bcdf-4731-85e1-3c5a9ac01140.jpg","index":0,"item":"9075d16a-6899-42df-9d70-a4dc71f25691","keywords":null,"link":"/itthon/20250502_Holttestet-talaltak-a-melygarazsban-ahol-hajnalban-kiegett-egy-furgon-es-egy-szemelyauto","timestamp":"2025. május. 02. 16:14","title":"Holttestet találtak a mélygarázsban, ahol hajnalban kiégett egy furgon és egy autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A válság hatására kis mértékben a céges flottáknál is nő az autók átlagéletkora. A korábban jellemző hároméves futamidő ma már a négy év. A céges autók átlagéletkora azonban meg sem közelíti a magántulajdonban lévőkét, és ennek elsősorban nem presztízsokai vannak, hanem gazdasági megfontolások késztetik a cégeket a gyakoribb autóváltásra. A KBC Autolease számításai szerint 120 000 megtett kilométer után vagy 4 év életkor felett az éves szervizdíj 25-30 százalékkal nő meg.
Az új személyautók értékesítésének jelentős visszaesése a hazai személygépkocsik átlagos életkorának növekedésében is megmutatkozik. Míg 2008-ban a 3 055 427 személyautó átlagéletkora 10,38 év volt, addig 2009-ben mintegy negyvenezerrel kevesebb autó futott az utakon, átlagos életkoruk 10,8 év volt. A hazai személygépkocsi-állomány mintegy 9 százalékát kitevő céges flották átlagéletkora ezzel szemben 3,6 év körül mozog.
A céges autók mintegy 30 százaléka operatív lízing keretében kerül a vállalkozásokhoz. Ennek a finanszírozási formának a lényege, hogy a gépjármű a bérbeadó tulajdonában marad, és az autó szervizelésével kapcsolatos minden költség a bérbeadó céget terheli. A teljes körű flottakezelést végző cégek többnyire az autóhoz kapcsolódó összes szervizelési feladatot vállalják. Ha nagyobb futásteljesítményre kötik meg a tartós bérleti szerződést, az a szervizdíjak növekedését vonja maga után, amit a flottakezelők csak magasabb havidíj mellett vállalnak. Másrészt a bérleti időszak végén a flottakezelők a gépjárműveket értékesítik, és a fiatalabb, kevesebbet futott autókra magasabb árakat érhetnek el a használtautó-piacon. Ez a bérbevevő számára új szerződések esetén, középtávon alacsonyabb havi díjat jelenthet – olvasható a cég közleményében.
A 2009-ben forgalomba helyezett új cégautók modellrangsorát a márkák listáján is dobogós helyeken szereplő két márka alsó-középkategóriása, vagyis a Ford Focus és az Opel Astra vezeti (a Ford Focus első helyezéséhez hozzájárult, hogy a rendőrség 2009-ben 700-at vett át belőle). A sorban három Suzuki-modell következik, s mind az ötre igaz, hogy a vásárlások legfeljebb egyötöde céges. Ezzel szemben például az Opel Insigniák háromnegyedét cégnek adták el - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
Az autóértékesítésen belül 2009-ben Magyarországon az előző évhez képest növekedett a céges vásárlók aránya, jóllehet a céges vásárlások is jelentős mértékben, mintegy a felére visszaestek. Ezen belül a drágább kategóriákban viszont 2008-hoz képest még nőtt is a cégautók aránya: a luxus- és nagyautók négyötödét cégek vásárolták, mikrobuszt pedig alig vásárolt más. Igaz, a legtöbb eladott céges autó 2009-ben is alsó-középkategóriás. A céges vásárlók hányada a kisautók körében a legalacsonyabb, de ott is több mint egyharmadnyi - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A cégek túlnyomó többsége már nem tartja extrának a cégautókba szerelt klímát. Abban azonban már különbséget tesznek, milyen típusú légkondicionáló berendezést választanak egy-egy munkatárs számára – olvasható a KBC Autolease közleményében.
Az utóbbi időben nagyon sok szó esik a környezetvédelemről. Személyautóknál és teherautóknál egyaránt a nulla kibocsátás a jelszó. Az autógyártók folyamatosan fejlesztenek, megjelentek az első elektromos transzporterek, teherautók. A káros anyagok kibocsátását természetesen csak akkor lehet teljesen megszüntetni, ha az elektromotorhoz szükséges energiát megújuló energiaforrásból – mint például szél-, vagy vízierőmű – nyerik. Az Autómenedzser.hu áttekintette a fura kínálatot.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a státusautók toplistájából közlünk részletet.
A miniautók vásárlói körében az átlagosnál jóval kevesebb a céges vevő. Kivétel a sok vállalat által munkaautónak vásárolt Suzuki Splash és a tavaly eladott 23 Toyota iQ, feltételezhető, hogy ezek zöme az importőr nevén került forgalomba. Ebben a kategóriában különösen döntő tényező az ár, a legnépszerűbbnek számító Suzuki Splash ikertestvére, a jóval drágább Opel Agila például az utolsó előtti helyen áll - derül ki a HVG Cégautó 2010 különszámból.
A HVG Cégautó 2010 különszáma a hazai cégek által leginkább vásárolt személyautókat mutatja be, vagyis azokat, amelyekből 2009-ben vállalkozások nevére a legtöbbet helyeztek újként forgalomba. A céges autókat a használat módja szerint csoportosították és rangsorolták: munka-, juttatás- és státusautót különböztettek meg (a rangsorok a Datahouse adatai alapján készültek). Tulajdonképpen három foglalkoztatotti kategóriához választották a járműveket: a beosztotti-alkalmazotti, a közép-, valamint a felső- és csúcsvezetői pozíciókhoz. Ezúttal a juttatásautók toplistájából közlünk részletet.