Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e","c_author":"Bosch Rexroth ","category":"brandchannel","description":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha jól használjuk őket, akkor hozzájárulhatnak a gyártási folyamatok rejtett tartalékainak kiaknázásához. A Bosch Rexroth Kft. Kassow Robots Open Day rendezvényén jártunk, ahol Dr. Sas Zoltánnal beszélgettünk a digitalizációról, arról, hogy a folyamatos fejlődés hogyan járulhat hozzá a versenyképesség megőrzéséhez és növeléséhez. Valamint arról is, hogy a hazai cégek mennyire nyitottak az innovációra.","shortLead":"Az, hogy az adatok megszerzése, azok elemzése és folyamatos monitorozása elkerülhetetlen, már sokak számára világos: ha...","id":"20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d172bfee-4bf1-475b-b29a-df2790f3553e.jpg","index":0,"item":"7e324615-0b2f-4e09-8f18-116a0d5ed3c3","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241028_Bosch-Rexroth-cube-kassow-napok-digitalizacio-video","timestamp":"2024. november. 30. 15:30","title":"Ilyen kávéfőzőt még nem látott!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Bosch Rexroth Kft.","c_partnerlogo":"5e864c9e-2fbb-4faa-be3d-48cc625fba56","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c5173b61-4c43-490c-81b1-827bf98c19a6","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"„Férfiak tölcsérrel művért isznak nők széttárt lábai közül, miközben a színpadot vérrel és provokatív aktusokkal borítják el” – ecsetelte a Mi Hazánk elnökhelyettese a látottakat.","shortLead":"„Férfiak tölcsérrel művért isznak nők széttárt lábai közül, miközben a színpadot vérrel és provokatív aktusokkal...","id":"20241129_vidnyanszky-duro-nemzeti-szinhaz-ver-vagyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5173b61-4c43-490c-81b1-827bf98c19a6.jpg","index":0,"item":"0293ed91-18b8-49a9-a332-7e172acdba4e","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_vidnyanszky-duro-nemzeti-szinhaz-ver-vagyok","timestamp":"2024. november. 29. 15:34","title":"Dúró Dóra: Visszataszító véres orgia került a Nemzeti színpadára – Vidnyánszky: A színház dolga, hogy kísérletezzen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","shortLead":"A dulakodás miatt a rendőrség eljárást indított.","id":"20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f871d68c-ad70-4c8b-9a02-b8e2f5d94bb4.jpg","index":0,"item":"eef776d4-4df3-4582-8776-60e76fa455d5","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_mercedes-futar-gazolas-dulakodas","timestamp":"2024. november. 29. 13:16","title":"Elismerte a futár, hogy betörte a szélvédőjét az őt szándékosan elütő Mercedesnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/23b4ee0c-fa39-4c8b-9217-7cd0a1952a30.jpg","index":0,"item":"e58068fd-353a-477f-98fc-69d3458a1720","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_Marabu-Feknyuz-A-nagy-ugras","timestamp":"2024. november. 29. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: A nagy ugrás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"A fizetés a legfontosabb munkavállalói igény, de sokan elégedetlenek a munkáltatójuk rugalmasságával is, legyen szó akár a munkaidőről, akár az otthoni munkavégzés lehetőségéről.","shortLead":"A fizetés a legfontosabb munkavállalói igény, de sokan elégedetlenek a munkáltatójuk rugalmasságával is, legyen szó...","id":"20241130_hvg-munka-munkahely-munkavallalok-generaciok-fizetes-home-office-munkaido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82b785ca-d222-431f-917a-713690d8201d.jpg","index":0,"item":"b4525b03-d6fe-495b-8dd6-4d7ae6e117ab","keywords":null,"link":"/360/20241130_hvg-munka-munkahely-munkavallalok-generaciok-fizetes-home-office-munkaido","timestamp":"2024. november. 30. 13:30","title":"Egyáltalán nem csak a fizetés számít, amikor megítéljük, hogyan érezzük magunkat a munkahelyünkön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b08f3ca-1be6-449f-8614-1e0ea5d1c0f5","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Elsőként Koppenhágából, hamarosan pedig New Yorkból is egyszerűen elérhető lesz Nuuk repülőtere.","shortLead":"Elsőként Koppenhágából, hamarosan pedig New Yorkból is egyszerűen elérhető lesz Nuuk repülőtere.","id":"20241130_Gronland-repulovel-Air-Greenland-Koppenhaga","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b08f3ca-1be6-449f-8614-1e0ea5d1c0f5.jpg","index":0,"item":"7fae7313-c533-4b5a-a378-102b0c1dff5e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241130_Gronland-repulovel-Air-Greenland-Koppenhaga","timestamp":"2024. november. 30. 13:12","title":"Történelmi esemény: mostantól Grönlandra is utazhatunk menetrend szerinti géppel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"57bf11e6-2027-4d22-8d41-50f479258c92","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Azt nem tudta megmondani, hogy miért csinálta. ","shortLead":"Azt nem tudta megmondani, hogy miért csinálta. ","id":"20241129_siofok-vasutallomas-auto-sinekre-hajtott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57bf11e6-2027-4d22-8d41-50f479258c92.jpg","index":0,"item":"0b842ac8-54e4-4c33-8d2e-8b40b8554e45","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_siofok-vasutallomas-auto-sinekre-hajtott","timestamp":"2024. november. 29. 13:51","title":"Végighajtott a siófoki vasútállomás peronján egy autós, felhajtott a sínekre és ott elakadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A nemzetgazdasági miniszter örülhet, Varga kinevezésével ő lesz a kormányzati gazdaságpolitika teljhatalmú ura, és megszabadul Matolcsytól, akivel látványosan haragban vannak.","shortLead":"A nemzetgazdasági miniszter örülhet, Varga kinevezésével ő lesz a kormányzati gazdaságpolitika teljhatalmú ura, és...","id":"20241129_nagy-marton-varga-mihaly-mnb-varakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebd5b7a8-31b7-40bd-aaa5-6e99b22af17d.jpg","index":0,"item":"699200a7-8411-4abf-9270-0d80aaa0789d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241129_nagy-marton-varga-mihaly-mnb-varakozas","timestamp":"2024. november. 29. 10:08","title":"Nagy Márton elárulta, mit vár Varga Mihály jegybankelnökségétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Zorro még sosem volt ilyen erős. A Nissan 370Z 3,7 literesre növelt hengerűrtartalmú motorjából 331 lóerővel gazdálkodhat, 5,3 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában.
További képek a galériában
am
Elődjénél, a 350Z-nél rövidebb (65 milliméterrel), szélesebb (30 milliméterrel) és könnyebb a 370Z, automatikus heel and toe (sync rev) funkciójával a kézi sebességváltást a vezetési élmény új dimenziójába emeli. A 10 centivel megkurtított tengelytáv fantasztikus kanyarodási képességekkel ruházza fel a kocsit, de nem mellékes az sem, hogy pontosan a hátsó kereken ülünk, így teljesen együtt élünk az autót mozgató erőkkel. A 2003-ban megjelent elődhöz képest 18 lóerővel többet tud a V6-os, az alumíniumból készült ajtók és a motorfedél révén 32 kilóval könnyebb a 370Z.
Az autót tavaly automatikus váltóval teszteltem, elhasznált gumikkal, esős hétvégén, cserére váró, kopott fékbetétekkel, így akkor nem tudtam, mennyire félelmetes a Z ereje. Akkor alig mertem száz fölé menni, most alig tudtam száz alatt menni vele.
A tesztautó különlegessége, hogy jubileumi, 40 éves évfordulós modell, Black Edition felszereltséggel, amely tartalmazza a Connect navigációt, a vörös bőrkárpitot és az egyedi feliratokat. A modellből csak 370 darab készül, tehát igazi kincs a 15,427 millió forintba kerülő álomautó. A tesztautón nem volt casco, így a frász mindig velem volt.
A történet 1970-ben kezdődött a legendás 240Z-vel, a frontmotoros, hátsókerékhajtásos őrület azóta tart a Datsun/Nissannál. A negyven év során a Z-k neve mindig a bennük dühöngő erőforrásra utalt, a 240Z-ben 2,4 literes, a 300ZX-ben háromliteres, a 370Z-ben 3,7 literes gép dolgozik. A fordulatszámmérőt 9 ezerig skálázták, a vörös zónába 7500-nál lépünk be, ekkor vadul villogni kezd egy piros LED a mérőműszer közepén, jelezve, hogy itt az idő feljebb lépni. Kettesben voltam, és már 130-cal haladtam. Nincs turbó, a gyorsulás lineáris, amint a 366 Nm rázúdul a 275/35-ös hátsó kerekekre (az elsők mérete 245/45 R19), imádkozni sincs időnk, füstöl a gumi, csikorog az aszfalt és úgy üvölt a motor, mint mikor leszakad fejünkre az égbolt.
am
A motor annyira él, hogy a kuplungpedálon és a váltó karján át érezzük, ahogy lüktet a szíve. Rángatóznak az izmai, éhesen várják szelepei, hogy etessük, és engedjük szabadjára lefojtott indulatait. Bár jó a Bose cucc, leginkább mégis a V6-os muzsikáját hallgattam, lehúzott ablaknál olyan, mintha a kikötőből kifutó Titanic gépházában ülnénk, amelyen a Rammstein hangpróbát tart. Nagy sebességnél is elviselhető a hangzás, 180 felett sem tolakodó a motor- és a két hatalmas kipufogó öblös orgánuma.
Imádnivaló extra a fordulatszám-szinkronizálás, amely a sport gomb megnyomásával kel életre. Feladata, hogy fel- és visszaváltáskor tartsa a motor fordulatszámát, így téve gyorsabbá a váltást és lendületesebbé a gyorsítást. A rendszer váltáskor gázfröccsöt ad, épp úgy, mint ahogy azt profi autóversenyzők teszik.
[[ Oldaltörés (A boldogság egyenlete) ]]
Az egyenlet egyszerű: több erő és kevesebb tömeg. De a boldogsághoz kell egy szuper futómű is. Bár a motor a kocsi orrában van, igyekeztek minél hátrább tolni az ideális súlyelosztás miatt, ami így 53/47 lett. Ez azért tökéletes, mert mozgásban változik ez eloszlás, kanyar előtti fékezésnél jobb tapadást biztosít az első kerekeken, kigyorsításkor pedig 50/50 arányú egyensúlyt teremt. A tengelytáv rövidítése mellett növelték az sportkocsi első és hátsó nyomtávját (15, illetve 55 milliméterrel), így tapadása középmotoros versenyautókéval vetekszik.
A kormány katonásan nehéz, a szervó rásegítése elenyésző, így igazi férfias munka az irányítás. A futómű kemény, rossz úton büntet, fájdalmasan ráz, kanyarban csak az előretörő farával kell megküzdenünk. A drifteléshez nem értek, sokszor még a mezei autóvezetés során is felmerülnek hiányosságaim, de ezzel az autóval gyerekjáték gázzal kanyarodni.
am
Az elektronikus menetstabilizálónak (VDC) folyamatos munkát ad a nagy nyomaték, a veszélyes helyzetek elkerülésében folyadéksúrlódásos korlátozottan önzáró differenciálmű (VLSD) segít. Én több életet is köszönhetek neki. Könyörtelen sportkocsi a Z, minden elindulásra felrezzennek a közlekedők, komoly munka úton tartani, vezetői képességeimet folyamatosan felülbírálja. A megállásban méretes fékek segítenek, a vörös féknyergek alatt elöl négydugattyús 355 milliméteres, hátul kétdugattyús 350 milliméteres tárcsákat találunk.
A lámpa xenon, a hifi Bose, a navigáció fejlett, USB és Bluetooth is rendelkezésünkre áll, a fényezés öngyógyító, a sportülések elektromos mozgatásúak és fűthetők, a bőrülések finomságához nincs semmi fogható, piros cérnával varrták a kormány bőrborítását, a 19-es hüvelykes Rays felnik látványa borzongató – de ez mind csak szemfényvesztés. A lényegről nem tudja elvonni a figyelmet – és ez az autó lelke, a benne fogva tartott vad angyal, amely szirénhangján csábít a száguldásra.
A hátsó hatalmas ajtó alatt pirinyó csomagtartó vár, lapos tárgyak szállítására alkalmas – alatta, benne vannak a hatalmas kerekek és a hajtás -, száz literes hokistáskám összepréselve befért. Az ülések mögé is pakolhatunk, például ruhákat.
Fogyasztásban hozza a sportkocsis formát, a Nissan 370Z a 300 kilométeres teszt során 13,3 liter benzint fogyasztott, az autó hatótávja nem kímélve 450-500 kilométer.