Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"Súlyos politikai nyomás, per, méltatlan támadások és belső küzdelmek keserítik meg a legnagyobb presztízsű intézmény, az MTA 200. születésnapját, amit május 5-én ünnepel a testület.","shortLead":"Súlyos politikai nyomás, per, méltatlan támadások és belső küzdelmek keserítik meg a legnagyobb presztízsű intézmény...","id":"20250501_hvg-200-eves-mta-unnep-ingatlanok-tudosok-tureshataron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d2ee93-9a9c-4fb3-8717-0297afe5f75e.jpg","index":0,"item":"2fb39f29-77e7-44de-8120-0d540ab48e2d","keywords":null,"link":"/360/20250501_hvg-200-eves-mta-unnep-ingatlanok-tudosok-tureshataron","timestamp":"2025. május. 01. 07:00","title":"„Ez Putyin módszere” – pattanásig feszült a helyzet a hatalom és az Akadémia között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1835ba73-f2ea-40e3-aac4-7e048ce0c0a7","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Marco Rubio amerikai külügyminiszter telefonon egyeztetett az indiai külügyminiszterrel és a pakisztáni elnökkel a feszültségek enyhítése érdekében.","shortLead":"Marco Rubio amerikai külügyminiszter telefonon egyeztetett az indiai külügyminiszterrel és a pakisztáni elnökkel...","id":"20250501_India-lezarta-legteret-a-pakisztani-repulogepek-elott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1835ba73-f2ea-40e3-aac4-7e048ce0c0a7.jpg","index":0,"item":"b1352812-b385-4144-b83a-cbb94da7d452","keywords":null,"link":"/vilag/20250501_India-lezarta-legteret-a-pakisztani-repulogepek-elott","timestamp":"2025. május. 01. 09:05","title":"India lezárta légterét a pakisztáni repülőgépek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"60a9f866-63cd-4626-a381-71a51f5298de","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Köztudott, hogy a csimpánzok eszközöket használnak, és gyakran ezek segítségével szerzik meg a táplálékukat. Egy új kutatás szerint viszont arra is figyelnek, hogy milyen anyagokat használnak ezekhez az eszközökhöz, és ezzel kapcsolatban mérnöki képességekről is tanúbizonyságot adnak.","shortLead":"Köztudott, hogy a csimpánzok eszközöket használnak, és gyakran ezek segítségével szerzik meg a táplálékukat. Egy új...","id":"20250502_tanzaniai-csimpanzok-mernoki-kepessegei-eszkozkeszites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/60a9f866-63cd-4626-a381-71a51f5298de.jpg","index":0,"item":"10cc9939-8cfd-459f-83b2-4dd2757bca52","keywords":null,"link":"/tudomany/20250502_tanzaniai-csimpanzok-mernoki-kepessegei-eszkozkeszites","timestamp":"2025. május. 02. 16:03","title":"Meglepő mérnöki képességet mutatnak a csimpánzok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","shortLead":"A logisztikai, intralogisztikai ipar egyik jelentős seregszemléje a stuttgarti LogiMAT szakvásár. ","id":"20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d938de2-c93f-41c2-9ef4-018f7e329f41.jpg","index":0,"item":"46cb6271-0515-460f-a321-3dcd47c4e676","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250407_Legujabb-iparagi-fejlesztesek-logisztika-intralogisztika-Jungheinrich-LogiMAT-podcast","timestamp":"2025. május. 01. 19:30","title":"Ezek a legújabb iparági fejlesztések: nemzetközi trendek és innovációk egy helyen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"Nem tudom, létezik-e valamiféle kölcsönös segítségnyújtási szerződés Európa korrupt politikusai között, de ha igen, akkor nagyon is úgy kéne működnie, mint Milorad Dodikkal. Mindez tisztán jelzi előre, hogy az elvesztett 2026-os választás éjszakáján szlovák vagy szerb egységek lépik át a magyar határt, hogy kimenekítsék Orbánt. Vélemény.","shortLead":"Nem tudom, létezik-e valamiféle kölcsönös segítségnyújtási szerződés Európa korrupt politikusai között, de ha igen...","id":"20250501_Para-Kovacs-Imre-publicisztika-orban-dodik-korrupt-politikusok-kimenekites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d146e783-810c-4209-aab5-bda9d7e22f13.jpg","index":0,"item":"7715b3ae-5c6d-40b7-b1d2-9ff757b3b607","keywords":null,"link":"/360/20250501_Para-Kovacs-Imre-publicisztika-orban-dodik-korrupt-politikusok-kimenekites","timestamp":"2025. május. 01. 10:00","title":"Para-Kovács Imre: A haza nem lehet előzetesben!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","shortLead":"A keveset futott kétszemélyes ritkaságnak alaposan megkérik az árát.","id":"20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16b45b35-aa14-4495-bcae-91a61911bb00.jpg","index":0,"item":"260a8a33-3864-4ecd-8fa7-01d27c68013f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250501_meregdraga-csehszlovak-idogep-ez-a-nyithato-teteju-skoda-favorit-mtx-roadser","timestamp":"2025. május. 01. 07:21","title":"Méregdrága csehszlovák időgép ez a nyitható tetejű Skoda Favorit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8547d55f-e4f3-4e39-97b3-e734be7fecb8","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Harry herceg elbukta a pert, nem jár neki a VIP-testőrség","shortLead":"Harry herceg elbukta a pert, nem jár neki a VIP-testőrség","id":"20250502_Harry-Herceg-birosag-itelet-VIP-testorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8547d55f-e4f3-4e39-97b3-e734be7fecb8.jpg","index":0,"item":"512db1a1-50d8-4fa3-bf57-a3cdfc14117e","keywords":null,"link":"/elet/20250502_Harry-Herceg-birosag-itelet-VIP-testorseg","timestamp":"2025. május. 02. 20:37","title":"\"Ez volt Harry utolsó dobása\" – megszületett az ítélet, ami vérig sértette a herceget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbf9605-7c74-47b0-81e4-b211e76ac3fb","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A retró vitte a prímet.","shortLead":"A retró vitte a prímet.","id":"20250501_Iden-is-retroban-volt-legerosebb-a-majalis-a-Varosligetben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbf9605-7c74-47b0-81e4-b211e76ac3fb.jpg","index":0,"item":"ab1e07c6-12d3-4c13-958d-65247d28aaf5","keywords":null,"link":"/elet/20250501_Iden-is-retroban-volt-legerosebb-a-majalis-a-Varosligetben","timestamp":"2025. május. 01. 15:54","title":"Sör, virsli, vurstli - ilyen volt idén a majális a Városligetben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Zorro még sosem volt ilyen erős. A Nissan 370Z 3,7 literesre növelt hengerűrtartalmú motorjából 331 lóerővel gazdálkodhat, 5,3 másodperc alatt jut el a százas csúcsra, végsebességét elektronika korlátozza 250 kilométer/órában.
További képek a galériában
am
Elődjénél, a 350Z-nél rövidebb (65 milliméterrel), szélesebb (30 milliméterrel) és könnyebb a 370Z, automatikus heel and toe (sync rev) funkciójával a kézi sebességváltást a vezetési élmény új dimenziójába emeli. A 10 centivel megkurtított tengelytáv fantasztikus kanyarodási képességekkel ruházza fel a kocsit, de nem mellékes az sem, hogy pontosan a hátsó kereken ülünk, így teljesen együtt élünk az autót mozgató erőkkel. A 2003-ban megjelent elődhöz képest 18 lóerővel többet tud a V6-os, az alumíniumból készült ajtók és a motorfedél révén 32 kilóval könnyebb a 370Z.
Az autót tavaly automatikus váltóval teszteltem, elhasznált gumikkal, esős hétvégén, cserére váró, kopott fékbetétekkel, így akkor nem tudtam, mennyire félelmetes a Z ereje. Akkor alig mertem száz fölé menni, most alig tudtam száz alatt menni vele.
A tesztautó különlegessége, hogy jubileumi, 40 éves évfordulós modell, Black Edition felszereltséggel, amely tartalmazza a Connect navigációt, a vörös bőrkárpitot és az egyedi feliratokat. A modellből csak 370 darab készül, tehát igazi kincs a 15,427 millió forintba kerülő álomautó. A tesztautón nem volt casco, így a frász mindig velem volt.
A történet 1970-ben kezdődött a legendás 240Z-vel, a frontmotoros, hátsókerékhajtásos őrület azóta tart a Datsun/Nissannál. A negyven év során a Z-k neve mindig a bennük dühöngő erőforrásra utalt, a 240Z-ben 2,4 literes, a 300ZX-ben háromliteres, a 370Z-ben 3,7 literes gép dolgozik. A fordulatszámmérőt 9 ezerig skálázták, a vörös zónába 7500-nál lépünk be, ekkor vadul villogni kezd egy piros LED a mérőműszer közepén, jelezve, hogy itt az idő feljebb lépni. Kettesben voltam, és már 130-cal haladtam. Nincs turbó, a gyorsulás lineáris, amint a 366 Nm rázúdul a 275/35-ös hátsó kerekekre (az elsők mérete 245/45 R19), imádkozni sincs időnk, füstöl a gumi, csikorog az aszfalt és úgy üvölt a motor, mint mikor leszakad fejünkre az égbolt.
am
A motor annyira él, hogy a kuplungpedálon és a váltó karján át érezzük, ahogy lüktet a szíve. Rángatóznak az izmai, éhesen várják szelepei, hogy etessük, és engedjük szabadjára lefojtott indulatait. Bár jó a Bose cucc, leginkább mégis a V6-os muzsikáját hallgattam, lehúzott ablaknál olyan, mintha a kikötőből kifutó Titanic gépházában ülnénk, amelyen a Rammstein hangpróbát tart. Nagy sebességnél is elviselhető a hangzás, 180 felett sem tolakodó a motor- és a két hatalmas kipufogó öblös orgánuma.
Imádnivaló extra a fordulatszám-szinkronizálás, amely a sport gomb megnyomásával kel életre. Feladata, hogy fel- és visszaváltáskor tartsa a motor fordulatszámát, így téve gyorsabbá a váltást és lendületesebbé a gyorsítást. A rendszer váltáskor gázfröccsöt ad, épp úgy, mint ahogy azt profi autóversenyzők teszik.
[[ Oldaltörés (A boldogság egyenlete) ]]
Az egyenlet egyszerű: több erő és kevesebb tömeg. De a boldogsághoz kell egy szuper futómű is. Bár a motor a kocsi orrában van, igyekeztek minél hátrább tolni az ideális súlyelosztás miatt, ami így 53/47 lett. Ez azért tökéletes, mert mozgásban változik ez eloszlás, kanyar előtti fékezésnél jobb tapadást biztosít az első kerekeken, kigyorsításkor pedig 50/50 arányú egyensúlyt teremt. A tengelytáv rövidítése mellett növelték az sportkocsi első és hátsó nyomtávját (15, illetve 55 milliméterrel), így tapadása középmotoros versenyautókéval vetekszik.
A kormány katonásan nehéz, a szervó rásegítése elenyésző, így igazi férfias munka az irányítás. A futómű kemény, rossz úton büntet, fájdalmasan ráz, kanyarban csak az előretörő farával kell megküzdenünk. A drifteléshez nem értek, sokszor még a mezei autóvezetés során is felmerülnek hiányosságaim, de ezzel az autóval gyerekjáték gázzal kanyarodni.
am
Az elektronikus menetstabilizálónak (VDC) folyamatos munkát ad a nagy nyomaték, a veszélyes helyzetek elkerülésében folyadéksúrlódásos korlátozottan önzáró differenciálmű (VLSD) segít. Én több életet is köszönhetek neki. Könyörtelen sportkocsi a Z, minden elindulásra felrezzennek a közlekedők, komoly munka úton tartani, vezetői képességeimet folyamatosan felülbírálja. A megállásban méretes fékek segítenek, a vörös féknyergek alatt elöl négydugattyús 355 milliméteres, hátul kétdugattyús 350 milliméteres tárcsákat találunk.
A lámpa xenon, a hifi Bose, a navigáció fejlett, USB és Bluetooth is rendelkezésünkre áll, a fényezés öngyógyító, a sportülések elektromos mozgatásúak és fűthetők, a bőrülések finomságához nincs semmi fogható, piros cérnával varrták a kormány bőrborítását, a 19-es hüvelykes Rays felnik látványa borzongató – de ez mind csak szemfényvesztés. A lényegről nem tudja elvonni a figyelmet – és ez az autó lelke, a benne fogva tartott vad angyal, amely szirénhangján csábít a száguldásra.
A hátsó hatalmas ajtó alatt pirinyó csomagtartó vár, lapos tárgyak szállítására alkalmas – alatta, benne vannak a hatalmas kerekek és a hajtás -, száz literes hokistáskám összepréselve befért. Az ülések mögé is pakolhatunk, például ruhákat.
Fogyasztásban hozza a sportkocsis formát, a Nissan 370Z a 300 kilométeres teszt során 13,3 liter benzint fogyasztott, az autó hatótávja nem kímélve 450-500 kilométer.
A Miniszterelnökséget vezető miniszter Magyar pszichés állatotáról, „náci házmesterek és a kommunista besúgók” tempójáról, az MNB-alapítványokról és a NER-es luxizásáról is beszélt.