A korán beköszöntött fagyok miatt a rendőrség már napokkal ezelőtt felhívta az autósok figyelmét arra, hogy itt az ideje a téli gumik felszerelésének. Ilyenkor a gumiszerelő műhelyekben, szervizekben nagyon nehéz szabad időpontot találni. Az autópark-kezelőknél a téligumi-cserék előkészítése már a nyár közepén elkezdődik. Egy-egy cég flottájában több tíz, esetenként több száz autó fut, ezért alaposan meg kell szervezni, hogy a munkaeszközök a lehető legrövidebb időre essenek ki a forgalomból, és hogy a vezetőiknek se kelljen feleslegesen sok időt eltölteniük a gumicserére várva.
A flottamenedzserek egy-két hónappal a hideg idő beállta előtt megadják a lehetséges időpontokat az ügyfeleknek, akik telefonon vagy interneten keresztül jelentkezhetnek be a cserére. Az online bejelentkezés lehetővé teszi azt is, hogy az irodából, az ország bármely pontján kiválasztott szerelőműhely időbeosztását látva foglaljanak időpontot. Jól bevált módszer, hogy egy minden szükséges eszközzel felszerelt kamion megy a cégek telephelyére, és a helyszínen végzik el a munkát, ami a céges autót használók számára minimális időráfordítást jelent. A téli gumik vizsgálatát a flottakezelők és az általuk megbízott szakemberek már a tavaszi abroncscserénél elvégzik, és ahol erre szükség van, lecserélik az elhasználódott darabokat.
A KBC Autolease tapasztalatai szerint a cégek több területen is költségcsökkentéseket hajtottak végre a céges autók vásárlása, üzemeltetése terén, de a többség továbbra is a prémium és középkategóriás táli gumikat vásárolja. A biztonságra törekvésen túl ezeknek a döntéseknek az is oka lehet, hogy a céges autók rendszerint többet futnak, mint egy átlagos magánautó, és az olcsóbb abroncsokat többnyire jóval kevesebb kilométerre tervezték.
Hogyan szervezik a téligumi-cserét a flották?
A céges flottákat üzemeltető autópark-kezelőknek már hónapokkal korábban elő kell készíteniük a téligumi-cseréket, hogy ne járjon jelentős munkaidő kieséssel ez az elhagyhatatlan művelet. A KBC Autolease szakértői szerint a cégek a költségcsökkentések időszakában sem spórolnak a téli gumik minőségén.

A Pride volt az Orbán-rendszer temetési menete
Karácsony Gergely tekintélyt szerzett, Magyar Péternek sikerült elkerülnie a fideszes kelepcét – csak egyetlen vesztese van a szombati napnak.
Egy osztrák képviselő taxival jutott el a budapesti Pride-ra, mert a vonatuk lehalt félúton
Hadházy szerint a tüntetők pénzbüntetésre, a szervezők büntetőeljárásra számíthatnak a Pride miatt
Ő legalábbis erre számít.
Videón az óriási Pride-tömeg
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Arcok a százezres tömegből – így látták a HVG fotósai minden idők legnagyobb Pride-menetét
Máris elkezdték leszerelni az ideiglenes térfigyelő kamerákat a Pride után
Bayer Zsolt megmagyarázta, miért voltak sokan a Pride-on
Budapest, Parade, Orban - a külföldi lapok a magyarokról írnak, akik megmutatták
Budapest erős jelzést küldött a hatalomnak – így értékelik a világsajtóban a Pride eseményeit.
A Die Zeit-tudósítása a budapesti Pride-ról: Kevesebb meztelenség, több politikai irónia
Neue Zürcher Zeitung: Primitív elterelő hadműveletnek érzik a Pride-betiltást
New York Times: A Pride-tilalom visszaütött
Magyar Péter: Eljött Orbán Viktor gyurcsányi pillanata, ez már az összeomlás
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
És akkor az MNB szerint is durván megnyúlt Orbán repülőrajtjának kifutópályája
Több mint százezren tüntettek Belgrádban is, a rendőrök összecsaptak a demonstrálókkal
Závecz: 11 százalékkal vezet a Tisza a Fidesz előtt
Trump fia belengette, hogy átveheti apja elnöki pozícióját, sima útja lenne a Fehér Házig
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.