Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel magyarázza a helyzetet. ","shortLead":"A vállalat elsősorban a tartalomgyártás megnövekedett költségeivel, valamint a streaming technológiai fejlesztésekkel...","id":"20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c89f07be-8adf-488f-9723-d385b2d92adb.jpg","index":0,"item":"2f51722e-13bf-4119-b49f-6dd2d04fd3d7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_rtl-magyarorszag-penzugyi-veszteseg-2024","timestamp":"2025. május. 31. 09:33","title":"Több milliárdos veszteséggel zárta 2024-es pénzügyi évét az RTL Magyarország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f664f33-481b-4f41-b6eb-9b897a549393","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A zenekar menedzsere szerint nem is kezdődhetett volna jobb helyen az új koncertkörútjuk. ","shortLead":"A zenekar menedzsere szerint nem is kezdődhetett volna jobb helyen az új koncertkörútjuk. ","id":"20250531_iron-maiden-koncert-turne-magyarorszag-koszonet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f664f33-481b-4f41-b6eb-9b897a549393.jpg","index":0,"item":"6a804d68-e372-4357-a735-c42288126d9a","keywords":null,"link":"/elet/20250531_iron-maiden-koncert-turne-magyarorszag-koszonet","timestamp":"2025. május. 31. 09:45","title":"Budapest hihetetlen város - az Iron Maiden megköszönte új turnéjuk első, teltházas koncertjeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"2023 vége óta tervezték a most végrehajtott támadást, amelyben több tucat orosz harci repülőt semmisítettek meg vagy tettek használhatatlanná – árulta el az ukrán elnök.","shortLead":"2023 vége óta tervezték a most végrehajtott támadást, amelyben több tucat orosz harci repülőt semmisítettek meg vagy...","id":"20250601_Zelenszkij-ukrajna-oroszorszag-haboru-repulo-bombazo-dron-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28.jpg","index":0,"item":"99971044-7d04-4777-98bd-e43ebefd3ca0","keywords":null,"link":"/vilag/20250601_Zelenszkij-ukrajna-oroszorszag-haboru-repulo-bombazo-dron-tamadas","timestamp":"2025. június. 01. 21:10","title":"Zelenszkij: Az orosz titkosszolgálat épülete mellől irányította Ukrajna az orosz bombázókat kilövő akciót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c834c344-45ef-4374-a8ee-9026f486fda6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Moody’s nemzetközi hitelminősítő szerint Magyarország végleg eleshet a zárolt uniós források nagy részétől. Félő, hogy a kormány választási osztogatásba kezd, miközben a gazdaság idén mindössze egy százalékkal nő. A hitelbesoroláson ezzel együtt nem rontottak, de az ahhoz kapcsolt, leminősítésre utaló negatív kilátás sem változott.","shortLead":"A Moody’s nemzetközi hitelminősítő szerint Magyarország végleg eleshet a zárolt uniós források nagy részétől. Félő...","id":"20250531_A-Moodys-2025-tavasz-novekedes-besorolas-negativ-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c834c344-45ef-4374-a8ee-9026f486fda6.jpg","index":0,"item":"4eac244c-f0b1-4b14-91e1-43b944bdcb5c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_A-Moodys-2025-tavasz-novekedes-besorolas-negativ-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 00:28","title":"A Moody’s 1-est jósol idénre a magyar gazdaságnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni. A sérülése súlyosbodása miatt azonban nem tudott úgy teljesíteni, ahogy szeretett volna, és nem tagadja, a mai napig fájdalmas neki, hogy nála egyébként kevésbé eredményes versenyzők nyertek helyette érmeket. Azóta megoperálták, s most azért dolgozik, hogy három év múlva, Los Angelesben beteljesüljön az álma. Mindent ennek rendel alá, és a stábja tagjaitól is azt várja el, hogy igyekezzenek vele együtt fejlődni, motiváltak maradni. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak arról is beszélt a Penge podcastban, hogy több edzővel is szakított már amiatt, mert nem hallgatták meg a véleményét, pedig ma már van olyan képzett és tapasztalt, hogy konkrétan meg tudja fogalmazni, mire van szüksége a győzelmekhez.","shortLead":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni...","id":"20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f.jpg","index":0,"item":"6fcf44f8-1cc8-4b15-9f3f-6cdf8784c1ce","keywords":null,"link":"/elet/20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","timestamp":"2025. május. 31. 07:00","title":"„Sírva könyörögtem az edzőmnek, hogy haza szeretnék menni” – Érdi Mária a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","shortLead":"Nem lesz milliárdos a nyertes.","id":"20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f40fdb90-3eed-40b8-a569-27e1435255c8.jpg","index":0,"item":"d7c1f98b-0c1d-4c90-be3f-067c7bd15fe2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250601_Volt-telitalalatos-a-hatos-lotton-ime-a-nyeroszamok","timestamp":"2025. június. 01. 16:43","title":"Volt telitalálatos a hatos lottón, íme a nyerőszámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","shortLead":"Közzétették a pártok a kötelező pénzügyi beszámolókat.","id":"20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8ea68a27-e07b-4744-8b0f-94dad73f859f.jpg","index":0,"item":"4f66df0c-8d91-4d1e-a4f6-cb840171e733","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Majdnem-minden-parlamenti-part-veszteseges-a-legnagyobb-30-millios-egyeni-adomanyt-a-Kutyapart-kapta-ebx","timestamp":"2025. május. 31. 09:09","title":"Majdnem minden parlamenti párt veszteséges, a legnagyobb, 30 milliós egyéni adományt a Tisza kapta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Régi üzleti kapcsolat ez, most is online hirdetésekért fizet a Fidesz-frakció.","shortLead":"Régi üzleti kapcsolat ez, most is online hirdetésekért fizet a Fidesz-frakció.","id":"20250531_Ujabb-felmilliardos-szerzodest-kotott-a-Fidesz-frakcio-ezuttal-egy-kobanyai-kis-ceggel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/225be881-8f62-4542-b01a-14faff6f873a.jpg","index":0,"item":"e9c00355-8ecb-4947-8ce2-cd211f60ba61","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Ujabb-felmilliardos-szerzodest-kotott-a-Fidesz-frakcio-ezuttal-egy-kobanyai-kis-ceggel","timestamp":"2025. május. 31. 19:15","title":"Újabb félmilliárdos szerződést kötött a Fidesz-frakció, ezúttal egy kőbányai kis céggel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
15 milliós bestseller a Passat, nála jobban csak a Golf és a Bogár fogyott a Volkswagen autói közül. A sztori 1973-ban indult, a most bemutatott változat immár a hetedik generáció. Nehéz megmondani, hogy újjászületést látunk, vagy csak egy okosan és gazdagon kivitelezett ráncfelvarrást, amelyet megspékeltek lenyűgöző biztonsági és kényelmi extralistával.
Sokaknak örömet okoz a megújulás, mások többet vártak. Nem csalódtam, de az elismerés kifejezése helyett inkább, úgy tekintettem a Passat hetedik generációjára, mint egy nagy, kényelmes, biztonságos, takarékos, csendes és szép autóra. Ugyanakkor nem ájultam el a Phaetonra hajazó lámpáktól, az átrajzolt lökhárítóról és hűtőmaszktól, a kissé megmunkált lemezektől, a változatlan ablakméretektől.
A VW gondolt a hitetlenekre, ezért úgy megpakolta innovációval az autót, hogy akinek pénze van, luxus kategóriás Passatot állíthat össze magának. Egyébként sem egyszerű megújítani egy ilyen sikeres autót. Az ügyfelek azért választották nagy számban, mert szerették tulajdonságait, képességeit, minőségét, fejlettségét. Valami hasonlót tapasztaltunk a hatos Golf esetén is. És bejött a VW-nak, a vásárlók Golf-imádata töretlen. Valószínű, hogy ugyanerre a jó sorsra jut a Passat, a hetedik generáció is.
am
Lehengerlő a Passat tudása, felsorolni is nehéz, mennyi innovációt sűrítettek ebbe a középkategóriás ikonba. A ledes fényfüzér mára kötelező tartalék a VW-csoportnál, elöl és hátul látványosabb tőle az autó, igaz ez is csak extraként választható. Ahogy az állóra fékező követési távolságtartó rendszer (ACC) (csak DSG-váltóval szerelt modellben), vagy az éberségjelző, az önállóan is működésbe lépő vészfékasszisztens (kikapcsolt ACC-nél is), vagy a már a Passat CC-ből megismert - a kormányzásba aktívan beleszóló - sávtartó (kamerás), illetve a Phaetonban és a nagy terepjáróban már bizonyító holttérfigyelő. A Touran óta megszoktuk, hogy a VW magától beparkol párhuzamos parkolóhelyekre, az új Passat merőlegesen tudja ezt és még ki is áll onnan, ahová beállt.
Ami már az első kilométeren megdöbbentett, az a csend volt. Ilyen halk autót még nem gyártott a VW. És ezt a dízel 140 lovas kombinál tapasztaltuk, nyitott tetőablakkal. Becsukva nincs az fülesbagoly, aki megkülönbözteti a dízel morgását a benzines suhogásától. A németek ezt vastagabb és hangszigetelt belső borítással érték el, valamint hangtompító réteggel is bevonták az ablakokat (az oldalsó ablakokra ez a fejlesztés természetesen feláras). Újdonság a szélvédő fűtés, a kilátást nem zavarják fűtőszálak - a melegítést szintén árammal oldják meg, de az üveg rétegei között futó hővezető filmréteg segítségével. Ugyanezzel a módszerrel javították az autó hőháztartását is.
Bixenon lámpái kanyarkövető funkcióval rendelkeznek és megkapták a Touaregben bevezetett fényszóró asszisztenst. Ez a távolsági fényt automatikusan be- és kikapcsolja országúton és autópályán, ha nem érzékel maga előtt forgalmat. A közlekedési táblákat is felismeri az új Passat, a táblák képe a navigáció kijelzőjén jelenik meg. A kulcsnélküli nyitás volt az elődben is, a motor ezúttal gombbal indul nem a kulcs benyomásával, a dízelek kedvező fogyasztásában stop-start rendszer is közreműködik. Ez nagyon kulturált módon dolgozik, nem ránt nagyot az autón a leállás és újraindítás, a forgalomban nem zavaró, nem fullad le. A futómű állítható, sport, komfort és normál üzemmódok közül választhatunk. Az elektromechanikus szervokormány pontos, a kanyarokban dinamikus az autó, az erősebb (211 és 170 lovas) változatoknál XDS elektronikus differenciál fékezi a túlpörgő kerekeket, ezzel biztosítva jobb tapadást és nagyobb sebességű kanyarvételt.
[[ Oldaltörés (Lábbal nyitható a csomagtartó) ]]
Méretei alig változtak, tengelytávja az előddel szinte azonos (3 centivel nőtt, ahogy 4 centivel a hossza, szélessége és magassága ugyanakkorra), az új Passat felettébb kényelmes, még rokkant lábbal is tudtam vezetni (a DSG-s változatokat), illetve az anyósülésen pihenve, a fotelt hátratolva kényelmesen felrakhattam lábam a műszerfalra. A beltér nagyon elegáns. főleg a magasabb felszereltségű tesztautókkal voltam megelégedve, a kétszínű bordázott bőrös ülések némelyike masszázzsal is kényeztette utasát. A kijelzők, kapcsolók, gombok a Passat CC-ből, a Phaetonból és a Touaregből lehetnek ismerősök, de a felületes szemlélőnek újként csak a szellőzőrostélyok és a középre helyezett analóg óra tűnik fel.
am
A technika, a biztonság és a kényelem mellett természetesen új motorral is találkozhatunk, helyet kapott a listán az 1,6 literes 105 lovas dízelmotor, 211 lóerős lett a kétliteres TSI és maradt a kínálatban a 300 lovas V6-os erőforrás. Ez utóbbi összkerékhajtással együtt választható. A megújult motorkínálat összességében 18 százalékkal kevesebb fogyasztást ígér, a legjobb értéket az 1,6-os BlueMotion tartja: 4,2 liter gázolaj 100 kilométerenként, átlagban. A spanyolországi teszten nem sikerült tartanunk a gyári adatokat: a 160 lovas 1,8 TSI 7,5 litert fogyasztott, az 1,4 literes 150 lovas (CNG sűrített gázzal is működő változat) 9 litert, a 140 lovas dízel kombi DSG váltóval beérte 6,1 literrel száz kilométerenként. A tesztelt változatok közül a 140 lovas dízel tűnt a legjobbnak, nyomatéka és összhangja a hatsebességes DSG-váltóval megfelelt várakozásaimnak. A benzinesek is jól mennek, de kissé erőlködnek kigyorsításkor.
A Passatnak van Blue TDI változata is, kétliteres 140 lovas motorral 4,6 liter/100 kilométer az átlagfogyasztása. Az Euro 6-os normát is teljesíti, ebben és nitrogénoxidok semlegesítésében AdBlue folyadék is segít.
A számos, szám szerint 19 fejlesztés közül az újságírók között a legnagyobb sikert a lábbal történő csomagtartó-nyitás aratta. Az alapszituáció az volt, hogy józanul, kezünkben egy karton borral hogyan nyitjuk ki a csomagtartót úgy, hogy nem tesszük le a pakkot? Az easy open extrával felszerelt autónál nem kell mást tennünk, mint lábbal kalimpálni az áldiffúzor alatt, úgy ahogy labdába rúgunk. Ha a kulcs a zsebünkben van, és jó helyre rúgunk, a csomagtartó kinyílik magától.
Csomagtartóban továbbra is király a Passat, a szedán űrtartalma 565 liter, a kombié 603 liter. Maximális befogadóképessége a pótkerék-tartó 90 literes üregét is beleértve, síkban ledöntött hátsó ülésekkel 1731 liter. Az összkerekes kombi legnagyobb terhelhetősége 689 kilogramm, 2,06 méteres hosszúságú tárgyakat elnyel, és 2,2 tonnát vontathat.
A Passatnak még nincs hazai ára, az importőr annyit árult el, hogy folynak az ártárgyalások, várhatóan a mostanihoz hasonló, vagy néhány százalékkal kedvezőbb áron kínálják majd a kereskedések januárban az autót, de azt hangsúlyozták, hogy a különböző felszereltségi szintek gazdagabbak az idén kifutó modellnél.
Kis turbómotorral és dögös, sportos ruhában kaptuk tesztelésre a hamarosan új generációs váltótársat köszöntő Passatot. Az 1,4-es motor könnyedén teljesíti a vezető igényeit, 90 kilowattjához képest olcsó, fogyasztása azonban erejéhez méretezett.
A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.
Ebben az autóban minden benne van, amit szeretni lehet egy Passatban és minden, amit korábban hiányoltunk belőle. Igazi vagány a Volkswagenek között, egy biztató hajnal első fecskéje. A leggyengébb benzines motorral nem túl karakteres, viszont mindenki megbámulja.
Nem kell többet szégyenkezni a pénzügyi konferencia parkolójában, vége a Belarus traktorra emlékeztető dízelkórus idegeket borzoló korszakának. A megújult, közös nyomócsöves TDI-vel szerelt Passat igazi főnöki autó.