Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és szervezetek életét, gazdálkodását, tevékenységét befolyásolni. Most tételesen összegyűjtik, hogy milyen jogi problémák merülnek fel a törvénytervezettel.","shortLead":"A szervezet szerint a törvény súlyos csapást mér a magyar közéletre, mivel közvetlenül lesz képes személyek és...","id":"20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd9c8b67-10e9-45e6-85bc-d905b3175a41.jpg","index":0,"item":"c33ed381-2d14-4935-b95f-4dfae67d9159","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_ugyvedkor-orban-torvenyjavaslat-ebx","timestamp":"2025. május. 14. 13:18","title":"Az ügyvédek szakmai egyesülete tételesen felsorolja, milyen jogi problémák vannak Orbánék legújabb törvényjavaslatával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58783ca9-946a-4af5-8b80-73ee05238839","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdemes tájékozódni, mert sok lezárás lesz a verseny miatt.","shortLead":"Érdemes tájékozódni, mert sok lezárás lesz a verseny miatt.","id":"20250514_Indul-Tour-de-Hongrie-utvonal-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58783ca9-946a-4af5-8b80-73ee05238839.jpg","index":0,"item":"176fdbc6-488b-485c-b342-1dbadf63c8a9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Indul-Tour-de-Hongrie-utvonal-Budapest","timestamp":"2025. május. 14. 07:48","title":"Indul az idén 100 éves Tour de Hongrie – ezen az útvonalon mennek Budapesten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"kultura","description":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában halt meg. ","shortLead":"Az amerikai bluesgitáros, énekes egyszer egy égő bárba is visszament a gitárjáért. 2015. május 14-én, 89 évesen korában...","id":"20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82434d4f-a781-41bd-980c-17b633fd9476.jpg","index":0,"item":"99cb48b4-55be-47b6-b205-92d8931e2fe4","keywords":null,"link":"/kultura/20250514_Tiz-eve-halt-meg-BB-King","timestamp":"2025. május. 14. 10:06","title":"Tíz éve halt meg B.B. King","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cafa7da2-8c90-4e07-ac06-f671e3679a64","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Látványos videóval demonstrálta legújabb humanoid robotja képességeit a LimX Dynamics.","shortLead":"Látványos videóval demonstrálta legújabb humanoid robotja képességeit a LimX Dynamics.","id":"20250514_limx_dynamics-cl-3-humanoid-robot-nyujto-gyakorlatok-osszetett-mozgas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cafa7da2-8c90-4e07-ac06-f671e3679a64.jpg","index":0,"item":"57e0367b-9892-4de9-85ac-c487c86009fc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_limx_dynamics-cl-3-humanoid-robot-nyujto-gyakorlatok-osszetett-mozgas","timestamp":"2025. május. 14. 16:03","title":"Ezt a kínai robotot is megviseli a sok irodában ülés – így feláll, és elvégez pár nyújtó gyakorlatot (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","shortLead":"A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.","id":"20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ab737c8-4398-4472-97f7-94875e01b1ec.jpg","index":0,"item":"7d694ebd-29bf-4ea8-8a7e-d90fb8eb8f3d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250515_felbukkant-egy-regi-vw-bogar-amit-eddig-meg-nem-is-hasznaltak","timestamp":"2025. május. 15. 06:41","title":"Felbukkant egy régi VW Bogár, amit eddig még nem is használtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c01cc37a-2f71-4400-9439-ed48d9554cad","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának döntése alapján, ha a távoltartást egy krízisközpont vagy egy titkos menedékház képviselője kezdeményezi, akkor az adatokat zártan kell kezelni.","shortLead":"Az Országgyűlés Törvényalkotási Bizottságának döntése alapján, ha a távoltartást egy krízisközpont vagy egy titkos...","id":"20250515_tavoltartas-tab-aldozat-elkoveto-tartozkodasi-hely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c01cc37a-2f71-4400-9439-ed48d9554cad.jpg","index":0,"item":"4e867e3c-c4ff-422b-a4a9-f832d4dd7890","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_tavoltartas-tab-aldozat-elkoveto-tartozkodasi-hely","timestamp":"2025. május. 15. 15:17","title":"Nem ismerheti meg mostantól a bántalmazó az elmenekült áldozata új tartózkodási helyének adatait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96e41987-2c1c-4c9e-a962-b674f7814ebf","c_author":"Domány András","category":"360","description":"Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll az alkotmányos kormánnyal és megbénítja a törvényhozást, az akár Donald Tusk miniszterelnök bukásához vezethet.","shortLead":"Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás első fordulóját. Ha továbbra is olyan államfő lesz, aki szemben áll...","id":"20250514_lengyelorszag-elnokvalasztas-elozetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96e41987-2c1c-4c9e-a962-b674f7814ebf.jpg","index":0,"item":"ea8761a7-7faa-494a-a20f-ec95c3766fd1","keywords":null,"link":"/360/20250514_lengyelorszag-elnokvalasztas-elozetes","timestamp":"2025. május. 14. 17:10","title":"Sorsdöntő elnökválasztásra készül Lengyelország","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2793196-2ecc-4476-bb34-bcc468825788","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Baidu Európában elsőként Svájcban kezdené el tesztelni az önvezető robotaxiját, de Törökországban is megvetné a lábát.","shortLead":"A kínai Baidu Európában elsőként Svájcban kezdené el tesztelni az önvezető robotaxiját, de Törökországban is megvetné...","id":"20250514_baidu-apollo-go-robotaxi-onvezeto-taxi-teszt-europa-svajc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2793196-2ecc-4476-bb34-bcc468825788.jpg","index":0,"item":"89e621c8-d166-4d45-9b0a-c5dd14a245f7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250514_baidu-apollo-go-robotaxi-onvezeto-taxi-teszt-europa-svajc","timestamp":"2025. május. 14. 15:33","title":"Európában kezdi el tesztelni az önvezető taxijait Kína egyik legnagyobb technológiai cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Vezettük az Opel Astra Sports Tourert - flottások kérték
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Az Astra kombija új néven követi a sikeres ötajtóst. Atlétikus vonalai, csúcstechnológiája, gazdag motorválasztéka és csupán 200 ezer forintos felára újra a flottaeladások élére repítheti az Opel Astra Sports Tourert. Európa legnagyobb piacain, Olaszországban és Németországban a kombi Astrák több mint felét cégek veszik, a tartósnak tűnő honi válságban várhatóan a flottások adják a hazai megrendelések gerincét.
Az Astra tervezői annyira ki akarták fejezni, hogy terméküknek az elődhöz semmi köze, hogy még a nevét is megváltoztatták. Pedig az új Astra a régi névvel is sikeres, már 200 ezer autót rendeltek meg, illetve vettek át világszerte a I modellből. A korábbi Astra vásárlóinak negyede kombit választott, így a Sports Tourernek nem lesz nehéz dolga a piacon. Szépsége kelleti magát, kombi teste csinos, elegáns, fantáziadús.
Az első kombi az 50-es évek Olympiája volt dönthető hátsó üléssel és hatalmas raktérrel. A Kombination Kraftwagen első sikerét az Olympia Rekord CarAVan hozta 1953-ban, majd jött a Kadett A Caravan 1963-ban, az első igazi lifestyle kombi Ascona Voyage 1970-ben, majd a legnagyobb, az Omega Caravan 24V 1989-ben.
Opel
Az autó 18 centivel nagyobb lett elődjénél, 28-cal hosszabb, mint az ötajtós, de valami hiba csúszhatott a tervezésbe, hisz a növekedés ellenére az elődnél 40 literrel kisebb a csomagtartója. Azért nem kell megijedni, 500 literes űrtartalommal számolhatunk, amely a gombbal lecsukható, osztottan dönthető háttámlák síkba helyezésével padlótól a tetőig 1550 literesre bővíthető. A csomagtartóban ötletesen az oldalsó sínekhez rögzíthetjük az elválasztó hálót, amivel megakadályozhatjuk, hogy a poggyásztér tartalma önálló életre keljen utazásunk során. A kalaptartó két irányba mozdulhat el, ha felfelé ütjük, akkor a szinte a tetőig felcsusszan, ha csak ráütünk, akkor visszacsúszik a vászon a tartójába. Ez utóbbi rudazata is nagyon egyszerűen kivehető és a padló alatti rekeszbe elpakolható. Még a kutyás tulajdonosokra is gondoltak, a szőnyeg kihajtható, így a be- és kiugráló ebek nem karcolják össze a fényezést. A Corsában és a többi Opelben bevezetett biciklirögzítő rendszer is az extralista része.
Ez utóbbi nagyon gazdag, az intelligens világítástól, a táblafelismerőn át az utánfutó stabilizáló elektronikáig, a 19 hüvelykes könnyűfém keréktől a variálható futóműig, mindent megtalálhatunk, ennek megfelelően akár 11-12 millió forint is lehet az összes extrával megpakolt Astra kombi ára. A novemberi adatok szerint a februárban érkező benzines Astra kombit legolcsóbban 5,03 millió forintért vihetjük haza, az 1,3 literes dízel alapára 5,53 millió forint, a listában legdrágább 160 lovas dízel automatikus váltóval Cosmo felszereltséggel 7,47 millió forint.
[[ Oldaltörés (Sok a motor, lehet választani) ]]
Opel
Kilenc motor képezi a kínálatot, 95 lóerőtől 180 lóerőig tart a szórás. Az isztambuli bemutatón a 160 lovas kétliteres dízelmotort és a 140 lovas 1,4 literes turbós benzinest tehettük próbára. Az utóbbi a kaotikusnak tűnő, de felettébb élvezetes közlekedésű 15 milliós városban vált be, a dízel inkább az országúton és az autópályán tetszett. Városban kellett a benzines fürgesége, országúti emelkedőkön nélkülözhetetlen volt a dízel nyomatéka. A benzinmotor 2400-as fordulat alatt halott volt, előzéshez kettest kellett kapcsolni emelkedőn négy személlyel, de a dízel 160 lóereje sem tűnt annyinak. A méretnövekedés súlytöbblettel is járt együtt, amit érezni a motorok teljesítőképességén. A fogyasztásuk nem volt túl meggyőző, vegyes üzemben a dízel 7,4 litert evett száz kilométerenként. A benzinest két turnusban vezettem, előbb 10, utóbb 8 literes átlagot mértem.
Aki igazán takarékosan akar közlekedni, annak a start-stop rendszerrel szerelt EcoFlex modell ajánlott, amelyet 95 lovas 1,3 literes dízel hajt, fogyasztása a sajtóanyag szerint 4,1 liter 100 kilométerenként és 109 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Maradt a kínálatban az 1,7 literes dízelmotor is, 110 és 125 lóerős változatokban. Az 1,4 literes benzines 100 lóerős, turbófeltöltővel 120, illetve 140 lóerős, az 1,6 literes pedig maradt 115 lovas. A motorkínálat csúcsán az 1,6 turbó helyezkedik el, a maga 180 lóerejével.
A beltér stílusos, de ezt már megszokhattuk az ötajtósban, akárcsak a temérdek tárolási lehetőséget. A kombi belsejében 25 liter áll az apró holmik rendelkezésére, az ajtó oldalába 1,5 literes palack is befér. Egymás után kipróbálva tényleg sokat számít az állandóan felmagasztalt ergonomikus Opel ülés. Kényelmes és pihenteti a hátat, természetesen fűthető, de még a kormánykerék is. Négy felnőtt utazott az autóban, de panasz nem érkezett a helykínálatra.
Futóműve kiváló, kevésbé sportosan kemény, mint az ötajtós, az úthibákat megfelelően csillapítja a hátsó Watt rudazatnak köszönhetően, az úttartása jó, kanyarban stabil, kormányzása pontos, váltója is, kivéve a szokásos hibát: néha kettesbe beragad.
Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.
Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.
Valahogy senki sem hökkent meg a nemzetközi bemutatón a 4,64 milliós alapáron. Oda se neki, ér ennyit az autó, sokat fejlődött: jól néz ki, biztonságos, praktikus, technikailag tökéletes, kényelmes, dinamikus. A listaár karcsúsodni fog, amint a szalonokba bekerül az autó, a német versenytársak hasonló áron mérik a kompaktjaikat, de aki esetleg az Astra Classicot cserélte volna le a J Astrára, alszik rá még egyet.
Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.
Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez 300 kilométeres, Nagyváradig tartó útja során Magyar Péter. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport.