szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Az Astra kombija új néven követi a sikeres ötajtóst. Atlétikus vonalai, csúcstechnológiája, gazdag motorválasztéka és csupán 200 ezer forintos felára újra a flottaeladások élére repítheti az Opel Astra Sports Tourert. Európa legnagyobb piacain, Olaszországban és Németországban a kombi Astrák több mint felét cégek veszik, a tartósnak tűnő honi válságban várhatóan a flottások adják a hazai megrendelések gerincét.

Az Astra tervezői annyira ki akarták fejezni, hogy terméküknek az elődhöz semmi köze, hogy még a nevét is megváltoztatták. Pedig az új Astra a régi névvel is sikeres, már 200 ezer autót rendeltek meg, illetve vettek át világszerte a I modellből. A korábbi Astra vásárlóinak negyede kombit választott, így a Sports Tourernek nem lesz nehéz dolga a piacon. Szépsége kelleti magát, kombi teste csinos, elegáns, fantáziadús.

Az első kombi az 50-es évek Olympiája volt dönthető hátsó üléssel és hatalmas raktérrel. A Kombination Kraftwagen első sikerét az Olympia Rekord CarAVan hozta 1953-ban, majd jött a Kadett A Caravan 1963-ban, az első igazi lifestyle kombi  Ascona Voyage 1970-ben, majd a legnagyobb, az Omega Caravan 24V 1989-ben.

 

Opel

Az autó 18 centivel nagyobb lett elődjénél, 28-cal hosszabb, mint az ötajtós, de valami hiba csúszhatott a tervezésbe, hisz a növekedés ellenére az elődnél 40 literrel kisebb a csomagtartója. Azért nem kell megijedni, 500 literes űrtartalommal számolhatunk, amely a gombbal lecsukható, osztottan dönthető háttámlák síkba helyezésével padlótól a tetőig 1550 literesre bővíthető. A csomagtartóban ötletesen az oldalsó sínekhez rögzíthetjük az elválasztó hálót, amivel megakadályozhatjuk, hogy a poggyásztér tartalma önálló életre keljen utazásunk során. A kalaptartó két irányba mozdulhat el, ha felfelé ütjük, akkor a szinte a tetőig felcsusszan, ha csak ráütünk, akkor visszacsúszik a vászon a tartójába. Ez utóbbi rudazata is nagyon egyszerűen kivehető és a padló alatti rekeszbe elpakolható. Még a kutyás tulajdonosokra is gondoltak, a szőnyeg kihajtható, így a be- és kiugráló ebek nem karcolják össze a fényezést. A Corsában és a többi Opelben bevezetett biciklirögzítő rendszer is az extralista része.

Ez utóbbi nagyon gazdag, az intelligens világítástól, a táblafelismerőn át az utánfutó stabilizáló elektronikáig, a 19 hüvelykes könnyűfém keréktől a variálható futóműig, mindent megtalálhatunk, ennek megfelelően akár 11-12 millió forint is lehet az összes extrával megpakolt Astra kombi ára. A novemberi adatok szerint a februárban érkező benzines Astra kombit legolcsóbban 5,03 millió forintért vihetjük haza, az 1,3 literes dízel alapára 5,53 millió forint, a listában legdrágább 160 lovas dízel automatikus váltóval Cosmo felszereltséggel 7,47 millió forint. 

 

[[ Oldaltörés (Sok a motor, lehet választani) ]]

 

 

Opel

Kilenc motor képezi a kínálatot, 95 lóerőtől 180 lóerőig tart a szórás. Az isztambuli bemutatón a 160 lovas kétliteres dízelmotort és a 140 lovas 1,4 literes turbós benzinest tehettük próbára. Az utóbbi a kaotikusnak tűnő, de felettébb élvezetes közlekedésű 15 milliós városban vált be, a dízel inkább az országúton és az autópályán tetszett. Városban kellett a benzines fürgesége, országúti emelkedőkön nélkülözhetetlen volt a dízel nyomatéka. A benzinmotor 2400-as fordulat alatt halott volt, előzéshez kettest kellett kapcsolni emelkedőn négy személlyel, de a dízel 160 lóereje sem tűnt annyinak. A méretnövekedés súlytöbblettel is járt együtt, amit érezni a motorok teljesítőképességén. A fogyasztásuk nem volt túl meggyőző, vegyes üzemben a dízel 7,4 litert evett száz kilométerenként. A benzinest két turnusban vezettem, előbb 10, utóbb 8 literes átlagot mértem.

Aki igazán takarékosan akar közlekedni, annak a start-stop rendszerrel szerelt EcoFlex modell ajánlott, amelyet 95 lovas 1,3 literes dízel hajt, fogyasztása a sajtóanyag szerint 4,1 liter 100 kilométerenként és 109 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. Maradt a kínálatban az 1,7 literes dízelmotor is, 110 és 125 lóerős változatokban. Az 1,4 literes benzines 100 lóerős, turbófeltöltővel 120, illetve 140 lóerős, az 1,6 literes pedig maradt 115 lovas. A motorkínálat csúcsán az 1,6 turbó helyezkedik el, a maga 180 lóerejével. 

A beltér stílusos, de ezt már megszokhattuk az ötajtósban, akárcsak a temérdek tárolási lehetőséget. A kombi belsejében 25 liter áll az apró holmik rendelkezésére, az ajtó oldalába 1,5 literes palack is befér. Egymás után kipróbálva tényleg sokat számít az állandóan felmagasztalt ergonomikus Opel ülés. Kényelmes és pihenteti a hátat, természetesen fűthető, de még a kormánykerék is. Négy felnőtt utazott az autóban, de panasz nem érkezett a helykínálatra.

Futóműve kiváló, kevésbé sportosan kemény, mint az ötajtós, az úthibákat megfelelően csillapítja a hátsó Watt rudazatnak köszönhetően, az úttartása jó, kanyarban stabil, kormányzása pontos, váltója is, kivéve a szokásos hibát: néha kettesbe beragad.

Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Opel Astra teszt: dízel vagy benzines?

Sokat vártunk az új Opel Astrára, de ha már megérkezett, egyszerre két modellt is teszteltünk. Az 1,7 literes dízel parádés öltözetet kapott, csinos és sportos külleme takarékossággal társult. A szürke eminenciás szerepét betöltő jól felszerelt 1,6 literes benzines változat a cégek autóparkjában lesz megbízható, kényeztető és megnyugtató munkatárs.

Biró Csongor Autó

Opel Astra világpremier Magyarországon - fotók

Bár csak a frankfurti szalonon mutatják be a negyedik generációs Opel/Vauxhall Astrát, az etyeki szőlők között premier előtt pillanthattuk meg az Opel megmentőjét. Az Astra mindig is a rüsselsheimiek húzómodellje volt, közel tízmilliót értékesítettek az eddigi típusokból. Nálunk különösen népszerű, hisz a hárommilliós magyar autópark 6 százaléka (208 ezer autó) Opel Astra.

hvg.hu Autó

Opel Astra teszt: a nagy leleplezés

Valahogy senki sem hökkent meg a nemzetközi bemutatón a 4,64 milliós alapáron. Oda se neki, ér ennyit az autó, sokat fejlődött: jól néz ki, biztonságos, praktikus, technikailag tökéletes, kényelmes, dinamikus. A listaár karcsúsodni fog, amint a szalonokba bekerül az autó, a német versenytársak hasonló áron mérik a kompaktjaikat, de aki esetleg az Astra Classicot cserélte volna le a J Astrára, alszik rá még egyet.

hvg.hu Autó

Opel Astra GTC teszt: Astra tízmillióért

Nem nevezhetjük újdonságnak az Opel Astra 2004-ben bemutatott álkupéját, a háromajtós GTC-t. Most, amikor küszöbön az új Astra és a konkurens Scirocco is elemében van, eljött az idő, hogy utoljára meghajtsuk a kétszáz lovas ménest.