Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ne vigye magával az ágyba a mobilját: egy friss vizsgálat szerint durván rontja az alvásminőségét, ha még nyomkodja, mielőtt lehunyná a szemét.","shortLead":"Ne vigye magával az ágyba a mobilját: egy friss vizsgálat szerint durván rontja az alvásminőségét, ha még nyomkodja...","id":"20250409_telefon-hasznalata-agyban-elalvas-elott-almatlansag-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c55d1938-6bbf-4cff-93d8-95c4edc06a44.jpg","index":0,"item":"e76ffdee-dc67-4fb7-bbb0-30b19a22c7cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250409_telefon-hasznalata-agyban-elalvas-elott-almatlansag-kutatas","timestamp":"2025. április. 09. 08:03","title":"63%-kal növeli az álmatlanság esélyét, 24 perccel rövidíti az alvást – mi az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7376176c-e639-4005-a6f6-dc3e5c8c44e4","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"Érdemes alaposan tájékozódni.","shortLead":"Érdemes alaposan tájékozódni.","id":"20250409_tura-turistaut-korlatozas-lezaras-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7376176c-e639-4005-a6f6-dc3e5c8c44e4.jpg","index":0,"item":"c0621783-3032-484c-847c-99b3acf29f15","keywords":null,"link":"/zhvg/20250409_tura-turistaut-korlatozas-lezaras-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. április. 09. 19:16","title":"Rengeteg korlátozásba ütközhetnek a túrázók a száj- és körömfájásjárvány miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f2ae0e1-be05-441c-92c0-291a4c7dd46b","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"3,43 százalék plusz. ","shortLead":"3,43 százalék plusz. ","id":"20250410_Jelentos-emelkedessel-zart-a-budapesti-tozsde-Trump-visszatancolasanak-masnapjan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f2ae0e1-be05-441c-92c0-291a4c7dd46b.jpg","index":0,"item":"60ea184d-cc4f-4eac-b90d-82064c99f492","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_Jelentos-emelkedessel-zart-a-budapesti-tozsde-Trump-visszatancolasanak-masnapjan","timestamp":"2025. április. 10. 18:49","title":"Jelentős emelkedéssel zárt a budapesti tőzsde Trump visszatáncolásának másnapján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e198abcd-56bd-46e0-b56d-b0218978eef6","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"A Fidesz országlása odáig jutott, hogy a legrosszabb minőségű emberállománnyal töltöttek fel minden pozíciót. Ezek már nem az eszmét védik, de nem is elsősorban a zsákmányt. A rendszert, amiben nem a legkisebb királyfiból lesz elnök, hanem egy szatyor fingból. És ezzel áll szemben mindenki, aki ennél többre tartja magát és a hazáját. ","shortLead":"A Fidesz országlása odáig jutott, hogy a legrosszabb minőségű emberállománnyal töltöttek fel minden pozíciót. Ezek már...","id":"20250409_hvg-Tota-W-Arpad-Sulyok-Tamas-indian-neve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e198abcd-56bd-46e0-b56d-b0218978eef6.jpg","index":0,"item":"cc74d6e5-db12-44ce-a508-8a5ce29b62b2","keywords":null,"link":"/360/20250409_hvg-Tota-W-Arpad-Sulyok-Tamas-indian-neve","timestamp":"2025. április. 09. 12:51","title":"Tóta W. Árpád: Egy fingszagú szatyor az egész országunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"012afcfe-4fec-4193-be4f-34e11329a9b1","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A New York Times háromszoros Pulitzer-díjas elemzője gyomorforgatónak és lehangolónak tartja a képeket Donald Trump és Benjamin Netanjahu izraeli kormányfő fehér házi találkozójáról. Szerinte a két politikus csúnya világ felé tart.","shortLead":"A New York Times háromszoros Pulitzer-díjas elemzője gyomorforgatónak és lehangolónak tartja a képeket Donald Trump és...","id":"20250409_trump-netanjahu-thomas-friedman-nyt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/012afcfe-4fec-4193-be4f-34e11329a9b1.jpg","index":0,"item":"935a1d5c-4389-41be-b186-62960c7c2516","keywords":null,"link":"/360/20250409_trump-netanjahu-thomas-friedman-nyt","timestamp":"2025. április. 09. 14:46","title":"\"Ez életünk harca. Mindenben benne vagyok – nem vagyok fáradt. És ti?\" – Thomas Friedman azoknak üzen, akiknek nem kell Trump világa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Izgalmas új funkciót tesztel az Instagram: kódokkal lehet zárolni a Reels videókat, de jó hír, hogy lesz segítség.","shortLead":"Izgalmas új funkciót tesztel az Instagram: kódokkal lehet zárolni a Reels videókat, de jó hír, hogy lesz segítség.","id":"20250410_meta-instagram-reels-videok-titkos-kodok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"70843fa3-e3a5-4e3e-9be9-a29d855e4e91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250410_meta-instagram-reels-videok-titkos-kodok","timestamp":"2025. április. 10. 09:03","title":"Titkos kódok jönnek az Instagramra, csak ezekkel lehet majd megnézni bizonyos videókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"727b84b4-c437-46ee-910b-5149d1255be5","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Tormanagyhatalom Magyarország: az Egyesült Királyságba, valamint Csehországba is sokat exportálunk.","shortLead":"Tormanagyhatalom Magyarország: az Egyesült Királyságba, valamint Csehországba is sokat exportálunk.","id":"20250410_agrarkamara-europa-torma-termeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/727b84b4-c437-46ee-910b-5149d1255be5.jpg","index":0,"item":"ebd13337-7ae7-4a1c-829e-343e3c71de8d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250410_agrarkamara-europa-torma-termeles","timestamp":"2025. április. 10. 11:02","title":"Agrárkamara: fél Európát el tudjuk látni tormával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"322c9c71-c41f-4d1f-b7c2-5ca18e3a2805","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ők így látják.","shortLead":"Ők így látják.","id":"20250409_franciaorszag-rexhino-abazaj-atadas-elutasitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/322c9c71-c41f-4d1f-b7c2-5ca18e3a2805.jpg","index":0,"item":"4d362adc-6161-412e-ae94-c62066dfaf93","keywords":null,"link":"/itthon/20250409_franciaorszag-rexhino-abazaj-atadas-elutasitas","timestamp":"2025. április. 09. 16:45","title":"Franciaország nem adja át Magyarországnak a „becsület napi” támadásokkal gyanúsított albán férfit, mert nem garantált az alapvető jogainak tiszteletben tartása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, nem sokat változott a Nissan monstruma.
Bár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, nem sokat változott a Nissan monstruma. A Navarával azonos műszaki alapokra épített terepjáró korábban tesztelt változatához képest újdonság a háromliteres V6-os dízelmotor, amely 550 Nm maximális nyomatékkal és 231 lóerővel büszkélkedik – valamint új, hétfokozatú automatikus váltója. A V6-os hangja nem szép, vinnyog, sehol az elvárt mély bariton, vagy a lágy dübörgés. Bármennyire is meggyőzőnek hangzanak teljesítményének adatai, a nagy tömeg miatt nem érezzük igazán fickósnak az autót. A nyomaték érezhető, nagyon beindul az autó, ám nem egyből, a váltó késlekedik, sokszor tétova, a turbónyomás lassan áll fel, így elinduláskor, megforduláskor lusta a Pathfinder, de a második ütemben már tépi fel az aszfaltot. Alacsony fordulaton nem is igazán húz, nagy tempónál, országúti tempónál érezzük igazán az izmait.
További képek a galériában
bcs
A hétsebességes automatikus váltó sem a dinamikus haladás híve, bár elméletileg lehet kézzel is kapcsolni, a gyakorlatban semmit sem tehetünk, kénytelen vagyunk az automatikára bízni a váltást. Alacsony fordulaton nem enged feljebb váltani (hetvennél nem enged hatosba kapcsolni, nyolcvannál már engedi, hetest csak 100 környékén lehet váltani). Makacsságáért a benzinkúton fizetünk, az ötszáz kilométeres tesztút végén 11 literes átlagfogyasztást mértünk országúti, városi és elővárosi forgalomban használva a terepjárót. A bőséges étvágyhoz hozzájárult, hogy két alkalommal terepre is vittem a jószágot, ahol összesen egy órán át bohóckodtam. Az önálló első és hátsó keresztlengőkaros felfüggesztésű Pathfinder nem vette komolyan a mezőt, a sarat, a befagyott vízátfolyásokat, de még a folyóparti laza homokot sem. A 4x4-es kapcsoló automata állásában is vígan hajtotta a kocsit ott, ahol még gyalog sem szívesen megyünk. Az összkerékhajtás zárására csak akkor volt szükség, amikor ráfektettem a hasát egy sárkupacra, de onnan is könnyen kirántottam. „Felezőt” (4L) is csak az íze végett kapcsoltam egyszer. Terepszögei sokat sejtetnek képességeiről: első terepszöge 30 fok, a hátsó 26 fok, rámpaszöge 24 fok. Szabad hasmagassága a 18-as kerekek és a V6-os motor miatt 17 milliméterrel alacsonyabb, mint a 2,5 literes változat 233 millimétere. Maximális kapaszkodóképessége 39, maximális oldaldőlése 48,7 fok. A határőri és rendőri feladatok ellátására ideális, csak azt nem értem, hogy tudtak annyit engedni az árából, hogy megvegye az állam.
bcs
A váltó előtt elhelyezett forgókapcsoló segítségével választhatjuk ki az all-mode 4x4 rendszer kívánt állását. Alapesetben automatika osztja el a tengelyek közötti nyomatékot, amikor csak lehetséges, a hátsó két kerék hajtott, így mérsékelhető a fogyasztás. 4H-módba kapcsolva az első és a hátsó tengelyek közötti nyomaték fix 50:50 százalékos arányban oszlik meg, 4L-ben az önzáró differenciálzár hatású ESP segít a lehető legnagyobb mértékű tapadás elérésben. Az automatikus váltóval szerelt változathoz visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is jár, gombja a kormánytól balra kapott helyet.
Futóművét lágyra hangolták, rossz úton himbálózik, a nagy kátyúkat sem érzi meg, az útpadkára úgy megy fel, mintha kavicsra lépne.
A Pathfinder tetszik nekem, férfias és könyörtelen. A háromliteres motor helyett jobban járunk azonban, ha a kisebb, de jóval takarékosabb 2,5 literes 190 lovast visszük, ami ráadásul olcsóbb is. A két teljesítményszint között nem érezni a különbséget, az előbbivel legutóbb a Navarát hajtottam terepen, ahol az autó meg sem nyikkant, és autópályán is tartotta a lépést a belső sávban.
bcs
Méretben, árban, erőben, dizájnban, technikában felnőtt a Pathfinder a prémium terepjárókhoz, ám minőségben, vezetési élményben, biztonságban és luxusban messze elmarad azoktól. Elég csak a borzalmasan csattanó ajtókra, a kesztyűtartó alatt levált kárpitra és a négycsillagos töréstesztre (igaz a Q7-es és a Range Rover sem jobb) gondolni. A Hyundai ix55-nek, a Mitsubishi Pajerónak és a Toyota Landcruiser prádónak viszont méltó ellenfele.
Csomagtartója és beltere tetszés szerint variálható, hét üléséből hat hátrahajtható, a csomagtér padlója sík. Bár teherautós a megjelenése és a mérete, minden kényelmi eszközt kínál, amire szükségünk lehet: három dimenziós navigáció, színes tolatókamera, xenonlámpák, Bluetooth, hangvezérlés, sebességtartó, Bose hifi. A Pathfinder három felszereltségi szinten kapható, a legolcsóbb is 12,18 millió forint. A tesztelt bőrös LE változat ára 14,9 millió forinttól indul, ám a V6-os dízel (automatikus váltóval) drágább: 16,78 millió forint. A hifivel összekötött Nissan Connect rendszer felára 1,01 millió forint. Még a 190 ezer forintos metálfényt és a tetőrudakat felszámítva 18 milliónál tartunk, ami sok. Még vezetői autónak is, igaz, vannak olyan fegyveres testületek, ahol a pénz nem számít, ha a vezetők kényelméről, biztonságáról van szó. Vontatáshoz ideális, 3,5 tonnát is köthetünk utána, hajósoknak jó szolgálatot tehet. A kalaptartót kézzel kel mozgatnunk, nincs sem teleszkóp, sem madzag – elég olcsó megoldás. A csomagtérajtót nehéz mozgatni, gyengébb nők nem is tudják lecsapni rendesen. A hátsó szélvédő azonban külön is nyitható, a rendszámtábla fölötti nyitóval.
Magasan ül a vezető, a nagy tükrökkel jól átlátható az autó, a parkolásban tolatókamera segít, a tolatóradar feláras. Nem ergonomikus a vezetőhely, a számos kapcsoló kaotikusan van elhelyezve, összekeverték a klíma, a szórakoztató elektronika, a biztonsági elektronika és a 4x4-es hajtás vezérlőgombjait. A kormány multifunkciós, szervója lágy. Az autó a második sorban is felettébb kényelmes, terepen csúszkálnak az utasok hátul.