Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem is magával a sporttevékenységgel van a gond, hanem azzal az óriási földterülettel, ami helyet ad neki.","shortLead":"Hogyan árthat egy olyan időtöltés, mint a labdagurigató golf a környezetvédelemnek? – tűnhet logikusnak a kérdés. Nem...","id":"20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ae3a4b9-99d5-49ca-8c8c-1106f7cb167a.jpg","index":0,"item":"b26bbe78-f99e-4916-917f-c3482a95b1c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_golfpalyak-terulete-kornyezetvedelem","timestamp":"2025. május. 09. 18:03","title":"Beleálltak a golfba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99","c_author":"hvg360","category":"360","description":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni az idegengyűlölet, a rasszizmus és az antiszemitizmus ellen is – mondta a magyar származású publicista a bécsi Heldenplatzon, ahol 1938-ban 250 ezren üdvözölték lelkesen az Ausztria megszállását, az Anschlusst bejelentő Hitlert.","shortLead":"80 évvel a felszabadulás után nem csupán a nemzetiszocializmus sok millió áldozatára emlékezünk, hanem ki kell állni...","id":"20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae477e5e-ca02-4f49-9175-898b1e8dbf99.jpg","index":0,"item":"01a0aba3-9caf-4e29-b508-166c6b179304","keywords":null,"link":"/360/20250509_Paul-Lendvai-becsi-beszede-a-vilaghaboru-vegenek-80-evfordulojan","timestamp":"2025. május. 09. 15:45","title":"Sebek, melyek újra és újra felszakadnak – Paul Lendvai bécsi beszéde a világháború végének 80. évfordulóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új szint. De van egy rossz hír is a készülékkel kapcsolatban.","shortLead":"Különleges prototípust mutatott be a Realme: a GT 7 mobil módosított változata töltés, valamint üzemidő terén is egy új...","id":"20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bf74323-39d5-47da-b4eb-e6b5455ba919.jpg","index":0,"item":"5a767984-bc2f-46a1-8474-bbef9dd3b073","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_realme-gt-7-10000-mah-akkumulator-320-wattos-toltes-okostelefon","timestamp":"2025. május. 09. 15:03","title":"320 wattos töltés, 10 000 mAh-s akkumulátor: szédületes mobilt villantott a Realme","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b279c207-1263-416d-ba73-338621742876","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Különben az fog történni szerinte, mint a harmincas évek végén.","shortLead":"Különben az fog történni szerinte, mint a harmincas évek végén.","id":"20250510_Lazar-Janos-masodik-vilaghaboru-aldozatok-kampany-Ukrajna-EU-csatlakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b279c207-1263-416d-ba73-338621742876.jpg","index":0,"item":"64155dd8-3f84-48ad-a626-961b1016d69e","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Lazar-Janos-masodik-vilaghaboru-aldozatok-kampany-Ukrajna-EU-csatlakozas","timestamp":"2025. május. 10. 08:32","title":"Lázár János a második világháború áldozatainak emlegetésével próbál szavazatokat gyűjteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97f71f57-77cb-4bfe-8de1-81f1bd0a172c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A pápa perui, Isten szereti Perut – mondta a dél-amerikai ország elnöke.","shortLead":"A pápa perui, Isten szereti Perut – mondta a dél-amerikai ország elnöke.","id":"20250509_xiv-leo-papa-peru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97f71f57-77cb-4bfe-8de1-81f1bd0a172c.jpg","index":0,"item":"8f354b2e-417d-4d67-99cb-42d9cfdc1953","keywords":null,"link":"/elet/20250509_xiv-leo-papa-peru","timestamp":"2025. május. 09. 07:25","title":"Sajátjukként ünneplik a peruiak XIV. Leó pápát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4a1777c-4409-4941-961d-236feca7a40b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Igaz, az elmúlt két hónapban javultak az amerikai elnök statisztikái.","shortLead":"Igaz, az elmúlt két hónapban javultak az amerikai elnök statisztikái.","id":"20250510_Donald-Trump-titkosszolgalatok-hirszerzes-ertekezlet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4a1777c-4409-4941-961d-236feca7a40b.jpg","index":0,"item":"c8f052d1-7bfa-469a-8eed-58a341d1ee7e","keywords":null,"link":"/vilag/20250510_Donald-Trump-titkosszolgalatok-hirszerzes-ertekezlet","timestamp":"2025. május. 10. 12:18","title":"Donald Trump eddig mindössze 12-szer vett részt a napi hírszerzési értekezleten","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d351c549-81a5-4449-b61b-25ab26011f0a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Mattel nem hajlandó az Egyesült Államokba vinni a gyártást, mert még vámokkal együtt is jobban megéri neki külföldön gyártani.","shortLead":"A Mattel nem hajlandó az Egyesült Államokba vinni a gyártást, mert még vámokkal együtt is jobban megéri neki külföldön...","id":"20250509_donald-trump-mattel-vam-fenyegetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d351c549-81a5-4449-b61b-25ab26011f0a.jpg","index":0,"item":"2f73947e-b818-44b3-a50d-74b55482062a","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_donald-trump-mattel-vam-fenyegetes","timestamp":"2025. május. 09. 05:47","title":"Trump százszázalékos vámmal fenyegette meg a Barbie babák gyártóját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36bb8deb-4c5b-45b9-9a55-b17ad699d3e4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes Vision AMG Concept sorozatgyártásba küldendő verziójában nincs belsőégésű motor.","shortLead":"A Mercedes Vision AMG Concept sorozatgyártásba küldendő verziójában nincs belsőégésű motor.","id":"20250509_ime-a-mercedes-amg-1000-loeros-valasza-a-porsche-taycanra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36bb8deb-4c5b-45b9-9a55-b17ad699d3e4.jpg","index":0,"item":"e3e75621-489b-405f-a784-aa1e9874f04a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_ime-a-mercedes-amg-1000-loeros-valasza-a-porsche-taycanra","timestamp":"2025. május. 09. 07:59","title":"Íme a Mercedes-AMG 1000+ lóerős válasza a Porsche Taycanra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, nem sokat változott a Nissan monstruma.
Bár tavaly kapott egy ráncfelvarrást, nem sokat változott a Nissan monstruma. A Navarával azonos műszaki alapokra épített terepjáró korábban tesztelt változatához képest újdonság a háromliteres V6-os dízelmotor, amely 550 Nm maximális nyomatékkal és 231 lóerővel büszkélkedik – valamint új, hétfokozatú automatikus váltója. A V6-os hangja nem szép, vinnyog, sehol az elvárt mély bariton, vagy a lágy dübörgés. Bármennyire is meggyőzőnek hangzanak teljesítményének adatai, a nagy tömeg miatt nem érezzük igazán fickósnak az autót. A nyomaték érezhető, nagyon beindul az autó, ám nem egyből, a váltó késlekedik, sokszor tétova, a turbónyomás lassan áll fel, így elinduláskor, megforduláskor lusta a Pathfinder, de a második ütemben már tépi fel az aszfaltot. Alacsony fordulaton nem is igazán húz, nagy tempónál, országúti tempónál érezzük igazán az izmait.
További képek a galériában
bcs
A hétsebességes automatikus váltó sem a dinamikus haladás híve, bár elméletileg lehet kézzel is kapcsolni, a gyakorlatban semmit sem tehetünk, kénytelen vagyunk az automatikára bízni a váltást. Alacsony fordulaton nem enged feljebb váltani (hetvennél nem enged hatosba kapcsolni, nyolcvannál már engedi, hetest csak 100 környékén lehet váltani). Makacsságáért a benzinkúton fizetünk, az ötszáz kilométeres tesztút végén 11 literes átlagfogyasztást mértünk országúti, városi és elővárosi forgalomban használva a terepjárót. A bőséges étvágyhoz hozzájárult, hogy két alkalommal terepre is vittem a jószágot, ahol összesen egy órán át bohóckodtam. Az önálló első és hátsó keresztlengőkaros felfüggesztésű Pathfinder nem vette komolyan a mezőt, a sarat, a befagyott vízátfolyásokat, de még a folyóparti laza homokot sem. A 4x4-es kapcsoló automata állásában is vígan hajtotta a kocsit ott, ahol még gyalog sem szívesen megyünk. Az összkerékhajtás zárására csak akkor volt szükség, amikor ráfektettem a hasát egy sárkupacra, de onnan is könnyen kirántottam. „Felezőt” (4L) is csak az íze végett kapcsoltam egyszer. Terepszögei sokat sejtetnek képességeiről: első terepszöge 30 fok, a hátsó 26 fok, rámpaszöge 24 fok. Szabad hasmagassága a 18-as kerekek és a V6-os motor miatt 17 milliméterrel alacsonyabb, mint a 2,5 literes változat 233 millimétere. Maximális kapaszkodóképessége 39, maximális oldaldőlése 48,7 fok. A határőri és rendőri feladatok ellátására ideális, csak azt nem értem, hogy tudtak annyit engedni az árából, hogy megvegye az állam.
bcs
A váltó előtt elhelyezett forgókapcsoló segítségével választhatjuk ki az all-mode 4x4 rendszer kívánt állását. Alapesetben automatika osztja el a tengelyek közötti nyomatékot, amikor csak lehetséges, a hátsó két kerék hajtott, így mérsékelhető a fogyasztás. 4H-módba kapcsolva az első és a hátsó tengelyek közötti nyomaték fix 50:50 százalékos arányban oszlik meg, 4L-ben az önzáró differenciálzár hatású ESP segít a lehető legnagyobb mértékű tapadás elérésben. Az automatikus váltóval szerelt változathoz visszagurulásgátló és lejtmenetvezérlő is jár, gombja a kormánytól balra kapott helyet.
Futóművét lágyra hangolták, rossz úton himbálózik, a nagy kátyúkat sem érzi meg, az útpadkára úgy megy fel, mintha kavicsra lépne.
A Pathfinder tetszik nekem, férfias és könyörtelen. A háromliteres motor helyett jobban járunk azonban, ha a kisebb, de jóval takarékosabb 2,5 literes 190 lovast visszük, ami ráadásul olcsóbb is. A két teljesítményszint között nem érezni a különbséget, az előbbivel legutóbb a Navarát hajtottam terepen, ahol az autó meg sem nyikkant, és autópályán is tartotta a lépést a belső sávban.
bcs
Méretben, árban, erőben, dizájnban, technikában felnőtt a Pathfinder a prémium terepjárókhoz, ám minőségben, vezetési élményben, biztonságban és luxusban messze elmarad azoktól. Elég csak a borzalmasan csattanó ajtókra, a kesztyűtartó alatt levált kárpitra és a négycsillagos töréstesztre (igaz a Q7-es és a Range Rover sem jobb) gondolni. A Hyundai ix55-nek, a Mitsubishi Pajerónak és a Toyota Landcruiser prádónak viszont méltó ellenfele.
Csomagtartója és beltere tetszés szerint variálható, hét üléséből hat hátrahajtható, a csomagtér padlója sík. Bár teherautós a megjelenése és a mérete, minden kényelmi eszközt kínál, amire szükségünk lehet: három dimenziós navigáció, színes tolatókamera, xenonlámpák, Bluetooth, hangvezérlés, sebességtartó, Bose hifi. A Pathfinder három felszereltségi szinten kapható, a legolcsóbb is 12,18 millió forint. A tesztelt bőrös LE változat ára 14,9 millió forinttól indul, ám a V6-os dízel (automatikus váltóval) drágább: 16,78 millió forint. A hifivel összekötött Nissan Connect rendszer felára 1,01 millió forint. Még a 190 ezer forintos metálfényt és a tetőrudakat felszámítva 18 milliónál tartunk, ami sok. Még vezetői autónak is, igaz, vannak olyan fegyveres testületek, ahol a pénz nem számít, ha a vezetők kényelméről, biztonságáról van szó. Vontatáshoz ideális, 3,5 tonnát is köthetünk utána, hajósoknak jó szolgálatot tehet. A kalaptartót kézzel kel mozgatnunk, nincs sem teleszkóp, sem madzag – elég olcsó megoldás. A csomagtérajtót nehéz mozgatni, gyengébb nők nem is tudják lecsapni rendesen. A hátsó szélvédő azonban külön is nyitható, a rendszámtábla fölötti nyitóval.
Magasan ül a vezető, a nagy tükrökkel jól átlátható az autó, a parkolásban tolatókamera segít, a tolatóradar feláras. Nem ergonomikus a vezetőhely, a számos kapcsoló kaotikusan van elhelyezve, összekeverték a klíma, a szórakoztató elektronika, a biztonsági elektronika és a 4x4-es hajtás vezérlőgombjait. A kormány multifunkciós, szervója lágy. Az autó a második sorban is felettébb kényelmes, terepen csúszkálnak az utasok hátul.