szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

2010-ben 1 092 411 autót szállított ki az ügyfeleknek az ingolstadti gyártó, nyeresége 3,34 milliárd euróra rúgott. Ez a tavalyi eredményhez képest 15, illetve 18,8 százalékos bővülést jelent. A vállalat hatékonysága is jelentősen nőtt, az egy dolgozóra jutó eredményrészesdés átlagosan 6513 euró a német telephelyeken. 2011-ben 1,2 millió járművet tervez eladni az Audi, közte több ezer Győrben újonnan gyártott RS3 Sportbacket.

Rupert Stadler, az Audi AG első számú vezetője a márka nemzetközi sajtótájékoztatóján azt hangsúlyozta, hogy a kínai piac növekedése mellett az Audi minden kontinensen jól teljesített. Még a jelentősen csökkenő német piacon is megtartotta pozícióját, igaz, csupán 0,1 százalékkal adtak el több autót (229 157-et) hazai pályán. Az Audi Kínában piacvezető a prémium autók terén, a kontinensnyi országban 227 938 autót értékesítettek (ami 2009-hez képest 43,4 százalékos növekedést jelent). A vállalat adózás utáni nyeresége 95,2 százalékkal 2,63 milliárd euróra nőtt. Nem csupán a számokban volt sikeres az Audi 2010-ben. Tavaly jelent meg a piacon az új Audi A8-as, az Audi A7-es és az Audi A1-es.

Nem sikerült az év az Audihoz tartozó Lamborghininek, a sportos márka 213-mal kevesebb autót adott el 2010-ben, mint egy évvel korábban. Rupert Stadler reményei szerint 2011-ben az új Aventador megjelenésével változik majd a luxus márka piaci helyzete.

bcs

Az Audi és a Lamborghini gyártószalagjairól világszerte 1 150 018 autó gördült le tavaly, ami 23,4 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A motorgyártás 19 százalékkal nőtt, 1,648193 millióra. A vállalat dolgozóinak a száma is nőtt: 2,6 százalékkal 59 513-ra – köszönhetően többek között az Audi Hungaria létszámbővülésének.

Az Audi első embere Győrről is említést tett, ahol a cég 900 millió eurót fektet be és a TT Coupé, TT Roadster,  A3 Cabrio, az új RS3 mellett hamarosan a Genfben leleplezett A3 szedán is készül majd.

Audi Hungaria

Az Audi Hungaria Motor Kft. Győrben fejleszt és gyárt motorokat az Audi AG és Volkswagen konszern más telephelyei és harmadik fél számára is. Emellett itt készül az Audi TT Coupé és Roadster, az Audi RS3 Sportback csakúgy, mint az Audi A3 Cabriolet az ingolstadti gyárral együttműködve. A negyedik magyar Audit 2,5 literes, öthengeres, 250 kW (340 LE) teljesítményű motor hajtja, amely szintén Győrben készül.

Audi

1993-as alapítása óta a vállalat Magyarország egyik legnagyobb exportőrévé és az egyik legtőkeerősebb vállalatává fejlődött. Az elmúlt évben az Audi Hungaria összesen 1 648 030 motort (16 motorvariáns) és 38 541 járművet gyártott Győrben. A novemberben az 500 ezredik legyártott járművet ünneplő magyar vállalat a következő években 900 millió euró összegű beruházással egy, a teljesi gyártási folyamatot végző járműgyárrá bővül. 2013-tól évente mintegy 125 000 autó hagyja majd el a győri gyártócsarnokokat, közöttük az A3-as modell négyajtós változata. A gyárbővítés kapcsán 1800 új munkahelyet létesítenek Győrben és a szolgáltatókkal, valamint a beszállítókkal együtt több, mint 15 000 embernek biztosít munkahelyet a vállalat.

A kísérleti motorgyártó központ megnyitásával új tevékenységi körrel bővült a motorgyártás portfóliója: az itt dolgozó szakértők a jövőben nem csak a szériamotorokkal foglalkoznak, hanem a kísérleti motorok gyártásába is intenzíven bekapcsolódnak.

Az Audi Hungaria a környezetvédelmi tevékenységekre és a jövő generációk képzésének támogatására is nagy hangsúlyt fektet. Az, hogy a folyamatos továbbképzési lehetőségek, támogatások és fejlesztések kifizetődőek, mi sem mutatja jobban, mint a nemzetközi diákszervezet, az AIESEC végzős hallgatók körében végzett felmérésének eredményei: az Audi Hungariát immár harmadszor választották Magyarország „legvonzóbb vállalatának”. 2010 tavaszán megalapították az Audi Hungaria Általános Iskolát és Gimnáziumot, amely a magyar mellett a német tanrendnek is megfelel. Szeptember óta 46 magyar és 4 német diák jár az intézménybe.

A győri gyár tavalyi eredményeivel kapcsolatos további információk az Autómenedzser.hu autós portálon olvashatóak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Audi A3 teszt: átverés a 3,8 literes fogyasztás?

A kompakt autók csúcsát jelentő Audi A3 Sportback a legtakarékosabb díjára is pályázik a TDI e változattal. Bár az autón díszelgő 3,8 literes fogyasztási érték marad az álmok tengerében, a valós adatok nem adnak okot csüggedésre. Amit azonban megspórolunk a gázolajon, elköltjük a hitel részleteire.

Biró Csongor Autó

Audi TT RS teszt: magyar erős

Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.

Autó

Audi TT tartós teszt: Bentley-k között sem kellett szégyenkezni

Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.

Biró Csongor Autó

Audi A1 teszt: a legdrágább Polo

Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.

Biró Csongor Autó

Audi A6 teszt: Lázárnak, mert megérdemli

Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.

Autó

Audi Q7 menetpróba: kis motorral is félelmetes

Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.

Biró Csongor Autó

Vezettük az Audi A7-est

Az A7 Sportback modellje révén az Audi új piaci szegmensben jelenik meg. A mindent a szépnek, semmit az értelemnek kategóriában. Versenytársai a Mercedes-Benz CLS, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide vagy a BMW Gran Coupé mind különleges, gyönyörű és értelmetlen autók. Olyanok, mint a jachtok. Nem tudnak többet, mint 2, 4 vagy 5 ajtós testvéreik, különc és elérhetetlen álomautók, igazi luxus játékszerek.