Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A megemelt importvámokra áremeléssel válaszol az olasz cég. Több tízezer, egy modell esetében több százezer dolláros lesz a drágulás.","shortLead":"A megemelt importvámokra áremeléssel válaszol az olasz cég. Több tízezer, egy modell esetében több százezer dolláros...","id":"20250331_Trump-importvamok-autok-Ferrari-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"58655e7b-0ec1-48e0-886c-0577e9545272","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_Trump-importvamok-autok-Ferrari-dragulas","timestamp":"2025. március. 31. 07:22","title":"Trump miatt még drágább lesz a Ferrari az USA-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Szektortól függetlenül új dolgozók felvételét tervezi a hazai cégek harmada, de a negyedük leépítéseket fontolgat. Összességében enyhén bővülhet a foglalkoztatottság a második negyedévben a Manpower szerint.","shortLead":"Szektortól függetlenül új dolgozók felvételét tervezi a hazai cégek harmada, de a negyedük leépítéseket fontolgat...","id":"20250331_foglalkoztatottsag-munkaeropiac-felmeres-Manpower-autoipar-felvetel-leepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"856b29cc-9de9-428f-813c-377fa946b78a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_foglalkoztatottsag-munkaeropiac-felmeres-Manpower-autoipar-felvetel-leepites","timestamp":"2025. március. 31. 11:15","title":"Fordulat jöhet az autóiparban, egy felmérés szerint a cégek már több embert terveznek felvenni, mint kirúgni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Éves alapon 599 millió euróval romlott a külkereskedelmi egyenleg, nagyon látványos a gépek és szállítóeszközök kivitelének megroppanása.","shortLead":"Éves alapon 599 millió euróval romlott a külkereskedelmi egyenleg, nagyon látványos a gépek és szállítóeszközök...","id":"20250331_KSH-kulkereskedelem-export-import-februar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/529a72ec-b659-49c4-ba69-27e29dfc200c.jpg","index":0,"item":"1c13b58f-42e2-4b73-8979-b4a0a79a1a1a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250331_KSH-kulkereskedelem-export-import-februar","timestamp":"2025. március. 31. 10:18","title":"Óriásit zuhant az exportunk februárban a tavalyihoz képest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5658dde-3e9f-4822-b435-e44512133cd1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jövőben kevesebb értesítés érkezhet a YouTube felől a felhasználóknak – a vállalat így előzné meg, hogy a teljes alkalmazásban letiltsák az értesítéseket.","shortLead":"A jövőben kevesebb értesítés érkezhet a YouTube felől a felhasználóknak – a vállalat így előzné meg, hogy a teljes...","id":"20250330_youtube-push-ertesites-kikapcsolasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5658dde-3e9f-4822-b435-e44512133cd1.jpg","index":0,"item":"d1872ef1-b597-4b95-bd62-8e66d31d3453","keywords":null,"link":"/tudomany/20250330_youtube-push-ertesites-kikapcsolasa","timestamp":"2025. március. 30. 16:03","title":"Meg fogja érezni, ha a YouTube elkezdi bevezetni az új fejlesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Vlagyimir Putyin nemrég javaslatot tett arra, hogy hogyan kellene kiszorítani Ukrajnában Zelenszkijt a hatalomból, Donald Trumpnak azonban ez nem tetszik.","shortLead":"Vlagyimir Putyin nemrég javaslatot tett arra, hogy hogyan kellene kiszorítani Ukrajnában Zelenszkijt a hatalomból...","id":"20250330_donald-trump-vlagyimir-putyin-zelenszkij-orosz-olaj-masodlagos-vam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c1ece79-dfd8-46cf-9437-b8daf59b60b4.jpg","index":0,"item":"a8ff77ad-ad80-4d65-ad90-b75a7762dc1e","keywords":null,"link":"/vilag/20250330_donald-trump-vlagyimir-putyin-zelenszkij-orosz-olaj-masodlagos-vam","timestamp":"2025. március. 30. 20:06","title":"Trump „nagyon dühös” Putyinra, 25 százalékos másodlagos vámot szabhat ki az orosz olajra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a75133b-6265-4a08-bace-a4ad7aa61af7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A férfi többek között azt kiabálta: „nem rendőr kell ide, hanem hóhér. És mindnyájatokat fel kell akasztani”.","shortLead":"A férfi többek között azt kiabálta: „nem rendőr kell ide, hanem hóhér. És mindnyájatokat fel kell akasztani”.","id":"20250330_tisza-part-alairasgyujtes-onkentesek-tamadas-kelenfold-ferfi-elfogatoparancs-korozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a75133b-6265-4a08-bace-a4ad7aa61af7.jpg","index":0,"item":"b3c7e9da-1933-4a66-807b-112b6d943405","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_tisza-part-alairasgyujtes-onkentesek-tamadas-kelenfold-ferfi-elfogatoparancs-korozes","timestamp":"2025. március. 30. 21:16","title":"Körözik a férfit, aki Kelenföldön rátámadt a tiszás aláírásgyűjtőkre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: az első magyarországi levélbombás merénylet.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250330_Elvitelre-levelbombas-rejtely-Szazadfordulos-bunugyek-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"21ca435c-064a-4d28-9ad6-b0c2fd482c12","keywords":null,"link":"/itthon/20250330_Elvitelre-levelbombas-rejtely-Szazadfordulos-bunugyek-podcast","timestamp":"2025. március. 30. 06:00","title":"A nagy levélbombás rejtély, amely lázban tartotta Magyarországot │ Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28c3c1e6-5b88-4f7a-bf3e-2efe5f9ad9d7","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"A Nemzetközi Olimpiai Bizottság tizedik elnöke a zimbabwei Kirsty Coventry, egyben az első afrikai, egyúttal az első nő a sportvilág legfontosabb posztján. 2008-ban Egerszegi Krisztina 17 éves világcsúcsát múlta felül.","shortLead":"A Nemzetközi Olimpiai Bizottság tizedik elnöke a zimbabwei Kirsty Coventry, egyben az első afrikai, egyúttal az első nő...","id":"20250330_kirsty-coventry","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28c3c1e6-5b88-4f7a-bf3e-2efe5f9ad9d7.jpg","index":0,"item":"1d77ae47-3054-4534-b856-4c4d9e0d67bb","keywords":null,"link":"/360/20250330_kirsty-coventry","timestamp":"2025. március. 30. 10:30","title":"Egerszegihez hasonlóan hátúszó specialista volt a NOB első elnöknője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem a BMW 3, nem az Audi A4 és nem is a Mercedes E-osztály a legnépszerűbb német autó az Egyesült Államokban, hanem a...
Nem a BMW 3, nem az Audi A4 és nem is a Mercedes E-osztály a legnépszerűbb német autó az Egyesült Államokban, hanem a VW Jetta. Évi 100 ezer példány kel el belőle az Újvilágban, nem csoda, ha a gyártását áttették a tengerentúlra, a Jetta ezentúl Mexikóból érkezik hozzánk. A Jetta története 1979 óta íródik, ez már a hatodik generáció (9,6 millió példány kelt el az előzőekből), és ez a legjobb. Az új Jetta visszavág azoknak, akik évtizedeken csak csúfolták. A puttonyos Golf gúnynév előtt gyakran bélyegezték azzal is: elöl kisautó, hátul konténer.
További képek a galériában
bcs
A Jettát már nem tekinthetjük Golf-származéknak, sokkal inkább a nagyobb Passat területére merészkedett. Akkora, mint a kettővel korábbi Passat, hat centivel kisebb a tengelytávja az újénál, de 7,3-mal nagyobb a Golfénál. Nagyon jól kufárkodtak az ácsmértékkel, a Jetta szemlátomást alig kisebb a Passatnál. Óhatatlanul magyarázkodni kellett az érdeklődőknek, hogy nem ez az új Passat. Közel olyan széles, az orra kísértetiesen hasonlít, a sziluettje is ugyanaz, így nem csoda, ha keverik az utcán. A jettásoknak ez jól jön, az egy számmal nagyobb autó sokak érdeklődését felkelti a céges hierarchiában. A főnöki Passat mellett még izmosnak is tűnik majd a félárú, de szexisebb Jetta. Bent persze más a helyezet. A Passat prémium jellege semmivé tűnik, ha beülünk a kocsiba. A beltér még a Golfénál is szegényesebb, ugyanakkor kellemes az egyszerűhöz szokott szemnek és ergonomikus a kéznek. Az anyagválasztás és a hangulat ugyanakkor inkább a Polo felé lejt. A műszerfal kissé a vezető felé hajlik, de ez sajnos nem párosul béemvés dinamizmussal.
Aki a Golfot szereti, nem fogy csalódni a Jettában, kormányzása precíz, váltója pontos, fékei harapósak. A kuplung-, a gáz és a fékpedál nem azonos magasságban vannak, így szokni kell a lábemelgetést.
bcs
A Jetta új dimenziót magas emberek is élvezhetik, a jó mélyre leültethető vezetőülésben bőven van hely (csak a térdemet ne vertem volna be folyton beszálláskor a kormányba), akárcsak a hátsó utasoknak is. Soha nem látott méretekkel büszkélkedhet az utastérben a Jetta, a csomagtartó nagy, de az elődöknél kisebb. Az előző Jettában 527 literrel, a Borában 550 literrel gazdálkodhatunk, ezúttal be kell érnünk 510 literrel. Ami óriási a Golf 350 literjéhez mérten. Ezért is hívják a Jettát hátizsákos Golfnak. A csomagtartóból is ledönthetjük a hátsó ülések háttámláit, ám nem olyan elegánsan, mint a Passatban. Kioldja a kis kar a reteszt, de az üléstámlán lökni kell ahhoz, hogy eldőljön, ráadásul nem is kapunk sík padlót, egy tízcentis lépcsővel kell számolnunk, ha nagyobb cuccot pakolunk be.
A 105 lóerős kis motorral csak elégedettek lehetünk, ódákat nem fogunk zengeni dinamizmusáról. Halkan és kulturáltan üzemel, de erőt csak padlóig taposva lehet kicsikarni az 1,2 TSI-ből. Hamar kéri a hatos fokozatot, ám, ha haladni akarunk, jócskán vissza kell kapcsolni. Ha hagyjuk, hogy a váltásesedékesség-jelző diktálja a tempót – vigyázat, kerüli a turbó dolgoztatását - , bravúros fogyasztás lesz a jutalmunk. A 400 kilométeres vegyes (városban és országúton) fogyasztás nálunk 6,66 literre alakult száz kilométerenként. Pedig a klímának már mennie kellett.
bcs
Hétköznapi autókat, kis motorral szerelt Suzukikat, Renault-okat, Fiatokat és furgonokat könnyen megelőzünk, de komolyabb autókkal ne próbálkozzunk, csak akkor előzzünk, ha hagyják. Hatodik fokozatban 130-nál 2600-at forog a főtengely, 120-nál 2400-at, 100-nál 2000-et. 128 kilóval könnyebb mint az arasszal hosszabb Passat, ám ez nem érződik menet közben, sőt, kissé hajlamos az alulkormányzottságra, futóműve jobban elpattog az útról, mint amit a Golfnál vagy a Passatnal elvárhatunk.
Jó az alapfelszereltsége, dönthető üléstámlák, ESP, isofix-rögzítés, hat légzsák, klíma és elektromos ablakok mindenképpen járnak, ám motor- és felszereltség-fronton is jelentősen alulmarad bátyjával szemben a Jetta, véges az extralista, főleg, ami a vezetéstámogató rendszereket, vagy a xenonfényt, az állítható futóművet és a luxust illeti. 1,2-es motorral 4,948 millió forintért juthatunk a Jettához, a tesztautóért 400 ezerrel többet kértek (metálfény 116 ezerért, ülésfűtés 113 ezerért, esőérzékelős ablaktörlő, automatikusan felgyulladó világítás, coming home funkcióval 55 ezerért, tempomat 53 ezerért, dupla klíma 52 ezerért, könyöktámasz 50 ezerért).