Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b1f911f-98ee-4bbb-9a6d-6636aa1e2a0a","c_author":"Jungheinrich","category":"brandchannel","description":"Amikor egy webáruházból rendelt termék megérkezik, vagy egy bolt polcáról leveszünk valamit, ritkán gondolunk bele, mi mindennek kellett történnie, hogy az áru odajusson. A háttérben az intralogisztika dolgozik: az anyagmozgatás, a raktározás és gyártás közötti összehangolt logisztikai folyamatrendszer. Ez a szektor a gazdaság létfontosságú, de kevéssé ismert motorja, ami komoly hatással van a környezetünkre is. A terület egyik legfontosabb hazai szereplőjének, a Jungheinrichnek célja, hogy 2030-ra saját működése szén-dioxid-semleges legyen, 2050-re pedig teljes értéklánca elérje a nettó zéró kibocsátást.","shortLead":"Amikor egy webáruházból rendelt termék megérkezik, vagy egy bolt polcáról leveszünk valamit, ritkán gondolunk bele, mi...","id":"20250522_jungheinrich-fenntarthatosag-az-intralogisztikaban-vezeto-nelkuli-targoncak-mobil-robotok-magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b1f911f-98ee-4bbb-9a6d-6636aa1e2a0a.jpg","index":0,"item":"f05a7a85-111c-4dc8-8ed1-d4f1adb7d018","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250522_jungheinrich-fenntarthatosag-az-intralogisztikaban-vezeto-nelkuli-targoncak-mobil-robotok-magyarorszag","timestamp":"2025. május. 27. 07:30","title":"Fenntarthatóság az intralogisztikában: a vezető nélküli targoncák, mobil robotok elterjedése a hazai piacon lassan halad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Jungheinrich Hungária Kft.","c_partnerlogo":"2b5681f7-2be2-41a2-b449-eafef36cad80","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"4909245a-c313-40b8-b039-41036fafb715","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A kisebb, kompaktabb modellek kezdenek előretörni a piacon. ","shortLead":"A kisebb, kompaktabb modellek kezdenek előretörni a piacon. ","id":"20250527_Ez-a-15-legnepszerubb-villanyauto-most-Europaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4909245a-c313-40b8-b039-41036fafb715.jpg","index":0,"item":"071a500f-f73b-47cb-9dca-b2f881880eb5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_Ez-a-15-legnepszerubb-villanyauto-most-Europaban","timestamp":"2025. május. 27. 08:53","title":"Ez a 15 legnépszerűbb új villanyautó most Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555f5a10-a77b-4d31-bc66-7db15eb8b683","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Konkrétumot azonban nem közölt a portugál klasszis.","shortLead":"Konkrétumot azonban nem közölt a portugál klasszis.","id":"20250527_cristiano-ronaldo-al-nasszr-atigazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555f5a10-a77b-4d31-bc66-7db15eb8b683.jpg","index":0,"item":"45ee1296-9ab3-4559-9b14-a0819d73e46c","keywords":null,"link":"/sport/20250527_cristiano-ronaldo-al-nasszr-atigazolas","timestamp":"2025. május. 27. 11:58","title":"Talányos üzenetben utalt arra Ronaldo, hogy elhagyja a szaúdi csapatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d434e64d-b7b8-4406-9d55-c6609b74329e","c_author":"Szentirmai Áron","category":"kkv","description":"Varga Zoltán ügyvédje lapunknak arról beszélt, minden jel arra mutat, hogy az Index előbb látta a vádiratot, mint az ügyet tárgyaló bíró, ezért feljelentést tettek személyes adattal való visszaélés miatt.","shortLead":"Varga Zoltán ügyvédje lapunknak arról beszélt, minden jel arra mutat, hogy az Index előbb látta a vádiratot, mint...","id":"20250527_Varga-Zoltan-Central-Mediacsoport-vademeles-ugyeszseg-szemelyes-adattal-valo-visszaeles-24-vadirat-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d434e64d-b7b8-4406-9d55-c6609b74329e.jpg","index":0,"item":"ebd9cb0e-6383-49bd-a1fb-b41c97c753c1","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_Varga-Zoltan-Central-Mediacsoport-vademeles-ugyeszseg-szemelyes-adattal-valo-visszaeles-24-vadirat-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 12:46","title":"Feljelentést tett Varga Zoltán, a 24.hu tulajdonosa – „Előbb jutott el a nyilvánossághoz a vádirat, mint a bíróhoz”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","shortLead":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","id":"20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e.jpg","index":0,"item":"f153f902-98ab-480b-8c90-659ec30e2971","keywords":null,"link":"/elet/20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","timestamp":"2025. május. 27. 13:46","title":"Pornóoldalakat vizsgál az EU, mert a gyerekek egy kattintással hozzáférhetnek a tartalmukhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c81a8ca9-9161-4e6b-bf53-18c4d7da72ec","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A projekt kiemelten fontos az indiai légierő számára, amelynek gépparkja főként orosz és volt szovjet repülőgépekből áll.","shortLead":"A projekt kiemelten fontos az indiai légierő számára, amelynek gépparkja főként orosz és volt szovjet repülőgépekből...","id":"20250527_India-Pakisztan-vedelmi-miniszter-lopakodo-vadaszgep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c81a8ca9-9161-4e6b-bf53-18c4d7da72ec.jpg","index":0,"item":"68fc7988-3a40-4bf4-9ea1-fa47aad5673e","keywords":null,"link":"/vilag/20250527_India-Pakisztan-vedelmi-miniszter-lopakodo-vadaszgep","timestamp":"2025. május. 27. 11:50","title":"Lopakodó vadászgépet fejleszt India, hogy felvegye a versenyt Pakisztánnal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66b24ef8-2058-468c-b641-9fc1c6ce4a58","c_author":"Ballai Vince","category":"kkv","description":"Közel nyolcmilliárdos bevételt ért el a stadionüzemeltető, a profitot pedig bő megháromszorozta az előző évhez képest. A Sportfive Hungary Kft.-nek még soha nem volt ekkora nyeresége, nagy részét ki is vette osztalékként.","shortLead":"Közel nyolcmilliárdos bevételt ért el a stadionüzemeltető, a profitot pedig bő megháromszorozta az előző évhez képest...","id":"20250527_groupama-arena-sportfive-hungary-kft-2024-es-beszamoloja-nyereseg-profit-bevetelnovekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66b24ef8-2058-468c-b641-9fc1c6ce4a58.jpg","index":0,"item":"b150c9a4-7f84-45b5-afc3-b0aeb8be0419","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_groupama-arena-sportfive-hungary-kft-2024-es-beszamoloja-nyereseg-profit-bevetelnovekedes","timestamp":"2025. május. 27. 11:05","title":"Rekordprofitot hozott tavaly az üzemeltetőnek a Fradi-stadion, szép kis osztalékot vágott zsebre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","shortLead":"Egy friss felmérés szerint még mindig az infláció miatt aggódnak a legtöbben. ","id":"20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"1e40dd9d-ed0e-49be-b7f5-7ad6e80f5e94","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250526_anyagi-bizonytalansag-magyarorszag-felmeres","timestamp":"2025. május. 26. 11:25","title":"Tíz magyar felnőttből kilenc anyagi bizonytalanságot érez, és a többség még rosszabb helyzetre számít a közeljövőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A tesztautó prototípus volt, de nagyszériás. Nem lehet másképp nevezni, hisz legalább 200 van belőlük, és hamarosan újabbak állnak forgalomba. Amerikában bárki lízingelheti, Európában egy-két éven belül újabb cégek vásárolnak flottájukba tüzelőanyag-cellás Mercedest. Csak ott érdemes a 800-1000 ezer dolláros havidíjat kiperkálni, ahol hidrogénkút is van, Los Angelesben 5, Berlinben 3, Hamburgban, Stuttgartban, Münchenben, Frankfurtban egy-egy helyen lehet tankolni. De van kút Hollandiában, Görögországban, Olaszországban, Svájcban, Izlandon, Ausztriában és Spanyolországban is.
További képek a galériában
bcs
Meglepő az volt benne, hogy látszólag semmi meglepetéssel nem szolgál. Csak navigációs kijelzőn mutatott energiaáramlás, a fordulatszámmérőt helyettesítő teljesítménymérő, a hangtalan indítás jelzi, hogy különleges autóban ülünk. A környezetbarát jármű teljesen alkalmas a mindennapi használatra, energiaszükséglete átszámítva 2,8 kilogramm benzinnek felel meg. Ha forintban nézzük, már nem olyan rózsás a helyzet. A B-osztály 0,97 kilogramm hidrogént eszik átlagosan 100 kilométerenként. Németországban a hidrogén kilóját 9 euróért mérik, tehát 2444 forintból teszünk meg 100 kilométert. Ugyanennyi pénzért 6-7 liter benzint kapunk. A terv az, hogy 2015-re 5 euró alá szorítsák le a hidrogén árát.
bcs
A szendvicspadlós építésnek köszönhetően, az utasok kényelmét semmi nem csorbítja, a padló alatt elfér az űrtechnika. Az egyik utas, egy kínai újságíró nehezen akarta megérteni, hogy minden B-osztály ilyen magas, azt hitte, csak a tüzelőanyag-cella miatt emelték meg. A tesztelt autóban lévő tüzelőanyag-cella 40 százalékkal kisebb, mint az elődmodell A-osztály F-Cellben használt, 30 százalékkal erősebb, miközben 30 százalékkal kevesebbet fogyaszt.
Villanymotorjának maximális teljesítménye 100 kW/136 LE, nyomatéka 290 newtonméter. Átlagos teljesítménye 95 lóerő. Hatótávja 385-400 kilométer. A villanymotor az első tengelyt hajtja, a szervokormány és az légkondicionáló kompresszora is elektromos hajtású, ezek működtetéséről a lítium-ion akkumulátor gondoskodik. Ezt fékezési energiával töltjük, de sokszor, ha a rendszer szükségesnek tartja, a tüzelőanyag-cella is rátölt.
bcs
A technológia nagy hátránya, hogy nehéz, a B-osztály tömege üresen 1809 kiló. Ennek ellenére jól megy az autó, nulláról száz kilométer/órás tempóra 11 másodperc alatt jut el, a nyomaték már nulla fordulattól rendelkezésre áll. Végsebessége 170 kilométer/óra.
A hidrogéntartály és a tüzelőanyag-cellák nem vesznek el helyet az autóból, a lítium-ionos akkumulátorok ellenére továbbra is 416 literes a csomagtartó. Ez utóbbi 35 kW teljesítményű és 1,4 kWh kapacitású. Az autó -25 fokos hidegben is elindul, annál alacsonyabb hőmérsékleten nem működik. Újratöltése 700 baros kútnál 3 percet vesz igénybe, 3,7 kilogramm sűrített hidrogéngáz fér a tartályba.
[[ Oldaltörés (Hogy működik? ) ]]
A tüzelőanyag-cellás technológia elektromos áramot és hőt termel egy elektrokémiai folyamat során, amely a cellákban a tartályból vett hidrogén és a légkörből nyert oxigén között játszódik le. A reakció mellékterméke víz, a kipufogón csak ez távozik, gőz formájában. Az így keletkezett energia hajtja meg az autót a villanymotor segítségével.
bcs
A rendszer részei: 1) tüzelőanyag-cellák (egymás után összekapcsolva, valójában galvánelemek). A rendszer lelke egy protonáteresztő membrán (elektrolit), amely elválasztja a hidrogént (az anódon halad át) és az oxigént (a katódon halad át). A katalizátor szerepét platinaréteg tölti be. Ez utóbbi pozitív töltésű protonokra (hidrogén-ion), illetve negatív töltésű elektronokra bontja szét a hidrogén atomokat. A protonok áthatolnak a tizedmilliméter vastagságú membránon, és az oxigénnel vizet alkotnak. Az elektronok nem jutnak át, ezeket visszatartják. Az elektronok többlete az egyik oldalon és hiánya a másikon eredményezi az elektronok mozgását a pólusok, az anód és a katód között, azaz elektromos áram jön létre.
2) gáztartály: 3 tartályban tárolja az autó a nagy nyomáson (700 bar) összesűrített hidrogéngázt.
3) akkumulátor: a lítium-ion elem tárolja az elektromosságot és segít a kigyorsításban. A tüzelőanyag-cella és a fékezési energia visszavezetése révén töltődik.
4) villanymotor: nagy nyomatékú elektromotor, amelyet a tüzelőanyag-cellákban előállított áram és az akkumulátorban tárolt áram hajt meg.