Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a33d074-04bd-4c26-aa38-5ce64c5d6fec","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyben ketten kaptak letöltendő börtönbüntetést, a bíróság két további vádlottat felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt, míg két másikat próbaidőre bocsátottak.","shortLead":"Az ügyben ketten kaptak letöltendő börtönbüntetést, a bíróság két további vádlottat felfüggesztett szabadságvesztésre...","id":"20250606_posta-imre-itelet-elso-fok-szabadsagvesztes-alkotmanyos-rend-elleni-szervezkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a33d074-04bd-4c26-aa38-5ce64c5d6fec.jpg","index":0,"item":"a080706b-6659-411a-b169-fa3383246999","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_posta-imre-itelet-elso-fok-szabadsagvesztes-alkotmanyos-rend-elleni-szervezkedes","timestamp":"2025. június. 06. 07:24","title":"Első fokon 5 év fegyházat kapott a politikusokat és más közéleti szereplőket halálra ítélő Posta Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","shortLead":"Az épület félmilliárd forint EU-s támogatásból épült fel, a látogatókat pedig két darab aszott halfej fogadja.","id":"20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcae4cea-cf5f-4a61-a885-166d38947479.jpg","index":0,"item":"aa1ece8c-68a5-437b-a57e-17d2b865dbf2","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_Furdore-gyanusan-hasonlito-muzeumot-talalt-Hadhazy-Akos","timestamp":"2025. június. 06. 15:42","title":"Fürdőre gyanúsan hasonlító, uniós pénzből épült múzeumot talált Hadházy Ákos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint az emberek kíváncsiak arra, a Mészáros nevén lévő 1400 milliárd forintból mennyi ténylegesen az övé.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint az emberek kíváncsiak arra, a Mészáros nevén lévő 1400 milliárd forintból mennyi...","id":"20250605_magyar-peter-meszaros-lorinc-teves-beszelgetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"e10b8e9d-a1a3-48ae-b115-5e671d19db0b","keywords":null,"link":"/itthon/20250605_magyar-peter-meszaros-lorinc-teves-beszelgetes-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 21:33","title":"Magyar Péter ismét írt Mészáros Lőrincnek és tévés beszélgetésre hívta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86294b67-e144-4481-87b4-833cd1879a87","c_author":"Balla István","category":"360","description":"Az oktatás, a lakhatás, a munka, a család; minden egyre jobb, a kormánynak köszönhetően nagyon jó fiatalnak lenni Magyarországon – röviden így foglalható össze Hankó Balázs kultúráért és innovációért felelős miniszter önfényező beszéde, amit elvileg kutatási adatokkal is altámasztott. Hogy milyenekkel, na, azt nem tudjuk.","shortLead":"Az oktatás, a lakhatás, a munka, a család; minden egyre jobb, a kormánynak köszönhetően nagyon jó fiatalnak lenni...","id":"20250607_Hanko-miniszter-szerint-csudajo-fiatalnak-lenni-ma-Magyarorszagon-de-tenyleg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86294b67-e144-4481-87b4-833cd1879a87.jpg","index":0,"item":"c317204f-2e45-4e92-9895-5f825c41ad26","keywords":null,"link":"/360/20250607_Hanko-miniszter-szerint-csudajo-fiatalnak-lenni-ma-Magyarorszagon-de-tenyleg","timestamp":"2025. június. 07. 10:30","title":"Hankó miniszter szerint csudajó fiatalnak lenni ma Magyarországon. De tényleg az?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4cccd5ca-b13b-49a4-9ff5-8ef3ab022ee7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az idei futamra szinte teljesen megújult a pálya központi része. ","shortLead":"Az idei futamra szinte teljesen megújult a pálya központi része. ","id":"20250606_Uj-tukorsima-aszfaltot-kapott-a-Hungaroring-celegyenese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4cccd5ca-b13b-49a4-9ff5-8ef3ab022ee7.jpg","index":0,"item":"8b26d5c2-12cd-4e2c-8f2e-37a4a1974682","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Uj-tukorsima-aszfaltot-kapott-a-Hungaroring-celegyenese","timestamp":"2025. június. 06. 07:18","title":"Új, tükörsima aszfaltot kapott a Hungaroring célegyenese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","shortLead":"Két hónapja történt a szomorú eset, de a zenész most beszélt először róla.","id":"20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cb750c0-3497-4ee4-ad37-2d72428bba39.jpg","index":0,"item":"51233dbe-0d34-4849-8833-82070a12e8ac","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Elhunyt-Deak-Bill-Gyula-felesege","timestamp":"2025. június. 06. 19:37","title":"Elhunyt Deák Bill Gyula felesége, 45 évig voltak házasok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","shortLead":"Vitézy Dávid szerint a Lázár János által bejelentett 10 pontos közlekedési reform az első nyári hétvégén megbukott.","id":"20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e5847574-b0d6-4186-b540-077f585ee202.jpg","index":0,"item":"271730b3-4a46-421a-a469-520ac7ddc171","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Mindenki-megy-Balatonra-mar-a-punkosdi-hetvege-elso-napjan-osszeomlott-a-vasuti-kozlekedes","timestamp":"2025. június. 07. 14:00","title":"Mindenki megy Balatonra, már a pünkösdi hétvége első napján összeomlott a vasúti közlekedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"642e82db-65dd-425a-a75c-bb999e101fda","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"Már gyerekkorban megtanuljuk, hogy az evésnek rengeteg funkciója van, aminek semmi köze az éhséghez – például az érzelmek kezelése, így nem csoda, hogy sokan már a fogyókúra közben jelentkező első feszültségre is túlevéssel reagálnak. Miért fontos, hogy (újra) megtanuljunk kapcsolódni a testünkhöz, hogyan lehet felülírni a rossz berögződéseket, és miért baj, ha evés közben a kedvenc sorozatunkat nézzük? Kohlné Dr. Papp Ildikó pszichológussal, dietetikussal beszélgettünk.","shortLead":"Már gyerekkorban megtanuljuk, hogy az evésnek rengeteg funkciója van, aminek semmi köze az éhséghez – például...","id":"20250606_hvg-mindent-vagy-semmit-fogyas-pszichologiai-buktatok-tartsadalom-etkezes-erzelmek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/642e82db-65dd-425a-a75c-bb999e101fda.jpg","index":0,"item":"1154d7b9-696a-4370-9a40-a48947df4dd9","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-mindent-vagy-semmit-fogyas-pszichologiai-buktatok-tartsadalom-etkezes-erzelmek","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Érzelmek a fogyás útjában – hogyan törjünk ki a túlevéshez vezető ördögi körből?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Insignia ST 4x4 teszt: kiegyenesít minden kanyart
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Ízlelgetve a négykerékhajtású kombi, dízel Opel Insigniát kellemes érzések lesznek úrrá rajtam.
Ízlelgetve a négykerékhajtású kombi, dízel Opel Insigniát kellemes érzések lesznek úrrá rajtam. Pedig alkotóelemeivel nem vagyok megelégedve, pontosabban nem vagyok maradéktalanul megelégedve.
További képek a galériában
bcs
Az automatikus váltó lomhán, ridegen és későn kapcsol, hagyja szenvedni a motort, és hiába van kézi üzem, nem enged váltani. Az autó nehéz, a 160 lovas motor erőlködik folyamatosan, csak a sport beállítás teszi dinamikussá. De az sem vág hátha. Hangos a dízel, mind alapjárata, mind menet közbeni hangzása tolakodó, zavaró és kellemetlen – igaz a hangszigetelés kiváló, 100-nál ugyanúgy halljuk, mint 160-nál. A kombi csomagtartója nem egy hodály, látványos inkább, mint praktikus. Igaz, egy bringa kényelmesen befér fektetve és a többféle csomagrögzítő eszköz (120 ezer forintos felár) még a törékeny tárgyak szállítására is alkalmassá teszi. A csomagtartó elektromosan nyitható, drága, de hasznos extra (120 ezer forint). A motor kínlódásának a tankoláskor fizetjük meg az árát, az Insignia kombi a maga közel 2 tonnájával 8,7 liter gázolajat kért 100 kilométerenként. Hatótávja nem túl nagy, 6-700 kilométeres (vegyes üzemben).
bcs
Ennyit az összetevőkről. A kocsi egyben nézve mégis tetszett. Mert szép, elegáns, okos, izgalmas, intelligens, jól felszerelt és kényelmes. A hátat jól tartja a sportos vezetőülés, a memóriás fotel kérésre kiszálláskor hátracsúszik. Parkoláskor elfordul a jobb oldali tükör, elöl és hátul is vannak érzékelői a parkoló radarnak. Az ülésfűtés télen lehet hasznos, a Bluetooth-kapcsolatos telefonálás elengedhetetlen egy ilyen üzleti autóban. A telefonálás azonban nem zavartalan, a hatszáz kilométeres együtt kocsikázás során kétszer megszakadt a beszélgetés, valami bezavart az összeköttetésbe. Az Infinity hangrendszer szépen szól, a fedélzeti számítógép magyarul kommunikál, a navigáció pontos és érthető (felára 478 ezer forinttal hifivel együtt).
bcs
A hátsó ülésen is kényelmes az Insignia, a hátsó sor ledöntésével sík csomagtartót kapunk. Apró tárolókban is gazdag az Insignia, használható a könyöktámasz (itt találhatjuk az USB-csatolót), a kesztyűtartó és tágasak az ajtózsebek is. Pohártartóból négy van a kocsiban, két hátsó utas könyöklőt használhat. Az okos világítása révén az Insigniából esőben, autópályán és szűk városi kereszteződésekben is jól látunk, illetve jól látszunk. A Sport felszereltségi szinten széria állítható futómű révén keményebbre, vagy puhábbra hangolhatjuk az autót (a sport üzemmód választásakor a sebességfüggő kormánymozdulatokra adott válaszok, a gázadási reakciók és az automatikus sebességváltó váltásai élesebbek lesznek, a lengéscsillapítók az optimális útfekvés érdekében keményednek. Beállításai az információs és szórakoztató rendszer képernyőjén megjelenített menüben testre szabhatók. Bekapcsolásakor a sportos hangulatot és érzetet tovább erősíti a műszerfal megvilágításának fehérről vörös színre váltása.) Jó úton ezzel még élvezzük is a vezetést, rossz úton azonban bármit kapcsolhatunk, a futómű hangos és felüt az úthibákon. Ennek egyik oka természetesen a peres gumival szerelt 19-es kerék (234 ezer forint felár, elektromos első ülésekkel).
bcs
Ami igazán élményautóvá teszi mindennek ellenére az Insigniát, az az összkerékhajtás (520 ezer forintos felárért). Vele minden kanyar feladat, amit lehetőleg nagy tempóban kell bevenni. Fogcsikorgatva, de bármilyen melót teljesít. Az adaptív 4x4 rendszer proaktív, azonnal oda küldi a nyomatékot, ahol ezt igényli az elektronika. Összetevői között találjuk a nyomatékátviteli berendezést (TTD) és a hátsó tengelynél lévő, részlegesen önzáró, elektronikus, eLSD differenciálművet. Mindkettő a Haldex egységek legfrissebb generációját képviseli, karbantartást nem igényelnek. Az adaptív összkerékmeghajtás szervesen kapcsolódik az Opel Insignia Sports Tourer többi dinamikus vezérlőrendszeréhez. Így sokkal sportosabban is reagál a sport üzemmód aktiválásakor.
Az adaptív összkerékmeghajtás előnyei már induláskor érezhetők: a stabil gyorsulás és a maximális tapadás érdekében a nyomatékátviteli berendezés mind a négy kereket meghajtja. Normál körülmények elsőkerék-hajtású az autó. Gyorsításkor és kanyarokban a változó első/hátsó tengelyre jutó nyomatékelosztás inkább hátsókerék meghajtás érzetét kelti. A részlegesen önzáró, elektronikus differenciálmű a hátsó tengelyhez irányított nyomatékot ahhoz a kerékhez továbbítja, amelynél arra a leginkább szükség van. Ezáltal az Opel Insignia Sports Tourer intenzív gyorsítás vagy nagy sebességű sávváltás esetén is biztosan irányítható marad. Az ESP visszajelző felvillanását, de megcsúszást sem tapasztaltam, pedig kanyarokban és elforduláskor lassítás helyett a gázpedálra léptem.
bcs
Nagy élmény volt hazai pályán látni, hogyan ismeri fel a közúti jelzőtáblákat (sebességkorlátozás, előzési tilalom) az Insignia (Opel Eye 146 ezer forintért), ezt korábban csak külföldi tesztek során tapasztaltam. Időben, pontosan felismeri és jelzi a korlátozást, de a feloldásról is tájékoztat a kamerás rendszer. A navigáció is tudja a határokat, ám a kamerás felismerés révén az ideiglenes, illetve új korlátozásokról is értesülünk.
A kormány nagyon jó fogású, alul vágott, sport módban közvetlen, a műanyagbetétje recseg, ez igaz az autó belsőépítészetében alkalmazott egyéb fényes műanyagokra. Mindenkinek tetszett ugyanakkor a barna bőr (felára 850 ezer forint), amivel az üléseket bevonták. Újdonság volt számomra itthoni Opelben a sávelhagyásra figyelmeztető jelzés is, lelkesen sípol, ha index nélkül súroltam a közép-, illetve útszéli burkolati csíkokat.