Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ae7dc95-2433-4127-a9c5-dfd7e7f3beeb","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Kellemetlenségeket okozhat a mobil, ha túl sokat árul el a gazdájáról. Ennek egyik bizonyítéka az a kutakodás, amit az USA-ba beutazók most gyakrabban tapasztalhatnak. Szakértők tanácsokat osztogatnak. Biztos tipp nincsen, de életszerűen hatékony ötletek akadnak.","shortLead":"Kellemetlenségeket okozhat a mobil, ha túl sokat árul el a gazdájáról. Ennek egyik bizonyítéka az a kutakodás, amit...","id":"20250513_hvg-usa-hatarellenorzes-telefon-szamitogep-kozossegi-oldalak-amerikaba-belepes-tanacsok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ae7dc95-2433-4127-a9c5-dfd7e7f3beeb.jpg","index":0,"item":"603514a2-b743-4962-8ad6-4311a287f2e8","keywords":null,"link":"/360/20250513_hvg-usa-hatarellenorzes-telefon-szamitogep-kozossegi-oldalak-amerikaba-belepes-tanacsok","timestamp":"2025. május. 13. 09:30","title":"Megtagadhatják-e a belépést, ha rosszat írtam Trumpról? Egyáltalán elvehetik-e a telefonomat, amikor be akarok lépni az USA-ba?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","shortLead":"130 éve persze még nem is Skodának hívták a céget. ","id":"20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af71976b-82b7-46f6-b611-1c666fb2f3f9.jpg","index":0,"item":"8c455581-ca6f-4e44-a41f-762f6cb18fa5","keywords":null,"link":"/cegauto/20250514_Elektromoskent-tert-vissza-a-Skoda-1899-ben-gyartott-elso-motorkerekparja","timestamp":"2025. május. 14. 20:20","title":"Autók előtt motorok: visszatért gyökereihez a Skoda egy retrofuturista géppel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga javaslatát, mert lát esélyt a megegyezésre. Trump tárgyalási stratégiája szomorújáték. Ha egy szuperhatalmat irányítasz, nem ignorálhatod a világot. Trump a vámháborús romhalmaz tetején ünnepli saját magát. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Putyin ismét sikeresen vert éket Európa és Amerika közé. Putyin és Zelenszkij nem azért terjesztette elő a maga...","id":"20250513_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"8d3f8e2b-1df4-4546-b7c0-4d7dc5eca4ad","keywords":null,"link":"/360/20250513_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 13. 10:44","title":"Putyin az orránál fogva vezeti Trumpot; Trump még mindig beveszi, hogy Putyin ártatlan – a világsajtó készül az ukrán–orosz béketárgyalásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49e24584-f4e8-4e76-9aa2-a00c5eadaa9b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Karácsony Gergely most azt a személyt nevezte ki Bolla Tibor utódjának, aki annak idején az orosz metrókocsik cseréjére kiírt tender irányításában részt vett. ","shortLead":"Karácsony Gergely most azt a személyt nevezte ki Bolla Tibor utódjának, aki annak idején az orosz metrókocsik cseréjére...","id":"20250513_karacsony-gergely-fopolgarmester-bolla-tibor-bkv-vezerigazgato-levaltas-vitezy-david","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49e24584-f4e8-4e76-9aa2-a00c5eadaa9b.jpg","index":0,"item":"f9cea468-ad16-4b53-b593-03b19d661def","keywords":null,"link":"/itthon/20250513_karacsony-gergely-fopolgarmester-bolla-tibor-bkv-vezerigazgato-levaltas-vitezy-david","timestamp":"2025. május. 13. 10:46","title":"Vitézy: Nehezen hihető, hogy Karácsony hat év után egy cikkből döbbent rá, hogy korrupció lengi be a BKV-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"012eefa6-bd37-490f-a394-68733237b3a1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vannak azonban bizonyos személyek, akik mentesülnek majd a törvény hatálya alól.","shortLead":"Vannak azonban bizonyos személyek, akik mentesülnek majd a törvény hatálya alól.","id":"20250514_Benyujtottak-a-torvenyt-ami-feljogositja-az-onkormanyzatokat-arra-hogy-eldontsek-kik-koltozhetnek-be-a-telepulesre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/012eefa6-bd37-490f-a394-68733237b3a1.jpg","index":0,"item":"1d080594-576a-4db0-b3de-2dc003ae0b5e","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Benyujtottak-a-torvenyt-ami-feljogositja-az-onkormanyzatokat-arra-hogy-eldontsek-kik-koltozhetnek-be-a-telepulesre","timestamp":"2025. május. 14. 07:55","title":"Benyújtották a törvényt, ami feljogosítja az önkormányzatokat arra, hogy eldöntsék, kik költözhetnek be a településre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","shortLead":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","id":"20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66.jpg","index":0,"item":"28eba896-e5c6-47c0-97a5-de0f17a7109b","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","timestamp":"2025. május. 14. 15:50","title":"Mezítlábas horvát csellóművész dolgozta fel Korda György Reptér című dalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","shortLead":"Eddig több mint ezer madár kapott vakcinát, de ez még csak a kezdet. ","id":"20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef732ee7-a9f6-48d5-a430-4dd2628623c4.jpg","index":0,"item":"f2839d37-1948-436f-bc03-c9da0caf16ba","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250513_Nem-olcsok-a-flamingok-oltasi-programot-inditanak-a-magyarorszagi-allatkertekben-a-madarinfluenza-miatt","timestamp":"2025. május. 13. 17:53","title":"Drága a flamingók élete, oltási programot indult a magyarországi állatkertekben a madárinfluenza miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6db780f-3322-4d43-a050-e6ece5b18668","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Rá egyébként nem vonatkozik az Olaszországban általános kezdőjogsis korlátozás.","shortLead":"Rá egyébként nem vonatkozik az Olaszországban általános kezdőjogsis korlátozás.","id":"20250513_Kimi-Antonelli-suliba-is-200-ezer-euros-AMG-vel-jar-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6db780f-3322-4d43-a050-e6ece5b18668.jpg","index":0,"item":"c93d7d73-3b6f-4b45-b337-10471df9f64a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250513_Kimi-Antonelli-suliba-is-200-ezer-euros-AMG-vel-jar-video","timestamp":"2025. május. 13. 08:12","title":"A Mercedes F1-es ifjonca, Kimi Antonelli suliba is 200 ezer eurós AMG-vel jár – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Opel Astra Sports Tourer teszt: 4156 kilométer alatt sem találtam hibát
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Nagyot nőtt a kombi Astra, elődjénél 18 centivel hosszabb, 4,7 méterjével már igazi lifestyle kombi, kilóg a kompakt...
Nagyot nőtt a kombi Astra, elődjénél 18 centivel hosszabb, 4,7 méterjével már igazi lifestyle kombi, kilóg a kompakt kategóriából. Igaz, a méretnövekedésből csak az autó eleje profitált, a hátsó utasok nem kaptak több helyet, a csomagtér 40 litert veszített az elődhöz képest – de mennyivel szebb lett!
További képek a galériában
bcs
Ergonomikusan megtervezett, kényelmes, elektromosan állítható deréktámasszal ellátott kakaó színű bőrülésekben utazhatunk a legjobban felszerelt Astra kombiban, a belteret bézs és barna, puha műanyag borítja és díszíti, az összhang és a minőség majdnem olyan, mint az Insigniában, de azért találunk illesztési hézagokat és kopogós elemet is.
Az ülésfűtéssel, nagy navigációval, kétoldali automatikus klímával, intelligens xenonfénnyel, elektromos napfénytetővel, állítható keménységű futóművel (kormányzással és gázreakcióval, azaz flex ride) 18 hüvelykes könnyűfém kerekekkel, elektromos rögzítőfékkel, hangulatvilágítással, tempomattal, Bluetooth-szal, kartámasszal, síalagúttal, tárolócsomaggal felszerelt kombi árcédulája egy álomautóéval vetekszik - 8,725 millió forint. Húzós ez az ár, de a nagyon gazdagon felszerelt Opel Astra Sports Tourer már nem az a fehér kombi Astra, amit megszokhattunk a magyar utcaképben. Ez már valóban egy álomautó a magyar ember, a magyar családapa számára. Pedig csak azt nyújtja, amit egy dolgos férfi elvár autójától: kényelmes, szép, biztonságos, tágas, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt.
bcs
A menettulajdonságairól alkotott képet nem a falról akasztottuk le, 4156 kilométert tettünk meg a tesztautóval, szinte mindenféle minőségű úton használva az autót: tengerszinten, 1000 méter magasan, kánikulai hőségben és 10 fok alatti hűvösben, esőben, szélviharban, hídon, alagútban, nagyvárosban és hegyi tanyán, szikrázó napsütésben és fekete éjszakában. Hibát vagy meghibásodásra utaló jelet nem tapasztalatunk, az autó tette a dolgát, az 1,7 literes, 125 lovas dízelmotor pont azt nyújtotta, amit vártunk tőle. 160 kilométer/órás sebességnél 2800-at, 140-nél 2500-at, 130-nál 2200-at, 120-nál 2050-et forog a főtengely.
bcs
Az üresen is 1,5 tonnás kocsi megpakolva, három személlyel autópályán tartotta a 170 kilométer/órás utazósebességet, de a combos emelkedőkön, meredek hágókon és a tű éles toszkán szerpentineken kevésnek bizonyult, ott rendesen kellett visszaváltogatni, nem ritkán kettest, sőt egyest is. Akinek ez a teljesítmény kevés, választhatja a kétliterest 160 lóerővel, a felára nem jelentős, a tesztelt Cosmo felszereltséggel 265 ezerrel drágább. Magyarországon nem indokolt az izmosabb motor, itthon ritkán kaptatunk fel nulláról 600 méter magasra.
A xenonfények nagy szolgálatot tettek, éjszaka is szinte nappali világosságot teremtettek az autó előtt, autópályán a rendszer agya megnyújtotta a csóvát, országúton megvilágította az út jobb oldalát, tolatáskor és kanyarodáskor pedig az autó mellett is átláthatóvá tette a sötétséget. A LED-es nappali fénybumeráng kiemeli az autó szépségét és távolról is jelzi, hogy jövünk.
bcs
A malomkerekek ellenére a futóműre egy rossz szavam sem lehet, nagy tempójú kanyarokban is fekszik az úton, rossz burkolaton sem kellemetlen, a felfüggesztés állítható keménységével pedig örömautózássá tehetjük a szerpentineket. Persze, csak amíg a család bírja. Bár sport üzemmódban (amikor keményebb a futómű, feszesebb a kormányzás és élénkebben reagál a motor a gázadásra) sokkal tovább tűrték jajongás nélkül a kaptatókat, a kényelmes tour üzemmódot csak a teszt kedvéért próbáltam ki – nagy változást nem éreztem a normálhoz képest. A sport beállítást a magyarul kommunikáló fedélzeti számítógépben testre is szabhatjuk, az élvezetek fokozása végett vörösre vált a szép műszerórák egyébként fehér háttérvilágítása.
bcs
A hosszú, több mint négyezer kilométeres teszt során volt alkalmam megismerkedni a különböző tankolási taktikákkal, az olasz önkiszolgáló kutakat nem múlhatja felül semmi. Rengeteg gázolajat öntöttem az Astrába, a végső elszámolásnál azonban mégis az Opelnél örülhetnek, a tesztautó szinte mindig megpakolva, 100 kilométerenként átlagban 6 liter naftát kajált meg. A fedélzeti számítógép az utolsó néhány száz kilométer hajrázós gyorsasága miatt 6,4 literre hozta ki a fogyasztást, az előző tesztelő pedig 8,1 litert égetett be a memóriába.
[[ Oldaltörés (Mennyit nyel a csomagtartó?) ]]
A hatsebességes váltó pontos, a takarékos üzemet váltás-esedékességi jelzés segíti, a multifunkciós kormány jó fogású, precíz. A navigáció többnyire a helyzet magaslatán van, csak sajnos elkövettem azt a hibát, hogy nem ellenőriztem le indulás előtt, hogy van-e a kocsiban DVD. Memóriából ment az útvonaltervezés és navigálás, így amint letértem Firenze Certosa kijáratnál az autópályáról, elveszítette a fonalat. Ha beírtuk a GPS-koordinátákat, amikor megérkeztünk, büszkén jelezte, hogy elérte a célterületet, egyébként úgy 20-30 kilométerre pontosan tudtuk, hogy merre járunk. Szerencsére már feltalálták a papír alapú térképet is, így nem kellett csak autópályán közlekednünk, ha a szomszéd faluba akartunk leruccanni.
bcs
Az alaphelyzetben 500 literes (a kalaptartóig 1000, tetőig akár 1550 literrel is gazdálkodhatunk, teljes hasznos hossz ledöntött első üléssel 1,85 méter – az Insignia kombi maximális térfogata 1530 liter) csomagtartó családi és céges használatra is kitűnő, szája nagy, padlója alacsony. Amikor megláttam, hogy a feleségem mennyi és milyen méretű táskákkal, bőröndökkel, dobozokkal, csomagokkal (legalább három hónapra, tornádó-, cápa- és cunami veszélyre is felkészülve) ébresztett a hajnali indulás előtt, megrémültem. Vagy őt, vagy a gyereket, vagy a rengeteg holmit hagyom otthon – gondoltam. Aztán ésszel és okos asszonyi segítséggel mindennek megtaláltuk a helyét, de annyira, hogy még hazaérkezés után három nappal is találtam elrejtve néhány pár cipőt, strandlabdát és a fiam elő sem vett búvárfelszerelését.
bcs
Némi felárért és a pótkerékről lemondva, kapunk padló alatti rekeszeket, rögzítő síneket, elválasztó hálókat. A kalaptartó cseles, ha rácsapunk felemelkedik. A csomagtérben, a vezető közelében és a két első ülés között is találunk 12 voltos csatlakozót. A könyöktámasz többfunkciós, a váltó mögötti tárolóegységbe pakolhatjuk az apróságokat, az USB-csatolót a középkonzol aljára tették, jól elérhető, nagy és egyedi formás pendrive-okat is rádughatunk.
A hátsó üléseket kapcsolóval a csomagtérből is ledönthetjük, a hátsó utasok kényelmét pohártartós könyöktámasz fokozza. Magam mögött kényelmesen elférek az Astra kombiban, magasabb ember mögött már nem ilyen rózsás a helyzet.
Egy előzetes jelentés szerint a hajó „rosszkor volt rossz helyen”, a legénység hiába tett meg minden tőle telhetőt, a Bayesian az időjárásnak nem tudott ellenállni.