Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","shortLead":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","id":"20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6.jpg","index":0,"item":"a400dca2-6f08-4a83-ae82-4efe81e6142b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","timestamp":"2025. április. 17. 20:20","title":"2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","shortLead":"A 112-es telefonszám üzemeltetője gyors intézkedést ígért.","id":"20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c45c6ef8-3804-46a4-b2bc-909a11ac4eec.jpg","index":0,"item":"38395ce1-25e4-48b5-9106-355c8b6896f7","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_112-romania-magyar-segelyhivo-lekezelo","timestamp":"2025. április. 17. 17:23","title":"„Már azzal szívességet tettem, hogy megszólaltam magyarul” – lekezelően beszélt a romániai segélyhívó diszpécsere egy marosvásárhelyi magyar nővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban; hogy miért, az csak most derült ki.","shortLead":"A Gossip Girl és a Buffy, a vámpírok réme sztárja, Michelle Trachtenberg 39 éves korában halt meg idén februárban...","id":"20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dffa4373-7c10-4b35-a111-c777460c0653.jpg","index":0,"item":"6ebbcc86-3a76-407d-8fdc-287838128d58","keywords":null,"link":"/elet/20250417_Kiderult-mi-okozta-Michelle-Trachtenberg-halalat","timestamp":"2025. április. 17. 08:23","title":"Kiderült, mi okozta Michelle Trachtenberg halálát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f3ded9f-8a87-44da-8902-a2c67ca5d596","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"23 olimpiai arany, gól 96 méterről, 149-0 egy focimeccsen és 231 futam dobogó nélkül az F1-ben. ","shortLead":"23 olimpiai arany, gól 96 méterről, 149-0 egy focimeccsen és 231 futam dobogó nélkül az F1-ben. ","id":"20250418_megdonthetetlen-rekordok-michael-phelps-steffi-graf-max-verstappen-nico-hulkenberg-florence-griffith-joyner-tom-king-wycombe","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f3ded9f-8a87-44da-8902-a2c67ca5d596.jpg","index":0,"item":"e479c3a5-1fac-496b-b619-785be5a8719c","keywords":null,"link":"/sport/20250418_megdonthetetlen-rekordok-michael-phelps-steffi-graf-max-verstappen-nico-hulkenberg-florence-griffith-joyner-tom-king-wycombe","timestamp":"2025. április. 18. 17:30","title":"Ezeket a rekordokat tényleg senki nem tudja megdönteni! Legalábbis most még ezt hisszük","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti, hogy az amerikaiak többet képesek fogyasztani és beruházni, mint amennyit termelnek. Ezt az teszi lehetővé, hogy Amerika olcsón tud forrásokat bevonni, míg magas hozamokkal fektet be külföldön.","shortLead":"A fenntarthatóan finanszírozható külkereskedelmi hiány, amely ellen Trump küzd, valójában idilli állapot, azt jelenti...","id":"20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"fd250ca0-9061-4dd9-9eb0-16c9bb489f56","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250417_Az-USA-idilli-allapotban-volt-aztan-jott-Donald-Trump","timestamp":"2025. április. 17. 07:39","title":"Az USA idilli állapotban volt, aztán jött Donald Trump","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b18fc9d3-869c-444f-91a2-08d0e8854a4c","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Olyan globális kereskedelempolitikai szabály nem létezik, hogy az exporttöbbletet produkáló országokra válaszul vámokat lehet kivetni – mondja Balás Péter, aki több mint négy évtizedet töltött el kormányzati és uniós tisztségekben.","shortLead":"Olyan globális kereskedelempolitikai szabály nem létezik, hogy az exporttöbbletet produkáló országokra válaszul vámokat...","id":"20250417_hvg-balas_peter_trump_vampolitikajarol_vesztesekrol_vilagdzsungelrol_pisztoly_azasztalon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b18fc9d3-869c-444f-91a2-08d0e8854a4c.jpg","index":0,"item":"5ce7bcee-80a0-487e-9ffe-2dc96d36f285","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-balas_peter_trump_vampolitikajarol_vesztesekrol_vilagdzsungelrol_pisztoly_azasztalon","timestamp":"2025. április. 17. 16:30","title":"Ott a pisztoly az asztalon, ki süti el először? Balás Péter Trump vámháborújáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","shortLead":"A kislányt a lakóhelyétől 400 kilométerre találták meg egy 27 éves férfinál.","id":"20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ff5446-d84d-4082-9430-887e6d44dee5.jpg","index":0,"item":"91269952-4614-4a8b-9fde-139f595d2cb9","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_emberrablas-10-eves-kislany-roblox-discord","timestamp":"2025. április. 17. 14:25","title":"Elrabolt egy férfi egy 10 éves kislányt, akivel a Robloxon ismerkedett meg","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c78da024-3ee8-4a72-80ef-cef109adba58","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Célzott támadásokhoz is kihasználták azokat a biztonsági réseket, amelyek az Apple eszközeiben tátonganak. A jó hír, hogy néhány mozdulattal megszabadulhat tőlük. ","shortLead":"Célzott támadásokhoz is kihasználták azokat a biztonsági réseket, amelyek az Apple eszközeiben tátonganak. A jó hír...","id":"20250417_apple-iphone-ipad-macos-frissites-biztonsagi-hibak-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c78da024-3ee8-4a72-80ef-cef109adba58.jpg","index":0,"item":"5340e5b8-de6d-4093-bfee-7f8c9d510b83","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_apple-iphone-ipad-macos-frissites-biztonsagi-hibak-javitas","timestamp":"2025. április. 17. 09:03","title":"Vészfrissítést adott ki az Apple, az iPhone mellett más eszközök is érintettek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust...
Bár a nemzetközi sajtótájékoztatón nem volt téma, ott izzott a levegőben a kérdés, az újabb belső kannibalizmust hogyan nyeli le a VW-csoport. A Tiguannal azonos padlólemezre épített, ám annál sokkal kifinomultabb, technikai és kényelmi berendezéseit tekintve gazdagabb és drágább modell a motorokon kívül nem sokban osztozik a wolfsburgi hobbiterepjáróval – a gyártó elképzelései szerint egy kaszttal feljebb keresi vásárlóit a Q3. A célcsoportok bemutatásakor feltűnt, hogy az Audi nem számít 30 év alatti vásárlókra, ha megnézzük az árlistát, talán megértjük, miért: a legolcsóbb Q3 Magyarországon 9,17 millió forintba kerül (elsőkerékhajtással, 140 lovas dízelmotorral) (ennek ellenére már el is adtak kettőt a hazai kereskedők). Ha ez soknak tűnik, nézzük meg a konkurens BMW X1 árlistáját – egyik 19, másik egy híján húsz. A Mercedes lemaradta a versenyben, a BLK-nak vagy GLC-nek tervezett kompakt SUV még nincs a piacon. Az X1-es BMW-nek van még pár jó hónapja, a spanyol Martorellben júniustól készülő Q3 ősszel érkezik a kereskedésekbe, hozzánk csak novemberben.
bcs
Biztonságos, és csendes autózást kínáló karosszériája nagyszilárdságú acélfajtákat tartalmaz. A kompakt autó tömege (elsőkerékhajtással) 1445 kilogramm, ebből a karosszéria csupán 301 kiló. A motorfedél és a csomagtér-ajtó alumíniumból készül, 8,8, illetve 10,8 kilogrammosak, azaz feleannyit nyomnak, mint az acélból készült hagyományos alkatrészek.
bcs
Az újdonság légellenállási együtthatója (cw) 0,32-es értékével különösen alacsonynak számít. Zárt, burkolt padlólemez, spoilerek, új kidolgozású hűtőmaszk csökkentik a légellenállást. Az Audi új kompakt SUV-modelljének hosszúsága 4,39, szélessége 1,83, míg magassága 1,59 méter.
A Q3 választható LED-es nappali fényéről két LED-lámpa és egy U alakú fényvezető cső gondoskodnak, az egység teljesítménye csupán 10 watt. A hátsó LED-csík két lámpácskája 2 wattos. A kanyarodás jelzését 21 LED-del, a féklámpa fényét 18-cal oldották meg. Az autót rendelhetjük kanyarodó xenonlámpákkal és automatikus távfénnyel is (ez a forgalomtól és az úton lévő fényviszonyoktól függően automatikusan fel- és lekapcsolja a távolsági fényszórót). De sosem elég a fénydiódákból, bent is izzik a technika, az ajtókat, a kapcsolókat, a lábteret, a belső tükröt, a Bose hangszórókat LED-fények teszik láthatóvá és a belteret komfortosabbá.
bcs
Az Audi Q3 elöl olyan tágas, mint egy Q5, hátul olyan mértéktartó, mint az A3 – öt ember befér, négy kényelmesen. Csomagtartója alaphelyzetében 460 literes, az osztott hátsó üléstámlái lehajtásával 1365 literig bővíthető. Míg a tetősín a szériafelszereltséget gazdagítja, a kocsi sokoldalúsága és mindennapos használhatósága különböző extraként kapható csomagrendező elemekkel fokozható.
bcs
Az Audi Q3 szériafelszereltsége bőséges: a chorus rádió éppúgy benne van, mint a légkondicionáló berendezés, illetve számos biztonsági rendszer, például a frissített ESP. Extralistája hosszú, az elektromos állítású, fűthető bőrülésektől az elektromosan nyíló panorámaablakig több millió forintot elkölthetünk bevásárláskor. A parkoló-asszisztens igény szerint önműködően manőverezi az autót a parkolóhelyre, miközben a vezetőnek csupán a gázadásról és a fékezésről kell gondoskodnia. A rendszer oldalirányban is érzékeli a feltűnő akadályokat és idejében figyelmezteti a vezetőt. Az Audi side assist radarérzékelői segítségével könnyíti a sávváltási manővereket, míg az Audi active lane assist – akár enyhe kormánykorrekciókkal is – az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segíti. A sebességhatár-kijelzés a fontos közlekedési jelzéseket ismeri fel és mutatja a vezetőnek. Ez újdonság a Q-modelleknél. A 60 gigás merevlemezes meghajtóval működő MMI navigation plus rendszer kihajtható 7 hüvelyk képátlójú, színes monitora nagyfelbontású háromdimenziós hatású grafikákat jelenít meg. A Google Earth képe állandó 3G-kapcsolat révén szinte élő útvonaltervezést biztosít, bár kissé későn jelzi a kanyarodást. Olyan tökéletes a felbontása, hogy félő, elbambulunk. A Bose hangrendszere összesen 465 watt teljesítménnyel és 14 hangszóróval működik, de van olcsóbb 8, 10 hangszórós hifi is.
A későbbiekben Audi connect néven jelenik meg a választékban a WLAN-hotspot technikával felvértezett online csomag, amellyel a Q3 modellek az internetre csatlakozhatnak és a kocsiban akár 8 kütyü is szörfölhet a neten, illetve a rendszer segítségével aktuális és pontos információkat kapunk a választott útvonal pillanatnyi forgalomterheléséről.
[[ Oldaltörés (Négy motor és egy ötödik) ]]
Az Audi Q3 két TDI-és két TFSI-motorral érkezik a piacra. A négy négyhengeres erőforrás egyaránt a közvetlen befecskendezés és a turbófeltöltés technikáinak fejlett kombinációját valósítja meg, amelyet a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) és az automatikus motorleállítás és -indítás (start-stop) rendszerei egészítenek ki. Teljesítménytartományuk 125 kW (170 LE) és 155 kW (211 LE) között húzódik. A 103 kW (140 LE) teljesítményű 2.0 TDI erőforrás és az elsőkerékhajtás változata a későbbiekben várható, annak a Q3-nak papíron 5,2 literes lehet a fogyasztása. A teszten kipróbált kocsik ennek a többszörösét is bezabálták, de ezt a svájci lassító forgalomnak köszönhetjük, ahol a lamborghinis, ferraris és aston martinos fiatalok egyetlen szórakozása a lámpától-lámpáig gyorsulás (miközben soha nem lépik át a megengedett 50, 60 kilométeres korlátot). Az erősebb dízel 177 lóerős.
bcs
A 211 lovas benzinmotor hozza az elvárhatót, de nem úgy mozgatja a kocsit, mint ahogy egy Golf GTI-t. Az összkerékhajtás és a terepjárós forma, valamint a jármű tömege miatt nem érezzük túl sportosnak az autót. A 177 lovas dízel 380 Nm-es nyomatéka révén jobb választásnak tűnt, a 140 lovas változat erőssége, hogy kapható elsőkerékhajtással is, így jelentősen olcsóbb.
A titkos favoritra még várni kell, nem tisztázott mikor érkezik a piacra (várhatóan jövő ősszel) a győriek büszkeségével, a tavalyi év motorjának választott 2,5 literes, öthengeres turbós erőforrással szerelt csúcsmodell (ezt a motort teszteltük korábban az Audi TT RS-ben és az Audi RS3-ban is). Mindenesetre mi már jól kipróbáltuk az izomállatot, amely még prototípusként állt a tesztparkban, jóformán azt sem tudhattuk meg, hány lóerős. Szó volt arról, hogy a szériaváltozat 300 lovas lesz, a kocsi adatlapján 310 lóerőt írtak fel a németek, a hivatalos forgalmijában pedig 250 kW szerepelt, ami 340 lóerőt jelent. Mindegy, az adatokon nem érdemes fennakadni, a kocsi bitang jó ezzel a motorral, a svájci kisvárosok nyugalmát minduntalan megzavartuk 0-50 kilométer/órás sprintekkel. Józan ember nem megy gyorsabba, az éves fizetését is kockáztatja, ha megfogják a subarus zsaruk.
bcs
Tanult kolléga megpróbálkozott egy házi gyártmányú launch controllal (még a nagymamájától tanulta), ami annyira jól sikerült, hogy miközben a nem túl egyértelmű német forgalmit olvasgattam az anyósülésen egy kisebb eszméletvesztésen is átestem, amikor beindult az öt henger kikapcsolt ESP-vel, padlógázzal, fékről leugrással. Részben a gyönyör, részben a rosszullét felelt az ájulás közeli élményért, ugyanezt a 211 lovas benzinessel nem lehetett eljátszani, a dízellel nem is próbálkoztunk.
Az Audi négy induló motorváltozatát egyaránt hidraulikus lamellás tengelykapcsolóval működő quattro állandó összkerékhajtással kombinálja. Az erősebb TDI- és TFSI-változatok már szériakivitelben a hétfokozatú S tronic sebességváltóhoz csatlakoznak. Az opciós Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer automatikus, dinamikus és komfort fokozata mellé újat, egy efficiency üzemmódot (hatékonyság: szabadon futás, fékenergia-visszanyerés, start-stop rendszer) kapott (akárcsak az A6-osban), amelyben a gázelvételt követően az Audi Q3 a tengelykapcsoló kiemelésével szabadon gördülhet. Kívánságra az Audi e váltóművéhez kormánykerék-kapcsolóbillentyűket is kínál. A benzines változat start-stopja hamarabb és szebben indít újra, mint a dízelé.
Kézi váltóval nem vezettük a kocsit, meg voltunk elégedve a duplakuplungos egységgel, bár néha érdemes volt kézzel is váltani a kormány mögötti kapcsolókkal. Az összkerékhajtás aszfalton kijátszhatatlan, füves úton szépen lehet csúsztatni az autót, és ha sikerül valamelyik kerekét a levegőbe emelni (mint ahogy az egyik képünkön), akkor láthatjuk, hogyan működik az ESP programjaként az elektronikus differenciálzár (az elsőkerekes változatnál csak az első, a quattrónál mindkét tengelyen dolgozik).
bcs
A Q3 futóműve elöl MacPherson, hátsó felfüggesztései négykaros konstrukciók, szervokormánya elektromechanikus. Az elektromechanikus rögzítőfék és az emelkedő-asszisztens egyaránt az alapfelszereltség része, amelyekhez a későbbiekben a lejtőn ereszkedést segítő asszisztensrendszer is társul. Az Audi drive select szabályzórendszer segítségével a vezető a jármű számos főegységének működését – köztük az extrafelszerelésként rendelhető adaptív csillapítás-szabályzással – négy üzemmód szerint szabhatja egyéni igényeire.
Az Audi Q3 hasmagassága nem túl megengedő, csupán 17 centi, nagyon ne merészkedjünk vele terepre. Ráadásul az S-line csomagban kapható sportos futómű még 2 centivel lejjebb engedi a kocsi testét, így a terepezés ki van zárva.