szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Az indiai Maruti Suzuki augusztus 4-én bejelentette, hogy drasztikusan csökkenti a magyar Suzuki-gyárnak szánt dízelmotorok exportját, mert egyébként képtelen kiszolgálni a növekvő hazai igényeket.

Az indiai piacon a helyi gyártású Suzuki Swift olyan ellenfelekkel küzd, mint a Ford Figo, a VW Polo és a hamarosan a piacra törő Honda Brio. Jelenleg 3-4 hónapos várólistára kényszerülnek a vásárlók, ezért a Suzuki havi 18-20 ezerre kívánja feltornászni a termelést a jelenlegi 10-11 ezerről. Már 30 ezernél is több a megrendelés. Az új, nálunk más rég futó Swift modell gyártását szeptemberben kezdik meg Indiában.

MTI / Kovács Tamás


A dráguló benzin miatt Indiában megnőtt a dízel autók iránti kereslet, azoknál a típusoknál, amelyek mindkét üzemanyaggal kínálják a kocsit, 70:30 arányban vezet a dízel. Az indiai gyár évente 35-35 ezer dízelmotort szállít az esztergomi gyárba, a következő hat hónapban ezt a minimálisra csökkentik.

A dízelmotoros Swiftek sorozatgyártása Esztergomban idén februárban kezdődött meg, ahol ebből a modellből eddig csak benzinmotoros autók készültek. A Magyar Suzuki Zrt. akkori tervei szerint ebben az évben 18 ezer harmadik generációs Swiftet állítanak elő a gyárban 1,3 literes dízelmotorral.

A Suzuki a GM-Fiat 1,25 literes dízelmotorjait használta az előző szériás Swiftben, de amint azt korábban megírtuk, a szintén Esztergomban gyártott Suzuki SX4-hez (és az azzal azonos Fiat Sedicihez) a Fiattól rendeli majd az 1,6 literes dízelmotort.

A benzines Suzuki Swift tesztjéről az Autómenedzser.hu autós portálon olvashat.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Már kétmillió Suzukit gyártottak Esztergomban

Csütörtökön legördült a futószalagról a kétmilliomodik Esztergomban gyártott Suzuki. A vállalat vezetése öt éven belül tervezi a hárommilliomodik autó legyártását, miközben a Suzuki hazai eladásai az elmúlt években folyamatosan csökkentek: tavaly huszadannyi Suzuki kelt el Magyarországon, mint hat éve.

MTI Autó

Beszólt a Suzuki-elnök a Volkswagennek

A törés jelei mutatkoznak a Volkswagen AG és a Suzuki Motor Corp között kialakult együttműködésben. A japán cég elnöke csípős megjegyzéseket tett blogján a Volkswagenre.

Autó

850 lovas a legerősebb Suzuki SX4

Múlt hétvégén tartották a világ leghíresebb hegyi autóversenyét, a Pikes Peak International Hill Climbet, ahol a Suzuki legendája, Nobuhiro „Monster” Tajima 9:51.278 idejével új csúcsot állított fel. A japán versenyző – aki egy 850 lóerős SX4-essel indult az Unlimited kategóriában – a világon elsőként faragta 10 perc alá az időeredményt a coloradói Sziklás-hegységben kialakított 19,99 kilométer hosszú, 156 kanyarból álló pályán.

Autó

Milyen kocsit vezet a Suzuki-vezér?

A Magyarországon működő jelenlegi és jövőbeli autógyárak első embereit kérdeztük autóvezetési szokásaikról. A Prémium Autó 2011 különszámnak a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója, Takeucsi Hiszasi nyilatkozott.