Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cea96e90-4b31-466f-8ce2-66e6448e7d79","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Nagyon eltalálta 2024-ben a piaci folyamatokat az Nvidia: a chipgyártó halmozza a rekorderedményeket, és várhatóan jövőre is hasonlóan tud teljesíteni. Részvényesei örülhetnek, mivel a cég értéke már olyan nagy, hogy akkor is nevetve tovább tud lépni, ha esetleg az Egyesült Államok gazdasági folyamatai kedvezőtlenre fordulnának 2025-ben, sőt, január 6-án újabb nagy dobás várható.","shortLead":"Nagyon eltalálta 2024-ben a piaci folyamatokat az Nvidia: a chipgyártó halmozza a rekorderedményeket, és várhatóan...","id":"20241230_nvidia-mesterseges-intelligencia-tozsde-recesszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cea96e90-4b31-466f-8ce2-66e6448e7d79.jpg","index":0,"item":"3d4defbb-1b28-4613-bdfc-1a0d3e106c8f","keywords":null,"link":"/360/20241230_nvidia-mesterseges-intelligencia-tozsde-recesszio","timestamp":"2024. december. 30. 16:00","title":"A társaság, amelyiknek még Trump se tud ártani: mi vár 2024 sikercégére, az Nvidiára az új évben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","shortLead":"Akkor is kaphatnak prémiumot, ha a társaság veszteséges.","id":"20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"802e9089-e48b-4420-a049-b783b47f5d38","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Az-allami-cegek-vezetoinek-jovedelmenek-hatara-mostantol-a-csillagos-eg","timestamp":"2024. december. 31. 12:10","title":"Az állami cégek vezetőinek jövedelmének határa mostantól a csillagos ég","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A milliárdos egy véleménycikkben és bejegyzéseiben is kampányol a szélsőjobboldal mellett. ","shortLead":"A milliárdos egy véleménycikkben és bejegyzéseiben is kampányol a szélsőjobboldal mellett. ","id":"20241230_Musk-Nemetorszag-valasztasok-Scholz-Trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ad0bf1c-061a-4e67-a40a-700cdf20251b.jpg","index":0,"item":"ffa9cef0-8c97-46c8-a0ea-2335c57e551b","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Musk-Nemetorszag-valasztasok-Scholz-Trump","timestamp":"2024. december. 30. 17:26","title":"A német kormány szerint Elon Musk befolyásolni akarja a februári választásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – felvetették a kérdést, hogy vajon a repülőgép végében lévő ülések biztonságosabbak-e a többinél.","shortLead":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve...","id":"20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8.jpg","index":0,"item":"7f78a4d5-09ad-4882-aee5-27fa3ed780ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","timestamp":"2024. december. 30. 17:27","title":"Tényleg biztonságosabbak a repülőgépek hátsó ülései egy baleset esetén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"3,2 százalékkal nőnek a juttatások.","shortLead":"3,2 százalékkal nőnek a juttatások.","id":"20241231_Megjelent-a-rendelet-a-nyugdijemelesrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d12de094-f4dd-429d-95de-b985d43ffb93.jpg","index":0,"item":"799793b9-0cc3-41ab-9d76-0648890b559e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241231_Megjelent-a-rendelet-a-nyugdijemelesrol","timestamp":"2024. december. 31. 10:06","title":"Megjelent a rendelet a nyugdíjemelésről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","shortLead":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","id":"20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742.jpg","index":0,"item":"482e1b02-d960-4f50-a5d0-58a4b06d67db","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","timestamp":"2024. december. 30. 18:09","title":"Börtönre ítélték a belgrádi iskolai ámokfutó szüleit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Triesztben egy osztrák, a szicíliai Cefaluban egy német turista halt meg a szálláshelyén szén-monoxid-mérgezésben.","shortLead":"Triesztben egy osztrák, a szicíliai Cefaluban egy német turista halt meg a szálláshelyén szén-monoxid-mérgezésben.","id":"20241231_olaszorszag-turistak-szen-monoxid-mergezes-halal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"fce021fd-fba9-4749-9e79-ff256cc84812","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_olaszorszag-turistak-szen-monoxid-mergezes-halal","timestamp":"2024. december. 31. 13:56","title":"Külföldi turisták haltak meg szén-monoxid-mérgezésben olaszországi szálláshelyükön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"249a0637-30ea-464b-9b14-5a256ebdfff3","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy laza játék az esti koccintás előtt?","shortLead":"Egy laza játék az esti koccintás előtt?","id":"20241231_Szijjarto-Peter-2024-utazasok-kviz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/249a0637-30ea-464b-9b14-5a256ebdfff3.jpg","index":0,"item":"9d10bc9f-b284-46db-bc8e-b6216ded4e02","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Szijjarto-Peter-2024-utazasok-kviz-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 11:06","title":"Vajon hány kilométert utazott 2024-ben Szijjártó Péter? Hány országot látogatott meg? Hány órát töltött a levegőben? Kvíz!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
2011-ben két szakaszban választjuk ki az év tesztautóját. Az első körben hét kategóriában (kisautók, alsóközép-kategória, középkategória, egyterűk, SUV/terepjárók, nagyautók/luxusautók, sportautók/kabriók) mérettetnek meg az autók. A döntőben a kategórianyertesek közül legtöbb szavazatot kapó autó lesz az év tesztautója 2011-ben. A versenyben lévő kisautók: Citroen C-Zero/Peugeot iOn, Smart electric, VW Polo Bluemotion, Opel Corsa, Nissan Micra, Chevrolet Aveo, Mazda 2, Nissan Juke, Toyota Yaris, Fiat Panda, Skoda Fabia RS.
Minden olyan autó helyet kap a szavazólistán (77 kocsi), amelyekről az Autómenedzser.hu és a hvg.hu oldalain 2011-ben tesztet olvashattak, így a szokásos tesztautók mellett a nemzetközi menetpróbákon vezetett példányokra is voksolhatnak. Minden kategóriára 72 órán át lehet szavazni, a döntőbe jutó autókra pedig tíz napon át. A legtöbb szavazatot kapott autó lesz 2011 tesztautója. A versenyt hatodszorra hirdetjük meg. 2006-ban a Subaru Legacy, 2007-ben a Citroen C4 Picasso, 2008-ban a Lexus LS 600hL, 2009-ben a BMW 3, tavaly az Audi A1 kapta a legtöbb szavazatot.
Év végi játékunk szubjektív ítéletekre ad lehetőséget, a szavazás végeredménye az Autómenedzser.hu olvasóinak véleményét tükrözi. Az autókra január 2-ig lehet szavazni. A játékot, terveink szerint minden évben, az adott évben kipróbált autók bevonásával megismételjük.
Aki elektromos autót akar, de nem golfautót vagy robogót, esetleg mopedautót, annak ma Magyarországon a Mitsubishi i-MiEV mellett a Peugeot Ion és a Citroen C-Zéro közül kell választania. Berlinben, a Michelin Challenge Bibendum rendezvényen kipróbáltuk a villanyos franciákat.
Örömnek nem nevezhető az a kínlódás, amit a Smart ED autózás címén kínál, de mindenképpen tiszteletreméltó az a törekvés, hogy a városi autózásra megalkotott Smart végre megkapja méltó motorját, az elektromos motort. Ezt a kis golfautót pont erre teremtették, emberek gyors, olcsó és egyszerű szállítására, városon belül. Nevezhetjük a tömegközlekedés luxusának is.
Alig megy, hangos és mindenki megelőzi. Mégis győztes. Mégis bajnok. Nem a gumiszaggatásban, vagy a tempós kanyarokban és nem a Váci úton az első, hanem a fogyasztásban. 4,3 liter 100 kilométerenként – ez a legjobb teszteredmény az Autómenedzser.hu ötéves történetében.
Frissült idén az Opel Corsa, de az Opel rátett egy lapáttal a ráncfelvarrásra: fiatalos, izgalmas színekben pompázó színes változatban is kínálják a kisautót. Az 1,4 literes benzinmotorral tettük próbára a népszerű Corsát.
Elégedetlenek voltak a Nissan szakijai az új Micrával. Nem volt pedig vele semmi gond, de úgy érezték, hiányzik tetejéről a hab. Az új kompresszoros motorral feltették az i-re a pontot. Nemzetközi próbán teszteltük a japán márka ígéretét.
A lehető legjobban felszerelt Chevrolet Aveót teszteltük 1,6 literes benzinmotorral és automatikus váltóval. Felnőtt a versenytársaihoz, de messze van még a csúcs, az ötcsillagos törésteszt, valamint az 502 literes csomagtartó dicséretre méltó. Ára vonzó, dinamikája kevésbé.
Minden napra tartogatott egy meglepetést a ráncfelvarráson átesett Mazda 2. A jól felextrázott 84 lóerős kisautó ugyanakkor a kategória átlagát képviseli, a mezőnyből csak minőségi megmunkálása, takarékos motorja és köztudott megbízhatósága emeli ki.
Megosztó személyiséggel bővült a kisautók piaca, egy fura szerzettel, egy hobbittal. Egyedi, nem utánoz senkit, izgalmas motorok hajtják és még összkerékhajtással is kapható. Az utcán megbámulják. Van olyan, aki beleszeret, és rögtön megveszi, mások utálkozva méregetik. Teszteltük az alap benzinmotorral és a turbós, 190 lovas csúcsváltozatban is. Az utóbbi lenyűgözött, ám sok érte a 6 millió.
A Toyota trendi kütyüvel, jó színekkel, az elődnél tágasabb beltérrel és használható csomagtartóval indítja harcba sikeres örökzöldjét, a Yarist. Hogy mennyire ragyog majd régi fényében a kisautó csillaga, azt nem a haldokló magyar piac fogja megmutatni.
Egy fabiás életében nagy nap, amikor tesztelheti a csúcsok csúcsát, amikor eldöngetheti a mezőnyt a kompakt ötajtós kisautók legerősebbikével. 180 lóerő nem játék, főleg, ha négy méterre és az első kerekekre korlátozódik. De nem kell félni, a Skoda Fabia RS nem szörnyeteg, csak nagyon megy. Ára nem eltúlzott, csúcsfelszereltséggel is hatmillió forint alatt marad.
Január 4-én éjfélkor zárult le a szavazás, amelyen olvasóink eldönthették, hogy 2009-ben az Autómenedzser.hu autós portálon kipróbált autók közül melyik az év tesztautója. Idén nyolc kategóriában - üzleti autó, cégautó, egyterű, prémium autó, kisautó, élményautó, terepjáró, zöld autó - szavazhattak. 12 ezer szavazatot kaptunk, a legtöbben a BMW 3-ra voksoltak.
Véget ért az Autómenedzser.hu és a hvg.hu szavazós játéka, amelynek végén három szerencsés nyertes 50 ezer forint értékű üzemanyag-utalvánnyal gazdagodik. A játékban mindenki részt vehetett, aki regisztrált és szavazott 2010-ben tesztelt autóinkra. A nyerteseket 8228 játékos közül sorsoljuk ki január 18-án.
Január ötödikén éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2008-ban általunk kipróbált autók közül a legjobb. Idén kilenc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2008 tesztautója. Játékunkban közel tízezer szavazat született. Az első tízben két Skoda, két Saab és két Mazda is helyet kapott, ám az "Az év tesztautója 2008" szavazás nyertese a Lexus LS600hL lett. A második helyen holtversenyben a Fiat 500 és a Saab 9-3 osztozik, harmadik az Opel Zafira.
Lezárult a hvg.hu Cégautó rovatának szavazása, amelyben a szerkesztőségben járt tesztautókra lehetett szavazni. Olvasóink voksai alapján az év családi tesztautója a Mazda6 Sportkombi, az év üzleti tesztautója a Subaru Legacy, az év kisautója a BMW 120d, az év élményautója az Audi S8, az év szabadidő-autója az Audi Q7. A legtöbb szavazatot a Subaru Legacy kapta.
Január másodikán éjfélkor lezárult az a szavazás, amelyen a hvg.hu és az autómenedzser.hu olvasói eldönthették, szerintük melyik a 2007-ben kipróbált autók közül a legjobb. Nyolc kategóriában mérettek meg a tesztautók, a legtöbb szavazatot begyűjtő kocsi lett 2007 tesztautója. Játékunkban idén közel hatezer szavazat született.
Az év negatív hősei a főszereplők, és természetesen a semmiből felbukkant Magyar Péter. De azt is megmutatjuk, miképp fordulhat elő, hogy Orbán Viktor nem rúg labdába Bese atya mellett.