szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A virágzó kínai üzletmenetnek és az Egyesült Államokban növekvő keresletnek köszönhetően a legnagyobb európai autógyártó, a Volkswagen az idei első öt hónapban tovább növelte eladásait.

A vállalat kedden kiadott közleménye szerint az év eleje óta a VW márkából 2,29 millió autót értékesítettek, 9,4 százalékkal többet mint 2011 első öt hónapjában. Májusban az eladások 9,3 százalékkal emelkedtek. A VW eladásai mindössze áprilisban csökkentek az idén, 3 százalékkal.

A pénzügyi válsággal sújtott nyugat-európai piacon - a német belföldi értékesítéseket leszámítva - az év eleje óta a VW eladásai 5,8 százalékkal csökkentek. Németországban a VW a tavalyinál 2,9 százalékkal több autót adott el.

A legnagyobb növekedést a kínai és az észak-amerikai piacon érte el a VW: Kínában 14,7 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 35,7 százalékkal több autót értékesített az idei első öt hónapban, mint tavaly.

A VW vezetősége a wolfsburgi központban és a VWN haszongépjármű gyártó részleg hannoveri központjában kedden tájékoztatta alkalmazottait a vállalat tervezett átalakításáról: a konkurencia által egyes piacokon támasztott kihívásokra válaszul a VW átszervezi kínai tevékenységét és haszongépjármű üzletágát is. A konszern a jövőben nagyobb hangsúlyt helyez a hatékonysági és környezetvédelmi szempontokra is. "Ezekkel az intézkedésekkel megfelelő választ adunk a fokozódó követelményekre" - mondta Martin Winterkorn vezérigazgató Wolfsburgban 15 ezer alkalmazott előtt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!