szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dán Zenvo ST1 mozgatásáról a 7.0 literes V8-as motor gondoskodik, turbóval és kompresszorral megspékelve.

Viszonylag kevésbé ismert a dán Zenvo Automotive nevű sportautó manufaktúra, pedig a svéd Koenigsegg-hez hasonlóan ők is egyedi, kézzel készült masinákat építenek 1000 lóerő feletti teljesítménnyel. Az ST1 névre keresztelt modell prototípusát még 2008-ban mutatták be, és a szükséges engedélyek megszerzése után 2011-ben kezdték el gyártani. Helyesebb lenne úgy fogalmazni, hogy összerakni őket, hiszen összesen 15 példány készült belőle, megőrizve az exkluzivitását.

Zenvo

Éppen emiatt szinte nem is látni egyet sem belőlük, mert a legtöbb a fűtött garázsban pihen, viszont a cég a saját kézben lévő autóit a napokban a monzai versenypályán tesztelte, amiről egy rövid videó is tanúskodik. Ugyan a Zenvo ST1-el még csak közel sem voltak a 375 km/órás végsebességhez, viszont így is feláll a szőr az ember hátán, ahogy beindítják a motorját. A blokk ugyanis egy 7.0 literes V8-as, kompresszorral és turbóval megtámogatott erőgép, melynek teljesítménye 1104 lóerő, maximális nyomatéka pedig 1430 Nm.

Zenvo

További érdekessége, hogy a mai trendektől eltérően nem automata, hanem hatsebességes manuális váltóval kell kapcsolgatni a fokozatok között, és ha ügyes a sofőr, 3 másodperc alatt katapultálhat 0-ról 100 km/órára. Ha ez nem lenne elég, létezik az ST1-ből egy hiperlimitált, háromdarabos széria, amit tehetős amerikai vevőknek szántak 1250 lóerős teljesítménnyel és 1500 Nm maximális nyomatékkal, szigorúan hátsókerék-meghajtással és mechanikus differenciálzárral.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!