szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 12C GT Sprintet versenypályás használatra fejlesztették, de megmaradt az utcai változat precíz kezelhetősége.

A McLarennél bejelentették, hogy új versenyautót dobnak piacra, melynek alapjául az MP4 12C utcai autó szolgál. A 12C GT Sprint nevet viselő pályaautó az utcai verzió és a GT3-as versenyváltozat közötti rést igyekszik majd betölteni, a britek ígérete szerint úgy, hogy megmarad a precíz és könnyed kezelhetőség, de az élmény abszolút pályaautós lesz.

McLaren

Az autó mozgatásáról gondoskodó duplaturbós V6-os erőforrás változatlanul 625 lóerős teljesítményre képes, és a duplakuplungos, hétsebességes automataváltó is az utcai verzióból érkezik, viszont a verseny hűtőrendszer a GT3-as autóból származik. A futómű 40 mm-rel alacsonyabb az alapjául szolgáló modellnél, a tapadás növelése érdekében pedig slick gumikon gurul.

McLaren

Aerodinamikailag is fejlesztettek az autón, így nagyobb légbeömlővel ellátott első lökhárító, karbon motorháztető és egy méretes karbon hátsószárny gondoskodik a leszorítóerőről. Az utastérbe FIA homológ bukókeret került, valamint automata tűzoltórendszer, és természetesen nem maradhatott ki a hatpontos biztonsági övvel felszerelt versenyülés sem. A komfort érdekében az egyetlen extra, amit meghagytak a légkondicionáló berendezés, igaz a gyári rendszert könnyebbre cserélték.

McLaren
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!