Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0b7d083e-d71e-4f11-875d-8f31ba88d115","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Letörött egy nagyobb darab jéghegy az egyik gleccserről Argentínában, és épp akkor borult fel, amikor a turisták is a közelben voltak.","shortLead":"Letörött egy nagyobb darab jéghegy az egyik gleccserről Argentínában, és épp akkor borult fel, amikor a turisták is...","id":"20250203_felborulo-jeghegy-argentina-los-glaciares-nemzeti-park-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b7d083e-d71e-4f11-875d-8f31ba88d115.jpg","index":0,"item":"2997e539-4bab-4b2f-9cd8-55ed4c5b5bfe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_felborulo-jeghegy-argentina-los-glaciares-nemzeti-park-video","timestamp":"2025. február. 03. 09:03","title":"Videón, ahogy turisták előtt felborul egy jéghegy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c696667-dd89-468e-8a7b-759c33b8a7e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Göd-ÉRT Egyesület egy évvel ezelőtt indított pert a gödi akkugyár környezethasználati engedélye ügyében.","shortLead":"A Göd-ÉRT Egyesület egy évvel ezelőtt indított pert a gödi akkugyár környezethasználati engedélye ügyében.","id":"20250203_A-kormanyhivatal-jogserto-modon-tart-vissza-iratokat-a-godi-akkugyarat-erinto-perben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c696667-dd89-468e-8a7b-759c33b8a7e9.jpg","index":0,"item":"336406a3-e6d3-448a-9ad3-9713e00df78e","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_A-kormanyhivatal-jogserto-modon-tart-vissza-iratokat-a-godi-akkugyarat-erinto-perben","timestamp":"2025. február. 03. 12:50","title":"Átlátszó: A kormányhivatal jogsértő módon tart vissza iratokat a gödi akkugyárat érintő perben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra – cserébe kereskedelmi célra hasznosíthatnák a területeket. A legtöbb ajánlat a Déli pályaudvarra érkezett, a Nyugatira a terézvárosi önkormányzat is pályázott, míg a siófoki pályaudvarban senki sem látott fantáziát.","shortLead":"Többek között Garancsi István és Somlai Bálint jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra –...","id":"20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"45d21e3b-1e9f-4007-8b82-4ad38a8fbb53","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NER-es-vallalkozok-vihetik-a-palyaudvarokat","timestamp":"2025. február. 03. 19:18","title":"NER-oligarchák vihetik a pályaudvarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3cb9faf-b1d4-4828-b4fb-5ece4b760916","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Gy. Németh Erzsébet DK-s politikust Áder János volt államfő húga jelentette fel.","shortLead":"Gy. Németh Erzsébet DK-s politikust Áder János volt államfő húga jelentette fel.","id":"20250203_Kegyelembotrany-a-birosag-szerint-a-DK-alelnoke-nem-ragalmazott-amikor-Ader-Janos-hugat-emlegette","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3cb9faf-b1d4-4828-b4fb-5ece4b760916.jpg","index":0,"item":"80fa4bd1-8bc3-4b8e-a118-800361bc4590","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Kegyelembotrany-a-birosag-szerint-a-DK-alelnoke-nem-ragalmazott-amikor-Ader-Janos-hugat-emlegette","timestamp":"2025. február. 03. 16:49","title":"Kegyelembotrány: A bíróság szerint a DK alelnöke nem rágalmazott, amikor Áder János húgát emlegette","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az USA magának is árt a büntetővámokkal, állapította meg a német külkereskedelmi szövetség elnöke, aki szerint nem szabad tétlenül várni, amíg az EU-t is vámokkal sújtja Trump.","shortLead":"Az USA magának is árt a büntetővámokkal, állapította meg a német külkereskedelmi szövetség elnöke, aki szerint nem...","id":"20250202_trump-vamhaboru-buntetovam-nemet-kulkereskedelmi-szovetseg-dirk-jandura-usa-eu-kereskedelmi-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f1fd259-cf12-4b7b-a8e0-d75225cacda0.jpg","index":0,"item":"4939f61b-ff86-4b22-9e35-fe5f44289686","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_trump-vamhaboru-buntetovam-nemet-kulkereskedelmi-szovetseg-dirk-jandura-usa-eu-kereskedelmi-haboru","timestamp":"2025. február. 02. 14:58","title":"A vámvonaton nincsen fék: a németek sem hagyják szó nélkül Trump kereskedelmi háborúját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3538fe55-8503-4d17-9bf4-44e9b079c46d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az ügy azért más, mint a korábbi, hasonló esetek, mert ez a botrány megtapad az elnökön. A tömegek úgy vélik, hogy itt a korrupciót lehet tetten érni, és ez egyesíti őket – nyilatkozta a hírtévének egy szakértő.","shortLead":"Az ügy azért más, mint a korábbi, hasonló esetek, mert ez a botrány megtapad az elnökön. A tömegek úgy vélik, hogy itt...","id":"20250203_CNN-ujvideki-tomegszerencsetlenseg-bukas-vucic-szerbia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3538fe55-8503-4d17-9bf4-44e9b079c46d.jpg","index":0,"item":"d2d82253-ee41-4371-b7fe-b78d76aec583","keywords":null,"link":"/360/20250203_CNN-ujvideki-tomegszerencsetlenseg-bukas-vucic-szerbia","timestamp":"2025. február. 03. 15:30","title":"CNN: Az újvidéki tömegszerencsétlenség bukással fenyegeti a keményvonalas Vucicot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c2d5dc80-3b79-4605-8ec0-e4e474fc1262","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"48 éves korában elhunyt Nagy Ervin filozófus, a Mandiner munkatársa, a Jobbik egyik alapítója.","shortLead":"48 éves korában elhunyt Nagy Ervin filozófus, a Mandiner munkatársa, a Jobbik egyik alapítója.","id":"20250202_meghalt-nagy-ervin-filozofus-jobbik-alapito","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2d5dc80-3b79-4605-8ec0-e4e474fc1262.jpg","index":0,"item":"f82de709-dd53-4222-8f17-351609b0b488","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_meghalt-nagy-ervin-filozofus-jobbik-alapito","timestamp":"2025. február. 02. 12:58","title":"Meghalt Nagy Ervin Jobbik-alapító filozófus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92a86841-ea03-4b0c-b98b-8108c6dd801b","c_author":"EUrologus/Moravecz Kata","category":"360","description":"Mennyire átlátható és a nyilvánosság számára hozzáférhető a parlamenti döntéshozatal a világ különböző részein? Cikkünkben nemzeti parlamentek munkáját hasonlítjuk össze: milyen és mennyit adatot tesznek közzé, mennyire könnyű azokat megtalálni. Például végig kell-e nézni egy adott információ megszerzéséhez a maratoni élő közvetítéseket vagy elolvasni több száz oldalnyi jegyzőkönyvet?","shortLead":"Mennyire átlátható és a nyilvánosság számára hozzáférhető a parlamenti döntéshozatal a világ különböző részein...","id":"20250203_eurologus-europai-parlament-nezeti-parlamentek-nyilvanossag-atlathatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a86841-ea03-4b0c-b98b-8108c6dd801b.jpg","index":0,"item":"64726bc5-16b6-4834-83f5-5e68e11b2e40","keywords":null,"link":"/360/20250203_eurologus-europai-parlament-nezeti-parlamentek-nyilvanossag-atlathatosag","timestamp":"2025. február. 03. 14:41","title":"Ember legyen a talpán, aki meg akarja tudni, hogyan szavazott a képviselője a magyar parlamentben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Honda CR-V 1.6 dízel bemutató: ahogy a piac óhajtja
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Megcsinálták a japán márkánál a trendeknek legjobban megfelelő városi terepest. Az ilyen járművekbe ma már nem kell nagy motor és összkerékhajtás, inkább keveset fogyasszanak, és férjenek be a kedvező céges adósávba is.
Nagyon jól szerepelt ugyanezzel az 1,6 literes i-DTEC jelölésű gázolajos motorral a Honda Civic nálunk korábban. A Civic-hez képest 250 kilóval nehezebb (1550 kilogrammos) CR-V-ben, azt gondolnánk, a kis turbómotornak keservesen nehéz lesz az élete. Szerencsére nincs így.
A Honda CR-V mindig is a masszív, a prémium SUV-okat követő vonal elején foglalt helyet. A dizájn, a tavaly megismert forma az egyedi lökhárítóval, a burkolt kerékjárati ívekkel és a masszív összképet nyújtó karosszériával átörökítette az elmúlt három generáció jellegzetes CR-V-s vonalait. Az újdonság jelen esetben a motorháztető alatt keresendő.
Nem mintha a korábbi a CR-V-hez tartozó 2,2 literes dízellel bármi gond lett volna, de az egyhatos kategóriát, különösen dízelben, nem érdemes az európai piacon kihagyni. A cégautók zöme és az emissziós adótáblák nagyon díjazzák ezt a kategóriát. Ennek megfelelően a Honda C-szegmensű szabadidő-autójában is megjelentek vele. Az 1,6 literes i-DTEC motorban legalább négy-öt olyan technológiai fejlesztés van, amelyek köszönhetően előnyre tett szert a Honda. Eleve a dízelmotorok jellemzően nehezebb súlyát sikerült egy 134 kilós félig alumínium blokká varázsolni. De könnyebbek lettek a dugattyúk és az átlagnál keskenyebb hengerfal is választja el őket egymástól. Ezen túl csökkentették az alkatrészek belső súrlódását, és átdolgozták a szívórendszer geometriáját.
Képgaléria.
D.P.
Az egész munka eredője elvileg az elképesztően alacsony, a gyáriak szerint 4,5 literes gázolajfogyasztás lenne száz kilométerenként. A 2,2 literes dízelnél eleve 116 kilogrammal könnyebb és kisebb motorral szerelt 1.6-os CR-V a Velencei tó körült végzett rapid próbán ennek persze közelébe sem jutott. De a mért 5,5 literes fogyasztás miatt sem gondolnám, hogy bárkinek szidnia kellene. Ha évi 20 ezer kilométert megy valaki – viszonylag tehát sokat – és a 4,5 liter helyett 5,5 fogyaszt a CR-V, durván 80 ezer forint különbség. Az 5,5 liter pedig még mindig parádés adat ebben a karosszéria-osztályban. Az új 1,6 literes dízel emellett 119 g/km-es CO²-kibocsátású, ezzel az angliai Swindonban készülő autó éppen ott, ahol a kibocsátás az egyik legfontosabb paramétere az adótáblának, találhat kedvező fogadtatásra.
A gyerekeket iskolába hordó anyukáknak nem is kell szaggatni az aszfaltot. A trendek egyértelműen mutatják azt is, hogy összkerékhajtásra végképp nincs szükség egy ilyen modellben. Itt inkább a hely kell. A 4570 milliméter hosszú autóban a hátsó helyeket sikerült lejjebb vinni 38 milliméterrel, amelyből a fejtér sokat profitált hátul. A csomagtartó 589 literes, amelynek jobb térkihasználását a független hátsókerék-felfüggesztés is segíti, biztos, hogy kényelmesen fogja kiszolgálni az előbb említett családi igényeket.
A CR-V egyébiránt nem fog csalódást okozni, akkor sem, ha kicsit megkergetjük. Bár egy magas SUV-ról van szó, a kis dízelblokk 300 Nm-es nyomatéka és 120 lóereje fütyülő turbóhang mellett az 1400-as fordulatnál érkező nyomatékkal szépen meglendíti a nagy kasztnit. Persze 3000-es percenkénti fordulat fölött el is fogy a motor, de semmi panasz nem lehet a dinamizmusára.
A belsőt illetően a megismert Civic elemei fedezhetők fel, jól áttekinthető, ugyanakkor a japán tömegmodellekhez hasonlóan nem túl ingergazdag környezet, a középkonzolon lévő infopanel mindössze egy monokróm kis képernyőt jelent. Itt is megjegyzendő az olyan apróság, mint a térdhelynél kialakított párnácska, amelynek köszönhetően nem a műanyagot koptatjuk oldalról.
A negyedik generációs CR-V továbbra is kiszolgálja a kisméretű szabadidő-autókkal szemben támasztott egyre több célú elvárásokat. A céges flották figyelmét is egyre jobban élvező kategóriában a CR-V motorméretével mostantól nem lehet gond. A kétféle felszereltséggel érkező alacsonyabb, Comfort kiszereléssel, amely várakozások szerint az eladások 95 százalékát adja majd, a Honda CR-V 6,9 millió forintról indul, míg a Lifestyle egy millióval drágább, 7,9 milliós árral indul. Az idei tervben egyébként, mint megtudtuk, 50-60 darab ilyen dízel eladását tűzték ki célul a forgalmazónál.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!
Szerinte ma egy, az alsó jövedelmi ötödbe tartozó családnak több mobilja és laptopja, és majdnem annyi autója van, mint 2010-ben a leggazdagabb 20 százalék egy háztartásának.