szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megcsinálták a japán márkánál a trendeknek legjobban megfelelő városi terepest. Az ilyen járművekbe ma már nem kell nagy motor és összkerékhajtás, inkább keveset fogyasszanak, és férjenek be a kedvező céges adósávba is.

Nagyon jól szerepelt ugyanezzel az 1,6 literes i-DTEC jelölésű gázolajos motorral a Honda Civic nálunk korábban. A Civic-hez képest 250 kilóval nehezebb (1550 kilogrammos) CR-V-ben, azt gondolnánk, a kis turbómotornak keservesen nehéz lesz az élete. Szerencsére nincs így.

A Honda CR-V mindig is a masszív, a prémium SUV-okat követő vonal elején foglalt helyet. A dizájn, a tavaly megismert forma az egyedi lökhárítóval, a burkolt kerékjárati ívekkel és a masszív összképet nyújtó karosszériával átörökítette az elmúlt három generáció jellegzetes CR-V-s vonalait. Az újdonság jelen esetben a motorháztető alatt keresendő.

Nem mintha a korábbi a CR-V-hez tartozó 2,2 literes dízellel bármi gond lett volna, de az egyhatos kategóriát, különösen dízelben, nem érdemes az európai piacon kihagyni. A cégautók zöme és az emissziós adótáblák nagyon díjazzák ezt a kategóriát. Ennek megfelelően a Honda C-szegmensű szabadidő-autójában is megjelentek vele. Az 1,6 literes i-DTEC motorban legalább négy-öt olyan technológiai fejlesztés van, amelyek köszönhetően előnyre tett szert a Honda. Eleve a dízelmotorok jellemzően nehezebb súlyát sikerült egy 134 kilós félig alumínium blokká varázsolni. De könnyebbek lettek a dugattyúk és az átlagnál keskenyebb hengerfal is választja el őket egymástól. Ezen túl csökkentették az alkatrészek belső súrlódását, és átdolgozták a szívórendszer geometriáját.

Képgaléria.
D.P.

Az egész munka eredője elvileg az elképesztően alacsony, a gyáriak szerint 4,5 literes gázolajfogyasztás lenne száz kilométerenként. A 2,2 literes dízelnél eleve 116 kilogrammal könnyebb és kisebb motorral szerelt 1.6-os CR-V a Velencei tó körült végzett rapid próbán ennek persze közelébe sem jutott. De a mért 5,5 literes fogyasztás miatt sem gondolnám, hogy bárkinek szidnia kellene. Ha évi 20 ezer kilométert megy valaki – viszonylag tehát sokat – és a 4,5 liter helyett 5,5 fogyaszt a CR-V, durván 80 ezer forint különbség. Az 5,5 liter pedig még mindig parádés adat ebben a karosszéria-osztályban. Az új 1,6 literes dízel emellett 119 g/km-es CO²-kibocsátású, ezzel az angliai Swindonban készülő autó éppen ott, ahol a kibocsátás az egyik legfontosabb paramétere az adótáblának, találhat kedvező fogadtatásra. 

A gyerekeket iskolába hordó anyukáknak nem is kell szaggatni az aszfaltot. A trendek egyértelműen mutatják azt is, hogy összkerékhajtásra végképp nincs szükség egy ilyen modellben. Itt inkább a hely kell. A 4570 milliméter hosszú autóban a hátsó helyeket sikerült lejjebb vinni 38 milliméterrel, amelyből a fejtér sokat profitált hátul. A csomagtartó 589 literes, amelynek jobb térkihasználását a független hátsókerék-felfüggesztés is segíti, biztos, hogy kényelmesen fogja kiszolgálni az előbb említett családi igényeket.

A CR-V egyébiránt nem fog csalódást okozni, akkor sem, ha kicsit megkergetjük. Bár egy magas SUV-ról van szó, a kis dízelblokk 300 Nm-es nyomatéka és 120 lóereje fütyülő turbóhang mellett az 1400-as fordulatnál érkező nyomatékkal szépen meglendíti a nagy kasztnit. Persze 3000-es percenkénti fordulat fölött el is fogy a motor, de semmi panasz nem lehet a dinamizmusára.

A belsőt illetően a megismert Civic elemei fedezhetők fel, jól áttekinthető, ugyanakkor a japán tömegmodellekhez hasonlóan nem túl ingergazdag környezet, a középkonzolon lévő infopanel mindössze egy monokróm kis képernyőt jelent. Itt is megjegyzendő az olyan apróság, mint a térdhelynél kialakított párnácska, amelynek köszönhetően nem a műanyagot koptatjuk oldalról. 

A negyedik generációs CR-V továbbra is kiszolgálja a kisméretű szabadidő-autókkal szemben támasztott egyre több célú elvárásokat. A céges flották figyelmét is egyre jobban élvező kategóriában a CR-V motorméretével mostantól nem lehet gond. A kétféle felszereltséggel érkező alacsonyabb, Comfort kiszereléssel, amely várakozások szerint az eladások 95 százalékát adja majd, a Honda CR-V 6,9 millió forintról indul, míg a Lifestyle egy millióval drágább, 7,9 milliós árral indul. Az idei tervben egyébként, mint megtudtuk, 50-60 darab ilyen dízel eladását tűzték ki célul a forgalmazónál.

Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!