szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Elise S Cup R a bizonyíték rá, hogy 220 lóerővel is lehet élvezetes pályaautót építeni, csak a tömegét kell alacsonyan tartani.

A Lotus Elise két dologról híres, az egyik, hogy nagyon szűk az utastere, így langaléták el is felejthetik, a másik pedig, hogy a Toyota 1.6-os, 132 lóerős motorjával is olyan vezetési élményt nyújt, amire szinte semelyik hasonló teljesítményű autó nem képes. Ennek oka főként az alacsony tömegben keresendő, ugyanis a Lotus mindmáig hű maradt az alapító, Colin Chapman elveihez és a modelljei súlyát nem igazán engedi 1 tonna fölé.

Lotus

Így van ez az Elisre esetében is, melynek elkészült a versenypályára szánt változata Cup R néven, mindössze 924 kilogrammos tömeggel, úgy, hogy a szükséges merevítéseket és biztonsági extrákat tartalmazza, vagyis a bukókeretet, az aerodinamikai kiegészítőket és a versenyüléseket. Pályaautó lévén ráadásul a legerősebb motorral szerelik, vagyis az 1.8-as kompresszoros Toyota blokkal, melynek teljesítménye 220 lóerő és 250 Nm, és amihez spéci motorvezérlő elektronika jár.

A futóművet szintén a pályahasználathoz optimalizálták, így az állítható felfüggesztés is a szériafelszereltség részét képezi. Az említett módosításoknak köszönhetően az Elise Cup R négy másodperccel gyorsabb egy 5 kilométeres pályán az Elise S-nél, ami persze relatív, hiszen a pályától is függ, de mindenképp jól szemlélteti a fejlődést.

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!