Az esetről az autóipari kémfotózás feketeöves nagymestere, Marchettino tett közzé egy felvételt, de az esetről pusztán annyit tudni, hogy a sportkocsit hátulról eltalálta egy teherautó. Noha a pontos részletek nem ismertek, szinte biztos, hogy tesztautó-baleset történt: erre utal a helyszín – Mantova nincs messze a Ferrari maranellói főhadiszállásától -, valamint az a tény is, hogy az 1,4 millió dollárt kóstáló LaFerrarik leszállítása még nem kezdődött el.
A 6,3 literes, V12-es, 789 lóerős motorral, valamint 165 lóerős KERS-szel szerelt új Ferrari-zászlóshajót a Genfi Autószalonon leplezték le. Noha a szupersportkocsik legfőbb vadászterületének számító Zöld Pokolban, a Nordschleifén is tesztelgetik egy ideje, mostanáig nem érkezett jelentés arról, hogy képes lett volna lenyomni a nagy rivális Porsche 918 Spyder Weissach 6 perc 57 másodperces rekordját.

Az olaszok egyelőre csak azzal büszkélkedhetnek, hogy a fioranói tesztpályán 1 perc 20 másodperc alatti időre képes a kétszeres Forma-1-es világbajnok Fernando Alonso által is több ízben tesztelt sportkocsi, amely ezzel gyorsabb bármely eddigi közúti Ferrari-modellnél.