Hatalmas üzletet nyer és hatalmas kockázatot vállal a 4iG a magyar hadiipari privatizációval
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Noha a Lamborghini tavaly bemutatott különlegessége, a Veneno 3,12 millió eurót, azaz mintegy 1 milliárd forintot kóstál, a Sant’Agata Bolognese-i gyártó nem kerít túl nagy csinnadrattát az átadás apropóján. Pedig ebből a járgányból tényleg keveset, mindössze három példányt hoztak forgalomba.
A három eladott autó egyikét a minap szállította le az olasz gyártó az egyik vásárlónak Flordiába. Innen tudni, hogy nem volt nagy felhajtás: a népszerű Carbuzz blog jelentése szerint a befektetési vállalkozó Kris Singh Miami otthonának birtokára az esti órákban csak begördült egy tréler, amelyen megérkezett a Veneno.
Singhről annyit tudni, hogy igazi Lamborghini-megszállott és tavaly látatlanban fizette ki a csillagászati összeget a Venenóért. A floridai milliárdos a második a három szerencsés vevő közül, aki már átvehette az autót: az elsőt egy Long Island-i márkakereskedő, bizonyos Antoine Dominic kapta meg, a harmadik pedig a Közel-Keletre kerül valamikor az idei év későbbi részében.
A tavalyi Genfi Autószalonon leleplezett Veneno nem más, mint az Aventador továbbfejlesztése, amely a márka fennállásának 50. évfordulója alkalmából készült. A különlegesség könnyebb és erősebb az alapmodellnél, 6,5 literes, V12-es erőforrása például 50 lóerővel tud többet, így 740 lóerős.
A normál Venenoból valójában nem is három, hanem négy példány készült, ám az elsőt a gyár megtartotta saját múzeuma számára. Mivel a kereslet jelentősnek mutatkozott, Sant’Agata Bolognese-ben úgy határoztak, hogy forgalomba hoznak kilenc darab roadster-változatot is.
Mi volt a baj az állami tulajdonú hadiiparral és mit tud vele kezdeni az 4iG? És hol mond ellen Orbánnak Nagy Márton minisztériuma?
Ezúttal üres volt a csomagtartó.
Nem a „luxizás” leleplezése hozza magával a felháborodást. A nagy változásokhoz vezető lendület hosszú idő alatt halmozódott fel.
Nagyon jól ment tavaly a budapesti városnéző buszok üzemeltetőinek.
Az okok most egyértelműek.
Rendkívül értékes lehet.
A kórtermek jelentős része nem hűtött Magyarországon, a betegek elviselhetetlen melegre panaszkodnak.
Ennek töredéke az a pénz, amelyhez privatizációs bevételként jutott.
Tizenkét ügyben vizsgálja felül a Kúria a saját korábbi határozatát.