szerző:
hvg.hu

A Qoros ferdehátú kompakt modellje kívül-belül egyaránt megüti az európai vásárlók által elvárt színvonalat, egyedül a dízelmotor hiányzik még a palettáról. És persze az árazás is kérdéses.

A Genfi Autószalon híres arról, hogy minden évben egzotikus sport- és luxusmodellek bemutatóinak ad otthont, ami idén sem lesz másként, hiszen itt tartja világpremierjét többek közt a Mercedes-Benz S-osztály Coupé és a turbós Ferrari California. A ritkaságok mellett azonban a kínai Qoros is elhozza 3-as modelljének ferdehátú változatát, ami igazi kakukktojásnak tűnhet a sok egzotikum között. Vagy talán mégsem, hiszen az európai kompakt mezőnyben igazán versenyképes modellnek ígérkezik, amit a most közzétett utastérfotók és műszaki specifikációk is alátámasztanak.

A Qoros 3 Hatch 4,44 méteres hosszúsággal és 2,79 méteres tengelytávval büszkélkedhet, amivel a kategória tágasabb versenyzői közé tartozik. A formavilága abszolút emészthető, továbbá még vonzóbbá teszi, hogy alapáron hatféle külső szín közül lehet választani, és a 16 colos alumínium felniszett is a szériafelszereltség része. Az utastérben a műszerfal 3,5 colos TFT kijelzője, és a középkonzol 8 colos érintőképernyője is benne van a kezdő csomagban, vagyis a kínai modellből nem lesz „fapados kivitel”.

©
©
©
©

A motorháztető alatt az 1.6 literes négyhengeres benzinmotor lapul, szívó vagy turbós kivitelben, előbbi 126 lóerőt és 155 Nm csúcsnyomatékot produkál, míg a feltöltős változat 156 paripával és 210 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik. A szívó motorhoz alapáron hatsebességes manuális váltó jár, extraként pedig rendelhető duplakuplungos automata szerkezet, a turbós blokkot viszont csak az automatával kínálják, ami kissé furcsa döntés a kínaiak részéről. Ez persze még nem jelent hátrányt a konkurenciával szemben, sőt egy okosan kitalált árazással nagyon is népszerű lehet, amit később egy esetleges dízelmotorral csak tovább fokozhatnak.

A kérdés tehát, hogy a Qoros 3 tényleg olcsó tud-e majd lenni, úgy, hogy ötcsillagos törésteszttel rendelkezik, gazdag az alapfelszereltsége és műszakilag semmiben nincs elmaradva a mezőnytől.

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Itt a csodaablak: ilyet kellene tenni minden lakásba, meghálálna magát

Itt a csodaablak: ilyet kellene tenni minden lakásba, meghálálna magát

Erdogan mást gondol a kerítésépítésről, mint Orbán

Erdogan mást gondol a kerítésépítésről, mint Orbán

Nézzen szét otthon: már a gyerekek vérében és vizeletében is kimutathatóak az „otthoni méreganyagok”

Nézzen szét otthon: már a gyerekek vérében és vizeletében is kimutathatóak az „otthoni méreganyagok”

Fia született a meleg szerb miniszterelnöknek

Fia született a meleg szerb miniszterelnöknek

Suzuki: a bónuszról már megegyeztek, a béremelésről még nem

Suzuki: a bónuszról már megegyeztek, a béremelésről még nem

"Csak mondjak valami ütőset Czeglédy ellen" – megszólal egy vádalkuval megkörnyékezett vádlott

"Csak mondjak valami ütőset Czeglédy ellen" – megszólal egy vádalkuval megkörnyékezett vádlott