A bajor gyártó két évtizedes távollét után 2012-ben tért vissza az egyik legnépszerűbb túraautós szériába, ahol az Audival és a Mercedesszel csatáznak. Bruno Spengler vezérletével és az M3 DTM típusjelű konstrukcióval rögtön az első idényben begyűjtötték a versenyzői- és gyártói bajnoki címet, míg a tavalyi szezon kissé haloványabbra sikerült, így az idei évadra új versenygéppel rukkolnak elő.
Ez lett az M4 DTM, amelyből összesen nyolc darabot állítanak hadrendbe az 1988 után idén már hazánkba is ellátogató bajnokságban. Mivel a DTM szabályrendszerét az egységesítés jellemzi, a 4 literes, V8-as, 500 lóerős motorral hajtott autókon elsősorban az aerodinamikai hatékonyságon lehet csiszolgatni: Jens Marquardt sportigazgató szerint a BMW-nél ezt meg is tették.
„Mielőtt teljesítettük az utolsó tesztet az M3-as BMW-vel, fejlesztőcsapatunk már javában dolgozott a 2014-es autón. Egy új DTM-es versenygép elkészítése rendkívül nagy kihívás, az aerodinamika sokkal fontosabb, mint néhány másik bajnokságban. A legapróbb részlet is komoly különbséget teremthet, éppen ezért nagy figyelmet fordítottunk arra, hogy az autó minden egyes porcikája aerodinamikailag optimalizált legyen” – nyilatkozta a Marquardt.
A BMW – ahol a technikai igazgatói státuszt a 2012-es idény vége óta a Ferrari Forma-1-es csapatának korábbi főmérnöke, Michael Schumacher korábbi versenymérnöke, Chris Dyer tölti be – erős versenyzői összeállítással vág neki az idei szezonnak. A bajoroknál folytatja a 2012-es bajnok Spengler, a 2011-ben Audival bajnoki címet nyerő Martin Tomczyk, a korábbi Forma-1-es pilóta, a tavalyi szezonzárón az első DTM-győzelmét megszerző Timo Glock, illetve a korábbi WTCC-sztár Augusto Farfus is. A korábbi háromszoros WTCC-világbajnok Andy Priaulx két sikertelen idény után távozott a DTM-ből, de a müncheni gyártó leigazolta a Toro Rosso Forma-1-es volánjáról lemaradó portugál Red Bull-tehetséget, Antonio Felix da Costát, de náluk versenyez az amerikai Joey Hand, valamint két fiatal, a német Marco Wittman és a belga Maxime Martin is.
A Mercedes, az Audi és a BMW privát küzdőterének számító DTM idei szezonja tíz futamból áll és május 4-én, a tradícióknak megfelelően Hockenheimben rajtol. A bajnokság 1988 óta első ízben ellátogat a Hungaroringre is: a mogyoródi viadalt június 1-jén rendezik, de a mezőny már korábban is ellátogat hozzánk, köszönhetően március 31-től április 3-ig tartó hivatalos tesztelésnek. A pálya tájékoztatása szerint április 1-jén és 2-án a teszt a nagyközönség számára is látogatható lesz.