szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 4C Spider Genfben hivatalosan még csak tanulmányautóként látható, de nagyrészt már a végleges modellről van szó.

Igaznak bizonyultak a korábbi pletykák, és az Alfa Romeo elhozta a Genfi Autószalonra a 4C kabrió változatát. Hivatalosan ugyan még csak a tanulmányautóról van szó, de egy-két extra kiegészítőt és részletmegoldást tekintve valószínűleg a szériamodell is ugyanígy fog kinézni. Ami jó hír, mert a 4C Spider ebben a formájában az egyik legszebb kabrió a mezőnyben, ráadásul az olaszok szerint sikerült megőrizni a kupé alacsony tömegét és ezáltal a fürgeségét.

A szénszálas alváznak és a kompakt méretnek köszönhetően a Spider tömege csupán 60 kilogrammal nehezbb a kupénál, vagyis továbbra is egy tonna alatti súlyt kell megmozgatnia az 1.75-ös négyhengeres, turbós benzinmotornak. A 240 lóerős teljesítményt figyelembe véve kimagasló menetdinamikát produkál: álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 250 km/óra.

Szép, rendes lámpatest.
Alfa Romeo
A kis hólyagkoból álló lámpatest, sokaknak nem tettszett a kupén.
Alfa Romeo

De nem is utóbbi az igazán érdekes, hanem ahogy előadja magát, hiszen a hátsókerék-meghajtás, a 40:60 százalékos súlyelosztás és az alacsony építés olyan vezetési élményt biztosít, amire csak nagyon kevés utcai modell képes. A tanulmányautó esetében ráadásul rátesz még egy lapáttal az élményre, hogy az Akrapovic cég titán/karbon kipufogórendszerét építették az autó alá, ami menet közben garantálja az autóhoz méltó komolyzenei aláfestést.

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!