szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hónapokon át tartó spekulációhadjárat után végre bejelentették, hogy 2015-től a Peugeot gyári csapattal képviselteti magát a Dakar-ralin. A franciák igazi sztárcsapattal készülnek a világ legnehezebb autóversenyére.

Arról, hogy a Peugeot - amely gyári csapattal 1987 és 1990 között zsinórban nyerte a Dakar-futamokat - a visszatérést fontolgatja, hosszú hónapok óta lehetett hallani: a márkát állítólag felturbózta az a tény, hogy Sebastien Loeb tavaly kapásból letarolta a Pikes Peak nevű legendás hegyiversenyt, tovább az is, hogy a szintén a PSA-konszern égisze alá tartozó Citroen az idei évtől szerepet vállal a Túraautó Világbajnokságon (WTCC).

Carlos Sainz és Cyril Despres
©

A nagy bejelentést a 2015-ös Dakar-rali sajtótájékoztatójára időzítették, ahol a kocsiról egyelőre csak annyit árultak el, hogy a 2008 DKR típusjelet kapja, régóta terjengő híresztelések szerint viszont annak a 208 T16-osnak lesz az egyenesági leszármazottja, amellyel Loeb dominálta a legedás hegyiversenyt. Erre utal az is, hogy a Peugeot kommünikéje kitér rá: az április 20-án, a Pekingi Autószalonon bemutatásra kerülő versenygépet ugyanaz a stáb készíti, mint a Pikes Peak-modellt. Mindenképpen érdemes megjegyezni, hogy az ominózus modell megalkotásában fontos szerepe volt a Peuegot magyar formatervezőjének, Bocsi Attilának is. 

A versenyzői összeállításról többet lehet tudni, s mivel a programban komoly szerep jut a Red Bullnak, az energiaital-konszern által patronált két versenyzőt már le is igazoltak. A kétszeres rali-világbajnok, egyszeres Dakar-győztes Carlos Sainz biztosan a Peugeot-nál vezet a következő futamon, míg hozzá egy „átkeresztelkedő” versenyző csatlakozik Cyril Despres személyében. Despres a modern Dakar-korszak egyik motoros fenegyerekeként vált ismertté: 2005 óta öt ízben nyerte meg a motoros kategóriát, így nem csoda, hogy elérkezettnek látta az időt a váltásra.

Egy kis ízelítő a 2008 DKR-ről
©

Noha nem erősítették meg, pletyka szintjén már jóideje terjeng, hogy a Peugeot pilótája lesz Mr. Dakar, azaz Stephane Peterhansel is: a tizenegyszeres Dakar-győztes az utóbbi években a Mini kötelékében versenyzett, de az idei összecsapáson csúnyán összerúgta a port a különítmény vezetésével és – bár hivatalosan nem erősítették meg – állítólag már felbontották a szerződést, így elméletileg nincs akadálya annak, hogy csatlakozzon a Peugeot-hoz. A francia kiválóság érkezésének bejelentését vélhetően stratégiai okokból késlelteti a gyártó, átigazolása ugyanis igazi nagy durranásnak ígérkezik.

Olyanról is hallani a szakmán belül, hogy lesz egyfajta átjárás a Peugeot Dakar-együttese és a Citroen WTCC-csapata között. Ha minden igaz, a túraautó-vb szezonrajtja után nem sokkal azt is bejelenthetik, hogy a kilencszeres rali-világbajnok Loeb, valamint a WTCC-ben négyszeres bajnok Yvan Muller is kap egy-egy 2008 DKR-t a 2015-ös Dakarra. Mullernek már van terepralis tapasztalata, Loeb pedig minden bizonnyal nem véletlenül látogatta olyan sűrűn a tábort az idei futam ideje alatt…

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az államé lesz a szombathelyi stadiont működtető cég

Az államé lesz a szombathelyi stadiont működtető cég

Gyanús venezuelai dollármilliárdok Svájcban

Gyanús venezuelai dollármilliárdok Svájcban

Hatos karambolban vesztette életét egy autós az M4-esen

Hatos karambolban vesztette életét egy autós az M4-esen